Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

1.serierunde: Kristiansund-Vålerenga 12.mars klokka 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1.serierunde: Kristiansund-Vålerenga 12.mars klokka 19:00

Vi starter borte mot Kristiansund.
    Fjorårets kamp endte uavgjort og vi slo dem 2-1 i Vallhall i vinter i en treningskamp.

Nøkkelen til suksess:
    - Holde tett bakover
    - Stor tålmodighet
    - Tempo i pasningspillet

Tror på følgende lag:
    Adam
    Nouri Tollås Näsberg Adekugbe
    Abdi Daniel Fridjonsson
    Jukle Sam Ejuke

Kjør debatt.
    EVIG VIF

Tror på nøyaktig samme lag som deg Oslo-ess. Utfordrere til startelleveren er Felipe, Rets og Agyiri.

Kom igjen Enga!!

Comment

Det har vært et tema at Kristiansund Stadion ikke har undervarme og at kampen dermed kunne bli utsatt.
      Tining av bane har vært vellykka så det blir kamp på et Stadion som av spillerne i eliteserien ble rangert som tredje best i landet.
      No 9 og pub på stadion har øl klart og det er meldt oppholdsvær, plussgrader og lite vind. Bedre enn en gjennomsnittlig junidag.
      Velkommen!
      Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Av ren nysgjerrighet. Du holder med begge klubber? Dilemma her?

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
          Av ren nysgjerrighet. Du holder med begge klubber? Dilemma her?
          Dette har jo aldri tidligere vært noe problem. Tanken om at Kristiansund BK skulle spille i toppdivisjonen var utenkelig.
          Dette forandret seg brått i fjor. Og jeg fikk presseoppslag i lokalpressen om at jeg her fikk et problem.
          Kampen avklarte mye. Det var ikke tvil om hvor hjertet slo selv om uavgjort forsåvidt var greit.
          Grunnen til at jeg nok følte mer for enga er nok at KBK er en fersk klubb. Da den ble stiftet hadde jeg allerede hatt både store gleder og sorger med VIF. Nedrykk, to cupfinaler live med seier, seriemesterskap og mye rart ellers.
          Kampen i Kristiansund i fjor var jeg med bortesupporterne på pub før og etter kamp. Moro var det.
          Mandag skal jeg være vakt. Ikke på bortefeltet regner jeg med. Dessverre.
          Uansett det skal bli moro med kamp igjen.
          Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Herlig med en ordentlig kamptråd igjen.
            Tror Oslo-ess treffer på laguttaket, og VIFpatriot har lansert gode utfordrere. Men, blir vel ikke overraska om Godly og/eller Lekven får spilletid heller.
            Og selv om vi har vist at vi klarer å snu kamper håper jeg virkelig vi slipper å havne under i løpet av første kvarteret...

Comment

Originally posted by Arnehgr View Post
              Dette har jo aldri tidligere vært noe problem. Tanken om at Kristiansund BK skulle spille i toppdivisjonen var utenkelig.
              Dette forandret seg brått i fjor. Og jeg fikk presseoppslag i lokalpressen om at jeg her fikk et problem.
              Kampen avklarte mye. Det var ikke tvil om hvor hjertet slo selv om uavgjort forsåvidt var greit.
              Grunnen til at jeg nok følte mer for enga er nok at KBK er en fersk klubb. Da den ble stiftet hadde jeg allerede hatt både store gleder og sorger med VIF. Nedrykk, to cupfinaler live med seier, seriemesterskap og mye rart ellers.
              Kampen i Kristiansund i fjor var jeg med bortesupporterne på pub før og etter kamp. Moro var det.
              Mandag skal jeg være vakt. Ikke på bortefeltet regner jeg med. Dessverre.
              Uansett det skal bli moro med kamp igjen.
              Herlig å høre. Kjenner hjertet banker godt nå. Vi fortjener en god sesong, alle sammen.

Comment

Originally posted by Oslo-ess View Post

Nøkkelen til suksess:
                - Holde tett bakover
                - Stor tålmodighet
                - Tempo i pasningspillet

Tror på følgende lag:
                Adam
                Nouri Tollås Näsberg Adekugbe
                Abdi Daniel Fridjonsson
                Jukle Sam Ejuke
                Tempo i pasningspillet er en viktig nøkkel! Er spent på Daniel i sin nye rolle. Imponerte meg overhode ikke mot Start. Synes det gikk for treigt med ballen, og han hadde flere kritiske balltap som skapte farligheter mot oss. Er redd for at han kan bli overløpt og kjempa ut av stilen mot et aggressivt KBK.

Ellers er jeg helt enig i lagoppstillingen, selv om Sam Johnson sier han bare er 80%. Spørsmålet er da om han starter eller kommer innpå. Håper og tror at han starter, så vi får han igang. Vi trenger en spiss som scorer mål!

