Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga damer-LSK kvinner. Lørdag 24. mars kl. 1700

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga damer-LSK kvinner. Lørdag 24. mars kl. 1700

Toppserien åpner med et smell når LSK kvinner kommer til Intility på lørdag.
    Sesongkortaksjonen er vellykket, og det er snart siste sjanse til å sikre seg kortet som sikrer dobbel moro på Intility i år til 300 spenn https://www.ibelieveinyou.no/ibiy-no...erenga-damer-a
    Det meldes sogar om varmegrader og greier.
    Tramp, tramp, tramp.

Dette gleder jeg meg til! Har ikke vært den ivrigste på damekamper før, men de tre jeg var på i fjor ga fine opplevelser. Håper flere ser lyset i år

Comment

Gleder meg til denne selv! :-)

Comment

https://www.ibelieveinyou.no/ibiy-no...erenga-damer-a

Vi mangler noen sesongkort til for å nå målet om 300 solgte kort.
        Opp i ringa folkens.
        .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Comment

Noen som veit om sjappa kjører ordinære Lørdagstider til helgen eller om de følger "kampdag" åpningstider?
          Sliter litt med å få henta kortet før Lørdag.

Comment

Jeg håper det kommer litt folk på lørdag. VIF-LSK er et klassisk hatoppgjør på herresida og bør være det på damesida også. Håper Elite kan pushe litt på hjemmesida og sosiale medier. Selv om Elite og Damer A er to forskjellig klubber, så er det samme familie. Folk som følger Elite tåler at et par-tre damekampen pushes på deres flater. Tenker da spesielt på VIf-LSK og VIF-Lyn.
            Ikke konkurerer det med herrekamp denne helga heller...

Comment

Det nærmer seg kamp...

Tribunen(e):
              På de fleste matchene i år vil alle tilskuerne samles på hovedtribunen, men mot LSK vil også supportertribunen åpnes. Så på lørdag må du velge hvilken tribune du vil gå for. Hvis du ikke får hentet ditt sesongkort i Sjappa fredag eller lørdag før kl. 14 kan kortet hentes ved inngang 1 før kampen.

Laget:
              Det blir spennende å se hvem Monica Knudsen mønstrer i sesongåpninga, og hva slags system hun går for. De siste årene har det vært ganske greit å tippe startoppstillinga, men i vinter har vi vært innom stort sett alle systemer som finnes i løpet av treningskampene, og vi har heller ikke sett mange kamper med toppet lag. Jeg tar imidlertid sjansen på at det ikke var tilfeldig med 3-5-2 i generalprøven, og at hun stilte med sitt beste tilgjengelige lag da.
              I så fall tipper jeg på følgende gjeng:
              - Keeper: Tinja-Riikka Korpela
              - Forsvar: Stine Pedersen, Stine Pettersen Reinås, Ingrid Søndenå
              - Midtbane: Maren Hauge, Ingrid Schjelderup/Marte Berget, Sherida Spitse, Victoria Ludvigsen, Ellen Wang
              - Angrep: Isabell Herlovsen, Marie Dølvik Markussen

Mulige alternativ (nærmest laget i øyeblikket):
              - Kine Fløtre: Mest spennende blir den ene indreløperplassen. Både Marte Berget og Ingrid Schjelderup er usikre, og Emilie Østerås er definitivt ute. Sotahjørnet mener det kan åpne opp for en litt sensasjonell toppseriedebut for 16 år gamle Kine Fløtre. Fløtre er en teknisk begavelse, har overblikk som et helikopter, og har tidvis imponert i de to siste treningskampene. Jeg tror det kan være en brukbar sjanse for debut, men spørsmålet er om det er for tidlig å hive utpå en ung og lett debutant mot LSKs sinnssykt gode midtbane. Et alternativ kan også være å flytte inn Maren Hauge og spille med f.eks. Imeri/Dalgård/Bizet på kant. Uansett: Kine Fløtre bestitter en rekke skills som allerede holder toppserienivå, og hun er i stand til å herje med ethvert forsvar (for de som vil se Kine ydmyker fjorårstrener Kjell Gustad https://www.youtube.com/watch?v=xn8XlM2Ikbk )
              - Tina Dalgård:Jeg antar Tina Dalgård er potensiell vikar i alle posisjoner i bakre treer. Hun spilte en del stopper under Vålerengas defensive skademareritt i fjor, men er nok allikevel klart best som offensiv back, og kjemper trolig med Ellen Wang om den venstre kantrollen. Det var ganske tett mellom de i fjor, men foreløpig ser det ut til at rutinerte Wang tar plassen.
              - Celin Bizet Ildhusøy: Lynraske og fintesterke Bizet stiller nok i køen bak Markussen, Herlovsen og Hauge, men tipper vi får se henne i løpet av kampen.

