Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2018

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by ziggy75 View Post
    Og ironisk nok, så er det storstasinga sist som gjorde at vi nesten gikk konkurs.
    Det er faktisk en ganske forenklet måte å se det på. Det som gjorde det var Stengelgate som gjorde at Nordea trakk seg som sponsor og med dem forsvant 10-12 millioner i året.

Det var faktisk ikke sånn at vi brukte penger vi ikke hadde. Mer at vi ikke hadde så mange penger som vi trodde vi hadde.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      Jeg er absolutt opptatt av fotballen som spilles og ønsker ikke at vi skal spille som Brann. Vi skal spille på vår måte. Og det er absolutt mulig å kombinere fin fotball med gode resultater.
      Det er jo også det som prøves på nå, og da har vi riktig trener. Som også har vunnet serien tidligere. Han har fått det til før og vet hva som kreves. Du skal ikke undervurdere det heller. Hvis det kommer inn en trener fra utlandet som ikke kjenner ligaen eller folkene her i det hele tatt, så er ikke det nødvendigvis en fordel det heller. Hvor mange trenere fra utlandet har egentlig lykkes i denne ligaen? Mark Dempsey fikk nylig sparken. Han skotske i Stabæk fikk sparken.

Men jeg er tildels enig i en del av det du skriver om at Norske klubber kanskje har litt for stort fokus på å være "breddeklubber" men vi er en liten liga i et lite land og derfor må de fleste klubbene også drive på den måten. Jeg driter egentlig i hvor spillerene kommer fra så lenge vi vinner, men selvsagt gøy hvis noen lokale spillere lykkes.

Det er veldig enkelt å sitte på et forum å skrive om hvor enkelt det er å lage et vinnerlag. Kamper skal vinnes osv. Men det er likevel ikke så enkelt. Spillere man henter kan bli skadet, eller få matforgiftning osv. Det er mange tilfeldigheter og mye som skal klaffe. Vi har hatt en del trenere, og ikke veldig mange av de har fått til å vinne noe på de 105 (?) årene klubbene har eksistert. Det er tydeligvis ikke så enkelt som du skal ha det til.

Comment

• Klarer vi å beholde stammen i laget i forsvar og angrep nå, i tillegg til at vi får på plass en skikkelig midtbane. Så tror jeg vi har medaljelaget vårt på plass. Vi har Carvalho og Nation i forsvar og vi har Johnson på topp. Det vi trenger er en hærfører sentralt på midtbanen. Men det er også viktig at vi klarer å beholde Johnson og Carvalho.. Det er jeg ikke like sikker på.

Comment

• Og storsatsninga ga vel også resultater.
          2010 var et jubelår de-luxe! Flotteste fotballen laget noengang hadde spilt.
          Dessverre hadde vi ikke den kompetansen som krevdes for å gjenskape de gode prestasjonene.
          Ikle minst blir det feil å påstå at vi under martin ilke tenkte langsiktig. Det var jo nettopp det vi gjorde!
          Vi hadde to tanker i hodet på én gang. Resultater nå og i morgen.
          Cupmester det første året, sølv i serien det tredje. Det gikk opp og ned, men det skjedde jo i det minste litt.
          Er det én ting vi burde ta med oss fra reka1 og martin, så er det at det å gjenskape suksessen er minst like vanskeøog som å oppnå sulsess i utgangspunktet.
          Som om nå Deila lykkes i løpet av et par sesonger og vi får en medalje og kanskje et cupgull, så bør vi mulogens være tålmodige i etterkant om det skulle bli et par skritt tilbake.
          Men man får ikke ubegrenset med tid når resultater ikke oppnås. Uavhengig av grunn.
          Klokka tikker for deila. Han har maks ut neste sesong om ikke resultatene kommer.
          I fjor var en prøve og feile sesong. I pr er det i høyeste grad Deilas lag. Og vi ser jo helt ok ut så langt.
          Neste år er det eksamen. Lykkes vi ikke da, tror jeg man bør se på hvorfor.
          Jeg sier ikke at vi på liv og død skal bytte trener om vi ikke har tatt medalje innen to sesonger, men det må være en betydelig fremgang på banen.
          6-7 eller dårligere i år er skuffende for min del i alle fall.
          Det samme eller dårligere neste år er vanskelig å akseptere.

Enn så lenge setter jeg min lit til at Deila og gutta blir bedre utober i sesongen og at vi er topp 4 når vi skriver november.
          Jeg mener det burde være innenfor rekkevidde med det laget vi har.

