Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2018

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Han har vel ikke lyst til å ende som Moa med tanke på skader. Håper Daniel blir med videre i systemet i en annen rolle bare.
    I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post
      Spille for broren i Nordstrand kanskje? Skeid hadde nok også vært et alternativ dersom de ikke hadde rykket opp (har ikke hørt podkasten, så vet ikke om han sier noe om det)
      Kan jo hende både DFH og Braaten velger å avslutte i Skeid. Braaten sin kontrakt med Brann er også ferdig. Men mulig at han er litt for skadeplaget og vil spille på enda lavere nivå..

Comment

• Vemodig. Men samtidig forståelig. Står respekt av at han velger å gi seg på topp og ikke bare fortsetter på gammel vane.

Håper det bare er fotballspilleren Daniel som er ferdig i klubben. Ikke selve fyren.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
          Vemodig. Men samtidig forståelig. Står respekt av at han velger å gi seg på topp og ikke bare fortsetter på gammel vane.

Håper det bare er fotballspilleren Daniel som er ferdig i klubben. Ikke selve fyren.
          ...og at han ikke plutselig dukker opp i annen drakt fordi en annen toppklubb ville gi ham lenger kontrakt

Comment

• Interessant lesning om en av våre unge spillere

https://www.vg.no/sport/fotball/i/3j...source=vgfront

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
              Interessant lesning om en av våre unge spillere

https://www.vg.no/sport/fotball/i/3j...source=vgfront
              Ja. Jeg så den. Posta den i ryktetråden av en eller annen grunn.

Vanskelig å vite hva som er sant her, men jeg syns, sett bort fra alt det kyniske i fotballen, mest synd på gutten som ikke fikk jage drømmen sin.
              Kanskje er det til det beste for ham (og oss).
              Kanskje blir han en stjerne uansett.
              Kanskje hadde han blitt det i Porto, kanskje ikke. De er jo bra på spillerutvikling.

Men dersom han ikke lykkes med fotballen. Altså lykkes i den grad en en klubb av det kaliberet blir interessert, tror jeg han for alltid kommer til å føle seg snytt for muligheten.

Jeg husker Bobb fra norway cup for noen år siden, og man så han hadde noe spesielt. La oss håpe han får utvikle seg godt nok hos oss til at han får en ny mulighet. Og samtidig kan bli en helt for oss før alle tjener masse spenn på at han reiser videre.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
                Ja. Jeg så den. Posta den i ryktetråden av en eller annen grunn.

Vanskelig å vite hva som er sant her, men jeg syns, sett bort fra alt det kyniske i fotballen, mest synd på gutten som ikke fikk jage drømmen sin.
                Kanskje er det til det beste for ham (og oss).
                Kanskje blir han en stjerne uansett.
                Kanskje hadde han blitt det i Porto, kanskje ikke. De er jo bra på spillerutvikling.

Men dersom han ikke lykkes med fotballen. Altså lykkes i den grad en en klubb av det kaliberet blir interessert, tror jeg han for alltid kommer til å føle seg snytt for muligheten.

Jeg husker Bobb fra norway cup for noen år siden, og man så han hadde noe spesielt. La oss håpe han får utvikle seg godt nok hos oss til at han får en ny mulighet. Og samtidig kan bli en helt for oss før alle tjener masse spenn på at han reiser videre.
                Det står i artikkelen at Man City har sikret seg Bobb fra det sekundet han fyller 16 år så han er nok tapt for oss i denne omgang, dessverre.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                  Det står i artikkelen at Man City har sikret seg Bobb fra det sekundet han fyller 16 år så han er nok tapt for oss i denne omgang, dessverre.
                  Da leste jeg ikke godt nok, for det fikk jeg ikke med meg.
                  La oss håpe at sånne deals blir ulovlige snart.
                  Det er vanskelig nok for små klubber rundt om i europa å nerme seg topoen om ikke storkanonene skal rappe spillere før man i det hele tatt har mulighet til å bruke dem selv. Josh King var vel også et sånt tilfelle?

Er det ikke sånn at søramerikanske spillere ikke kan dra til europeiske klubber før fylte 18? Litt usikker på reglementet der, men tror kanskje det er noen restriksjoner på det. Det samme gjelder vel afrikanere? Burde vært et bedre regelverk rundt det å snappe opp unge talenter uten tilstrekkelig kompensasjon.
                  Utdanningskompensasjonen er ikke imponerende.

