Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2018

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er litt mer risikabelt å dra på kamp som politiker, enn en vanlig kjendis.

Comment

• Originally posted by Hermansen View Post
      Er det mange av dere som har sett Grande på kamp tidligere?
      Jeg har aldri sett deg på kamp. Gjør det deg til en dårlig supporter?

Comment

• Når har vel verken Siv eller Trine tatt en Jagland såvidt jeg vet, så jeg velger å ta det utelukkende positivt at de er der med skjerfene. Tror de har like mye å tape som på å vinne på det om det kun er et stunt.
        Husk at det er ganske mange tusen i denne byen som holder med Enga, men aldri eller sjelden dra på kamp.
        De kommer ikke nødvendigvis tilbake om vi mener de ikke er like bra som oss...

Comment

• Fra min side var det et ærlig forsøk på å diskutere folk jeg mistenker for å bruke klubben for å fremme egen sak. Men for all del, barnslige avsporinger og svar som dine er sikkert like bra når det gjelder bevissthet og forvaltning av klubbens image.

Ledelse og supportere har jobbet hardt i mange år for å lage en klubb vi er stolte av. Det har vært mange feilskjær underveis, ofte tunge å rette opp og med mye negativ oppmerksomhet. Nå som vi stadig ser mindre til negative oppslag rundt klubben tenker jeg det er viktig å hegne om hvordan klubben fremstår. Dette er påkrevd hvis vi skal ta steget opp til Brann og Rosenborg målt også i forhold til betydning for lokal region (tenker da Oslo Øst, ikke hele Oslo).

Bør vi ikke da være skeptiske til politikere som "plutselig" oppdager at de har vært fan i flere år? Og som da umiddelbart greier å få to medieoppslag ut av nettopp dette? Og som i tillegg knapt er observert på fotballkamp noensinne inntil hun ble utnevnt til kulturminister? Er det ikke engang en liten risiko for at det ligger noe annet under her? Og hvis jeg har rett, - synes du det er OK at klubbens gode arbeid på mange områder skal tas til inntekt for et bestemt politisk parti? Hvem tror du vinner mest på det? Klubb eller parti?

Mulig du ikke har oppdaget det ennå, men vi som har levd en stund har ofte lært at ting ikke alltid er som det fremstår ved første øyekast.

Comment

Fra min side var det et ærlig forsøk på å diskutere folk jeg mistenker for å bruke klubben for å fremme egen sak. Men for all del, barnslige avsporinger og svar som dine er sikkert like bra når det gjelder bevissthet og forvaltning av klubbens image.

Ledelse og supportere har jobbet hardt i mange år for å lage en klubb vi er stolte av. Det har vært mange feilskjær underveis, ofte tunge å rette opp og med mye negativ oppmerksomhet. Nå som vi stadig ser mindre til negative oppslag rundt klubben tenker jeg det er viktig å hegne om hvordan klubben fremstår. Dette er påkrevd hvis vi skal ta steget opp til Brann og Rosenborg målt også i forhold til betydning for lokal region (tenker da Oslo Øst, ikke hele Oslo).

Bør vi ikke da være skeptiske til politikere som "plutselig" oppdager at de har vært fan i flere år? Og som da umiddelbart greier å få to medieoppslag ut av nettopp dette? Og som i tillegg knapt er observert på fotballkamp noensinne inntil hun ble utnevnt til kulturminister? Er det ikke engang en liten risiko for at det ligger noe annet under her? Og hvis jeg har rett, - synes du det er OK at klubbens gode arbeid på mange områder skal tas til inntekt for et bestemt politisk parti? Hvem tror du vinner mest på det? Klubb eller parti?

Mulig du ikke har oppdaget det ennå, men vi som har levd en stund har ofte lært at ting ikke alltid er som det fremstår ved første øyekast.
            Dette var et svar til Anderan som ikke hadde sett meg på kamp, og som tenkte det var et saklig innspill.

Comment

Dette var et svar til Anderan som ikke hadde sett meg på kamp, og som tenkte det var et saklig innspill.
              Jeg tror ikke jeg var den første som trakk frem "har noen sett person X på kamp" i denne diskusjonen.

For øvrig kan jeg anbefale deg å lese dette intervjuet med TSG fra 2012, og spesielt følgende passasje:

Det lille, smale kontoret på Stortinget ser veldig «bebodd» ut, med en diger korktavle spekket med postkort, bilder, personlige hilsener - og et Vålerenga-skjerf og en kalender fra samme klubb.

