Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Haugesund - Vålerenga mandag 13. august kl 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Haugesund - Vålerenga mandag 13. august kl 19:00

Nei, det er kamp i morra, og ingen kamptråd?
    Har folket lulla seg helt inn i en «Deila-må-gå-for-vi-ser-ingen-utvikling-psykose»?

Vel, vel. Haugesund borte er ingen drømmemotstander for oss når vi trenger en opptur. Statistikken sier 6 tap, 4 U og én stakkarslig seier i Haugesund. Den sier også at Haugesund i snitt skårer 2 mål mot oss, mens vi i snitt putter litt over ett. Altså sier statistikken at kampen ender 2-1 heimesiger.

Altså burde poeng i Haugesund være bonus, men taper vi så klarer vi vel å fyre oss opp likevel

Nå putta Grinepelle på Intility, så da har han nok gjort sitt mot oss.

Har en sterk magefølelse på U, og tipper 1-1, men en trepoenger hadde smakt. Da gjeninntar vi 7. plassen «vår». Topp 6 er absolutt innen rekkevidde og vi er på skuddhold for topp 4 også. Og det er nok nettopp derfor magefølelsen sier U

Erik Israelson hadde en finfin debut forrige uke. Er Abu klar for å gjøre en hod kamp, tro?

De fem bakerste er vel «som vanlig» og med Sam ute er det vel Peter på topp. Jeg synes vi skal gi Dønnum sjans fra start, han var frisk mot Sandefjord. Og Finne på andre sida.
    På midtbanen er det brått vanskelig å plukke ut noen, men DFH som anker, med Abdi og Erik som indreløpere?
    Abu kan ta over om DFH går tom.

Altså:
    Larsen
    Nouri-Tollås-Carvalho-Sam A
    Israelsson-DFH-Abdi
    Dønnum-Michael-Finne

Eller bør Fridjonson gå en plass? Og hva med Ejuke?

Tydelig at ingen gleder seg til ny kamp, ja.
    Og det er forståelig; de 4 siste kampene har vært rævva og i Haugesund er vi også som regel rævva (slik statistikken viser)
    For øvrig putta Pelle ikke på Intiliy (men han var nærme), så den kommer nok i morra.

Jeg forventer ingenting av denne kampen resultatmessig, men jeg forventer 11 mann som viser at jobben dems er å spille fotball og dermed være klar når dommern blåser.

Comment

Ny bortekamp venter når Vålerenga og FK Haugesund avslutter den 18. serierunden mandag kveld.

Abu har jet lag, og er ikke med.
      Ellers så består troppen av 19 mann. Så regner ikke med at Jääger kommer til å være med i endelig kamptropp.

Haugesund borte pleier alltid å være en skikkelig dritt kamp. Så har ikke veldig troa. Men! Ballen er rund.
      Med seier så er vi på skuddhold. Med tap så kommer vi å være 9 poeng bak medalje samt 9 poeng foran nedrykk.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
        Nå putta Grinepelle på Intility, så da har han nok gjort sitt mot oss.
        Han scorte nesten mot oss, men heldigvis gikk den ikke inn.

Comment

I min hukommelse golla Pelle på Intility, men nei... så feil kan man huske. Kommer vel i morgen da, ja...

Comment

Kommer GARANTERT mål fra Pelle imorgen.....

Comment

Originally posted by christer1913 View Post
              http://www.vif-fotball.no/nyheter/gu...tatt-haugesund

Abu har jet lag, og er ikke med.
              Ellers så består troppen av 19 mann. Så regner ikke med at Jääger kommer til å være med i endelig kamptropp.

Haugesund borte pleier alltid å være en skikkelig dritt kamp. Så har ikke veldig troa. Men! Ballen er rund.
              Med seier så er vi på skuddhold. Med tap så kommer vi å være 9 poeng bak medalje samt 9 poeng foran nedrykk.
              18 mann nå inkl Jääger. Usikker på hvem som ble tatt ut. Men i morgen må alle starte kampen når fløyta går ellers blir dette stygt.

