Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Sandefjord søndag 5.august klokka 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by nico70 View Post
    1 omg = årsverste !! Kun han nye svensken som får godkjent og som jeg synes var vår beste i dag. Det gikk 72 min før han mistet en ball.
    2 omg = spillerne endelig PÅ! Utrolig at vi ikke scorer både 1 og 2 mål første 10 min....siste 10 min = høy moral , dem gir seg ikke og det er kred til spillerne ( ...) !!
    Grei oppsummering av omgangene...
    Deilig å IKKE tape mot et lag som spiller så søplete som Sandefjord i 2. omgang...

Det bor en hel del i dette laget - men savner flere "killer-typer" i angrep og en Gashi/Hæstad-duracell-kriger på midten.

Rart å både miste trua på laget sitt og å få den igjen i.l.a. siste kvarteret av kampen...
    Å ta inn 0-2 på de site 5-6 minuttene, sier noe om GUTS !

Comment

• Originally posted by VVV View Post
      Takk! Haiku består tradisjonelt av tre linjer på henholdsvis 5, 7 og 5 stavelser. Tematikken er også tradisjonelt sesong- eller naturnært (kigo som JohnF viste til). Mitt dikt var mer som en senryu (som haiku, men fokusert på menneskelige svakheter). Vold er forøvrig helt konge. *diktnerd - slutt*
      5-7-5 skal være mindre viktig enn at det er kort og konsentrert iflg. folk som kan mer enn meg...
      ( Høres ut som du er på Diktkammeret ?)

Comment

• Må trekke frem Michael, Dønnum og Israelsson. Resten leverte under pari.

Heldigvis kjemper vi inn to mål og utifra kampen skal vi være fornøyde med ett poeng.

Comment

• Originally posted by bengt View Post
          Det vises tydelig at vi har for dårlig stall når de faste spillerne er ute. Men allikevel, hvor dårlig kan det være.
          Begynner å tenke på historien, når hadde vi sist så dårlig trener som Deila. Er bare natta. Han må gjøre underverker i vintervinduet om vi ikke skal slite i nedrykkssumpa neste år.
          Kommer litt an på ha du mener med «så dårlig trener», men de tre (egentlig to) siste trenerne våre har levert sesonger på høyde med Deilas. Reka 1 leda oss inn i kvalik i 2003, Martin leda oss inn til en 10. plass i 2010, mens Reka 2 ga oss en 11. plass i 2013. Så der har du svaret på når vi sist hadde en «så dårlig trener».

Så du tenker at det er såpass umulig å utvikle f.eks Myhre, Dønnum, Ejuke, Borchrevink, Grødem og Näsberg at eneste måte å bli bedre på til neste år er å utføre mirakler på overgangsmarkedet i vinter?

Ja, første omgang i dag tror jeg nok uten tvil er det aller dårligste jeg har sett under Deila. Skammelig. Mulig Deilas budskap om at vi skal «tåle» at Sandefjord holder litt på ballen ble misforstått eller feiltolka, men ellers kan jeg ikke i mine villeste fantasier tro at gutta fulgte hans matchplan eller utførte oppgavene de hadde fått slik han ønsket. Selvsagt er han ansvarlig som leder, men om du har en gruppe med medarbeidere som presterer såpass dårlig så må det pedagogisk kløkt og godt lederskap til for å snu det hele. Jeg tror Deila har begge deler, og håper han plukker opp hansken og tar ansvar ved å utvikle laget videre fremfor å stikke halen mellom beina og stikke.

Andre omgang får under tvil godkjent. God start, med bra trøkk og en rå avslutning, men det i mellom var også langt under pari.

Vel, med frasen «elsk meg mest når jeg fortjener det minst, for da trenger jeg der mest» som bakteppe tenker jeg dette er en finfin dag å elske Vålerenga på.

Eller for å sitere Ford Fairlane:
          «Some people play hard to get, I play hard to want.”

Vanskelig å like enga i dag, men vi har vært her før, og Rom ble ikke bygget på en dag. Jeg har fortsatt trua. Denne sesongen er ikke kjørt enda.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
            Azemi er klar for spill er nytt for meg, og tror du virkelig han kommer tilbake?
            Azemi var i troppen i dag. Men dette handler ikke om han. Du skrev at Deila satset alt på 1 spiss i Michael. Det er feil, det er Johnson som er førstevalget vårt. Og Flem: Ta en titt på sjansen til Sandefjord i 1. omgang hvor de kunne gått opp i 2-0 ledelse. Hvor Kwarasey er langt ute fra streken og gjør en fin redning med skulderen. Det du har skrevet tidligere om at han står limt til egen strek er tull. Han kunne sikkert blitt bedre på dødballer, men ellers er han ikke limt til streken.