Comment

Er det ikke sånn at søramerikanske spillere ikke kan dra til europeiske klubber før fylte 18? Litt usikker på reglementet der, men tror kanskje det er noen restriksjoner på det. Det samme gjelder vel afrikanere? Burde vært et bedre regelverk rundt det å snappe opp unge talenter uten tilstrekkelig kompensasjon.
                    Fri flyt av spillere innad i EU (eller UEFA?) fra fylte 16. Spillere utenfor Europa kan ikke bli hentet av europeiske klubber før de fyller 18, med mindre de flytter hit av andre grunner enn fotballen (f.eks. hvis en familie fra Kamerun flytter til Frankrike, og guttungen på 12 spiller fotball, så blir han ikke nektet å spille for Marseille. Her er det jo en del snusk ute å går, som i Bobb-saken. Flyttet de til Portugal fordi moren fikk jobb, eller fikk moren jobb fordi han skulle spille for Porto?)

Comment

• En økonomisk kompensasjon muligens? Vi har vel et slags samarbeid med City.

Comment

Da leste jeg ikke godt nok, for det fikk jeg ikke med meg.
                        La oss håpe at sånne deals blir ulovlige snart.
                        Det er vanskelig nok for små klubber rundt om i europa å nerme seg topoen om ikke storkanonene skal rappe spillere før man i det hele tatt har mulighet til å bruke dem selv. Josh King var vel også et sånt tilfelle?

Nei, den kompensasjonen er ikke imponerende i det hele tatt.
                        Det kan hende dette er et ledd i "samarbeidet" mellom VIF og City der vi sannsynligvis får låne flere spillere så lenge Deila er her.

Også kan man mene hva som er best for en 16-åring, spille førstelagsfotball for VIF eller ungdomsfotball i City. Usikker på hvor langt unna eller hvor nærme han er A-stallen her, men slik media skriver så burde han allerede vært selvskreven i startoppstillingen. Det er vel utvilsomt her at familien uansett ser at spilleren kommer seg til utlandet så raskt som mulig.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                          Nei, den kompensasjonen er ikke imponerende i det hele tatt.
                          Det kan hende dette er et ledd i "samarbeidet" mellom VIF og City der vi sannsynligvis får låne flere spillere så lenge Deila er her.

Også kan man mene hva som er best for en 16-åring, spille førstelagsfotball for VIF eller ungdomsfotball i City. Usikker på hvor langt unna eller hvor nærme han er A-stallen her, men slik media skriver så burde han allerede vært selvskreven i startoppstillingen. Det er vel utvilsomt her at familien uansett ser at spilleren kommer seg til utlandet så raskt som mulig.
                          Lyn skal vel ha mesteparten av kaka.
                          Synd han forsvinner fra oss,vi har behov for lokale talenter i startoppstillingen.
                          Om vi skal trekke folk på tribunen...
                          Folk er lei av afrikanere og søramerikanere som kommer hit som mellomlanding.
                          Sats på lokale spillere og spill fotball som er verdig Vålerenga.
                          Gimme hope johanna

Comment

• Originally posted by Calven View Post
                            Lyn skal vel ha mesteparten av kaka.
                            Synd han forsvinner fra oss,vi har behov for lokale talenter i startoppstillingen.
                            Om vi skal trekke folk på tribunen...
                            Folk er lei av afrikanere og søramerikanere som kommer hit som mellomlanding.
                            Sats på lokale spillere og spill fotball som er verdig Vålerenga.
                            Jeg tror ikke folk er lei "afrikanere og søramerikanere som kommer som mellomlanding". Jeg tror folk er fornøyd så lenge de ser at Vålerenga har spillere som er i toppen av Eliteserien og bedre enn det. Da er det ikke så farlig om de har vært i klubben i årevis.

Folk vil se Vålerenga hente inn tre-poenger på tre-poenger.

Comment

• Originally posted by Muppetkokken View Post
                              Jeg tror ikke folk er lei "afrikanere og søramerikanere som kommer som mellomlanding". Jeg tror folk er fornøyd så lenge de ser at Vålerenga har spillere som er i toppen av Eliteserien og bedre enn det. Da er det ikke så farlig om de har vært i klubben i årevis.

Folk vil se Vålerenga hente inn tre-poenger på tre-poenger.
                              Helt enig.
                              Det folk er lei av er uteblivende suksess og middelmådige prestasjoner.
                              Personlig syns jeg Chiddi, Boof og Adu er tre av de i laget som oftest byr på noe ekstra.

Men jeg kan være enig i at er unødvendig å ha middelmådigheter fra nær og fjern som tar opp plassen til en middelmådig spiller fra egne rekker.
                              Skal vi hente noe, må det være noe vi ikke har, eller klarer å lage sjæl.

Comment

• Hvis vi fikser 1500 sesongkort på supportertribunen, så ordner Deila det som mangler av spenn til nytt tifo-oppheng: http://www.vif-fotball.no/nyheter/ta...nys-utfordring

Utrolig kult gjort av han.

Comment

Working...
                                X