Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Sandefjord søndag 5.august klokka 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Hermansen View Post
    Min største bekymring er likevel at vi har valgt en modell som gjør den påkrevde tøffe evalueringen svært vanskelig. Deila er om mulig enda mer "allmektig" (dumt ord forsåvidt) enn Andresen var i sin tid. Er vi som klubb tjent med dette? Jeg tror ikke det.
    Godt poeng.

Også verdt å nevne at de fleste trenerne med suksess i norsk fotball ikke hadde noen imponerende CV når de kom til klubben.

Comment

• Enig i at piping og buing er uakseptabelt. Men er det bare meg som synes "Blø for drakta" sender samme melding? Kunne kanskje vært en tanke å vente med den til omgangen var slutt, da får gutta en klar beskjed med seg ut.

Comment

• Originally posted by Hermansen View Post
        Det er vel like pinlig å underkjenne andre supporteres rett til å være misfornøyd og kreve en endring?

Deila lever fortsatt på én god sesong i godset. At Celtic på så tynt grunnlag ansatte ham får stå for deres regning. Det er i hvertfall vanskelig å hevde at han var en suksess i Celtic, så ujevn som skotsk serie er. Suksess der blir vurdert ut fra evt avansement i CL. Der lyktes han ikke.

Blir følgelig også fullstendig meningsløst å hevde skråsikkert at han er topp 10 av norske trenere. Ut fra dagens tabell er han vel akkurat innenfor, men regner med at det er enighet om at det alene blir et litt for spinkelt vurderingsgrunnlag. Viktigere enn slike rangeringer/synsinger er vel om han er rett mann for oss?

Hvis man vil kjempe om noe mer enn bare overlevelse i ES så må man forstå at det er tøffe krav som skal innfris. Alle fra styreleder via sportslig ledelse og trener til spillere må levere og tåle tøff evaluering. Elitesatsing er ferskvare. Gode prestasjoner i fjor (eller for Deilas del, snart 10 år siden) er verdiløse i årets serie. Som sine forgjengere har Deila fått tid til å forme lag, utvikle spillere, gjøre overgangsvinduer. Han har ikke lykkes. Våre sportslige ambisjoner er naturlig nok lavere enn Celtics, men vi må også vurdere prestasjoner opp mot måloppnåelse.

Om resultatene nå er så dårlig at tiden er inne for å gjøre trenerbytte er vanskelig å si. Kanskje ikke ennå. Men det er en bekymring at det er lite bedring å se, og at utvikling tvertimot ser ut til å være negativ.

Min største bekymring er likevel at vi har valgt en modell som gjør den påkrevde tøffe evalueringen svært vanskelig. Deila er om mulig enda mer "allmektig" (dumt ord forsåvidt) enn Andresen var i sin tid. Er vi som klubb tjent med dette? Jeg tror ikke det.
        Dette er en av de bedre innlegga på svært lang tid og er spot on.
        At enkelte mener det er galt å reagere uansett resultat og oppnåelse er for meg en gåte.
        Som EngaForAlltid skriver, Sandefjord scora på 2/3 sjanser. Dette er jo helt galt. Sandefjord hadde 5-6 sjanser i første omgang, og hadde også i andre. I tillegg lire fra seg at vi hadde marginene mot oss i 90 sier jo det meste. Vi var knapt over midtbanen i første omgang, men det handler vel om marginer det og?
        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by AcsOnFire View Post
          det du lirer av deg med den ovenfra og ned holdninga er verre
          vis litt ydmykhet og respekter at andre mener noe annet enn deg
          Og det kommer fra deg mot en god debattant, når du ikke en gang klarer å argumentere mot at den belgiske ligaen er bedre enn den norske, og sutrer over folk som klager på Stengel. Jeg anbefaler i tillegg et skrivekurs.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            Jeg regner med at en utenlandsk trener også etter hvert vil bo i byen da.

Tror heller ikke det er så komplisert å overbevise en trener heller. Norge er et av de beste landene i verden å bo i og hvis lønna er bra så tror jeg ikke det er det største problemet.