Comment

• Kudos til Dommer Tom Harald Hagen

Interessant på Eurosport Norge 'Etter Fotballrunden'

På 2-2 målet går han ut til ass.dommer - for å høre hva han har å melde. Tv-bildene viser at TRE VIF-spillere står i offside-posisjon da Horn Myhre skyter - MEN som Bengt Eriksen påpeker - de står IKKE i straffbar offside - de hindrer ikke keeper på noen måte - og Hagen gjør rett i å godkjenne målet.

Har lest en del kritikk av nevnte dommer T. H. Hagen her inne før - men i dag fortjener han ros.

Comment

• Neste kamp vil jeg se Grødem, Dønnum og Horn-Myhre fra start. Og vær så snill Deila, ikke bruk Fredheim Holm som indreløper. Han har ikke tempo til det. Han må spille i 10"ern.

Comment

• Originally posted by san Paolo View Post
                  Interessant på Eurosport Norge 'Etter Fotballrunden'

På 2-2 målet går han ut til ass.dommer - for å høre hva han har å melde. Tv-bildene viser at TRE VIF-spillere står i offside-posisjon da Horn Myhre skyter - MEN som Bengt Eriksen påpeker - de står IKKE i straffbar offside - de hindrer ikke keeper på noen måte - og Hagen gjør rett i å godkjenne målet.

Har lest en del kritikk av nevnte dommer T. H. Hagen her inne før - men i dag fortjener han ros.
                  Sa dem noe om scoringen i minuttene før som ble avblåst? Fikk aldri se reprise.

Comment

• Neste kamp vil jeg se Grødem, Dønnum og Horn-Myhre fra start. Og vær så snill Deila, ikke bruk Fredheim Holm som indreløper. Han har ikke tempo til det.

Den straffen til Sandefjord så jævlig billig ut, og vi kunne like greit fått en straffe i situasjonen med Finne. Men har ikke sett bilder fra noen god vinkel.Vil gjerne se den offside situasjonen hvor vi fikk målet annullert en gang til også.

Men idag kan vi takke oss selv. En kamp varer i 90 min. Da holder det ikke å våkne i 2.omgang.

Comment

• Daniel spilte en haug pasninger framover. De andre elsker å spille bakover. Vår klart beste spiller i kampen.

Comment

• Veldig utmattende å være VIF supporter. Skal ikke stå på nervene hvertfall
                        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by san Paolo View Post
                          Tv-bildene viser at TRE VIF-spillere står i offside-posisjon da Horn Myhre skyter - MEN som Bengt Eriksen påpeker - de står IKKE i straffbar offside - de hindrer ikke keeper på noen måte - og Hagen gjør rett i å godkjenne målet.

Hvordan er det i hele tatt offside når ballen kommer fra forsvarer? Den gikk via.

Ellers vil det ikke falle meg inn å gi ham ros. Så mye feil han har i sekken skal det mye mer til før jeg tåler ham.

Comment

• Det er to - og kun to - dødssynder man som supporter kan begå på tribunen. Å pipe på eget lag, og å gå før kampen er slutt. Det så jeg alt for mange av våre egne supportere gjøre i dag. Det var enda mer skuffende og enda mer dårlig enn prestasjonen på banen i 1. omgang.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                              Azemi var i troppen i dag. Men dette handler ikke om han. Du skrev at Deila satset alt på 1 spiss i Michael. Det er feil, det er Johnson som er førstevalget vårt. Og Flem: Ta en titt på sjansen til Sandefjord i 1. omgang hvor de kunne gått opp i 2-0 ledelse. Hvor Kwarasey er langt ute fra streken og gjør en fin redning med skulderen. Det du har skrevet tidligere om at han står limt til egen strek er tull. Han kunne sikkert blitt bedre på dødballer, men ellers er han ikke limt til streken.
                              Larsen er ALLTID limt til streken på DØDBALL, jeg gjentar, DØDBALL!
                              Du må lære deg å lese innlegg før du kommenterer tord, slutt å bruke forumet som en chatteapp. Jeg sa at SAM var vår eneste spiss. Azemi er jo ikke god nok og jeg tviler på at han noen gang blir det. Michael er ikke god nok og jeg mener han aldri vil bli det.
                              Med andre ord, vi har EN spiss og 2 som ikke duger pr idag (selvom Michael scorer, er han ikke i nærheten av å være en spiss som kan løfte oss).
                              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by donny View Post
                                Sa dem noe om scoringen i minuttene før som ble avblåst? Fikk aldri se reprise.
                                De nevnte i en bisetning at det var en korrekt annulert scoring pga offside, men jeg har heller ikke sett det.

Comment

Working...
                                X