Comment

Ja ballen er rund i denne ligaen, virkelig, det ser man jo på resultatene ikveld også, men hvorfor slipper vi njie til Stabæk, er det så vanskelig å se ett talent, jeg bare spør? Skulle ikke noen i VIF sett dette før vi sender han til naboen?

Comment

Originally posted by dalagubbe View Post
                  Ja ballen er rund i denne ligaen, virkelig, det ser man jo på resultatene ikveld også, men hvorfor slipper vi njie til Stabæk, er det så vanskelig å se ett talent, jeg bare spør? Skulle ikke noen i VIF sett dette før vi sender han til naboen?
                  Beste forklaringen er at han var mye skada dessverre. Var jo ikke sånn at ikke fikk sjanser. Han har jo vært mye skada for Stabæk også!

Comment

Originally posted by dalagubbe View Post
                    Har han prestert fantastisk for bunnlaget Stabæk altså? Kjenner et par Stabækfolk som mener han er ok. Bare det. Men du mener altså at han ville forsterket oss direkte fra dalane. Jadda.

Comment

Seier ikke det, har egentlig ikke sett sååå mye av han, men han snurret jo Hedenstad hos RBK ikveld ihvertfall, og så mye dårligere enn dei kantene som har vært innom oss den senere tid kan han jo ikke være, han har jo både fysikk og fart såg det ut til, og teknikk, vi fikk vel kanskje ejuke på den tiden dei slapp han til Stabæk kanskje, husker ikke helt...

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                        Har han prestert fantastisk for bunnlaget Stabæk altså? Kjenner et par Stabækfolk som mener han er ok. Bare det. Men du mener altså at han ville forsterket oss direkte fra dalane. Jadda.
                        hey vifpat
                        Om stabækfans mener noe så er ikke det fasit.
                        Kanskje for deg men ikke for oss som kan litt fotball
                        Morten Berre mente Moussa var den beste spilleren 1 mot 1 og den beste dribbleren av alle i vifs a-stall.
                        De som var på og så på treninger flira godt når moussa dribla rundt med eldregutta, og mange sytes det var merkelig at han ikke fikk sjansen.

Jeg oppfordrer deg til å se junior/elite laga til Vålerenga og dra på treninger om du har mulighet til en Oslotur.
                        Om du ønsker så send meg en melding så plukker jeg deg opp.

Comment

Originally posted by AcsOnFire View Post
                          hey vifpat
                          Morten Berre mente Moussa var den beste spilleren 1 mot 1 og den beste dribbleren av alle i vifs a-stall.
                          De som var på og så på treninger flira godt når moussa dribla rundt med eldregutta, og mange sytes det var merkelig at han ikke fikk sjansen.

Jeg oppfordrer deg til å se junior/elite laga til Vålerenga og dra på treninger om du har mulighet til en Oslotur.
                          Er nesten umulig å stoppe Moussa en mot en. Hadde han ikke vært så skadeutsatt, så hadde han nok ikke spilt i Eliteserien enda.

Comment

Selvfølgelig kjipt å se tidligere gutter herje rundt i barteland.
                            Men det er altså 3 år siden vi lot han gå.
                            På det tidspunktet var han et talent med et halvt år igjen av kontrakten men det svingte kraftig av prestasjonene og han var en del skada. Samtidig lå vi akkurat da på 3.plass i serien og det var mindre rom for å vente pp at han evt slo til og dermed gi han ny kontrakt.
                            Sånt som dette har skjedd flere ganger og vil fortsette å skje. Det blir i beste fall kvalifisert gjetning om unggutter skal gis ny kontrakt eller ikke. Det holder ikke alltid å ha bevist et høyt toppnivå; totalvurderingen/ totalgjetningen kan allikevel gå galt for spiller og klubb.
                            Tilbake til matchen idag: yr melder opphold og 18 grader så perfekt fotballvær i det minste.
                            Får håpe på litt bra spill også.

Comment

Originally posted by AcsOnFire View Post
                              hey vifpat

Det er ingen fasit, man de ha sett utviklingen hans etter at han dro, og har et godt grunnlag for å vurdere. Det skjønner til og med du.

Comment

Working...
                              X