Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2018

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Daniel View Post
    Dette er gode lag å få ned for oss uansett hvem det blir. LSK trenger ingen begrunnelse. Godset som en irriterende lillebror, vanskelige kamper som ikke drar noe særlig folk. Stabæk tiltrekker seg en del store talenter fra Stor-Oslo. At Starts enorme satsing får et skudd på baugen er heller ikke å forakte.

Så er selvsagt noen av disse verre enn andre. Selv om hodet sier at det beste er å bli kvitt Godset så fryder hjertet seg av tanken om LSK i divisjonen under.

Ønsket rekkefølge:
    Start
    Stabæk
    Godset
    LSK
    Jeg hater jo lsk mest selvsagt. Men de har ikke det beste laget på lista der og kampene er kule. I år tok vi 6 poeng mot dem som er akkuratt passe. Mot godset tok vi 0. Og tenk å se stengel som var lei av åttendeplasser få prøve seg i obos da. Jeg unner start nedrykk med gambling penga sine, men synes Reka fortjener å klare seg. Ikke nok med at vi har tatt 6 poeng mot dem, vi har slått dem i en treningskamp i sesongen i tillegg. Så det sørgelige er at rykker ikke Godset ned er det vår feil. De hadde vært ett poeng forann Sandefjord og fortapt dersom vi hadde hatt full pott mot dem. For ordensskyld tok vi 4 poeng mot stabæk.

Comment

• Jepp. Ambivalent til LSK. Unner de selvfølgelig nedrykk, men 2019 blir betydelig kjedeligere om vi mister mulighet til å slå de. Så min stemme går til Godset. Er allikevel ikke vanskelig å be med til bortetribuna på Åråsen om det skulle bli kvalik der, og noen skulle bli gira på litt vekselvis allsang av "Lillestrøm ned i første" og "Obosligaen her kommer fugla" i 2x45 - en siste gang i år.

Comment

• Et interessant scenario i denne nedrykksstriden, med tanke på regelverk, er om Stabæk og Godset spiller uavgjort og LSK taper med ett mål, men skårer 3 flere enn Stabæk. (f.eks. at Stabæk-Godset ender 0-0 og LSK-KBK ender 3-4 - ikke helt utopi?).
        Ved dette scenariet ender LSK og Stabæk helt likt på alle vis. Samme poeng, samme målforskjell, samme antall skårede mål og identiske innbyrdes oppgjør (begge vant 3-2 hjemme). Dermed må de faktisk spille kvalifisering, enten om hvem som rykker rett ned og hvem som får spille kvalifisering om Start tar poeng, eller om hvem som klarer seg og hvem som skal spille kvalifisering om Start taper.

Gikta mi er pessimist på Starts vegne selv om Haugesund ikke har all verden å spille for. Tror Start taper, og jeg tror Stabæk tar 1 poeng. Da rykker Start rett ned, dessverre. Også tipper jeg LSK må spille kval etter tap (uten å skåre nok til å utløse scenarioet nevnt over). Der har du mine tips

Men, alt kan skje. Godset, LSK og Start kan alle vinne, og da er Glimt plutselig på kval.plass om de taper på Lerkendal, med Stabæk rett ned.

Den eneste grunnen til at jeg kunne ønske LSK ned måtte være for å få stoppa "vi-har-vært-lengst-i-toppen-rekka" deres (selv om det jo er noe bismak i at RBK skal få kloa i også den rekorden etterhvert). Et 2019 uten minst 2 oppgjør mot LSK blir en stusselig sesong, så jeg håper nok at de blir.
        Hvem som ryker av Godset og Stabæk er jeg egentlig likegyldig til, men Stengel ned i OBOS er helt OK

Også er det jo en kval. i OBOS som blir interessant. Jeg blir vel ikke veldig overraska om AAFK og Sogndal møtes i den siste matchen før kval mot nr. 14 i Eliteserien, men Ull/kisa eller Nest-Sotra kan jo finne på å overraske... Alt kan skje i én enkelt kamp.

Comment

• Helt kynisk, vi har fått 0 poeng mot Godset, 6 poeng mot LSK - og ganske godt besøkte kamper. Stabæk slåss om de samme talentene i Oslo-området. Start - spiller mindre rolle, B/G er egentlig uinteressant med tanke på alt. Så hodet sier at Stabæk går ned og Godset i kvalik. Virker som Godset ikke takler press og Herman har sikkert godt av ett år i Obos.

Comment

• Bent Skammelsrud sin hyllest av Nils Arne Eggen.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...source=vgfront

Nils Arne Eggen var virkelig noe spesielt for sin tid. Håper Deila også greier å motivere våre fotballspillere litt på samme måte.
            Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Oppfordring til klubben: Hvis DFH ikke får ny kontakt og er ferdig i klubben, så vær så snill å gi beskjed om dette før Ranheim kampen. Slik at vi får takket mannen med 300 kamper for klubben på en skikkelig måte.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                Oppfordring til klubben: Hvis DFH ikke får ny kontakt og er ferdig i klubben, så vær så snill å gi beskjed om dette før Ranheim kampen. Slik at vi får takket mannen med 300 kamper for klubben på en skikkelig måte.
                Joa, men tenker vårt behov for å takke av er sekundært, og håper klubben og mannen selv tar et gjennomtenkt valg uten å forhaste seg for å please oss...

Comment

• DFH takker for seg i følge Vålerenga-podden!

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                    DFH takker for seg i følge Vålerenga-podden!
                    Står på hjemmesiden også: http://www.vif-fotball.no/nyheter/ka...takker-for-seg

Comment

• Kanskje greit med tanke på skadehistorikk, men kjenner dette er ganske kjipt. Rå på sitt beste. Noen som har mulighet til å høre podden nå, som kan fortelle hva han skal videre?
                      Ett lag i Oslo.

Comment

• Sitter og hører på podden nå. Kongefyr! Alle som muligens har tenkt å droppe lørdagens kamp pga kulde, kjedelig fotball og what-not: MØT OPP og gi Daniel den avskjeden han fortjener!! Dette er en trist dag.
                        Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                          Kanskje greit med tanke på skadehistorikk, men kjenner dette er ganske kjipt. Rå på sitt beste. Noen som har mulighet til å høre podden nå, som kan fortelle hva han skal videre?
                          Ingen helt konkrete planetr, muligens noe administrativt i klubben, spille fotball på lavt nivå. Trenerkarriere på sikt.
                          Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by maestro View Post
                            Ingen helt konkrete planetr, muligens noe administrativt i klubben, spille fotball på lavt nivå. Trenerkarriere på sikt.
                            Takker. Skal høre på senere i dag.
                            Ett lag i Oslo.

Comment

• Originally posted by maestro View Post
                              Spille for broren i Nordstrand kanskje? Skeid hadde nok også vært et alternativ dersom de ikke hadde rykket opp (har ikke hørt podkasten, så vet ikke om han sier noe om det)

Comment

• uff, det var triste nyheter angående Daniel.

Men med den skadehistorikken forstår jeg at han går lei, uten skadene kunne han strekt det i 2-3 år til.

fornuftig valg
                                Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Working...
                                X