Comment

• Jeg har ingen problemer med å tro på at Trine Skei Grande er genuint glad i Vålerenga. Hun bor i Gamlebyen, og har gjort det siden hun flytta til Oslo. Lett å bli glad i en klubb når du bor midt i nedslagsfeltet. Jeg har selv flere venner som ikke brydde seg noe om fotball, men ble RBK-supportere da vi studerte i Trondheim, fordi de ble revet med av statusen til klubben i byen, og ville være med å skape stemninga på Lerkendal.

Jeg har heller ingen problemer med å tro på at Trine Skei Grande bruker det at hun er observert på kamp nå nylig til å skaffe seg politiske poeng. Selvsagt gjør hun det, det er jobben hennes.

Trenger disse to tingene egentlig å stå i mot hverandre? Tror dere aldri Erna Solberg tenker "dette er bra for velgerbasen i Bergen" når hun blir avbildet på Brannkamp?

En ting jeg lurer på, som kan være et argument i den ene eller den andre retningen: Skjerfet hun er avbildet med, selges det i Sjappa nå? Hvis det ikke gjør det er det et bevis på at hun i alle fall har holdt med laget en stund. (Men hvis det selges i Sjappa beviser det ingenting, vi kjøper alle nye skjerf stadig vekk).

Comment

(...)

Tas til inntekt for politisk parti?? Er du morsom?
                  Jeg leser innlegget som at hun har fått pepper fra folk med bart om at hun tar en Jagland. At det krever et leserinnlegg for å legge fram dette sier vel egentlig ganske mye om hvordan fotball engasjerer.
                  For øvrig kan jo ikke Skei Grande styre at tv valgte å zoome inn på henne på tribunen, så hele situasjonen er medieskapt.

Også relativt meningsløst å bruke "knapt er observert på fotballkamp".
                  Personlig ser jeg veldig lite på hvem som er på resten av tribunen. Ikke er det mulig heller. Og bare for å slå det fast så er tv selvsagt mer interessert i å zoome inn på landets kulturminister enn en "vanlig" partileder eller normal stortingsrepresentant (hvis vi går noen år bakover).

Om du misliker at Siv Jensen var i studio sammen med Tina og Freddy før kamp så får du ta det med klubben.

Å mene at en finansminister i studio og noen artikkel om hvem som var på kamp av politikere er negativt, er langt forbi min fatteevne. Men her er det vel bare å konstatere at vi er uenige tror jeg.

For øvrig kan jeg anbefale deg å google det ene styremedlemmet i Vålerenga Fotball Elite og google tidligere leder av sportslig utvalg. Hint: de er også politikere.
                  Mener du at de to også har/hadde egen vinning og gunst til eget parti som hovedambisjon??
                  Husk nå at begge disse vervene ikke akkurat er fett betalt (om de er/var betalt overhodet).

Comment

• Rets med ny kontrakt.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/dr...ne-eliteserien

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                      Kult. Han får innhopp i hver kamp, og da er det fair å forlenge og forbedre kontrakten

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                        Veldig bra!

Comment

• Sjekk ut denne skåringen fra Fridjonsson: https://twitter.com/birkirfreyr/stat...61489560592385

Comment

• Det der er vakkert!

Comment

• Originally posted by anderan View Post
                              Jeg tror ikke jeg var den første som trakk frem "har noen sett person X på kamp" i denne diskusjonen.

For øvrig kan jeg anbefale deg å lese dette intervjuet med TSG fra 2012, og spesielt følgende passasje:
                              Skal ikke dra dette mye lengre. Har lest artikkel. Mulig jeg tar feil og at dette er ekte kjærlighet. Hyggelig hvis så.

Jeg beholder likevel min (sunne) skepsis.

Comment

Har aldri ment at man må være født eller oppvokst i Oslo 6 for å støtte Enga (er selv født i Drammen av alle ulykksalige plasser). Troverdighet kommer av mange andre ting enn hvor du er født eller oppvokst, f.eks om du er der (rundt klubben) også når ting går dårlig, og ikke bare når det er på prime time TV og en gyllen fotomulighet for å vise regjeringas folkelighet.

Ikke tro annet enn at dette var svært regissert. Erna har likevel troverdighet fordi hun har historie på å støtte laget sitt. Vi har sett henne på kamp mange ganger før. Jeg har også sett Siv på kamp tidligere, men også da fikk jeg litt "valgkampfølelse" siden det ble godt dekket i media.

