Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2017/18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jeg lurer på hvem magiske spillere som vi ikke vet hvem er og som klubben tar en sjans på fra utlandet er? Og hvorfor kommer de evnt hit? Ingen norske er god nok virker det som så. Og folk vil samtidig beholde feks HKJ som har tre mål. Nå klager og syter vi på at laget ikke er godt nok. Lehne Olsen kan fint blomstre og utvikle seg videre i vålerenga. Vi liker å stå høyt med laget og da blir den offensive midtbanespmidtbanespilleren en makker til midtspissen. Uansett så styrer klubben dette uten innspill fra oss vil jeg tro så vi får bare vente og se. Men tar gjerne en julegave.
    Hvis dere kan velge 1 spiller inn før jul. Hvem ville dere valgt?

Comment

• Misforstå meg rett over her. Har Var ikke negativt ment. Men virker som de fleste her ikke er fornøyd med noen navn som har blitt nevnt. Enig med endel men mener helt klart at flere hadde gjort oss til ett klart bedre lag.

Comment

• Originally posted by Basement View Post
        Jeg lurer på hvem magiske spillere som vi ikke vet hvem er og som klubben tar en sjans på fra utlandet er? Og hvorfor kommer de evnt hit? Ingen norske er god nok virker det som så. Og folk vil samtidig beholde feks HKJ som har tre mål. Nå klager og syter vi på at laget ikke er godt nok. Lehne Olsen kan fint blomstre og utvikle seg videre i vålerenga. Vi liker å stå høyt med laget og da blir den offensive midtbanespmidtbanespilleren en makker til midtspissen. Uansett så styrer klubben dette uten innspill fra oss vil jeg tro så vi får bare vente og se. Men tar gjerne en julegave.
        Hvis dere kan velge 1 spiller inn før jul. Hvem ville dere valgt?
        Vi bør og skal være topp 4 i 2018 og mitt ønske til nissen er en solid forsterkning i hver lagdel, som går rett inn i første elveren.Spillere med en solid cv.

Vi har masse dyktige yngre spillere i Enga og vi bør gi disse tid til og utvikle seg før vi fyller på med flere unge talenter.
        Tror også at det er det beste for utviklingen av unggutta at det er en ryggrad av eldre etablerte spillere som utgjør stammen i laget.

Min ene til spiller til jul om valget består av norske spillere ville vært Demidov.

Comment

• Originally posted by Keyser View Post
          Vi har masse dyktige yngre spillere i Enga og vi bør gi disse tid til og utvikle seg før vi fyller på med flere unge talenter.
          Hvis vi kommer over en ny Sander Berge, da bør vi overlate han til LSK, Stabæk eller en av de andre lokale klubbene?
          Er helt enig i at vi skal satse på de vi har, men vi må samtidig være våkne og passe på at de kjempetalentene i vår egen bakgård ikke blir oversett.

Comment

• Originally posted by Basement View Post
            Misforstå meg rett over her. Har Var ikke negativt ment. Men virker som de fleste her ikke er fornøyd med noen navn som har blitt nevnt. Enig med endel men mener helt klart at flere hadde gjort oss til ett klart bedre lag.
            Har vel litt å gjøre med at det egentlig ikke nevnes så mange spennende navn her inne. Er stort sett bare de samme navnene som roteres gang på gang. Demidov, Jørgen Horn, Amin Nouri (som jeg faktisk ønsker meg) osv. Personlig synes jeg faktisk det er mer spennende når navn som Sandberg og Lauritsen dukker opp, selv om de tidligere nevnte spillerne er mye sikrere signeringer som nok vil gjøre en helt ok jobb her et par år fremover.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
              Hvis vi kommer over en ny Sander Berge, da bør vi overlate han til LSK, Stabæk eller en av de andre lokale klubbene?
              Er helt enig i at vi skal satse på de vi har, men vi må samtidig være våkne og passe på at de kjempetalentene i vår egen bakgård ikke blir oversett.
              Selvfølgelig må vi være våkne for og kjempe om de største talentene i egen bakgård.
              Men vi er inne i en prosess med og redusere a-stallen og da synes jeg det blir feil om nye spillere ikke er veletablerte, men spillere som skal være med og spille for rekruttlaget i 2018.

Comment

Selvfølgelig må vi være våkne for og kjempe om de største talentene i egen bakgård.
                Men vi er inne i en prosess med og redusere a-stallen og da synes jeg det blir feil om nye spillere ikke er veletablerte, men spillere som skal være med og spille for rekruttlaget i 2018.
                Jeg er litt delt her. Vålerenga Elite er en Eliteavdeling og VIF er Oslos eneste Eliteserielag. Vi driver ikke med veldedighet på det sportslige. Nåløyet bør være veldig trangt og de beste er de som bør spille i vår Eliteavdeling. Ser jo kritikken blant mange skuffede og håpefulle som ikke slo igjennom, men herregud, skal vi drive med sympati eller ha landets beste yngre avdeling. Tror ikke noen seriøse klubber som driver med talentutvikling på høyt nivå, syr puter under armene på de som ikke er gode nok. Sånn er fotballen, kynisk og nådeløs!

