Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Sandefjord søndag 5.august klokka 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Akkurat piping mot eget lag er faen meg lavmål.UANSETT hvor kleint det står til på banen så støtter vi gutta! Sånt gjør meg jævla forbanna.Det beviser dessverre at vi ikke er noe bedre enn de andre.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
      Pauser ønsker vi alle å ta, men vi må ha et sted å få ut frustrasjonen. Forumet blir da ventilen vår
      Jeg tror en av de store feilene Vålenga gjør år etter år, er å ansette folk på navn - eller at det blir hentet inn folk som har en kvalitet, men ikke noe som passer vår spillestil eller profil.
      Dette ser vi jo stadig vekk i næringslivet ellers, når man ikke har det rett "ansettelsesprosess".
      Gjelder både trenere og spillere dessverre.
      I mindre klubber kan man ikke holde på som fulle sjømenn da økonomien ikke tillater det. Så de er langt flinkere til å finne mennesker som passer inn i det avtalte og oppsatte systemet.
      Bare se på de spillerne vi har handlet inn de siste 10 åra.
      Ser man på de siste 4-5 trenere vi har hatt, tviler jeg på at det har vært mange kandidater veid opp mot hverandre, eller en klar tanke på hvilken type trener vi trenger i forhold til hvordan vi ønsker å framstå.

Når vi har ansatt en trener etter tidligere meritter og ikke tenkt på hvordan vi ønsker å framstå, og i tillegg handler spillere etter navn eller skrytevideo, blir det en ubalansert stall som ikke aner hvordan de skal spille og fungere som et lag, samhandling som enkelte liker å kalle det.

Det er jo ingen tvil om at dette stikker dypere enn siste kjøpte spiller.
      Deila og VIF skulle man jo tro var en ca perfekt match, både typen Deila og hvordan vi vil framstå. Forhåpentligvis vil spillerlogistikken også bli mye bedre, med de grepene som er tatt med det nye speidernettverket.

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
        Ser at Deila reagerer på at Sandefjord drøyde en del:

https://www.nettavisen.no/sport/fotb...423521718.html

Mitt spørsmål til Deila da, når vi ligger under, hvorfor må vi selv bruke et halvt minutt på vært jævla innkast?
        I første omgang fikk vi innkast, så spaserte Samuel rolig over til andre siden av banen. Tørka litt på ballen så kastet inn i feltet.
        Så endte det med at vi fikk innkast på den andre siden. Samuel gikk rolog over fra den ene siden til den andre for å gjøre akkurat det samme. Hva er tingen med det? Ja, Sandefjord drøyde vel mye. Men hva er tingen med at vi drøyer selv på alle dødballer når vi ligger under?
        De innkasta er helt ubrukelige. Kan en som sitter med statistikk fortelle meg hvor mange mål vi har produsert på disse?
        Jeg kan ikke huske at vi har klart et eneste mål, og uansett er det ekstremt lite, så disse kastene er for meg en gåte.
        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

De innkasta er helt ubrukelige. Kan en som sitter med statistikk fortelle meg hvor mange mål vi har produsert på disse?
          Jeg kan ikke huske at vi har klart et eneste mål, og uansett er det ekstremt lite, så disse kastene er for meg en gåte.
          Kanskje det kan gi bedre resultater med Israelsson i boksen. Egentlig litt rart at denne Drillo-taktikken ikke har gitt bedre resultater, for vi har jo noen gode hodespillere.

Comment

Tror eneste målet vi har scora på det var den gangen vi finta at vi skulle ta det vanlige lange kastet, men i stedet tok et kjapt og kort et slik at en av våre kom alene og scora. Husker ikke hvilken kamp det var eller hvem som scora.

