Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hvis vi unngår å rykke ned så har Kristoffer Haugen uttalt at han ikke blir med Viking ned i Obos. Kunne han vært noe for oss på venstreback? Vi har jo vært ute etter han tidligere.

Comment

Så på transfermarkt nå at Haugen har Slim Jim som agent. Det gjør jo det hele litt mindre fristende, og ikke rart at Molde har vært uten etter han. Men han holder bra Eliteserienivå og vil kanskje være en bedre back en Juklerød. Så kan vi heller flytte Juklerød opp på kant igjen der hvor han er best.

Comment

Island har kvalifisert seg til VM, og er vel lov å håpe på at Samuel kan kapre en plass i troppen. Og at han fortsatt er i klubben da VM spilles selvfølgelig hehe.

Comment

Originally posted by Gladhaug View Post
          Island har kvalifisert seg til VM, og er vel lov å håpe på at Samuel kan kapre en plass i troppen. Og at han fortsatt er i klubben da VM spilles selvfølgelig hehe.
          Virker som at nåløyet er ekstremt trangt på det islandske landslaget. Spesielt på midtbanen og i angrep.

Hverken Kjartansson, Villhjalmson, Omarsson eller forsåvidt Fridjonsson er i nærheten av troppen.
          Selv Finnbogason og Sigtorsson får begrenset med spilletid, til tross for at begge er sentrale spillere for sine respektive klubblag.

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
            Virker som at nåløyet er ekstremt trangt på det islandske landslaget. Spesielt på midtbanen og i angrep.

Hverken Kjartansson, Villhjalmson, Omarsson eller forsåvidt Fridjonsson er i nærheten av troppen.
            Selv Finnbogason og Sigtorsson får begrenset med spilletid, til tross for at begge er sentrale spillere for sine respektive klubblag.
            Kjartansson har vært i troppen, og har sågar vært på banen i fire av kampene under denne VM-kvaliken. Tre som innbytter, en fra start.
            Når det er sagt er det vel fortatt et stykke igjen for vår kjære nåværende islending.
            En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Hadde aldri tenkt at jeg skulle sagt dette, men i pausen mellom Ecuador- Argentina, så tenkte jeg litt.
              Jeg har jo hele tiden ønsket meg en midtstopper, og etter at svensken forsvant en venstre beck, samt etter at Azemi tydeligvis ikke har passa på det som generer han inntekt en spiss som netter. Så slo det meg etter forrige vindu, og de signeringene det medførte og dagens tabellplassering at det jeg ønsker meg mest av alt før transfer vinduet åpner er en ny sportssjef..
              Den beste signeringen ville antakelig vært Thomas Berntsen. Hva tror du?

Så tenker jeg at både Moa som har vist fram huset sitt og har det bra kan finne på noe annet neste sesong. DFH kan også få bedre tid til å klippe gresset til Moa. Takk for alt dere har gitt!

Comment

Vi trenger spiss! Jeg har lenge hatt et godt øye for Pellegrino fra Mjøndalen. Er neppe dyr, og skaper mye, og scorer jevnt og trutt. Fine mål også. Hva sier folket?

Comment

Originally posted by Dawda for president View Post
                  Vi trenger spiss! Jeg har lenge hatt et godt øye for Pellegrino fra Mjøndalen. Er neppe dyr, og skaper mye, og scorer jevnt og trutt. Fine mål også. Hva sier folket?
                  Han var jo ikke i nærheten av å holde nivå når han var i LSK for et par år siden. Mulig han har tatt steg siden den gang, følger ikke veldig mye med i OBOS.

Comment

Veldig usikker. Synes han tidvis er en fryd å se å i OBOS, men er litt skeptisk til om han har Eliteserienivå inne. Har jo aldri lyktes ordentlig her før. Personlig ser jeg helst at vi henter inn en spiss med erfaring og gode tall fra fra ES eller tilsvarende nivå, eventuelt at vi henter inn en unggutt med utviklingspotensiale, litt som Molde har gjort med Håland. Det mest fornuftige vi kan gjøre er nok å se utenfor Norge imo.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
                      Veldig usikker. Synes han tidvis er en fryd å se å i OBOS, men er litt skeptisk til om han har Eliteserienivå inne. Har jo aldri lyktes ordentlig her før. Personlig ser jeg helst at vi henter inn en spiss med erfaring og gode tall fra fra ES eller tilsvarende nivå, eventuelt at vi henter inn en unggutt med utviklingspotensiale, litt som Molde har gjort med Håland. Det mest fornuftige vi kan gjøre er nok å se utenfor Norge imo.
                      Synes mannen har tatt steg. Også så jeg han på Foppal på vgtv der de hadde en gjennomgang av endel mål. Og de viste at han scorer med begge ben fra alle vinkler, og gjerne under press. Nå er jo sånne sammendrag altid flatterende, men har fulgt han litt de siste 3 årene, og han blir bare bedre. Han mangler kanskje litt på fysikken, men det trenger ikke være et problem jfr Ørnen.

Jeg har en følelse av at hadde vi bare hatt en god spiss hadde vi kjempet i toppen og ikke i bunnen. Det er bare å se hvordan det har gått de periodene vi faktisk har hatt ordentlige spisser. Jeg tenker da primært på første perioden med Moa (og Sæternes) og da vi hadde Ørnen. Da Moa forsvant hadde vi fortsatt Sæternes og Luton Shelton så man merket det ikke resten av sesongen, men sesongen etter var savnet tydelig. Samme skjedde da vi hadde Ørnen. Drit sesongen før og etter.
                      Så jeg sitter med en følelse av at nøkkelen til suksess er en spiss som scorer mål jevnlig. Det har vi som kjent ikke nå.

