Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Elefanten i rommet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Elefanten i rommet

Det er mange av oss som synes det er helt greit med Pride-parade, og støtter de som står fram fullt ut, men som samtidig ikke kjenner seg hjemme i den kulturen som Pride representrer, og i hvert fall ikke liker det presset som som har kommet for en dag den siste tiden om at alt og alle skal stå fram og stille opp.

Det har også oppstått et helt konkret kollektivt press om at "noen" må stå fra som homofil i eliteserien.

Personlig synes jeg det presset ikke er greit i det hele tatt. La folk være folk og holde på som dem vil uten at de skal føle seg forpliktet til å stå fram som noe som helst. Husk at toleranse også innbefatter hva man for tiden er, og ikke hva som forventes av andre at de skal være.

Mvh
    Trad

Originally posted by Trad View Post
    Det er mange av oss som synes det er helt greit med Pride-parade, og støtter de som står fram fullt ut, men som samtidig ikke kjenner seg hjemme i den kulturen som Pride representrer, og i hvert fall ikke liker det presset som som har kommet for en dag den siste tiden om at alt og alle skal stå fram og stille opp.

Det har også oppstått et helt konkret kollektivt press om at "noen" må stå fra som homofil i eliteserien.

Personlig synes jeg det presset ikke er greit i det hele tatt. La folk være folk og holde på som dem vil uten at de skal føle seg forpliktet til å stå fram som noe som helst. Husk at toleranse også innbefatter hva man for tiden er, og ikke hva som forventes av andre at de skal være.

Mvh
    Trad
    Press?!

Her feirer man MULIGHETEN for å stå sammen, enten du er skeivere enn Beckhams cornere, eller tofeltet som E18 mot Moss.

Hvis du opplever det som press for å stå frem, så er det nok mer et issue for deg enn for resten av regnbuen.

RååååsaDuck.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
      Press?!

Her feirer man MULIGHETEN for å stå sammen, enten du er skeivere enn Beckhams cornere, eller tofeltet som E18 mot Moss.

Hvis du opplever det som press for å stå frem, så er det nok mer et issue for deg enn for resten av regnbuen.

RååååsaDuck.
      Er vel ikke nødvendig å sable ned folk som lufter en ørliten tvil vel, Duck?

Comment

Helt enig. Jeg støtter homofiles rettigheter og alt der, men jeg skjønner ikke hvorfor Vålerenga som fotballklubb skal drive å blande seg inn i absolutt alt som ikke har med fotball å gjøre. Bruk heller energien på fotball og sport.

Comment

Jeg mener det er skikkelig uinteressant hvor offentlige personer finner kjærligheten, men når vi fortsatt lever i et samfunn som gjør det vondt og vanskelig for noen å finne den hos samme kjønn, mener jeg alt offentlig «press» er på sin plass. Dette handler ikke om å presse noen til å bli homofile, men å presse forgubba heteroer til å akseptere homofile.
          Og både forgubba heteroer og homofile som lever i skjul trenger offentlige helter til å normalisere kjærlighet mellom folk av samme kjønn.
          At Vålerenga bidrar er positivt. Både for profileringa av klubben og for å vise støtte til en sak som dessverre trenger fokus - fortsatt.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
            Jeg mener det er skikkelig uinteressant hvor offentlige personer finner kjærligheten, men når vi fortsatt lever i et samfunn som gjør det vondt og vanskelig for noen å finne den hos samme kjønn, mener jeg alt offentlig «press» er på sin plass. Dette handler ikke om å presse noen til å bli homofile, men å presse forgubba heteroer til å akseptere homofile.
            Og både forgubba heteroer og homofile som lever i skjul trenger offentlige helter til å normalisere kjærlighet mellom folk av samme kjønn.
            At Vålerenga bidrar er positivt. Både for profileringa av klubben og for å vise støtte til en sak som dessverre trenger fokus - fortsatt.
            Jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv, dette er nøyaktig slik jeg ser det.

Comment

Støttes fult ut 👍
              "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Det er vel helt topp at Vålerenga støtter opp om dette. Til glede for mange og til skade for ingen.

Comment

Wørd. Ingen kamper vinnes av at folk står på sidelinja og trekker på skuldrene.
                  "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

“We must always take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented.”

― Elie Wiesel

Comment

Originally posted by AkselHJ View Post
                      Helt enig. Jeg støtter homofiles rettigheter og alt der, men jeg skjønner ikke hvorfor Vålerenga som fotballklubb skal drive å blande seg inn i absolutt alt som ikke har med fotball å gjøre. Bruk heller energien på fotball og sport.
                      Så da mener du at vi skal drite i Jobbsjansen, gatelaget og det generelle arbeidet mot diskriminering og for inkludering som vi gjør?

Som en stor del av både lokalmiljøet og det nasjonale idrettsmiljøet har vi et kjempestort samfunnsansvar. Det ansvaret innebærer at vi skal jobbe for å inkludere ALLE, for dessverre trengs det enda.
                      En by, ett lag - ett Vålenga

Comment

Det engasjementet som klubben viser rundt Pride, og alt det samfunnsansvaret Vålerenga viser, gjør meg så jævla stolt av å kalle meg VIF-supporter. Keep it up!

Comment

Atter en gang;
                          Det kunne vært verre, vi kunne vært Lyn...

(Keeperen til Lyn markerte ikke støtte til Pride i kampen mot damene våre, og sier det var bevisst og noe hun står for).

Hun har en syltynn forklaring og blander kortene når hun mener hun ikke er mot homofile men mot ideen om fri sex uten forpliktelser og moral.

Håper hun filosoferer over hva Gud prøver å fortelle henne når hun måtte plukke ballen ut av eget nett sex ganger i denne kampen...

Comment

Atter en gang;
                            Det kunne vært verre, vi kunne vært Lyn...

(Keeperen til Lyn markerte ikke støtte til Pride i kampen mot damene våre, og sier det var bevisst og noe hun står for).

Hun har en syltynn forklaring og blander kortene når hun mener hun ikke er mot homofile men mot ideen om fri sex uten forpliktelser og moral.

Håper hun filosoferer over hva Gud prøver å fortelle henne når hun måtte plukke ballen ut av eget nett sex ganger i denne kampen...
                            Hun står der alene med sine fordommer. Tenker 21:1 er helt greie odds for framtida.

Comment

Originally posted by VVV View Post
                              Hun står der alene med sine fordommer. Tenker 21:1 er helt greie odds for framtida.
                              Jeg støtter ikke synet hennes i det hele tatt, men det står ganske klart flere steder i Bibelen at homofili ikke er ok. Sånn sett fremstår hun som mindre hyklersk.

Comment

Working...
                              X