Det mest ideelle tror jeg er at vi hadde fått tak i en utenlandsk trener som vi her i Norge ikke har hørt mye om. VIF har sammenhengende siden 1993 etter at Olle forsvant, hatt norsk hovedtrener, 1993-1997 Vidar Davidsen, 1998-1999 Tjærnås/Drillo, 2000 Tom Nordlie, 2001-2006 Kjetil Rekdal, 2006-2007 Petter Myhre/Harald Aabrekk, 2008-2012 Martin Andresen, Kjetil Rekdal 2013-2016 og nå Ronny Deila 2017->. Er det i det hele tatt noen av våre konkurrenter som slår dette? Jeg har ikke tall og statistikker foran meg, men jeg vet at Sogndal har hatt utenlandsk, RBK, Brann, Aalesund, Stabæk, Godset, Molde, Odd, Start, Lillestrøm, Tromsø, Viking og Sandefjord. Litt usikker på S08 og Bodø Glimt, men uansett så har vi tvihold lenge på norsk trener nå.

Ikke nødvendigvis galt med en norsk trener, men jeg tror det at norske trenere kjenner, eller tror de kjenner klubben alt for godt, og det ligger mye prestisje i å oppnå store resultater med en klubb som vår. De fleste bukker under til slutt etter å ha vært hos oss. Det trengs nok å røskes litt både her og der og kanskje en utenlandsk trener hadde vært veien å gå. Nå forsvinner ikke Deila etter denne sesongen, men neste år er det nok ingen nåde hvis dette fortsetter, og skulle så skje så kanskje man burde se seg om utenlands.

Men det hjelper nok ikke så veldig mye om Norge er ett fint land å bo i. Hvis dem betaler 5 gangern i lønn i Belgia, Østerrike eller Sveits for å nevne noen land så hjelper det ikke om levestandarden er høyere her, dessverre. Det betyr ikke at det er umulig å hente inn noen, men det må være fullklaff med alt. Vi kan hvertfall håpe hvis utlandet skal vurderes

Comment

• Bohinen istedet for Deila??? Nei takk.

1 omg svakeste jeg noen gang har sett.
              2 omg var faktisk meget bra (minus press på ballfører og avklaringer rett før 0-2).
              Daniel er ingen midtbanespiller. Altfor svak defensiv. Ejuke mister fortsatt ballen. Carvalho godkjent bak der. Ikke de tre andre. Gode innhopp av unggutta. Adam spilte en god kamp. Deila kan få sitte til neste sommer.

Comment

• Originally posted by Basement View Post
                Daniel er ingen midtbanespiller. Altfor svak defensiv. Deila kan få sitte til neste sommer.
                Daniel er best defensivt.
                Han bidrar med lite offensivt, har aldri gjort det, skårer lite og sjelden nest sist på ballen.
                han var best som anker de kampene han fikk spille
                Gi Deila 3 nye år og nok gryn så blir dette brillefint

Comment

• Mulig jeg ser feil steder, men kan ikke se noen fra verken styret, trenere eller spillere forklare seg for fadesen på Søndag. De har vel skjønt at vi er lei tynne beklagelser fra Tollås og tåpelige skrønere fra Deila, men en forklaring hadde nå vært på sin plass. Feigt å bare la det ligge for endte gang. Det må stilles noe krav her nå. Hvor er Espeseth f.eks? Rett i ryggen og frem med kassa!

Comment

• Originally posted by O.S.L.O. View Post
                    Mulig jeg ser feil steder, men kan ikke se noen fra verken styret, trenere eller spillere forklare seg for fadesen på Søndag. De har vel skjønt at vi er lei tynne beklagelser fra Tollås og tåpelige skrønere fra Deila, men en forklaring hadde nå vært på sin plass. Feigt å bare la det ligge for endte gang. Det må stilles noe krav her nå. Hvor er Espeseth f.eks? Rett i ryggen og frem med kassa!
                    Egentlig er det litt synd på Deila. Han blir veldig alene om dette utad. Det nytter ikke at han står alene og sier at det ikke er bra nok, men at det jobbes bra på trening og sånt. Det er fint at han kan gi oss en fotballfaglig forklaring på hva som gikk galt, men det folk egentlig vil høre er jo hvordan det skal bli bedre i framtiden.