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                  Jeg er litt delt her. Vålerenga Elite er en Eliteavdeling og VIF er Oslos eneste Eliteserielag. Vi driver ikke med veldedighet på det sportslige. Nåløyet bør være veldig trangt og de beste er de som bør spille i vår Eliteavdeling. Ser jo kritikken blant mange skuffede og håpefulle som ikke slo igjennom, men herregud, skal vi drive med sympati eller ha landets beste yngre avdeling. Tror ikke noen seriøse klubber som driver med talentutvikling på høyt nivå, syr puter under armene på de som ikke er gode nok. Sånn er fotballen, kynisk og nådeløs!
                  I tillegg kan det nevnes at det ofte kan hjelpe å ikke klare nåløyet - på litt sikt i alle fall. Hvis du tror du er god, og en gave for fotballen, men ikke slår til i en klubb (for eksempel Vålerenga), så yter du kanskje litt mer på treninger og blir mer seriøs i din neste klubb. Så de som kanskje ikke slår gjennom i Vålerenga, blir enda litt bedre i sin neste klubb. Og for dem er det nok greit at de ikke ble satset på i Vålerenga, selv om de nok ofte ikke ser det selv.

Comment

• Hva med Fredrik Ulvestad?

Comment

• Gjermund Aasen har vel vært nevnt et par ganger her inne: http://www.eurosport.no/fotball/elit...53/story.shtml

"Nordlys skrev før helga at klubber fra Danmark, Sverige, Belgia og Nederland har vist interesse, i tillegg til flere norske klubber. Blant de skal også Vålerenga være, uten at de virker å være en sannsynlig løsning i øyeblikket."

Comment

• Originally posted by Trasskuken View Post
                        Hva med Fredrik Ulvestad?
                        Rart at det ikke er mer spekulasjoner om han i media generelt, egentlig. Han er vel totalt ute i kulden i Burnley, noe begge parter egentlig burde ha forutsett fra start av imo.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                          Men håper jeg tar feil og at jeg blir positivt overrasket etter dette vinduet! ingenting hadde vært bedre. Ny sportsdirektør/speider i Januar og ting kan se annerledes ut.
                          Ble såvidt nevnt i Dagsavisen forrige uke at Tjærnås muligens er på vei inn som speider nå, uten at Deila ønsker å bekrefte det. Noe misnøye med dette i Bergen, ettersom han tar med seg to års speiderarbeid dit han drar.

Comment

Vi bør og skal være topp 4 i 2018 og mitt ønske til nissen er en solid forsterkning i hver lagdel, som går rett inn i første elveren.[...]
                            Topp 4 er like sannsynlig som at Start eller Ranheim havner der. Vi hadde ikke spillerstallen til det i år, og den er svakere nå. Vi kan anta at årets topp 6 kommer til å styrke seg slik at gapet opp blir større enn det var i år. Om vi ser på hvordan vi har gjort det i overgangsvinduene siden Deila kom, har stallen blitt svakere og svakere og vi har ikke økonomi til å hente 4-6 gode spillere. Vi kommer til å være varierende i spillet og i resultatene og havne mellom 12. - 8. plass i 2018. Er like greit å innstille seg på at vi forhåpentligvis kommer til å utvikle 1-2 unge spillere i året, selge de for noen få millioner og bygge opp økonomien igjen. Det vil nok bli 3-4 år til med middelmådighet før vi kommer oss opp til topp 6. Men vi har jo alltids cup'en da.

Comment

• Hvis vi sammenligner stallen med samme tidspunkt i fjor så har vi mistet Grindheim, Stengel, Zahid, Lindkvist og Berge av spillere i startelveren. I tillegg er Moa og Fredheim så mye skadet at de nesten ikke kan regnes med lenger. De vi har hentet inn har ikke klart å etablere seg i laget med unntak av Ejuke og Kwarasey som har vært gode i høst.

I tillegg mangler vi profiler som er interessante for media og sponsorer. Synes vi ser ut som alt annet enn en medaljekandidat for 2018...

Comment

• Originally posted by Grim View Post
                                Topp 4 er like sannsynlig som at Start eller Ranheim havner der. Vi hadde ikke spillerstallen til det i år, og den er svakere nå. Vi kan anta at årets topp 6 kommer til å styrke seg slik at gapet opp blir større enn det var i år. Om vi ser på hvordan vi har gjort det i overgangsvinduene siden Deila kom, har stallen blitt svakere og svakere og vi har ikke økonomi til å hente 4-6 gode spillere. Vi kommer til å være varierende i spillet og i resultatene og havne mellom 12. - 8. plass i 2018. Er like greit å innstille seg på at vi forhåpentligvis kommer til å utvikle 1-2 unge spillere i året, selge de for noen få millioner og bygge opp økonomien igjen. Det vil nok bli 3-4 år til med middelmådighet før vi kommer oss opp til topp 6. Men vi har jo alltids cup'en da.
                                Synes alltid det er like fasinerende med innlegg, hvor man tydeligvis VET hvordan ting vil gå fremover. Spesielt med tanke på hvilken kokosliga vi spiller i. Skarrepakket kom opp fra Obosdassen med en kjip stall, og tok sølv året etter. Du vet jo ikke om Trøim vil gjøre litt, hvis du ikke kjenner han personlig da?

Mellom plass 8-12 i årene som kommer, er jo selvsagt helt uaktuelt for et Vålerenga med nytt stadion. Da er ikke Deila her mer i hvert fall.

Comment

Working...
                                X