Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga 2 - 2018

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Calven View Post
    2 laget på vei ned på breddefotball nivå.

3. divisjon er toppfotball i Norge.
    Kun 6 avd, mot 18 tidligere.

Vi har fortsatt muligheten til å bli i 2. div.
    En stor prestasjon med kun to avdelinger.
    Ikke mange som trodde det var mulig når de halverte antall avdelinger for par år siden.
    www.tsbudbil.no

Comment

• Det er ikke nødvendigvis katastrofe at de rykker ned. Jeg tror det er viktigere å kunne tilby talentene den arenaen for å lokke dem hit, enn verdien i seg selv av å spille der kontra på nivået under. Den viktigste arenaen for utvikling er og blir treningsfeltet. Og hensikten er jo ikke å bygge et lag, men å utvikle enkeltspillere. Så lenge vi skal ha en ballbesittende stil så kan man trolig øve bedre på det i en divisjon der vi holder mer på ballen. så blir overgangen i tempo noe større hvis man flyttes opp på A-laget, men måten å spille på er kanskje mer lik.

Men jeg vil jo ikke at de skal rykke ned. Sier bare at det ikke er katastrofe om det skulle skje.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Det er ikke nødvendigvis katastrofe at de rykker ned. Jeg tror det er viktigere å kunne tilby talentene den arenaen for å lokke dem hit, enn verdien i seg selv av å spille der kontra på nivået under. Den viktigste arenaen for utvikling er og blir treningsfeltet. Og hensikten er jo ikke å bygge et lag, men å utvikle enkeltspillere. Så lenge vi skal ha en ballbesittende stil så kan man trolig øve bedre på det i en divisjon der vi holder mer på ballen. så blir overgangen i tempo noe større hvis man flyttes opp på A-laget, men måten å spille på er kanskje mer lik.

Men jeg vil jo ikke at de skal rykke ned. Sier bare at det ikke er katastrofe om det skulle skje.
        Her er jeg ganske enig. Et annet pluss er at man kan venne seg til å vinne kamper kontra nedrykkstrid hvert bidige år.

Comment

• Originally posted by Calven View Post
          Synes talentene våre stagnerer.
          2001 og 2002 har ikke tatt de stegene som var forventet.
          Hvorfor synes du dette? Spør fordi jeg lurer. Følger du de tett og har egne meninger, eller er det mer en generell frustrasjon over at vi tilsynelatende ikke har ekstraordinære talenter født i de årene?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            Det er ikke nødvendigvis katastrofe at de rykker ned. Jeg tror det er viktigere å kunne tilby talentene den arenaen for å lokke dem hit, enn verdien i seg selv av å spille der kontra på nivået under. Den viktigste arenaen for utvikling er og blir treningsfeltet. Og hensikten er jo ikke å bygge et lag, men å utvikle enkeltspillere. Så lenge vi skal ha en ballbesittende stil så kan man trolig øve bedre på det i en divisjon der vi holder mer på ballen. så blir overgangen i tempo noe større hvis man flyttes opp på A-laget, men måten å spille på er kanskje mer lik.

Etter å ha fulgt 2.laget tett i år så er jeg ikke helt enig. 2 div er en god arena (kanskje for god for årgangene 2001 - 2002 i år?) for våre talenter. De er blant de absolutt beste i landet og årsaken til avgang i junior NM var mest pga at de beste ikke spilte i tidligere runder. De aller fleste som har spilt "fast" på dette laget i år har i mine øyne gjort gode fremskritt. Sikkert ett og annet unntak men generelt for laget har det vært bra. 2 div har også gjort at spillere som Rets, Aron og Felix har kunnet hatt et ok nivå i tillegg til sine innhopp for a-laget. Dersom laget hadde spilt i 3 div ville disse mest sannsynlig ha gått på utlån (det ville vært et must). 3 div er kanskje ok for et skadet a spiller på vei tilbake for en kamp eller to men ikke for så mye spill som de beste trenger. De tre kanskje største talentene våre (nevnt over) har tidevis dominert i 2 div og vært stabilt veldig gode. For dem er ikke spill i 3 div godt nok. Alle snakker om treningshverdag men spill på høyest mulig nivå er også alfa omega for disse spillerne.

