Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Sandefjord søndag 5.august klokka 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by lokalhelt View Post
    Deila (og alle klubber) har en god blanding av dårlig og gode overgangsvinduer. Skal ikke starte diskusjon rundt dette, men vet ikke om noen klubber som har feilfri overgangsvinduet.

Når det kommer til å si at Ronny Deila overhode ikke er blant de 10 beste trenerne i landet så parkerer man seg litt på sidelinjen. Antar du prøver å være vittig med en litt tøysete kommentar Er ikke sånn at Celtic har som vane å hente trenere fra europas 32 beste liga.

Her er listen, vis meg 9 trenere i Norge som er bedre enn Ronny Deila

https://no.wikipedia.org/w/index.php...rom=A#mw-pages
    Hvilken kriterier ligger du til grunn for en topp 10 liste over trenere i Norge?
    Jeg har ingen fasit på det, men konstaterer at Deila har vist null progresjon i en klubb som har større ressurser en de fleste konkurrenter og dermed er min mening at han ikke rett mann for oppgaven her.

Comment

• Leser kamptråden etter den solide gjenopphentinga i går. Og denne kamptråden lukter både fugl, slips og et eller annet brent. Jeg trodde vi var bedre enn dette, for makan til sutregjøker som har lagd seg profil her.

Det å ikke ta 3 poeng fra Sandefjord er IKKE godt nok. Men når de scorer på 2/3 sjanser i løpet av kampen og vi har marginene i mot i 90 minutter, da får vi faktisk være fornøyd med ett poeng.

Plutselig skal vi kreve Deila sitt hode på et fat? Har dere gått fra vettet? Skal vi ansatte Bilselgern fra Trondheim istedenfor da?
      Skjerp dere a. For dette er kun pinlig å lese.

Comment

• Originally posted by EngaForAlltid View Post
        Leser kamptråden etter den solide gjenopphentinga i går. Og denne kamptråden lukter både fugl, slips og et eller annet brent. Jeg trodde vi var bedre enn dette, for makan til sutregjøker som har lagd seg profil her.

Det å ikke ta 3 poeng fra Sandefjord er IKKE godt nok. Men når de scorer på 2/3 sjanser i løpet av kampen og vi har marginene i mot i 90 minutter, da får vi faktisk være fornøyd med ett poeng.

Plutselig skal vi kreve Deila sitt hode på et fat? Har dere gått fra vettet? Skal vi ansatte Bilselgern fra Trondheim istedenfor da?
        Hardcore. Rett fra levra. Ingenting mellom

mistenker at du ikke sitter på familietribunen rundt meg og drikker kuli. Hehe
        Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Leser kamptråden etter den solide gjenopphentinga i går. Og denne kamptråden lukter både fugl, slips og et eller annet brent. Jeg trodde vi var bedre enn dette, for makan til sutregjøker som har lagd seg profil her.

Plusspoeng til deg. #Mobil

Comment

• Originally posted by Keyser View Post
            Hvilken kriterier ligger du til grunn for en topp 10 liste over trenere i Norge?
            Jeg har ingen fasit på det, men konstaterer at Deila har vist null progresjon i en klubb som har større ressurser en de fleste konkurrenter og dermed er min mening at han ikke rett mann for oppgaven her.
            Poenget er at jeg kan telle på en hånd halvtunge norske trenere som har mer enn 6 måneder utenlandserfaring.

Kan godt hende at Nils_de_noia har rett i at Deila kanskje ikke er perfekt for klubben, men det er ikke sånn at det flommer over av gode norske kandidater der ute som har tyngde.

Vi har per dags dato en som har trent Celtic i 2 år og gjort god jobb med strømsgodset mange år. Ser hvordan det gikk med dem så fort Deila forsvant.

Altså, for ikke mindre enn 2-3 år siden hadde noen medlemmer her omtrent gitt bort en nyre for å få Deila til klubben. Gi mannen litt tid, synes ideen om medalje neste år er helt fair.

Comment

• Godset under Deila spilte fantastisk fotball, antageligvis noe av det beste jeg har sett i Eliteserien noensinne. Jeg tror ikke hans filosofi har endret seg veldig.

Comment

Poenget er at jeg kan telle på en hånd halvtunge norske trenere som har mer enn 6 måneder utenlandserfaring.

Kan godt hende at Nils_de_noia har rett i at Deila kanskje ikke er perfekt for klubben, men det er ikke sånn at det flommer over av gode norske kandidater der ute som har tyngde.
                Hvem er det som sier vi må ha en norsk trener?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                  Hvem er det som sier vi må ha en norsk trener?
                  Jeg har ingenting imot utenlands, men ansetter du en fra utlandet så er det ofte en på lånt tid som ønsker seg til en større liga så snart som mulig. Bradley er jo en suksess historie, men det er vel heller unntaket.

Så det går vel heller på at jeg ønsker langsiktighet i en norsk trener som faktisk bor i landet/byen.

og ikke minst, hvilken merittert trener ønsker seg til den gjeve 27 beste ligaen i Europa.

rangert bak store nasjoner som Azerbaijan og Kazakhstan ifølge UEFA Country coefficient :-)

Comment

Jeg har ingenting imot utenlands, men ansetter du en fra utlandet så er det ofte en på lånt tid som ønsker seg til en større liga så snart som mulig. Bradley er jo en suksess historie, men det er vel heller unntaket.