Gleder meg helt enormt til seriestarten. En real test allerede i første kamp.

Comment

Har ikke fulgt oppkjøringa tett nok i år så jeg spør; Hvorfor fritjof og ikke lekven?
                  Er ikke lekven i form? Har'n vært skada? Er han ikke god nok? Trodde lekven i form var selvskreven.
                  Hva med Abdi? Har han imponert så voldsomt altså?

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
                    Har ikke fulgt oppkjøringa tett nok i år så jeg spør; Hvorfor fritjof og ikke lekven?
                    Er ikke lekven i form? Har'n vært skada? Er han ikke god nok? Trodde lekven i form var selvskreven.
                    Hva med Abdi? Har han imponert så voldsomt altså?
                    Grunnen til at folk tipper Fridjonsson fra start er nok at den midtbanekonstellasjonen Oslo-Ess setter opp er den vi har spilt mest med i vinter, ikke minst i kampene tettest opp til seriestart. Personlig mener jeg det er en fornuftig prioritering da jeg er redd for at Lekven og DFH sammen blir en balltriller for mye. Potensialet til Fridjonsson er jo også mye større.

Angående Abdi har han imo vært vår beste midtbanespiller i vinter og er kanskje den meste selvskrevne vi har på midten akkurat nå.

Comment

Originally posted by JorgenH View Post
                      Grunnen til at folk tipper Fridjonsson fra start er nok at den midtbanekonstellasjonen Oslo-Ess setter opp er den vi har spilt mest med i vinter, ikke minst i kampene tettest opp til seriestart. Personlig mener jeg det er en fornuftig prioritering da jeg er redd for at Lekven og DFH sammen blir en balltriller for mye. Potensialet til Fridjonsson er jo også mye større.

Angående Abdi har han imo vært vår beste midtbanespiller i vinter og er kanskje den meste selvskrevne vi har på midten akkurat nå.
                      Den meste selvskrevne er DFH. Han er kaptein og har vært veldig god i sin nye rolle i vinter. Han har blikk, kreativitet og pasningsferdigheter til å være den dirigenten vi trenger på midten. Han har også ferdigheter til å kunne ta med seg ballen fremover så jeg tror ikke han bare blir en balltriller. Abdi har tatt steg i vinter og vil nok starte på mandag. Ganske sikker på at hvis Lekven er 100% så starter han også, noe som betyr at Fridjonsson må starte på benken.

Comment

Husker 1-1 kampen godt fra ifjor og det jeg husker var at KBK var det mest defensive laget vi hadde møtt på lenge. Håper de er litt mer freidige år, men hvis ikke, så må vi være mer kyniske og ha høyere balltempo enn ifjor. Må også se opp for Bamba, som scora mot oss i samme kamp ifjor og i treningskampen tidligere i år. Hvis vi skal trille veldig mye ball, så sørg for å ikke ligg for høyt så vi får masse brudd mot oss høyt oppe i banen.

Comment

Hørte rykter om at Vif media skulle ha en prematch sending live idag.
                          Hvor man får siste nytt før kampen, samt høre tanker fra Ronny om kampen på mandag.
                          Noen som evt. vet når dette er?

Comment

Originally posted by xxerikxx View Post
                            Den meste selvskrevne er DFH. Han er kaptein og har vært veldig god i sin nye rolle i vinter. Han har blikk, kreativitet og pasningsferdigheter til å være den dirigenten vi trenger på midten. Han har også ferdigheter til å kunne ta med seg ballen fremover så jeg tror ikke han bare blir en balltriller. Abdi har tatt steg i vinter og vil nok starte på mandag. Ganske sikker på at hvis Lekven er 100% så starter han også, noe som betyr at Fridjonsson må starte på benken.
                            Men grunnen til at Lekven ikke har vært prioritert i preseason er vel ikke at han er skada? Er ganske sikker på at midtbanen blir Fridjonsson, DFH, Abdi, noe som imo er vår sterkeste midtbane så lenge Agyiri ikke er i kampform.

Comment

Det virker som at Lekven er aktuell som anker i rollen til DFH. Det betyr at så lenge DFH spiller så er Lekven på benk. Jeg tror også at Fridjonsson starter, og at laget blir som Oslo-ess skrev.Eneste spørsmålstegn er kanskje vedrørende spissplassen. I Generalprøven så fikk Peter Michael tillit foran Johnson. Det kan ha noe med at Johnson ikke føler seg 100% enda. Men regner med at han er tiltenkt som førstevalg. På stopperplass kan fort Carvalho ta plassen til Ivan, men tror at Ivan starter og at Felipe fortsatt trenger litt tid etter hodeskaden.

For all del Lekven kan nok spille indreløper også, men han har ikke spilt det i hele vinter. Han konkurrerer med DFH om ankerrollen. Horn Myhre jager også rett bak om samme posisjon .

Comment

Working...
                              X