Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Stabæk - VIF, lørdag 30/9 kl 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Driver vi virkelig med lavkarbo nå? Eller er det et rykte bare?
    Jeg kan lite om kosthold, men i løpet av de siste dagene har Lekven lagt ut bilde av Flesk&Duppe mens Tollås Nation har lagt ut bilde av et fullverdig måltid Kumle.
    Det er foreløpig uvisst om dette er samme kosthold som Ronaldo, Pogba, Kante, Delle Alli, Kroos og andre toppidrettsutøvere spiser daglig.

Comment

• Originally posted by Disig View Post
      Jeg kan lite om kosthold, men i løpet av de siste dagene har Lekven lagt ut bilde av Flesk&Duppe mens Tollås Nation har lagt ut bilde av et fullverdig måltid Kumle.
      Det er foreløpig uvisst om dette er samme kosthold som Ronaldo, Pogba, Kante, Delle Alli, Kroos og andre toppidrettsutøvere spiser daglig.
      Lavkarbo er en slankemåte, men det er ikke noe toppidrettsutøvere kan drive med. I alle fall i følge de fleste eksperter.

Deila hadde det i Celtic og fikk en del kritikk for det.
      https://www.dagbladet.no/sport/slakt...r-ham/68582223

Er ikke noen kostholdsekspert selv, men noe vet jeg da.

Godset droppet lavkarbo etter at Deila forsvant
      https://www.dt.no/sport/godset/godse...o/s/5-57-34340

"André Baumann (Olympiatoppen) er mer opptatt av at spillerne til enhver tid har nok energi til å prestere optimalt. I en intensiv idrett som fotball mener han karbohydrater må være primærkilden. Likevel understreker han at det vil være individuelle forskjeller. En løpssterk midtbanespiller trenger for eksempelvis mer karbo enn keeperen".

Så at Deila sverger til lavkarbo gjør han ganske unik. Det er ikke mange andre som gjør det samme. Og at spillerne er litt energiløse kan jo fort skyldes kostholdet. Men jeg er som sagt ingen ekspert jeg heller. Registrerer bare at stort sett de fleste av dem jeg stoler på i denne sammenhengen mener noe annet enn det Deila gjør. Her er hva Olympiatoppen mener om Lavkarbo.

– Kan man drive topp-idrett på lavkarbo?
      – Nei! Du vil ikke kunne dra full nytte av treningsøktene, og det er du avhengig av dersom du skal prestere optimalt over tid.
      Ulemper: Du blir fort tom, giddalaus og irritabel.

Men om vi faktisk holder på med lavkarbo nå eller ikke vet jeg ikke da. Håper vi ikke gjør det.

Comment

• Dersom vi gjør det, er det fullstendig galemattias.
        Idrettsutøvere pleier jo å dytte innpå hauger med carbs.
        Håper dette bare er tull.

Comment

• Dette høres jo helt spinnvilt ut! Skal ikke påberope med noen ekspert innen kosthold jeg heller. Men jeg trener en del, langt unna toppidrett, men mosjonist i klassen OK. Og alt jeg har lest handler jo om å få inn nok karbohydrater i forkant av fysiske økter. Da også dagen før, for å fylle lagrene. Hvis deila kjører lavkarbo er det rett og slett sjokkerende. Da starter jo gutta kampen på halv tank!

Comment

• Originally posted by anderan View Post
            Det jeg stusser på igjen og igjen er at våre spillere ser ut til å skli mer på banen enn våre motstandere. Det skjedde bl. a. med Berntsen før 2-2 på lørdag. Har vi en elendig skoleverandør, gjør vi feil valg eller er dette bar enoe jeg har hengt meg opp i og dermed legger ekstra merke til hver gang skjer?
            Har lagt merke til det selv, og det er ikke bra hvis vi går med dårlig utstyr.
            Forøvrig var det Stabæks første mål Berntsen sklir. Hadde ikke det skjedd, ville jo kampen blitt annerledes. Han hadde jo "god" tid til å klarere, før han landa på rævva.
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
              Dersom vi gjør det, er det fullstendig galemattias.
              Idrettsutøvere pleier jo å dytte innpå hauger med carbs.
              Håper dette bare er tull.
              Det er ikke tull at Deila er opptatt av low carbs. Men om vi driver med det i øyeblikket eller ikke aner jeg ikke. Han har jo hatt det i både Godset og Celtic.

Comment

• Originally posted by way_ View Post
                For meg er det komplett uforståelig at vi ikke får straffe når Jeppe Moe handser soleklart i feltet. Det er så dårlig dømt av Tore Hansen at jeg får brekninger. Rett etterpå så prøver Ohi å filme seg til straffe i andre ende, og får korrekt gult for det. Reaksjonen hans er å rasende hovere opp i ansiktet på Tore Hansen så han må ta et steg tilbake eller til siden. At Ohi ikke får rødt der er helt uforståelig!

Selvfølgelig goller kukken noen minutter etter han skulle vært utvist, og resten er historie...

Tore Hansen: Du er en skam!
                Enig i alt, bortsett fra straffe. Vi har blitt snytt for mange straffer men har sett denne i reprise og ballen spretter opp i hånden som er litt utenfor kroppen, uten at det virker som spilleren vet hvor ballen er. Det er ikke straffe etter min mening, i alle fall diskutabelt. Jeg trodde også det var straffe på stadion.

Det er ikke noe annet av det du skrev. At ikke Ohi får to ganger gult, og rødt er en skandale som må få oppvask. Men jeg tviler på at nissene i NFF gjør noe, er jo de som er ansvarlig for disse patetiske forsøkene på å være dommer, får lov til kamp etter kamp å drite på oss. Det burde ikke vært mulig å hatt så mange tragiske dommere i ES som vi har i Norge.

Comment

• At ikke Tore Hansen er tøff nok, og har selvrespekt nok til å sende makkverket som nærmest spytter han i trynet, gjør jo han bare trist. Synd det går ut over oss.

Comment

Working...
                  X