Så det går vel heller på at jeg ønsker langsiktighet i en norsk trener som faktisk bor i landet/byen.

og ikke minst, hvilken merittert trener ønsker seg til den gjeve 27 beste ligaen i Europa.

rangert bak store nasjoner som Azerbaijan og Kazakhstan ifølge UEFA Country coefficient :-)
                    btw, tenkte litt over det.

hvis en suppegjøk, for å bruke Engaforalltid sitt utrykk kommer til klubben fra det store utland, trener oss og vinner serien så er jeg ikke negativ til utenlandsk leder.

Jeg bare tror ikke at det langsiktig er bærekraftig for oss som klubb. Deila ønsker jo hvertfall å bli i klubben litt.

Comment

Det er vel like pinlig å underkjenne andre supporteres rett til å være misfornøyd og kreve en endring?

Deila lever fortsatt på én god sesong i godset. At Celtic på så tynt grunnlag ansatte ham får stå for deres regning. Det er i hvertfall vanskelig å hevde at han var en suksess i Celtic, så ujevn som skotsk serie er. Suksess der blir vurdert ut fra evt avansement i CL. Der lyktes han ikke.

Blir følgelig også fullstendig meningsløst å hevde skråsikkert at han er topp 10 av norske trenere. Ut fra dagens tabell er han vel akkurat innenfor, men regner med at det er enighet om at det alene blir et litt for spinkelt vurderingsgrunnlag. Viktigere enn slike rangeringer/synsinger er vel om han er rett mann for oss?

Hvis man vil kjempe om noe mer enn bare overlevelse i ES så må man forstå at det er tøffe krav som skal innfris. Alle fra styreleder via sportslig ledelse og trener til spillere må levere og tåle tøff evaluering. Elitesatsing er ferskvare. Gode prestasjoner i fjor (eller for Deilas del, snart 10 år siden) er verdiløse i årets serie. Som sine forgjengere har Deila fått tid til å forme lag, utvikle spillere, gjøre overgangsvinduer. Han har ikke lykkes. Våre sportslige ambisjoner er naturlig nok lavere enn Celtics, men vi må også vurdere prestasjoner opp mot måloppnåelse.

Om resultatene nå er så dårlig at tiden er inne for å gjøre trenerbytte er vanskelig å si. Kanskje ikke ennå. Men det er en bekymring at det er lite bedring å se, og at utvikling tvertimot ser ut til å være negativ.

Min største bekymring er likevel at vi har valgt en modell som gjør den påkrevde tøffe evalueringen svært vanskelig. Deila er om mulig enda mer "allmektig" (dumt ord forsåvidt) enn Andresen var i sin tid. Er vi som klubb tjent med dette? Jeg tror ikke det.

Comment

Jeg regner med at en utenlandsk trener også etter hvert vil bo i byen da.

Tror heller ikke det er så komplisert å overbevise en trener heller. Norge er et av de beste landene i verden å bo i og hvis lønna er bra så tror jeg ikke det er det største problemet.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                          Har ingenting å utsette på pasningsfoten til DFH. Men hvorfor kan ikke han få lov til å ligge i 10"ern å strø de pasningene? Så kan en annen med litt mer tempo spille indreløper.
                          Jeg er enig i at han kunne gjort det bedre som 10-er. Kan kanskje få til noen skudd i den posisjonen også.

Comment

det du lirer av deg med den ovenfra og ned holdninga er verre
                            vis litt ydmykhet og respekter at andre mener noe annet enn deg

Comment

• Originally posted by Hermansen View Post
                              Det er vel like pinlig å underkjenne andre supporteres rett til å være misfornøyd og kreve en endring?

Deila lever fortsatt på én god sesong i godset. At Celtic på så tynt grunnlag ansatte ham får stå for deres regning. Det er i hvertfall vanskelig å hevde at han var en suksess i Celtic, så ujevn som skotsk serie er. Suksess der blir vurdert ut fra evt avansement i CL. Der lyktes han ikke.

Blir følgelig også fullstendig meningsløst å hevde skråsikkert at han er topp 10 av norske trenere. Ut fra dagens tabell er han vel akkurat innenfor, men regner med at det er enighet om at det alene blir et litt for spinkelt vurderingsgrunnlag. Viktigere enn slike rangeringer/synsinger er vel om han er rett mann for oss?

Hvis man vil kjempe om noe mer enn bare overlevelse i ES så må man forstå at det er tøffe krav som skal innfris. Alle fra styreleder via sportslig ledelse og trener til spillere må levere og tåle tøff evaluering. Elitesatsing er ferskvare. Gode prestasjoner i fjor (eller for Deilas del, snart 10 år siden) er verdiløse i årets serie. Som sine forgjengere har Deila fått tid til å forme lag, utvikle spillere, gjøre overgangsvinduer. Han har ikke lykkes. Våre sportslige ambisjoner er naturlig nok lavere enn Celtics, men vi må også vurdere prestasjoner opp mot måloppnåelse.

Om resultatene nå er så dårlig at tiden er inne for å gjøre trenerbytte er vanskelig å si. Kanskje ikke ennå. Men det er en bekymring at det er lite bedring å se, og at utvikling tvertimot ser ut til å være negativ.

Min største bekymring er likevel at vi har valgt en modell som gjør den påkrevde tøffe evalueringen svært vanskelig. Deila er om mulig enda mer "allmektig" (dumt ord forsåvidt) enn Andresen var i sin tid. Er vi som klubb tjent med dette? Jeg tror ikke det.
                              godt innlegg og et av de mer nyanserte på lang tid

Comment

• At Deila skal være blant de 10 beste trenere tar jeg ikke som annet enn stor humor, faktisk hysterisk morsomt. Men den debatten burde vel heller pågå i 2018 tråden eller et annet sted, ikke i en kamptråd.

Comment

Working...
                                X