Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Serieavslutning. Sogndal - Vålerenga. Søndag 26. November klokka 18.00.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Serieavslutning. Sogndal - Vålerenga. Søndag 26. November klokka 18.00.

Jeg ønsker at vi avslutter med stil. Viktig før 2018 sesongen. Nesten én million ekstra også.

Sogndal sendte oss ned i 2000, nå er det tid for payback!

Jeg er spent på hvordan midtbanen blir seende ut. Det naturlige er at Ibrahim tar plassen til Stengel, men kunne jo vært gøy å få se Felix Horn Myhre også hvis han er frisk og rask. Håper Grindheim får fortsette i 10"er rollen. Ellers er det vel en mulighet å dytte han ned defensivt sammen med Lekven, og kjøre Fridjonsson i 10"ern. Synes Grindheim skal få spille i 10"ern hvor han har blomstret nå i høst. Han var nære scoring med stolpetreff mot Odd også. Håper han får avslutte med 1 mål.

Forøvrig tragisk at Grindheim forsvinner. Det han har bevist nå i høst vitner om at han fortsatt har noen år igjen i beina som fotballspiller. Skjønner likevel avgjørelsen.

Comment

At Felix får sjansen er mitt ønske. Vil være en enorm boost for han før neste sesong. Litt sånn må vi tenke nå.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
        At Felix får sjansen er mitt ønske. Vil være en enorm boost for han før neste sesong. Litt sånn må vi tenke nå.
        Ikke helt enig. Hadde vi møtt noen andre enn Sogndal så hadde jeg vært med på tankegangen, men nå har vi muligheten til å sende det jævla søplelaget ned i 1. divisjon. Da må vi stille med det beste laget vi klarer å skrape sammen.
        Tror ikke Horn Myhre er helt der enda?
        In the beginning the Universe was created.
        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
        - Douglas Adams

Comment

Sogndal må vinne, våre gutter har kun æren å spille for (joda, for klubben står det om mye penger også)
          Her lukter det type kamp av 1.målet vinner, dvs. scorer vi først regner jeg med at vi fort får flere sjanser og vinner lett.
          Scorer Sogndal først, blir det spill mot "dobbel buss" resten av kampen og det pleier å bety at vi skaper få sjanser.

Tipper vi starter med omtrent samme lag som sist men at Fridjonsson kommer inn for han som ikke blir med bussen.

Comment

Originally posted by Loffen View Post

Tipper vi starter med omtrent samme lag som sist men at Fridjonsson kommer inn for han som ikke blir med bussen.
            Vi får kalle han for "han som ikke blir med bussen" fra nå av ja. Merket jeg ble litt småsyk når jeg skrev navnet i innlegget over. Bare få det bort.

Comment

Originally posted by JohnF View Post
              Ikke helt enig. Hadde vi møtt noen andre enn Sogndal så hadde jeg vært med på tankegangen, men nå har vi muligheten til å sende det jævla søplelaget ned i 1. divisjon. Da må vi stille med det beste laget vi klarer å skrape sammen.
              Tror ikke Horn Myhre er helt der enda?
              I mitt hode skulle plutselig ikke Grindheim være med heller, men det skal han jo. Da er jeg enig. Samuel rett inn.

Comment

Mulig at jeg er 100% idiot her nå, men jeg mener at vi nesten har et ansvar for å starte med vårt antatt beste lag, i og med at vi det er så tett i nedrykksstriden som det er. Kjipt for Aalesund om vi taper fordi vi sender et B-lag på banen mot Sogndal. Skulle gjerne sett at Felix fikk debuten sin jeg og, og forhåpentligvis kan vi skaffe oss en romslig ledelse så vi kan bytte han inn tidlig.

Comment

En gang kan vi trenge at AaFK presterer så vi selv får en gode, så ja, vi skal gi alt. Synes også ca én million er verdt å kjempe for. Føler Ronny at Felix er klar, er det dog bare å gi han sjansen. Utvikling for oss selv er selvsagt viktigst, og AaFK har satt seg i denne situasjonen helt på egenhånd.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
                    Mulig at jeg er 100% idiot her nå, men jeg mener at vi nesten har et ansvar for å starte med vårt antatt beste lag, i og med at vi det er så tett i nedrykksstriden som det er. Kjipt for Aalesund om vi taper fordi vi sender et B-lag på banen mot Sogndal. Skulle gjerne sett at Felix fikk debuten sin jeg og, og forhåpentligvis kan vi skaffe oss en romslig ledelse så vi kan bytte han inn tidlig.
                    Nei, det er egentlig helt rett det. Vi har et ansvar for å starte med vårt antatt beste lag i forhold til nedrykksstriden. Uansett så bør man ha som mål å vinne hver kamp, og vi har også budsjettert med en 6.plass denne sesongen. Den plassen kan vi fortsatt klare, og jeg forventer å se ett så bra lag som mulig og heltente spillere som gir alt for å avslutte sesongen på en god måte.

Nå er det ikke sikkert at det å sette på Horn Myhre er det samme som å stille med B-lag heller. Han viste blant annet i vinter at han har nivået inne. Tipper uansett han starter på benken, men at han kanskje kommer inn hvis vi leder komfortabelt som du sier.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                      En gang kan vi trenge at AaFK presterer så vi selv får en gode, så ja, vi skal gi alt. Synes også ca én million er verdt å kjempe for. Føler Ronny at Felix er klar, er det dog bare å gi han sjansen. Utvikling for oss selv er selvsagt viktigst, og AaFK har satt seg i denne situasjonen helt på egenhånd.
                      Antar at én million er differansen i premiepenger? I så fall er det trolig mer penger på spill.
                      Vålerenga har budsjettert med sjette plass og dersom vi oppnår dette er det mulig at det utløser noen klausuler hos sponsorer etc.
                      Tror også det er lettere å gjøre god spillerlogsitikk med en sjetteplass i lomma, kontra en 11. plass.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
                        Helt enig. Vi skal alltid stille med best mulig lag og vi skal alltid prøve å vinne. I tillegg er det like jevnt på målforskjell mellom Aafk og Sogndal som vi var med rbk i 2004.

Dog har Myhre allerede fått debuten. Han ble bytta inn i sluttminuttene hjemme mot Haugesund i 3-0 seieren.

Comment

Er vi sikre på at Grindheim blir med til Sogndal?

Comment

Originally posted by dalagubbe View Post
                            Er vi sikre på at Grindheim blir med til Sogndal?
                            Ja, han sa jo også det i intervjuet på VIF-TV.

Comment

Det er viktigere å sende ned Sogndal enn å la vårt antatt beste lag hvile. Bli kvitt møkka.

Comment

Working...
                              X