Comment

og kampen kan muligens bli et hyggelig comeback for Ingrid Søndenå https://www.nrk.no/sport/tilbake-bar...elm-1.13971567

Comment

Originally posted by FuriousMachine View Post
                  Noen som veit om sjappa kjører ordinære Lørdagstider til helgen eller om de følger "kampdag" åpningstider?
                  Sliter litt med å få henta kortet før Lørdag.
                  Jeg har sjekka dette med Sjappa. De stenger to som vanlig, men sesongkortene kan hentes i døra på stadion når du går inn - evt i sjappa igjen fra tirsdagen etter.

...at de ikke ønsker å ha åpent når noen hundre skal på kamp finner jeg en smule underlig dog.

Esp1
                  Last edited by Esp1; 22.03.2018, 18:11. Reason: presisering
                  Ei kasse, er passe!!

Comment

Originally posted by Esp1 View Post
                    Jeg har sjekka dette med Sjappa. De stenger to som vanlig, men sesongkortene kan hentes i døra på stadion når du går inn - evt i sjappa igjen fra tirsdagen etter.

...at de ikke ønsker å ha åpent når noen hundre skal på kamp finner jeg en smule underlig dog.

Esp1
                    Takk takk :-) Fikk også mail i dag med flott programoversikt og info om korthenting.
                    Det at de stenger to timer før dørene åpnes samtidig som Øst åpner tre timer før dørene åpnes ser jeg på som en lur greie. Spesielt siden, som du sier, man allikevel kan få kortene i døra om man ikke rekker sjappa.

Tror dette blir en god lørdag :-)

Comment

Originally posted by Esp1 View Post

Esp1
                      Enig. Et par timer ekstra bare og første seriekamp.En skulle tro det ville bli litt salg, men de har mye erfaring så de vet vel hva de gjør.
                      "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Originally posted by VVV View Post
                        Enig. Et par timer ekstra bare og første seriekamp.En skulle tro det ville bli litt salg, men de har mye erfaring så de vet vel hva de gjør.
                        Også er det VIF-LSK, lissom...

Comment

Originally posted by VVV View Post
                          Men det meste av den erfaringen de har på damekamper baserer seg på en tid da det kom mellom 70 og 150 på damekamp. Så den må kanskje justeres litt.

Ser ellers av dagens gjetord at vi trolig kommer til å spille 4-2-1-3(/4-3-3 med A og ikke V på midtbanen/4-2-3-1). Så får vi håpe at Monica Knudsen både fintet ut meg og Hege Riise med formasjonen i den siste treningskampen, og at LSK har brukt hele uka på å drille seg mot 3-5-2. Gjetordet http://www.sotahjornet.no/?p=10521 gir også en oppdatering på skader og slikt. For dere som ikke gidder å trykke på linker:

Ute med langtidsskade: Arianna Romero (hvis ho er i troppen for 2018), Emilie Østerås, Anne Lise Olsen
                          Ute på landslagsoppdrag (U17): Sara Nilssen Kilen, Celin Bizet Ildhusøy (hmfff... seriøst? synes de burde fått fri til å spille i toppserien når benken blir så tynn. Celin hadde i hvert fall trolig fått innhopp - og det kunne vært tungen på vektskåla mot LSK)
                          Usikre: Maren Hauge (skade), Adriana Imeri (syk)

Sotahjørnets venner tror da på dette laget - (til glede for dere to som er opptatt med sånt: her oppdatert med antatt draktnummer på de vi har sett spille med nummer i år (vi har ikke fått en full presentasjon av stallen med draktnummer ennå):
                          Keeper: 32. Tinja-Riikka Korpela
                          Forsvar: 14. Tina Dalgård, 23. Stine Pedersen, 4. Stine Pettersen Reinås, 7. Ellen Wang
                          Def. midtbane: ?. Sherida Spitse, ?. Ingrid Schjelderup
                          Off. midtbane: 10. Victoria Ludvigsen
                          Angrep: 20. Marie Dølvik Markussen, 9 Isabell Herlovsen, 11. Marte Berget.