Comment

• Originally posted by Gladhaug View Post
              Tror eneste målet vi har scora på det var den gangen vi finta at vi skulle ta det vanlige lange kastet, men i stedet tok et kjapt og kort et slik at en av våre kom alene og scora. Husker ikke hvilken kamp det var eller hvem som scora.
              Var vel Abdi som kom løpende, ble felt og fikk straffe som Sam scoret på... Så med andre ord svært dårlig uttelling på selve kastene. Vi må bli langt mer kreativ enn å bare å kaste langt inn og håpe på det beste

Comment

Jeg tror en av de store feilene Vålenga gjør år etter år, er å ansette folk på navn - eller at det blir hentet inn folk som har en kvalitet, men ikke noe som passer vår spillestil eller profil.
                Dette ser vi jo stadig vekk i næringslivet ellers, når man ikke har det rett "ansettelsesprosess".
                Gjelder både trenere og spillere dessverre.
                I mindre klubber kan man ikke holde på som fulle sjømenn da økonomien ikke tillater det. Så de er langt flinkere til å finne mennesker som passer inn i det avtalte og oppsatte systemet.
                Bare se på de spillerne vi har handlet inn de siste 10 åra.
                Ser man på de siste 4-5 trenere vi har hatt, tviler jeg på at det har vært mange kandidater veid opp mot hverandre, eller en klar tanke på hvilken type trener vi trenger i forhold til hvordan vi ønsker å framstå.

Når vi har ansatt en trener etter tidligere meritter og ikke tenkt på hvordan vi ønsker å framstå, og i tillegg handler spillere etter navn eller skrytevideo, blir det en ubalansert stall som ikke aner hvordan de skal spille og fungere som et lag, samhandling som enkelte liker å kalle det.

Det er jo ingen tvil om at dette stikker dypere enn siste kjøpte spiller.
                Spiker. Hode.

Vi har jo ikke akkurat hatt massiv suksess, så det er litt lite å se på historisk. Men jeg mener at vi har størst suksess når vi rekrutterer uferdige trenere og spillere og former dem. Jeg kan ikke huske sist vi faktisk kjøpte en profilert spiller og hadde suksess med det. Må vel tilbake til 2004 tror jeg. Og jeg kan ikke huske sist vi hentet en profilert trener og hadde suksess med det, men det har vi egentlig aldri gjort før nå heller.

Det er jo ikke så lenge siden vi ble til Vålerenga Fotball Elite. Før det så var det jo en haug med folk rundt klubben som mente noe.

Jeg mener de største problemene klubben har i dag er at det er folk som ikke har noe egentlig kjennskap til klubben som sitter i ledende posisjoner. De har ikke noe egentlig kjennskap til klubben annet en fra utsiden og jeg kjenner rett og slett ikke igjen klubben.

Mange vil kanskje si at det er bra at det ikke lekker ting til mediene, men Vålerenga har alltid hatt høy medieprofil. Sånn er det ikke lenger. Jeg tror det er mer negativt enn positivt. Vi er i ferd med å bli en ganske kjedelig klubb som ingen skriver om.

Deila er sikkert en flink trener, men han er ikke riktig mann for oss. Espeseth er sikkert en flink leder, men jeg tror ikke han er riktig for oss heller. Han holder alt for lav profil. I så fall må vi få inn en annen person som kan lage litt støy rundt klubben. Det er mulig og helt sikkert også sannsynlig at vi ikke er bedre enn at vi kanskje tar topp seks i år og kanskje kan utfordre om en medalje neste år. Men man trenger jo ikke alltid å være helt ærlig om det og gå ut i VG og begynne å prate om neste år alt nå.

Det jeg mener vi må gjøre er å hente inn en sportslig ledelse som trives i rampelyset og ikke bare i kulissene. Og helst noen som er en del av Vålerengafamilien.

Så er det jo rollene de i klubben har. Vi har en trener som ikke rapporterer til noen, og en sportssjef som rapporterer til trener. Det vi trenger er det motsatte. Alle klubber med en viss suksess har kontinuitet, men ikke på trenersiden. En sportslig ledelse som jobber langsiktig og en trener som jobber kortsiktig. Det sportslige ledelsen må kunne bytte ut trenere som ikke leverer på samme måte som treneren bytter ut spisser som ikke scorer mål.

