Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Brann - Vålerenga, søndag 10. juni kl. 20:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Brann - Vålerenga, søndag 10. juni kl. 20:00

Det er lenge til neste kamp, men det er lov å glede seg og filosofere litt over kampen likevel, er det ikke?

Vi kommer fra en... (kom ikke på noe godt ord, så sett inn valgfritt adjektiv) kamp mot Lillestrøm.
    De første 45 triller vi ballen mest og ser ut til å ha kontroll. LSK fokuserer på forsvar. Vi ser best ut, men produserer i grunnen lite.
    De neste 45 er Lillestrøm mer med i kampen og det svinger mer frem og tilbake enn i første omgang. Men, samla sett etter 90 minutter hadde 0-0 vært et OK resultat.
    De siste 5 minuttene er det Texas på banen. Hadde Mathew spilt til medspiller kunne LSK stukket av med alle tre poengene og vi kunne spydd ut eder og galle her på forumet slik bare vi kan. I stedet blir Finne helten og vi er i himmelen. Deilig!

Brann kommer fra en kamp på Lerkendal der RBK tar ledeslen. Brann gir faen ikke opp og spiller med ro og selvtillit. At de vinner kampen kan fremstå som flaks ettersom RBK blir snytt for ei scoring, men jeg mener Brann vant fullt fortjent. De var det beste laget.

Brann er ubeseira denne sesongen. Det er all grunn til å ha respekt for det (og når det likevel ikke er vi som leder serien er det vel også lov å glede seg over at det er noen andre enn RBK som leder).
    At Brann er ubeseira vil neppe vare evig. Kun én gang (i alle fall etter 1960) har et lag gått ubeseira gjennom den øverste divisjonen i Norge. Og det var det selvsagt RBK som gjorde, i 2010. Det må altså komme et tap for Brann før eller siden. Jeg tenker at en seier på Lerkendal er akkurat det et lag trenger for å få så mye selvtillit at de slipper seg litt nedpå, slurver litt og dummer seg ut på hjemmebane. Vi må bare klare å gripe sjansen og ta med oss viktig lærdom fra LSK-kampen: Kampen er ikke slutt før Frode låser seg inne på do.

Med knallhardt arbeid, tålmodighet og tro på seier er det fullt mulig å ta skalpen til Brann i Bergen.

Statistikk er moro, og man velger selvsagt det grunnlaget man vil. Ser vi f.eks. på de 8 siste oppgjørene mellom lagene på Brann stadion er tallene 2-2-4. Altså poeng til oss i 75% av kampene, og alle 3 poengene i 50% av kampene. Det er en odds jeg kan leve med før kampen.

Kampen går på TVNorge for de som liker fotball på TV og de som liker buss kan bli med Klanen på tur.

Originally posted by hmchrist View Post
    Vi må bare klare å gripe sjansen og ta med oss viktig lærdom fra LSK-kampen: Kampen er ikke slutt før Frode låser seg inne på do.
    Gapskratter!!!
    Vi er Vål'enga!!

Comment

Hahaha Har tatt en parafrasert variant som signatur.
      "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Denne kampen tror jeg vi taper, men "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do" som nevnt.
        Det hadde vært helt fantastisk hvis vi påførte Brann deres første tap i år.

Comment

En gang må tapet til Brann komme, kan godt skje nå. Tror at hvis gutta er skjerpa og viser skikkelig innsats skal vi klare minst uavgjort.

Comment

Tror denne blir meeeget tøff, er fornøyd om vi får med et poeng hjem. Men tar gjerne en reprise av forrige helg, en Finne-skåring på overtid og 0-1 til oss

Comment

Originally posted by Bohemen14 View Post
              Tror denne blir meeeget tøff, er fornøyd om vi får med et poeng hjem. Men tar gjerne en reprise av forrige helg, en Finne-skåring på overtid og 0-1 til oss
              Finne-mål i Bergen gjør seg

Comment

Finne avgjør i 98.minutt. Tror det er bra for oss at det er et opphold. Brann får tid til å kjenne på forventningspresset og mister flyrfølelsen fra når kampene kom tett.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
                  Finne-mål i Bergen gjør seg
                  Jepp! Gleder meg

Comment

Bør være mulig å ta poeng i Bergen,kanskje også alle tre.Ser ut som de er på hue og ræva ut av køppen mot et lag med et rasshøl som er do-avhengig!

Comment

Etter å ha sett Brann mot lsk i kveld, så tror jeg vi har en rimelig sjangs!

Comment

LSK får sin revansj.
                        De var forbanna etter tapet mot oss og tok skalpen til Brann.
                        Det er dårlige nyheter.
                        Dette forteller Brann at de må på jobb for å vinne fotballkamper.
                        De stiller klare til dyst mot oss.
                        Vi må opp enda et hakk skal vi klare dette.
                        Eller... fikk den bergenske selvtilliten seg en knekk vi kan nyte godt av?

Comment

Det viser i det minste at man kan slå Brann om man gjør jobben sin bedre enn motstander.
                          Jeg er ikke like sikker på tap i dag som jeg var i går.

Comment

Cupkampen i går klarer jeg ikke å ta til inntekt for noe som helst.
                            Brann hadde vel 5 rokeringer i start-11. Ingen lag i eliteserien unngår å bli negativt påvirket av så mange bytter.

Det er allikevel smått utrolig at et lag som har sluppet inn 5 mål på 12 kamper i ES plutselig slipper inn 4 i en kamp.
                            Dog kommer jo mål 4 fordi de sender alle mann i angrep; sånn er det med cup.

Skal vi ta poeng mot Brann må uansett forsvaret og midtbanen vår fungere 100 %.
                            Og vi må la være å gi bort unødvendige dødballer for der er Brann sterke.

Comment

Jeg tror resultatet i cupen ikke er til vår fordel. Brann kommer til å være revansjelystne og skjerpa.
                              De har fått en lekse i hva som skjer om man slepper seg ned og kommer neppe til å gjøre det i to kamper på rad.
                              De har sett bunnsolide ut hittil i serien og jeg sier meg MEGET fornøyd med poeng i bergen.

Jeg er stygt redd den kampen ikke blir noen høydare for våt del.
                              Men ballen er rund og alt det der. Vi har spilt bra mot brann de siste gangene. Vi må virkelig gi jernet for å ha noe å stille opp med. Det er ikke umulig. Vi kan spille bra på vårt beste, og vi har til og med hatt litt flaks i år. Det er sjelden vare i vålerenga.

Comment

Working...
                              X