Du besøker forumet som gjest. For å skrive innlegg og delta i debatten må du være registrert.Registrer ny bruker her.
Guest, er du en av de som bruker Facebook? Nå kan du koble sammen Facebookkontoen din med Klansforumet, og på den måten dele innholdet mye enklere med dine venner.
Klikk på knappen "Facebook Connect" mens du er logget inn på forumet og Facebook, og resten går av seg selv. Liker du tråder, kommer det på veggen din, og når du skriver i en tråd kan du huke av for at svaret skal gå direkte på din Facebookvegg.
Hvis alle er flinke til å bruke dette vil forumet få mer trafikk, og Vålerenga får mer penger!
Er dette virkelig noe å bli så rystet over hmchrist? Du drar jo saken noe så jæævlig ut av proposjoner.
Man må da få lov til å ha sine egene meninger.
Budskapet i kampanjen er vel i bunn og grunn at man skal få være seg selv, uten å bli diskriminert eller hengt ut.
Likevel så syntes du det er riktig og klokt av Aftenposten å henge ut Keepern fra Liin, nettopp fordi hun er seg selv.
...Ser du hva jeg ser?
Jeg tror jeg skjønner hva du mener du ser, men ser dessverre ikke det samme.
Er litt tom for argumenter, men har vel gitt tydelig uttrykk for hva jeg mener. Hilde Gunn Olsen er utdatert, og må tåle motbør. Har faktisk ingen sympati for henne. Å gjøre henne til er «offer» fordi hun blir utfordra på diskriminerende holdninger er heller ikke veldig oppdatert.
Om det er en ting det nye testamentet er krystallklart på, så er det vel at man skal vise kjærlighet i alle sammenhenger og ikke dømme andre. Sånn sett virker det spesielt at hun ikke vil støtte begrepet «Fotball er for alle, uansett hvem du er glad i», men som sagt stod hun alene på matta - så fikk resten danse videre.
Det nye testamentet er krystallklart på at lovene gitt i det gamle testamentet er uforanderlige. Herunder dødsstraff for homofili.
Jesusen sjøl sier det både i Markus- og Matteus-evangeliene, og antyder det i Johannes-evangeliet.
Det nye testamentet forkynner nestekjærlighet, med mindre du er homo, slave etc. De gamle lovene er grunnlaget og kommer først.
Det er egentlig merkeligere at det finnes folk som definerer seg selv som kristne, og samtidig er villige til å løfte det røde kortet. Snakk om kognitiv dissonans...
In the beginning the Universe was created.
This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams
Det nye testamentet er krystallklart på at lovene gitt i det gamle testamentet er uforanderlige. Herunder dødsstraff for homofili.
Jesusen sjøl sier det både i Markus- og Matteus-evangeliene, og antyder det i Johannes-evangeliet.
Det nye testamentet forkynner nestekjærlighet, med mindre du er homo, slave etc. De gamle lovene er grunnlaget og kommer først.
Det er egentlig merkeligere at det finnes folk som definerer seg selv som kristne, og samtidig er villige til å løfte det røde kortet. Snakk om kognitiv dissonans...
Det jeg husker fra religionsundervisningen er at man ikke må ta alt bokstavelig som står der. Mye er lignelser, og gjerne gjenfortalt av 3 part. At homofili ble sett på som synd på den tiden er vel ikke så rart. Tipper dem trodde folk gjorde det for å være oppviglere og onde, så kanskje ikke så rart at det medførte en slags straff. Nå vet vi heldigvis bedre. Alt er i bevegelse, også religionen. Men hovedbudskapet er det samme.
Det jeg husker fra religionsundervisningen er at man ikke må ta alt bokstavelig som står der. Mye er lignelser, og gjerne gjenfortalt av 3 part. At homofili ble sett på som synd på den tiden er vel ikke så rart. Tipper dem trodde folk gjorde det for å være oppviglere og onde, så kanskje ikke så rart at det medførte en slags straff. Nå vet vi heldigvis bedre. Alt er i bevegelse, også religionen. Men hovedbudskapet er det samme.
Skal Kristendommen godta homofili, uten å gå imot segselv, så trenger de en profet som har direkte kontakt med,Gud, som sier at homofili er ok nå. Mennesket kan selvfølgelig ikke overstyre det "sjefen" mener, da faller jo hele poenget bort med religionen.
Hva er poenget med religion når man bare ignorer det man ikke er enige med Gud om? Så Lyn-keeperen, det har jo ingenting med meninger å gjøre HmChrist, men religiøst ståsted. Heldigvis har kirken minimal makt idag. Kan også tenkes at Lynkeeperen er utsatt for sosialt press i sin menighet, for når hun støtter dette, så tar hun også avstand fra sin tro.
Comment