Er det mange av dere som har sett Grande på kamp tidligere? Neppe. Får dere inntrykk av at hun er interessert i VIF som fotballklubb i artikkelen, eller i det hele tatt fotball? Jeg gjør ihvertfall ikke det. Inntrykket er en litt skadeskutt politiker som digger konseptet VIF som sosialt tiltak for alle svakerestilte. Det er helt legitimt, men hvor ektefølt er da støtten til laget? Om VIF i morgen bestemmer at klubbstyret kun skulle bestå av SV'ere (Gud forby, selv om jeg tidvis frykter det allerede har skjedd) ville jeg fortsatt elske Enga. Tviler på om vi hadde sett Grande på flere kamper om styret ble befolket av gamle NS-folk (Gud forby det også).

Dette var nok heller et forsøk på å assosiere navnet hennes med noe som er udelt positivt og ikke-kontroversielt på en "naturlig" måte siden Erna sikkert skulle på kamp uansett.

Synes jeg hører rådgiverne planlegger dette dagene forut, yre av begeistring, mens man selvsagt sørger for å slippe en liten PK mediesak i samme åndedrag:

"Trine, Trine! - hva om du blir med Erna på kamp??? Når og hvor sier du? Ullevål på søndag vel. Brann mot Vålerenga. Det er sant, de spiller jo på ny bane nå, ute i Øst et sted. Vålerenga altså. Det blir perfekt! Og du er jo kulturminister og greier. Fotball er jo kultur. Er det ikke? Du får ta Vålerenga-skjerf for Erna skal sikkert ha Brann-skjerf. Og så lager vi en greie om at du er engasjert i hva klubben står for, - blir ikke det bra??!! Og så ser vi dere på TV og da blir det en slik godsak om at dere har forskjellige lag, men samholdet i regjeringa er sterkt. Hvem kan kjøpe skjerf? Husk at det må være blått!".

Mulig jeg bare er kynisk, men jeg jobber i en bransje hvor vi bruker en del penger på spin doctors og har overhørt noen slike samtaler...

Forstår at trommene nok har kommet for å bli (en stund), men det er en kjerringting uansett. Og det er en myte at det bare var klagende 60-åringer med arma i kors som ødela stemningen på tribunen for noen år siden. Der var det mange andre som også bidro, og mange av tullingene kunne aldersmessig vært ungene mine. Det var heller ikke med sang eller manglende sang de ødela. Er selv drøyt 50, og kan fortsatt synge godt. Gjorde det ihvertfall før trommene kom, men synes det er slitsomt nå. Kjedelige "sanger" og mye repetitivt mas.

Nå er jo dette uansett bare min mening, og ingen kjempesak. Jeg går på kamp uansett. Selv om hele laget skulle finne på å stemme Rødt. Eller Venstre, nå som vi har en ny kjendissupporter...
                                EDIT: Så nå at første kilde var blitt nevnt, men skader ikke med litt flere, siden du fortsatt tviholder på en (usunn) skepsis.

Du er veldig flink til å mistro, men ikke så flink til å google.

I en Dagbladet-artikkel fra 2006 sier Grande følgende:

"- Jeg har vært medlem av Klanen i 10-12 år, så hjertet mitt banker absolutt for klubben. Det er veldig morsomt på fotballkamp, og da står jeg gjerne og synger. Dessverre har jeg ikke hatt så mye tid til fotball i år. For oss som har fulgt klubben en stund var ikke årets sesong så skuffende. Det er tross alt ikke så lenge siden vi så dem i lavere divisjoner."

I et Nettavisen-intervju fra 2012:

"Det lille, smale kontoret på Stortinget ser veldig «bebodd» ut, med en diger korktavle spekket med postkort, bilder, personlige hilsener - og et Vålerenga-skjerf og en kalender fra samme klubb."

I januar i år fikk hun et Rosenborg-skjerf av avtroppende kulturminister Helleland, og kvitterte med "men jeg heier jo på Vålerenga".

Synd at det at du jobber i en bransje hvor dere bruker spenn på spin doctors har gjort deg såpass mistroisk (og dårlig til å gjøre research). For å spinne dine egne ord: Mulig du ikke har oppdaget det ennå, men noen ganger kan det vært lurt å åpne begge øya.

Comment

Working...
                                X