Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Molde. Søndag 22. April, klokka 20.00!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by lokalhelt View Post

Er årets utvalgte syndebukk Adam Larsen Kwarsay av klansmedlemmene?
    Jeg synes ikke Adam er årets syndebukk. Jeg synes bare vi godt kan skaffe oss en bedre keeper hvis muligheten dukker opp. Jeg skjønner ikke helt hvor alle disse tabbene folk snakker om har kommet, men samtidig har han hatt noen rare inngrep, spesielt i feltet. Litt av problemet med Adam er at jeg ikke helt skjønner hva styrkene hans er. Han er ikke spesielt reaksjonssterk, kløner ofte i feltet og ikke veldig god med beina når handbak sette i gang herfra. Han fremstår ikke som en matchvinner for oss mellom stengene, og det hadde vi trengt. Men tror ikke det er noen krise om han fortsetter ut sesongen og tror heller ikke Sandberg er noen bedre løsning.

Comment

• Originally posted by maestro View Post
      Nok om krenkelser og voldtektsmenn. Over til Vålerenga: Adam viser svak form om dagen og jeg ser gjerne Sandberg mellom stengene snart (kommer dog aldri til å skje med Deila som sjef). En annen ting: Hvorfor er vi så ufattelig ræva på cornere? I går var corner til oss jevngodt med Moldesjanse. En kilde som ser de fleste treninger sier at vi aldri øver på dette. Lite vits i å sende fram hodespillere som Nation og Carvalho når serven er 50 meter høy, 15 meter for lang og motstanders kontringspillere har et hav med tid til å starte løpene sine.
      Imo har vi egentlig vært ganske gode på dødballer i år, har vel minst et mål som har kommet etter en corner. På 6 kamper er ikke det så ille. Corner tross alt stort sett ikke mål i fotball

Comment

• Originally posted by JorgenH View Post
        Imo har vi egentlig vært ganske gode på dødballer i år, har vel minst et mål som har kommet etter en corner. På 6 kamper er ikke det så ille. Corner tross alt stort sett ikke mål i fotball
        Riktig at corner ikke er mål, men det må være lov å håpe på at:
        1) de kan se litt farlige ut
        2) at man mest av alt frykter kontring i mot

Nå skal det også sies at i 2.omgang så la vi igjen 2 mann mot en Molde-spiller når vi hadde corner.
        Dette var vel for å demme opp for kontringer, men det bidro jo også til at vi var i undertall innenfor Moldes 16-meter. Blir vanskelig å skape noe stort da; det krever i så fall en veldig bra slått corner.

Det er riktig at vi har scoret på en corner. Da fikk Tollås Nation stå helt alene mot et passivt Start-forsvar.
        Men Tollås var da også i nærheten av 5-metern. Mot Molde var han alltid på bakre stolpe og forsøkte å heade ballen inn i mølja igjen. Vår beste hodespiller bør holde seg midt foran mål. Mange andre som kan henge bak bakre stolpe...

Og sånn generelt om keepere: de blir kun satt ut av laget ved skade eller tabber som har kosta laget poeng.
        Larsen dreit seg ut da Odd fikk 1-0, men det målet ble ikke avgjørende siden resten av laget snudde kampen.
        Han kunne ha kosta oss poenget mot Molde (straffesituasjonen ikke medregnet), men slapp unna.
        Sånn sett tar jeg det for gitt at han står mot Ranheim også...

Comment

• Originally posted by maestro View Post
          En kilde som ser de fleste treninger sier at vi aldri øver på dette. Lite vits i å sende fram hodespillere som Nation og Carvalho når serven er 50 meter høy, 15 meter for lang og motstanders kontringspillere har et hav med tid til å starte løpene sine.

Trente mye på corner i vinter.
          Han som trente mest var Dønnum. Han er nå i Ham/Kam ��
          www.tsbudbil.no

Comment

• https://www.aftenposten.no/100Sport/...f-254275b.html

Slipper straff etter alle de fine tifoene..

NFF viser til at terskelen i slike saker har vært høy.
            Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

• Originally posted by eiks View Post
              https://www.aftenposten.no/100Sport/...f-254275b.html

Slipper straff etter alle de fine tifoene..

NFF viser til at terskelen i slike saker har vært høy.
              Helt riktig av NFF.

Comment

• Positivt overrasket at ikke NFF benyttet muligheten til gi Vålerenga bot. Alle tifoene var innafor, men de kunne funnet en eller annen paragraf.

Comment

Working...
                X