Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Det gjenstår å se. Merker at min egen tålmodighet med Deila og Espeseth er rimelig tynnslitt. Nå er vi mirakuløst nok oppe på en sjetteplass i en rekordjevn serie, men det er ikke mange ukene siden vi sloss mot nedrykk.
    Du har vel aldri hatt noen tålmodighet med Deila og Espeseth, Nils. Det har vært klaging og kritikk fra dag 1. Først presset Deila Rekdal ut av klubben, og fra og med da har det gått slag i slag. Skjønner at alt var bedre før og at forandringer er vondt. Men kan være greit å i det minste gi det frem til neste sommer.

Comment

• Ryerson hadde vært spennende.
      Har ikke sett ham så mye selv, og resultatene til Viking tilsier vel ikke at det er der man finner gull. Allikevel, han er på u-21 landslaget og det skrives og snakkes mye godt om ham.

Komsoom (eller hva han heter) på Sogndal kunne man kanskje også tatt en titt på? Spilt bra til å være på et defensivt drittlag.

Ellers syns jeg det er interessant å kilke på poenglista på Eliteserien fantasy. Der er det MANGE spillere innen rekkevidde som har mer poeng enn vår beste, nation.
      Ok, fantasy er langt fra noen fasit, men over en hel sesong er det en grunn til at noen er nr 10 og andre nr 150.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
        Azemi... ikke stort å si om han enda. Et bomkjøp mtp årets sesong. Vi trengte spiss, hentet Azemi. Fikk ingenting.
        Det er lov å håpe at han snart klarer å treme seg i form. Gud vet hva han har holdt på med i Israel men det kan ikke ha vært bra. Han kan også spille på høyrekanten og gi Jukle om konkurranse der.
        Vi får håpe han ser bedre ut når han har fått seg en skikkelig vinter med trening. I de innhoppene han har fått til nå så har han ikke fått til noe som helst.Jeg synes det er merkelig at en profesjonell fotballspiller skal bruke så lang tid på å komme i form.

Comment

Ryerson hadde vært spennende.
          Har ikke sett ham så mye selv, og resultatene til Viking tilsier vel ikke at det er der man finner gull. Allikevel, han er på u-21 landslaget og det skrives og snakkes mye godt om ham.

Komsoom (eller hva han heter) på Sogndal kunne man kanskje også tatt en titt på? Spilt bra til å være på et defensivt drittlag.

Ellers syns jeg det er interessant å kilke på poenglista på Eliteserien fantasy. Der er det MANGE spillere innen rekkevidde som har mer poeng enn vår beste, nation.
          Ok, fantasy er langt fra noen fasit, men over en hel sesong er det en grunn til at noen er nr 10 og andre nr 150.
          Spennende liste det der. Ryerson har jeg kun sett på U21, men han er veldig lovende og kan i tillegg spille både på midtbanen og i forsvar.

Koomson er en av ligaens beste midtbanespillere og har levert bra med målpoeng i mange sesonger nå, hadde ikke sagt nei takk.

Angående fantasy så får forsvarspillerene 6 poeng hvis laget holder nullen. Vi har sluppet inn 41 mål og da sier det seg selv at det ikke er i mange kamper vi har holdt nullen. De får vel i tillegg noe bonuspoeng som deles ut av Kenneth Fredheim(hvis jeg ikke tar feil) Og der har visst Nation fått en del poeng. I tillegg får man poeng for scoring og assist. Mener at Nation er en helt ok midtstopper i Eliteserien. Hverken mer eller mindre, men han er en ledertype og tror det blir bra hvis vi får inn en solid stopper ved siden av han.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
            Spennende liste det der. Ryerson har jeg kun sett på U21, men han er veldig lovende og kan i tillegg spille både på midtbanen og i forsvar.

Koomson er en av ligaens beste midtbanespillere og har levert bra med målpoeng i mange sesonger nå, hadde ikke sagt nei takk.

Angående fantasy så får forsvarspillerene 6 poeng hvis laget holder nullen. Vi har sluppet inn 41 mål og da sier det seg selv at det ikke er i mange kamper vi har holdt nullen. De får vel i tillegg noe bonuspoeng som deles ut av Kenneth Fredheim(hvis jeg ikke tar feil) Og der har visst Nation fått en del poeng. I tillegg får man poeng for scoring og assist. Mener at Nation er en helt ok midtstopper i Eliteserien. Hverken mer eller mindre, men han er en ledertype og tror det blir bra hvis vi får inn en solid stopper ved siden av han.
            Nation er vel sånn passe god. Sesongen sett under ett har han vel vært vår mest stabile spiller. Så sånn sett låner jo det litt kredibilitet til en liste som ES fantasy opererer med.