Jeg tror man må definere for hvem skal rekruttlaget være arena for. Dersom det er for de beste yngre spillerne som er på vei opp men som ennå ikke er i nærheten av a-laget ennå så kan 3 div være en ok plass. Dersom det er for å utvikle spillerne til å ta det siste steget mot a-laget er ikke 3 div god nok, da blir spranget for stort. Det vil i praksis si at utlån vil øke betraktelig uten at det nødvendigvis er helt galt i seg selv gitt at det planlegges godt.

Det sier litt om hvordan det gror i yngre avd når man i år stort sett med juniorer på banen har spilt jevnt med alle lagene i den jevneste avdelingen i 2 div. Mange har tatt store skritt og fått kjørt seg skikkelig mot normalt store fysiske forskjeller. Men det er sånn det er og så lenge talentene tar den utfordringen er 2 div i mine øyne ganske kritisk. Det er jo nå kun 3 2 lag igjen i 2 div og Stabæk 2 er fortapt. Muligens forsvinner også de 2 andre lagene men jeg håper virkelig at de klarer å holde plassen. Også a-laget har glede av å beholde de gutta som nå er sisteårsjunior (Felix) og førsteårssenior (Aron og Rets) i egne rekker. Dersom de går på lån må a-laget dekkes bedre opp og veien inn igjen blir muligens for lang? Det er heller ikke gitt at et utlån gir tilstrekkelig spilletid i Obos, ref Borch, som ikke har fått allverden av spilletid hos HamKam de siste kampene (uten at jeg vet grunnen). Et eventuelt utlån til en 2 div klubb høres neppe fristende ut for de nevnte spillere.

Dagens spillere på utlån i Obos / 2 div Nakkim - kanskje god nok for et comeback hos oss men neppe inn i startdiskusjon, Hay er vel allerede avklart at ikke kommer tilbake, Elsebutangen - kommer neppe tilbake, Borch - må få spilletid ellers hadde det nesten vært bedre å bli i VIF.

I år har det kanskje vært litt spesielt at mange utlån og skader har gitt manko på forsvarsspillere. Hadde Jääger og Näsberg vært friske og kunne spilt ville - muligens - lagets diskusjon og posisjon vært annerledes. Det er spesielt i de bakre rekker hvor fysikk er mest åpenbar. Når i tillegg 3 av 4 utlån er forsvarsspillere så har det vært en rekke av "uheldige" valg som har gjort dette vanskelig i år. Forhåpentligvis gir det klubben som helhet en bedre utvikling men det har ikke vært optimalt.

Så jeg håper virkelig laget klarer seg, det kan fort være at det blir en mye vanskeligere posisjon totalt sett med flere utlån og yngre spillere på rekruttlaget.

Comment

• Bare for å være tydelig. Jeg argumentere ikke for at det er bra å rykke ned. Jeg sier at det får negative konsekvenser, men også noen positive.

Det viktigste er at yngre avdeling fortsetter å utvikle gode fotballspillere. Og jeg tror ikke det står og faller på hvilken divisjon de spiller i.det viktigste bidraget fra unge avdeling er 2-4 potensielle flrstelagsspillere hvert år. Ikke snittnivået i spillertroppen. Da blir det kanskje et utlån til OBOS i stedet for en sesong på nivå 3. Ikke sikkert det er bare dumt det heller.