Tenk tilbake til Siem. Når laget ikke leverte på banen så dukket han ofte opp i mediene med et eller annet utspill og tok fokuset litt bort fra Rekdal og laget og en dårlig prestasjon. Hos oss er det nå kun Deila som uttaler seg offentlig og det er sikkert ikke lett for han heller å stå der og skulle forsvare kamper som i går.

Men den dagen Deila forsvinner så håper jeg vi kan få inn en trener som er litt mer Vålerengelsk. Bohinen tror jeg hadde vært en bra trener for oss. Eller å fått han tilbake i rollen som sportslig ansvarlig over treneren tror jeg også hadde vært gull, sammen med en sterk trener i tillegg. Vi trenger folk som har meninger og som har høy profil. Det vi absolutt ikke trenger er enda en trener inn som har langsiktige planer, helst vil utvikle unge spillere og som trenger noen år på "prosjektet" sitt og helst vil jobbe i fred og ro uten å bli forstyrret av omgivelsene.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                  Spiker. Hode.

Vi har jo ikke akkurat hatt massiv suksess, så det er litt lite å se på historisk. Men jeg mener at vi har størst suksess når vi rekrutterer uferdige trenere og spillere og former dem. Jeg kan ikke huske sist vi faktisk kjøpte en profilert spiller og hadde suksess med det. Må vel tilbake til 2004 tror jeg. Og jeg kan ikke huske sist vi hentet en profilert trener og hadde suksess med det, men det har vi egentlig aldri gjort før nå heller.

Det er jo ikke så lenge siden vi ble til Vålerenga Fotball Elite. Før det så var det jo en haug med folk rundt klubben som mente noe.

Jeg mener de største problemene klubben har i dag er at det er folk som ikke har noe egentlig kjennskap til klubben som sitter i ledende posisjoner. De har ikke noe egentlig kjennskap til klubben annet en fra utsiden og jeg kjenner rett og slett ikke igjen klubben.

Mange vil kanskje si at det er bra at det ikke lekker ting til mediene, men Vålerenga har alltid hatt høy medieprofil. Sånn er det ikke lenger. Jeg tror det er mer negativt enn positivt. Vi er i ferd med å bli en ganske kjedelig klubb som ingen skriver om.

Deila er sikkert en flink trener, men han er ikke riktig mann for oss. Espeseth er sikkert en flink leder, men jeg tror ikke han er riktig for oss heller. Han holder alt for lav profil. I så fall må vi få inn en annen person som kan lage litt støy rundt klubben. Det er mulig og helt sikkert også sannsynlig at vi ikke er bedre enn at vi kanskje tar topp seks i år og kanskje kan utfordre om en medalje neste år. Men man trenger jo ikke alltid å være helt ærlig om det og gå ut i VG og begynne å prate om neste år alt nå.

Det jeg mener vi må gjøre er å hente inn en sportslig ledelse som trives i rampelyset og ikke bare i kulissene. Og helst noen som er en del av Vålerengafamilien.

Så er det jo rollene de i klubben har. Vi har en trener som ikke rapporterer til noen, og en sportssjef som rapporterer til trener. Det vi trenger er det motsatte. Alle klubber med en viss suksess har kontinuitet, men ikke på trenersiden. En sportslig ledelse som jobber langsiktig og en trener som jobber kortsiktig. Det sportslige ledelsen må kunne bytte ut trenere som ikke leverer på samme måte som treneren bytter ut spisser som ikke scorer mål.

Tenk tilbake til Siem. Når laget ikke leverte på banen så dukket han ofte opp i mediene med et eller annet utspill og tok fokuset litt bort fra Rekdal og laget og en dårlig prestasjon. Hos oss er det nå kun Deila som uttaler seg offentlig og det er sikkert ikke lett for han heller å stå der og skulle forsvare kamper som i går.