Så ja, vi trenger en Espeseth eller noen andre som også dukker opp. Gjerne med noe visjonært eller noe. Se hva RBK gjorde, uka etter at Terje Tysland ledet allsang for Kåre Ingebrigtsen så "lekker de" at de skal kjøpe en midtbanespiller fra Liverpool for en rekordsum. Vi trenger noe som er i samme gate, kanskje ikke at vi skal blåse en kjempesum på en spiller. Men et eller annet som er litt spennende.

Comment

• Originally posted by Basement View Post
                      [...]Carvalho godkjent bak der. Ikke de tre andre. [...]
                      Nå var det Carvalho som skaffet Sandefjord det første målet så det var jo en spenstig uttalelse.

Comment

• Originally posted by Grim View Post
                        Nå var det Carvalho som skaffet Sandefjord det første målet så det var jo en spenstig uttalelse.
                        Tja... Ja og nei. Han følger opp en ball som han kan støte på, men misser. Deretter er det vel Fredheim Holm som feiger ut når han enkelt kan klarere og deretter sklir dem gjennom rett gjennom da Ivan er på etterskudd. Her burde Fredheim Holm ryddet enkelt opp.

Comment

• Ivan var ikke så på etterskudd at han ikke kunnet greit ordnet opp i alt dette på en helt grei måte, men han lar kastrati få sjansen til å filme til seg en straffe..

Comment

• Originally posted by dalagubbe View Post
                            Ivan var ikke så på etterskudd at han ikke kunnet greit ordnet opp i alt dette på en helt grei måte, men han lar kastrati få sjansen til å filme til seg en straffe..
                            Kan ikke beskylde Kastrati for å filme seg til den straffa ass. Ivan gir han alle muligheter i verden til å dette, med en utrolig klønete inngripen. Og klart han faller da, han hadde jo uansett en elendig vinkel for å få avslutta.

Comment

• Det første målet er utelukkende Daniel sitt. To ganger har han mulighet til å klarere men begge ganger prøver han seg med en helflikk som går til motspiller. Føler det er en av de tingene som har kostet oss mye poeng i år, det at vi er nonchalant i situasjoner hvor man enkelt kunne unngått farligheter ved bare å gjøre ting enkelt og bestemt.
                              En liberalist er en som hele tiden vil gjøre som han vil, helt til noen gjør som de vil og det går ut over ham....

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                                Egentlig er det litt synd på Deila. Han blir veldig alene om dette utad. Det nytter ikke at han står alene og sier at det ikke er bra nok, men at det jobbes bra på trening og sånt. Det er fint at han kan gi oss en fotballfaglig forklaring på hva som gikk galt, men det folk egentlig vil høre er jo hvordan det skal bli bedre i framtiden.

Så ja, vi trenger en Espeseth eller noen andre som også dukker opp. Gjerne med noe visjonært eller noe. Se hva RBK gjorde, uka etter at Terje Tysland ledet allsang for Kåre Ingebrigtsen så "lekker de" at de skal kjøpe en midtbanespiller fra Liverpool for en rekordsum. Vi trenger noe som er i samme gate, kanskje ikke at vi skal blåse en kjempesum på en spiller. Men et eller annet som er litt spennende.
                                Er jo også en viss risiko for at det tolkes som manglende tillit når andre enn treneren skal kommentere resultater. Men er enig i at "forklaringene" Deila nå drar på nærmest ukentlig basis er forslitte og lite tillitsvekkende. Sånn sett kunne det nok vært bra med en mer synlig sportslig/adm ledelse for å gi et positivt fokus. Siem ble nevnt som eks ovenfor (av deg?), enig i at det fungerte bra.

Mener dette er et hjørne klubben har latt Deila male oss inn i. Og det til tross for at vi har erfart lignende tidligere med Andresen. Han var vel også ganske brukbar på faget fotball, ikke så god på å administrere et fotballag eller å drive personalpolitikk. Uten at jeg vet hva Deila har av utdanning og brevkurs, så mistenker jeg at også han har sin styrke mer på feltet enn på kontoret. Kanskje vi ville sett mer resultater av dette hvis han hadde mindre totalansvar. Viktig å bruke folk der de kan bidra mest.

Comment

Working...
                                X