Comment

• Ser ut som veien opp igjen er tung. Ingen av andrelagene i 3. divisjon klarer opprykk til 2. div i år. Jeg tror fordelene med å ha lag i 2. veier opp for ulempene og overgår fordelene i 3. div.
                Vi har såpass lite å spille for i eliteserien at jeg mener 2.-laget bør ha høy prioritet i de siste to rundene.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post
                  Ser ut som veien opp igjen er tung. Ingen av andrelagene i 3. divisjon klarer opprykk til 2. div i år. Jeg tror fordelene med å ha lag i 2. veier opp for ulempene og overgår fordelene i 3. div.
                  Vi har såpass lite å spille for i eliteserien at jeg mener 2.-laget bør ha høy prioritet i de siste to rundene.
                  Vel. Jeg mener fortsatt vi har muligheten på 4. plassen, som kan gi E-cup 2019. Håper at meldingen om 23 millioner i minus i Haugesund, og en lisens som henger i en syltynn tråd, kan påvirke spillerne.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                    Vel. Jeg mener fortsatt vi har muligheten på 4. plassen, som kan gi E-cup 2019. Håper at meldingen om 23 millioner i minus i Haugesund, og en lisens som henger i en syltynn tråd, kan påvirke spillerne.
                    Ja, da kan det kanskje bli e-cup selv om det bare blir 5. plass

Comment

• Originally posted by Caanradi View Post
                      Ja, da kan det kanskje bli e-cup selv om det bare blir 5. plass
                      Hvordan fungerer det i praksis? De vil jo ikke miste lisensen for inneværende år, men eventuelt ikke få for neste år. Men da vil de jo i dette hypotetiske tilfellet være kvalifisert for E-cup, og må man ha Elitelisens for å spille den? I teorien kan jo et 4. divisjonslag vinne cupen, de har jo da heller ikke lisens for Eliteseriespill.

Eneste jeg kan se som mulighet er hvis FKH går konkurs, og det gjør de vel neppe (?)

Comment

• De sliter i hvert fall enormt.

https://sportshjørnet.com/eliteserie...-i-underskudd/

Comment

• Jeg går enda rundt og håper at LSK skal rykke ned. Ville vært surt om det skjedde, men at de redda seg inn på at Haugesund forsvinner.

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post
                            Hvordan fungerer det i praksis? De vil jo ikke miste lisensen for inneværende år, men eventuelt ikke få for neste år. Men da vil de jo i dette hypotetiske tilfellet være kvalifisert for E-cup, og må man ha Elitelisens for å spille den? I teorien kan jo et 4. divisjonslag vinne cupen, de har jo da heller ikke lisens for Eliteseriespill.

Eneste jeg kan se som mulighet er hvis FKH går konkurs, og det gjør de vel neppe (?)
                            Vet ikke hvordan reglene er i Norge, men i England er det ingen regel som sier at serievinneren skal spille CL og FA-cupvinner skal spille EL. Men det er allment forstått at sånn er det. Dog var det vel Portsmouth (?) som vant ligacupen et år, men ble nekta europacup da de ble satt under administrasjon og måtte rykke ned.

Hva skjedde med Follo det året dem tapte finalen? Var det før eller etter regelen om at tapende cupfinalist ikke lengre skulle få europacupplass?

Comment

• Ups, så ikke at dette var en tråd om Vålerenga 2. Avslutter derfor med: Kom på kamp i morra! http://www.vif-fotball.no/nyheter/si...-star-pa-spill

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                                Vet ikke hvordan reglene er i Norge, men i England er det ingen regel som sier at serievinneren skal spille CL og FA-cupvinner skal spille EL. Men det er allment forstått at sånn er det. Dog var det vel Portsmouth (?) som vant ligacupen et år, men ble nekta europacup da de ble satt under administrasjon og måtte rykke ned.

Hva skjedde med Follo det året dem tapte finalen? Var det før eller etter regelen om at tapende cupfinalist ikke lengre skulle få europacupplass?
                                Strømsgodset vant cupfinalen, og kom på 7. plass i serien, så det var ikke en problemstilling.

Comment

Working...
                                X