Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Aalesund, Søndag 15. oktober kl. 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Aalesund, Søndag 15. oktober kl. 18

Ny match allerede om 3 dager.
    Nå skal vi banke Aalesund - Gutta BØR være høyt oppe etter solide 3-0 mot Haugesund. Sterkt av gutta!

Men så gjelder det seff å nullstille og gire opp til Søndagen.
    Har tro på ny seier nå! Dette kan laget kan banke hvem som helst - når de er på!

Viktig å nullstille nå. Jobber gutta knallhardt fra første spark så vinner vi søndag. Satser på noe mer mennesker på tribunen også.

Comment

Jeg gleder meg!!

Comment

Tom Harald Hagen dømmer.
        Da får vi ihvertfall ikke straffe for holding på søndagen.

Comment

Fyfaen, NFF sender den dritten igjen. Ikke rart vi hater NFF.

Comment

Vinner vi så er plassen trygg. Jeg tar det for gitt at RBK slår Tromsø og da vil både AAFK og Tromsø bli stående med 25 poeng og med oss på 33. Da er det 15 poeng igjen å spille for og vi har 8 poengs forsprang. Vi kommer ikke til å tape de siste 5 kampene, så de må ha mer enn 8 poeng for å ta oss igjen. Uansett vil vi da ha 5 matchballer på rad og trenger bare å vinne en av dem for å være helt sikre.

AAFK har bl.a. igjen RBK hjemme og Sarpsborg og Godset borte. Tromsø har en del lettere program og det er vel bare siste bortekamp mot Brann som virker ekstra tøff.

Ellers er det absolutt lov å holde med Sogndal borte mot LSK. Borteseier der og LSK er i virkelig trøbbel. Da er det Odds på bortebane før de møter AaFK til nedrykksfinale runden etter. Blir det tap der også så må de ta en del poeng fra Brann, Molde og Sandefjord om de skal klare seg. Sannsynligvis så blir det en spennende høst for bønda der oppe. De bør vinne minst to kamper til for å være sikre. Og om de seirene ikke kommer mot Sogndal og AAFK så blir det tøft for dem nå i høst. Borte mot Brann og hjemme mot Molde er absolutt ikke walkovers for dem og da står de igjen med Sandefjord og Odds borte. Jeg tror dem greier seg, men tipper dem ikke er klare før i siste kamp.

Comment

Tromsø har tradisjonelt hatt et godt tak på RBK. Borteseier er langt ifra sikkert.

Men er ellers enig at seier på søndag så godt som sikrer plassen. Tap derimot betyr tilbake i sumpa.
              AAFK har det desidert tøffeste programmet igjen. Tar vi de på søndag og bidrar til å forlenge tapsrekka klarer de neppe å snu ting på de 5 siste.

Blir spennende å se hvem fra 1.laget som ender opp med å spille mot Kjelsås i morgen. Den kampen er også viktig men vi har ikke så mange å avse blant de som er aktuelle for å starte mot AAFK (og Stengel startet jo mot Haugesund så han er utelukket fra Kjelsås-kampen).
              Noen som vet status på Finne og Azemi? En av disse spiler vel fort hele eller deler av kampen mot Kjelsås...

Uansett: viktig å vinne på søndag.
              Det sikrer pusterommet fra degradering og gjør at vi kan se oppover på tabellen igjen. Og oppover på tabellen betyr mer penger.
              Alle til Valle!!

Comment

Er vel naturlig at det blir noen utskiftninger siden kampene kommer så tett. Fridjonsson, Aron Dønnum, Bård Finne og Berntsen har alle friske bein mot Aafk siden de ikke spilte i går. Avhenger selvsagt litt av hvem som spiller for VIF2 imorgen. Forventer uansett å se Fridjonsson tilbake i 10"ern mot Ålesund. Dønnum og Finne er nylig tilbake fra skade men bør kunne bidra en halvtime + hvis det blir slitne bein. Berntsen må gjerne starte så lenge vi slipper å se han på kant.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                  Er vel naturlig at det blir noen utskiftninger siden kampene kommer så tett. Fridjonsson, Aron Dønnum, Bård Finne og Berntsen har alle friske bein mot Aafk siden de ikke spilte i går. Avhenger selvsagt litt av hvem som spiller for VIF2 imorgen. Forventer uansett å se Fridjonsson tilbake i 10"ern mot Ålesund. Dønnum og Finne er nylig tilbake fra skade men bør kunne bidra en halvtime + hvis det blir slitne bein. Berntsen må gjerne starte så lenge vi slipper å se han på kant.
                  Don´t change a winning team.
                  La de 11 som stod for gårsdagens knall kamp starte og sett heller inn på de friske bena senere i kampen.

Comment

Originally posted by Keyser View Post
                    Don´t change a winning team.
                    La de 11 som stod for gårsdagens knall kamp starte og sett heller inn på de friske bena senere i kampen.
                    Litt enig med deg i det. Ønsker meg likevel Fridkjonsson inn i 10"ern. Ellers kan laget stå .Vi ble til tider alt for omstendelige på midten selv om Grindheim hadde noen friske løp som den offensive på midten. Blir spennende å se hva Deila gjør. Det er jo godt mulig at Stengel spiller VIF2 kampen i morgen, så kommer Fridjonsson inn for han på midten. Time will show. Ålesund er uansett ett lag vi SKAL slå. De har sett fryteklig svake ut rett og slett.

Setter en 50 lapp på at Mos scorer på gamle lagkamerater..

Comment

(...)Det er jo godt mulig at Stengel spiller VIF2 kampen i morgen, (..).
                      Stengel kan ikke spille for VIF 2 siden han startet gårsdagens kamp.

Comment

Originally posted by Loffen View Post
                        My bad! Det var jeg ikke klar over.

Comment

Er vel lite sannsynlig at VIF2 får noe særlig hjelp fra A-laget siden kampene kommer så tett. A-laget trenger tiden frem til Søndag på å restituere.

EDIT: I tillegg kan de vel ikke spille for VIF2 som nevnt over. Poenget er uansett at vi trenger alle spillerene vi har klare og friske til Ålesund . Bård Finne, Dønnum, Berntsen kan til nøds bidra noen min på VIF2 men da kan de kanskje ikke spille mot Ålesund?

Comment

(..)Bård Finne, Dønnum, Berntsen kan til nøds bidra noen min på VIF2 men da kan de kanskje ikke spille mot Ålesund?
                            Regelen gjelder bare en vei.
                            Start på A-laget diskvalifiserer for å spille for 2.laget neste kamp. Innbytter for A-laget har ingen betydning.

Start for 2.laget har ingen betydning. Stengel startet jo for VIF 2 mot Grorud og spilte hele kampen i går.

Men det er selvfølgelig et spørsmål om belastning og prioriteringer.
                            Jeg er glad jeg ikke skal ta den avgjørelsen.

Comment

Originally posted by Loffen View Post
                              Men nå var jo dette en utsatt kamp, trodde ikke det hadde noe betydning for kampen mot Kjelsås?

Comment

Working...
                              X