Men den dagen Deila forsvinner så håper jeg vi kan få inn en trener som er litt mer Vålerengelsk. Bohinen tror jeg hadde vært en bra trener for oss. Eller å fått han tilbake i rollen som sportslig ansvarlig over treneren tror jeg også hadde vært gull, sammen med en sterk trener i tillegg. Vi trenger folk som har meninger og som har høy profil. Det vi absolutt ikke trenger er enda en trener inn som har langsiktige planer, helst vil utvikle unge spillere og som trenger noen år på "prosjektet" sitt og helst vil jobbe i fred og ro uten å bli forstyrret av omgivelsene.
                  Jeg foreslo Geir Bakke og Lars Bohinen som potensielle kandidater for noen år siden og fikk passet mitt påskrevet da (ikke av deg men av noen andre). Godt å se at flere kan være enige, men nå er ikke Bohinen realistisk da han nettopp har startet på ny jobb i Aalesund.

Men jeg heller mer og mer mot at jeg er enig med deg angående Deila. Før så hadde vi i det minste styrken at vi tok flesteparten av poengene våre mot de svake lagene. Nå har vi kuka bort 4 poeng på de to siste hjemmekampene våre mot Bodø/Glimt og Sandefjord. Det er ikke bra nok, og det som verre er i år enn i fjor er at det synes som at bunnivået vårt er enda verre enn i fjor. Hadde vi møtt ett annet lag enn Sandefjord i går hadde vi gått til pause med 0-5. Gruer meg allerede til Haugesund kampen. Alt annet enn 0 poeng der er bonus slik situasjonen er akkurat nå. Nei er ikke pessimist, men realist slik laget har fremstått siste tiden. Og vår nye hjemmebane er like dårlig resultatmessig som på Ullevaal. Trodde i det minste at i år så ville vi vinne flere kamper på vår nye hjemmebane. Skuffende.

Comment

• Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden.

Sier ikke at Deila er perfekt, men kan ikke skjønne at ting blir bedre med Lars Bohinen eller Geir Bakke. Nå har verken Nils eller Vader foreslått fjerning av nåværende trener, men når temaet blir tatt opp er det en form for implisitt mistillit til nåværende ledelse.

Men er enig i at vi trenger mer blest rundt klubben, Rekdal og forsåvidt Martin Andresen med sine sinnsykt drøye ambisjoner skapte mye medietrykk rundt klubben. Som igjen bidro til å fylle stadion litt bedre.

Få opp økonomien så vi får penger til å shoppe spillere i våre svakeste ledd så tror jeg dette på sikt kan bli bra. Både Deila og Espeseth tenker svært langsiktig, det tror jeg klubben er tjent med.

Tematikken om bytte av trener føler jeg blir litt søkt når vi har en trener som lett går i topp 10 norges beste trener kategorien.
                    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
                      Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden.

Sier ikke at Deila er perfekt, men kan ikke skjønne at ting blir bedre med Lars Bohinen eller Geir Bakke. Nå har verken Nils eller Vader foreslått fjerning av nåværende trener, men når temaet blir tatt opp er det en form for implisitt mistillit til nåværende ledelse.

Men er enig i at vi trenger mer blest rundt klubben, Rekdal og forsåvidt Martin Andresen med sine sinnsykt drøye ambisjoner skapte mye medietrykk rundt klubben. Som igjen bidro til å fylle stadion litt bedre.

Få opp økonomien så vi får penger til å shoppe spillere i våre svakeste ledd så tror jeg dette på sikt kan bli bra. Både Deila og Espeseth tenker svært langsiktig, det tror jeg klubben er tjent med.