Comment

• Det å hevde at 2010 var tidenes sesong med godt spill er direkte historieløst. Til og med svikt i korttidshukommelsen. Jeg vil hevde at i 2004 hvor det ble sølv bak RBK var en enestående sesong. Til og med bedre enn 2005 hvor vi tok gull.
            Originally posted by g-maZta View Post
            Og storsatsninga ga vel også resultater.
            2010 var et jubelår de1-luxe! Flotteste fotballen laget noengang hadde spilt.
            Dessverre hadde vi ikke den kompetansen som krevdes for å gjenskape de gode prestasjonene.
            Ikle minst blir det feil å påstå at vi under martin ilke tenkte langsiktig. Det var jo nettopp det vi gjorde!
            Vi hadde to tanker i hodet på én gang. Resultater nå og i morgen.
            Cupmester det første året, sølv i serien det tredje. Det gikk opp og ned, men det skjedde jo i det minste litt.
            Er det én ting vi burde ta med oss fra reka1 og martin, så er det at det å gjenskape suksessen er minst like vanskeøog som å oppnå sulsess i utgangspunktet.
            Som om nå Deila lykkes i løpet av et par sesonger og vi får en medalje og kanskje et cupgull, så bør vi mulogens være tålmodige i etterkant om det skulle bli et par skritt tilbake.
            Men man får ikke ubegrenset med tid når resultater ikke oppnås. Uavhengig av grunn.
            Klokka tikker for deila. Han har maks ut neste sesong om ikke resultatene kommer.
            I fjor var en prøve og feile sesong. I pr er det i høyeste grad Deilas lag. Og vi ser jo helt ok ut så langt.
            Neste år er det eksamen. Lykkes vi ikke da, tror jeg man bør se på hvorfor.
            Jeg sier ikke at vi på liv og død skal bytte trener om vi ikke har tatt medalje innen to sesonger, men det må være en betydelig fremgang på banen.
            6-7 eller dårligere i år er skuffende for min del i alle fall.
            Det samme eller dårligere neste år er vanskelig å akseptere.

Enn så lenge setter jeg min lit til at Deila og gutta blir bedre utober i sesongen og at vi er topp 4 når vi skriver november.
            Jeg mener det burde være innenfor rekkevidde med det laget vi har.
            Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

• Originally posted by Arnehgr View Post
              Det å hevde at 2010 var tidenes sesong med godt spill er direkte historieløst. Til og med svikt i korttidshukommelsen. Jeg vil hevde at i 2004 hvor det ble sølv bak RBK var en enestående sesong. Til og med bedre enn 2005 hvor vi tok gull.
              Da er vi uenige. I 2010 spilte vi fantstisk fotball! Vi tok 61 poeng i 2010 (2.plass) mot 46 poeng i 2005 (seriegull).
              I 2004 tok vi 48. 04 og 05 var dog eliteserien 2 lag færre.
              I 05 og 05 scora vi 40 mål. I 2010 putta vi 69 ganger!

Dette blor selvfølgelig synsimg, men jeg mener 2010 er det beste vi noensinne har prestert. Kun et ENDA bedre rbk var bedre.

Comment

• Originally posted by Arnehgr View Post
                Det å hevde at 2010 var tidenes sesong med godt spill er direkte historieløst. Til og med svikt i korttidshukommelsen. Jeg vil hevde at i 2004 hvor det ble sølv bak RBK var en enestående sesong. Til og med bedre enn 2005 hvor vi tok gull.
                Ta en titt på noen av resultatene i 2010:

Vålerenga 6-1 Odd

Vålerenga 5-2 Haugesund

Lillestrøm 1-4 Vålerenga

Vålerenga 8-1 Start

Kanskje det er litt drøyt å kalle det for tidenes sesong, men vi spilte helt fantastisk fotball. Vi scoret også flest mål i ligaen, hele 69 mål.RBK scoret 11 mål mindre. Vi burde vunnet serien det året egentlig, men så er jo sånn at vi aldri klarer å ha et bra forsvar når vi har et bra angrep. Eller et bra angrep når vi har et brukbart forsvar. Når vi hadde Kjaransson og han scoret 3 mål, så slapp vi inn 3 mål også. I fjor var forsvaret ok, men vi hadde Kjelsrud Johansen som spiss og han var allergisk mot å score mål..