Og med tanke på Vår historikk vedr kjøp av spiss de siste årene vil jeg heller ha en som har spilt i ES som vi har kjennskap til, enn en helt ukjent. Deshorn Brown er vel skrekkeksempelet.

Comment

Synes mannen har tatt steg. Også så jeg han på Foppal på vgtv der de hadde en gjennomgang av endel mål. Og de viste at han scorer med begge ben fra alle vinkler, og gjerne under press. Nå er jo sånne sammendrag altid flatterende, men har fulgt han litt de siste 3 årene, og han blir bare bedre. Han mangler kanskje litt på fysikken, men det trenger ikke være et problem jfr Ørnen.

Jeg har en følelse av at hadde vi bare hatt en god spiss hadde vi kjempet i toppen og ikke i bunnen. Det er bare å se hvordan det har gått de periodene vi faktisk har hatt ordentlige spisser. Jeg tenker da primært på første perioden med Moa (og Sæternes) og da vi hadde Ørnen. Da Moa forsvant hadde vi fortsatt Sæternes og Luton Shelton så man merket det ikke resten av sesongen, men sesongen etter var savnet tydelig. Samme skjedde da vi hadde Ørnen. Drit sesongen før og etter.
                        Så jeg sitter med en følelse av at nøkkelen til suksess er en spiss som scorer mål jevnlig. Det har vi som kjent ikke nå.

Og med tanke på Vår historikk vedr kjøp av spiss de siste årene vil jeg heller ha en som har spilt i ES som vi har kjennskap til, enn en helt ukjent. Deshorn Brown er vel skrekkeksempelet.
                        Vi kom på 6.plass den sesongen med Ørnen. Og med tanke på at vi fra runde 21 til 30, lå på 6.plass konstant og havna 16 poeng bak bronsje, så vil jeg ikke si vi kjempa i toppen. Selvom 6.plass er mye bedre enn de siste åra, så trenger man mer enn bare en klassespiss for å bli god. Vi slapp inn 53 mål den sesongen, like mange som Sandnes Ulf som kom på sisteplass. Sist vi vant serien hadde toppscorern vår 9 mål. Klart det er viktig med god spiss, men hvis sesongen med Ørnen viser noe, så er det at det er vel så viktig med godt forsvar.

Comment

Originally posted by Nico 8 View Post
                          Vi kom på 6.plass den sesongen med Ørnen. Og med tanke på at vi fra runde 21 til 30, lå på 6.plass konstant og havna 16 poeng bak bronsje, så vil jeg ikke si vi kjempa i toppen. Selvom 6.plass er mye bedre enn de siste åra, så trenger man mer enn bare en klassespiss for å bli god. Vi slapp inn 53 mål den sesongen, like mange som Sandnes Ulf som kom på sisteplass. Sist vi vant serien hadde toppscorern vår 9 mål. Klart det er viktig med god spiss, men hvis sesongen med Ørnen viser noe, så er det at det er vel så viktig med godt forsvar.
                          Vi hadde trolig havna helt i sumpa, kanskje til og med rykket ned uten Ørnen. Han putta på alt, og vi slapp inn på alt! Vi trenger for alt i verden en balansert tropp. Jeg tar mye heller 3 mann som putter 8 mål hver, enn en som banker inn 24.

Comment

Ønskelista for neste sesong er så godt som lik som før årets sesong:
                            Ny midtstopper (Blir overraska om Jääger får ny kontrakt)
                            Ny back - helst en som kan spille både VB og HB (mest for å sikre konkurransen selv om jeg håper Näsberg og Borchgrevink tar nye steg).
                            Ny spiss

Skulle både Stengel og Grindheim rusle ut porten på Valle må vi finne flere midtbanespillere også.

Comment

Enig i at Brown var en svak scoutingjobb fra klubbens side, men å utelukke alle de gode spillerne som spiller utenfor Norge på grunn av han gir ikke noe mening for meg. Du trekker jo selv frem to andre spillere som vi hentet fra utlandet og hadde god suksess med, og som viser hvor stor oppsiden med å gå utenfor Norge kan være (Ørnen og Shelton). Kan godt hende at vi er nødt til å forsterke apparatet rundt overganger og spillerlogistikk før vi starter med utstrakt henting av utenlandske spillere, men jeg tror at hvis vi skal bli best i Norge så vil vi tjene mye på å kunne hente kvalitet fra utlandet kontra hvis vi skal konkurrere med alle andre klubber i Eliteserien om gode spillerne vi har her i Norge.

Angående Brown vil jeg også si at det er fair å kritisere klubben for jobben som ble gjort da vi signerte han, spesielt i vurderingen av hva slags spisstype han var. Allikevel klarte vi å selge ham videre med en pen profitt, og han var på god vei til å score over 10 mål i den andre sesongen sin før han ble solgt. Han står ikke igjen som en genial overgang, men på ingen måten noen Levan Melkadze heller.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
                                Han står ikke igjen som en genial overgang, men på ingen måten noen Levan Melkadze heller.
                                Kan han sammenlignes med Denne karen da?

Comment

Working...
                                X