Nå mener jeg ikke at Deila skal plukke blindt fra den lista, men at den heller for vår del kan være en fin kilde til ønsker og diskusjoner.

Comment

Nation er vel sånn passe god. Sesongen sett under ett har han vel vært vår mest stabile spiller. Så sånn sett låner jo det litt kredibilitet til en liste som ES fantasy opererer med.

Nå mener jeg ikke at Deila skal plukke blindt fra den lista, men at den heller for vår del kan være en fin kilde til ønsker og diskusjoner.
              Nation har ikke gjort mange blemmer denne sesongen her som jeg kan huske, og etter min mening, vår klart beste spiller i år.

Nå er jeg veldig objektiv, når jeg skriver at Nation burde banke på døra til landslaget. :-)

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Enig ang Koomson og Ryerson at dette er spillere vi burde ta en titt på.
                Ville også tatt en titt på Bamba i KBK, hvis vi fortsatt trenger en ny spiss i tillegg til Azemi og HKJ.

Når det gjelder fantasy manager og forsvarspillere, så vil jeg påstå ganske sikkert at vi tar ofte høyere risiko enn veldig mange andre lag. Har ihvertfall sett sånn ut! Midtbanen og forvaret har i perioder ligget veldig høyt, noe som har resultert i farlige brudd.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                  Enig ang Koomson og Ryerson at dette er spillere vi burde ta en titt på.
                  Ville også tatt en titt på Bamba i KBK, hvis vi fortsatt trenger en ny spiss i tillegg til Azemi og HKJ.

Når det gjelder fantasy manager og forsvarspillere, så vil jeg påstå ganske sikkert at vi tar ofte høyere risiko enn veldig mange andre lag. Har ihvertfall sett sånn ut! Midtbanen og forvaret har i perioder ligget veldig høyt, noe som har resultert i farlige brudd.
                  Ja. Allikevel er Nation vår beste der. Om det sier mest om han eller resten av laget vet jeg ikke...

Comment

Ja. Allikevel er Nation vår beste der. Om det sier mest om han eller resten av laget vet jeg ikke...
                    går oftest seirende ut av de fleste dueller. Og de siste, har han vist seg nyttig offensivt også.

Comment

• Vi har Vards 18 år gamle førstekeeper Thomas Kinn på prøvespill denne uka. Han har tidligere i år vært på prøvespill for Aston Villa og St. Etienne, og debuterte på G18-landslaget i sommer.

Mulig han skal inn som reservekeeper istedenfor Sandberg.

Comment

• Originally posted by morten berre fan account View Post
                        Vi har Vards 18 år gamle førstekeeper Thomas Kinn på prøvespill denne uka. Han har tidligere i år vært på prøvespill for Aston Villa og St. Etienne, og debuterte på G18-landslaget i sommer.

Åjasså? Spennende.
                        Sandberg er for god til å slite benken, så det vil være det mest reale å la ham gå.

Comment

• Originally posted by morten berre fan account View Post
                          Vi har Vards 18 år gamle førstekeeper Thomas Kinn på prøvespill denne uka. Han har tidligere i år vært på prøvespill for Aston Villa og St. Etienne, og debuterte på G18-landslaget i sommer.

Virker ganske risikabelt å ha en 18 år gammel keeper som andrevalg. Det kan jo hende han faktisk må spille en del kamper.

Comment

Virker ganske risikabelt å ha en 18 år gammel keeper som andrevalg. Det kan jo hende han faktisk må spille en del kamper.
                            I utgangspunktet enig. Men om det skulle være sånn at han ansees som god nok til en plass som andrekeeper skal ikke alder være et hinder - er du god nok er du gammel nok. Sondre Rossbach for eksempel debuterte jo i en alder av 17 for Odd.

Comment

Ja jo, men Kinn har spilt fast i 2. divisjon i år og imponert. En reservekeeper i Vålerenga vil jo også hovedsakelig spille i 2. divisjon. Men nå er han først og fremst på prøvespill altså.

Comment

Du synes Sandberg har spilt mange kamper etter at han ble 2.keeper? Greit, en keeper kan også bli skadet, men det er ikke de som blir skadet først.

Comment

Working...
                                X