Resten av de tilgjenglige spillerne blir da: ?. Guro Pettersen, 3. Ingrid Søndenå, 25. Adriana Imeri*, 17. Maren Hauge*, ?. Kine Fløtre, ?. Mia Huse Rostad

Kommentar:
                          Basert på rapportene fra tidligere i uka har heller ikke Berget og Schjelderup vært helt parat hele uka. Vi har en tynn tropp som har slitt mye med skader i det siste. Vi kan fort bli sittende med to 16-åringer uten toppserieerfaring som eneste offensive innbyttere. Og verdt å merke seg - for første gang i en A-lagstropp - Mia Huse Rostad. Hun er datter av tidligere landslagsspiller Camilla Huse og tidligere VIF-trener (både herrer og damer) Glenn Rostad. Og jeg håper ho snart blir så god at vi slipper å snakke noe særlig mer om foreldra. Skulle Maren Hauge bli klar tar hun kanskje en av back- eller vingplassene (enten fra start eller som innbytter).

Denne matchen kommer trolig litt tidlig for vårt ikke altfor samspilte lag. I mine øyne er LSK dessverre relativt klare favoritter, men ikke større enn at dette kan være mulig.

Har ikke hørt om skader eller sykdom på Romerike og tipper LSK stiller med disse 11 (4-2-3-1): Cecilie Fiskerstrand - Ingrid Moe Wold, Malin Brenn, Anna Westerlund, Anja Sønstevold - Ingrid Syrstad Engen, Isabel Bachor - Synne Skinnes Hansen, Guro Reiten, Emilie Haavi - Sophie Roman Haug.
                          Jeg er mest usikker på spissplassen der Ingrid Kvernvolden fort kan foretrekkes foran Haug. Også en av årets nyervervelser, Juliette Kemppi, banker på døra til en av plassene på midten.

Comment

Siden Cecilie Berg-Hansen åpenbart leser gjetordet, men ikke her - så tror hu nok på den lagoppstillinga jeg smalt ut i går. Den er bullshit og er andre gang i historien jeg gjør et sånt stunt (første var en NM-kamp G19 der David Hickson blei satt inn for å finte ut Anders Fredriksen.) Alt sjølsagt etter forespørsel om å gjøre det av Vålerenga. Skjer nok ikke igjen på lenge, men siden det er serieåpning og LSK Kvinner ligger langt foran Vålerenga i å sette sammen laget var det greit med et stunt.

Laget kommer mest sannynlig i 3 - 5 - 2.
                            Tinja-Riikka Korpela
                            Stine Ballisager Pedersen - Stine Pettersen Reinås - Ingrid Søndenå
                            Sherida Spitse
                            Kine Fløtre - Ingrid Schjelderup - Veronica Ludvigsen - Ellen Wang
                            Marte Berget - Isabell Lehn Herlovsen

Hverken Fløtre eller Marie Dølvik Markussen er i stand til å stå nitti minutter i høyeste toppserietempo. Jeg tror Fløtre er kapabel til å stå lengst og derfor velger jeg hu for så å sette inn Markussen når det er tomt for krefter. Berget settes opp mot en meget treig Anna Westerlund og Herlovsen mot en langt svakere duellspiller i Malin Brenn.

Jeg synes denne kampen kommer alt for tidlig og LSK går inn i denne kampen som store favoritter. Ett poeng kan være gull verdt. Da slipper vi å havne på etterskudd fra sesongstart. Med tre poeng så må jeg revurdere den lupa jeg la ut om Vålerenga idag.
                            in Absinthia

Comment

Kampen går også på NRK kl 1700!

Comment

Working...
                              X