Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sandefjord - VIF 03.11.17 kl 19

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Cyrus View Post
    Rekdal som kommentator på Eurosport er helt nydelig! Han vet hva han snakker om og det er deilig å endelig høre en som snakker ufiltrert. Han sier jo ikke noen galt. Han sier ting som det er. Men noen er jo veldig sarte og tåler ikke å høre ting ufiltrert, det skal helst pakkes inn i bomull.
    Han gjør jo ikke det. Nå har jeg dessverre måttet se en del bortekamper på tv, og det har vært flere tvilsomme ting angående Enga. I går med den "hårfine" offsiden, viste han at han ikke har peiling, eventuelt synes det hadde vært greit at den fikk gå. Som sagt, minst 80-100 cm offside. Hårfin liksom.

Comment

• Originally posted by Cyrus View Post
      Rekdal som kommentator på Eurosport er helt nydelig! Han vet hva han snakker om og det er deilig å endelig høre en som snakker ufiltrert. Han sier jo ikke noen galt. Han sier ting som det er. Men noen er jo veldig sarte og tåler ikke å høre ting ufiltrert, det skal helst pakkes inn i bomull.
      Helt enig, Rekdal er veldig bra på Eurosport. Og de som ikke får med seg at han er Vålenga gutt gjennom de sendingene, må lytte igjen. Han skryter mye av klubben, men er som oss andre, skuffa over at vi har underprestert så til de grader.
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Rekdal er en legende i klubben. Men håper han ikke fortsatt er ekspertkommentator til neste år, er forferdelig å høre på og for å bruke et av hans egne ord i en annen sammenheng, han sier så mye piss.

Comment

• Originally posted by bengt View Post
          Rekdal er en legende i klubben. Men håper han ikke fortsatt er ekspertkommentator til neste år, er forferdelig å høre på og for å bruke et av hans egne ord i en annen sammenheng, han sier så mye piss.
          Som hva da?

Comment

• Jeg heller skjønner ikke helt problemet med rekdal. Vi kan ikke være så hårsåre at vi mugner når han påpeker det åpenbare. Klubben har jo underprestert som bare det i år. Vi har driti oss loddrett ut ved flere anledninger. Senest i går! Deilas «prestisje kjøp» har floppet! Dette må vi tåle å høre. Jeg mener også han er raus når vi faktisk er gode! Noe vi ikke har vært altfor ofte i år.

Comment

• Jeg mener også at tapet i går, det får vi ta på kappa til sjefen sjøl. Helt fjernt og ta en som har vært brennhet på høyreving ned på venstre back, en posisjon jukle i bestefall kan få godkjent minus for så langt i år. Når det i tillegg ikke er at alternativ til høyreback i troppen. Veldig merkelig.
              Han var tvunget til å «ødelegge» forsvaret, som har fungert de siste kampene. Men han velger altså å ødelegge angrepsrekka også. For å sette sammen et svakt forsvar. Helt uforståelig at han ikke satte jaager på backen.

Comment

• Orker ikke noe utblåsning, jeg er bare dritlei. There’s always next season...

Comment

• Juklerød har putta noen fine mål fra høyrevingen, men han har ikke vært så fantastisk god som mange skal ha det til. Mot Molde fikk han til veldig lite.

Når det er sagt så var det en tabbe av Ronny å flytte han ned på backen, sett i etterkant. Han hadde en ræva kamp, og sin klart verste som venstreback.

Ja, laguttaket kunne vært bedre, og ja, gutta hadde forferdelig lite vilje og energi.

Men den viktigste faktoren til gårsdagens "fadese" tror jeg var Bohinens taktikk og inngang til kampen.

Og sånn har det vært i mange år, mot 80% av motstanderne i Eliteserien. De legger opp taktikken etter oss. Og slik kommer det til å fortsette. I går funka det perfekt for Sandefjord.

Vi må få satt et skikkelig grunnspill som det blir vanskelig å forsvare seg mot uansett. Og det mener jeg vi har sett konturene av de siste kampene. Så kan andre få love til å mene at Ronny og laget flaksa seg til seier mot Brann og FKH. Og alle de andre lagene har jo banka AaFK og Viking i år.

Vel vel, heldigvis var kampen i går uten reell betydning. Jeg hadde vært jævlig forbanna om vi fortsatt hadde mulighet til europacup, og leverte DEN prestasjonen i går.

Comment

• Originally posted by Shtian View Post
                    Juklerød har putta noen fine mål fra høyrevingen, men han har ikke vært så fantastisk god som mange skal ha det til. Mot Molde fikk han til veldig lite.
                    Her er du nok inne på noe. Ja, vi nedkjempa Brann i en jevn batalje, slo et Haugesund på nedtur greit, og valsa over Ålesund og Viking. Men de to sistnevnte var så dårlige at jeg med hånda på hjertet tror rekruttlaget vårt hadde slått dem relativt greit. For eksempel var forsvarsspillet til Viking så svakt at det neppe har vært sett maken i toppdivisjonen i Norge noensinne. Lett å tro vi er bedre enn hva vi faktisk er når vi møter sånn "motstand". Når vi møtte Molde var saken plutselig en helt annen. Da ble rom stengt, våre spillere ble presset og vi falt etterhvert tilbake til en del spill på tvers og bakover. Da lukta det ikke mål hver gang vi kryssa midtlinja. Sandefjord spilte kjipt, men klokt, og vi (dvs. Deila) hadde ingen plan for å endre kampbildet, eller kloke nok spillere til å finne mottrekkene. Ikke virka de særlig interesserte i det heller, og det er vel det som er mest skremmende.
                    Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by MadsAndre View Post
                      Par hårfønere fra Deila i garderoben så håper jeg vi greier å avslutte sesongen med par gode prestasjoner..
                      Enig i drømmen om utfallet, men tror ikke Deila-skolen er hårfønere. På spørsmål om han skulle høvle over spillerne i pausen da Godset lå under 2-0 svarte Deilas tidligere kollega, BP Ingebrigtsen, at det er sjelden man vinner kamper ved å bli sint, men ved å være klokere enn motstanderne. Ellers handler ikke nødvendigvis forskjellen på kampen mot Viking og SF mest om innsats, men mye om hvem som får det første målet og hva slags spillermateriell vi har. Vi har spillere som er ganske gode i kontringsfasen (deriblant hurtige spillere som Chiddi, Robban og Jukle - og en hel serie med pasningsleggere) og vil derfor være gode når vi leder, men når motstanderne leder og pakker igjen alle rom har vi slitt de siste åra. Vi har mange gode balltrillere, men svært få som er veldig gode på bevegelse uten ball og ikke så mange krigere. Mot to parkerte busser må man ha ekstremt høy kvalitet i bevegelsesmønsteret for å bryte gjennom, og skyhøy aggressivitet høyt i banen for å vinne ballen. For tiden er ikke dette noe vi bobler over med i stallen vår.

Comment

Working...
                      X