Nå synes jeg både forsvaret og angrepet er bra selv om det alltids kan forbedres. Synes heller at problemet vårt nå er midtbanen..

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
                  Da er vi uenige. I 2010 spilte vi fantstisk fotball! Vi tok 61 poeng i 2010 (2.plass) mot 46 poeng i 2005 (seriegull).
                  I 2004 tok vi 48. 04 og 05 var dog eliteserien 2 lag færre.
                  I 05 og 05 scora vi 40 mål. I 2010 putta vi 69 ganger!

Dette blor selvfølgelig synsimg, men jeg mener 2010 er det beste vi noensinne har prestert. Kun et ENDA bedre rbk var bedre.
                  Tror i hvert fall vi alle kan være enige i at vi spilte fantastisk fotball i 2010. Synd det ikke holdt til gull. Det var noen spinnville kamper rett og slett, og herlig underholdning.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Det er veldig enkelt å sitte på et forum å skrive om hvor enkelt det er å lage et vinnerlag. Kamper skal vinnes osv. Men det er likevel ikke så enkelt l.
                    Jeg sier ikke at det er enkelt. Da kunne jo vaskedama på Valle ledet laget om det var så enkelt. Det er vanskelig.

At det ikke er så komplisert er noe annet.

Men den som leder laget må klare det selv om det er vanskelig. Det er derfor han har jobben, for å klare det som er vanskelig.

Comment

• Det er vel ganske klart hva dette laget mangler, hvis vi skal spille sånn som deila vil, vi må ha en DM som kriger og slåss med en brukbar pasningsfot, noe ala heltne nilsen, litt bedre teknikk da helst, en høyre kant som kan utfordre og gå forbi en mann eller to,og som kan legge inn og en back som kan konkurrere med Nouri, og da dropper jeg keeperspørsmålet...

Comment

• Tror dette laget har mye uforløst potensiale. Tre av fire i backrekka er nye denne sesongen, og Carvalho er den som nå ser ut som en veldig god forsterkning, mens backene våre har litt å bevise. Nouri synes jeg begynner å bli bedre de siste kampene, men jeg synes det ikke har fungert så bra offensivt. Lundstrøm ga oss helt klart en dimensjon offensivt, som hjalp Juklerød å skinne ifjor. Lindkvist var god å ha, men han er kjeks dessverre og tåler ikke å trene så mye. Sam Adekugbe er bra og mye med fremover. Blir litt middels kvalitet offensivt, men med enda flere kamper så tror jeg han blir bra for oss.
                        Nå håper jeg Juklerød og Ejuke finner formen snart, når de to begynner å fungere så blir vi bra.

Comment

• Dagsavisen skriver "Nesten-slåssing på dagens VIF-trening".. Godt å se at det er tenning i gruppa..

https://www.dagsavisen.no/sport/vif-...2?paywall=true - bak betaling
                          Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

• Jeg liker å høre det, etter hva vi fikk servert i Tromsø.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                              Jeg sier ikke at det er enkelt. Da kunne jo vaskedama på Valle ledet laget om det var så enkelt. Det er vanskelig.

At det ikke er så komplisert er noe annet.

Men den som leder laget må klare det selv om det er vanskelig. Det er derfor han har jobben, for å klare det som er vanskelig.
                              Åja, da beklager jeg. Da får du nesten opplyse meg om hva som er forskjellen på at det er enkelt, og at det ikke er så komplisert.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                                Åja, da beklager jeg. Da får du nesten opplyse meg om hva som er forskjellen på at det er enkelt, og at det ikke er så komplisert.
                                Enkelt kan bety både lett og ukomplisert. Sånn du bruker det tolker jeg det som et synonym for lett.

Men kort og godt er det tre faktorer som spiller inn. Det vi gjør selv, det de andre gjør og rene tilfeldigheter. Vi kan bare påvirke en av de faktorene fullt ut.

Det du nevner om at spillere kan bli skadet for eksempel. Det er ukomplisert å ha en løsning på det. Det er å ha en stor stall. Men det er ikke lett å finne de riktige spillerene.

Og derfor er det vanskelig, men ukomplisert. Dette med prosjekter og fundamenter som du prater om er kanskje riktig hvis dette var første år. Men dette er år 105. Mye av det du etterlyser er alt på plass. Nå handler det om å ha er lag på banen som presterer mens klubben fortsetter å utvikle seg som den har gjort hvert år siden før første verdenskrig. Det verken begynner eller slutter med Deila.

Comment

Working...
                                X