Tematikken om bytte av trener føler jeg blir litt søkt når vi har en trener som lett går i topp 10 norges beste trener kategorien.
                      Jeg er redd at økonomien ikke vil bedre seg med de prestasjonene og tabell situasjonen tilsier om dagen.
                      Og tror at eventuelle flere spillerkjøp i regi av Deila ikke er løsningen på de ovennevnte problemene.
                      Han har åpenbare mangler på og kunne sette i sammen ett godt lag og dermed kunne rangere han som en av topp 10 trenere i landet er helt urimelig.

Comment

• Originally posted by Vader View Post
                        Jeg foreslo Geir Bakke og Lars Bohinen som potensielle kandidater for noen år siden og fikk passet mitt påskrevet da. Godt å se at flere kan være enige, men nå er ikke Bohinen realistisk da han nettopp har startet på ny jobb i Aalesund.
                        det ække lett og være framsynt

Comment

• Originally posted by Keyser View Post
                          Og tror at eventuelle flere spillerkjøp i regi av Deila ikke er løsningen på de ovennevnte problemene.
                          Nå har vi jo fått inn Tjærnås......
                          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Å trene S08 og Sfj(?!) til suksess, er ihvertfall ikke det samme som å trene VIF. Å bytte trener nå, har jeg ikke noe tro på med mindre trenern er høyt merittert internasjonalt.

Comment

• Originally posted by Keyser View Post
                              Jeg er redd at økonomien ikke vil bedre seg med de prestasjonene og tabell situasjonen tilsier om dagen.
                              Han har åpenbare mangler på og kunne sette i sammen ett godt lag og dermed kunne rangere han som en av topp 10 trenere i landet er helt urimelig.

Deila (og alle klubber) har en god blanding av dårlig og gode overgangsvinduer. Skal ikke starte diskusjon rundt dette, men vet ikke om noen klubber som har feilfri overgangsvinduet.

Når det kommer til å si at Ronny Deila overhode ikke er blant de 10 beste trenerne i landet så parkerer man seg litt på sidelinjen. Antar du prøver å være vittig med en litt tøysete kommentar Er ikke sånn at Celtic har som vane å hente trenere fra europas 32 beste liga.

Her er listen, vis meg 9 trenere i Norge som er bedre enn Ronny Deila

https://no.wikipedia.org/w/index.php...rom=A#mw-pages
                              Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by lokalhelt View Post
                                Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden.

Nei, Deila kan like godt få fortsette inntil videre. Ligger vi ikke an til den varslede medaljen neste sommer så kan vi takke for samarbeidet. Hvis ikke resultatene hans før den tid gjør det umulig for han å fortsette. Men jeg tror ikke han er rett mann til jobben, såpass ærlig må jeg være. Men liten vits i å bytte bare for å bytte. Det må jo være en plan bak det å bytte også.

Jeg mener at det å være en god trener er situasjonsbestemt. Deila kan være en god trener i noen klubber, men ikke i andre. Rammene og omgivelsene er forskjellig. Og derfor passer forutsetningene i noen klubber noen trenere, mens i andre klubber er forutsetningene annerledes. Jan Jönsson er et bra eksempel. Gjorde en kjempejobb i Stabæk, men var feil man i en større klubb som RBK. Å hente trenere som alt har hatt suksess er å satse på hester som alt har vunnet. Og at man har fått en liten klubb til å levere resultater over egen vektklasse er ikke det samme som at man vil lykkes i en mye større klubb. Så skal man gå for en trener som har levert resultater i andre klubber så må det være i klubber som er sammenliknbare. Eller i mange klubber, ikke bare i en.

Tror Bohinen kan være en bra mann, men aller helst som sportslig leder. Vi trenger en med synspunkter og som trives i mediene. Det har han og i tillegg kjenner han klubben godt. Kanskje kan Bohinen og Deila fungere sammen, men da må Deila finne seg i å spille andrefiolin. Og det er det jo ikke sikkert han gidder.

Men vi trenger litt engasjement rundt klubben nå. Deilas plan om å skape en toppklubb her er det jo snart bare han selv som tror på.

Comment

Working...
                                X