Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Haugesund - Vålerenga mandag 13. august kl 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvis vi bare hadde vunnet mot dei laga vi skal slå(b/g og Sandefjord) så hadde ikke denne kampen vært helt krise, men vi klarer jo ikke det engang, så man kjenner litt på at nå er det snart nok, det er mange andre ting man kunne brukt tiden sin på kjenner jeg.

Comment

• Finne er en bra avslutter, seier Deila, ha ha ha det er det værste i kveld, lol

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
        De som oftest inngår i oppgulpene er Deila og Adam. I mine øyne våre beste menn i dag sammen med Carvalho.
        Vi er mye bedre enn Haugesund borte som er avhengige av dommerhjelp for å vinne denne. Usikker på hvordan du mener Deila kunne lagt opp en bedre plan, mannskapet tatt i betraktning. Utdyp gjerne
        Vi gjør en brukbar kamp, men er ikke enig i at vi er mye bedre enn Haugesund. De åpner best, men vi har bra kontroll/trykk siste halvtime av første omgang. Etter pause tar Haugesund ny kontroll og scorer. Deretter ligger de lavt og vi evner ikke å skape for mye. For mange spillere som ikke tør ta ansvaret, og jeg mener Deila gjør feil bytter.
        Når man havner under med kort tid igjen, kan ikke flertallet av bytter være defensive.
        Abdi og Adegkube har lite å bidra med fremover. Ville byttet ut Ejuke, Nouri (evt Näsberg siden han var sliten) og Grødem. Inn med Dønnum, Felix og Fridjonsson. 3-5-2 med Fridjonsson på topp med Michael. Begge Ok i lufta, brukbart duellsterke, Fridjonsson også Ok avslutter. Vi matchet Haugesund i duellspill i dag, det burde vi utnyttet bedre med mer trykk inn i boks på slutten.

Plusser i dag er bra innsats (med få unntak), bra duellspill, grei defensiv kontroll, ingen kollaps selv når vi havner under på vanskelig bortebane.

Vi kunne fått en straffe, men dommeren husket tidsnok at det var vår mann som falt og passet på å holde fløyta i lomma...

Comment

• Nå ser verken du eller jeg alt som skjer på treninger og vet følgelig ikke hvilke vurderinger trenerteamet legger til grunn.

Laget hevet seg og responderte bra på byttene. Jeg mener vi la opp en perfekt kampplan i en vanskelig bortekamp og at byttene klarte å endre kampbildet.

Å sette inn en forsvarer og Abdi kan heller ikke kalles defensive bytter da det førte til at vi kunne flytte resten av laget mye høyere. Fotball er ikke svarthvitt

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
            Nå ser verken du eller jeg alt som skjer på treninger og vet følgelig ikke hvilke vurderinger trenerteamet legger til grunn.

Laget hevet seg og responderte bra på byttene. Jeg mener vi la opp en perfekt kampplan i en vanskelig bortekamp og at byttene klarte å endre kampbildet.

Å sette inn en forsvarer og Abdi kan heller ikke kalles defensive bytter da det førte til at vi kunne flytte resten av laget mye høyere. Fotball er ikke svarthvitt
            Enig i at det ikke er svart-hvitt, og jeg synes ikke Abdi og Adegkube spilte dårlig i dag (sistnevnte hadde vel bl.a en reddende takling på Haugesund-kontring). Jeg er ikke på treningene, så vet lite om hva som skjer der. Men vi kjenner jo forsåvidt de enkelte spilleres forskjellige generelle kvaliteter.

Vi hever oss forsåvidt etter byttene, men jeg mener det har like mye med kamputviklingen å gjøre. Det er åpenbart Haugesunds kampplan å ligge lavt/kompakt på en slik ledelse. De vet de har raske spillere som kan ta kontringer. Slik sett er de to def byttene greie (begge har mer fart enn hhv Nouri og Näsberg). To slike bytter fratar oss imidlertid å endre dynamikken i det offensive spillet. DFH, Israel og Michael gikk seg fast og vi trengte noe nytt inn. Dønnum inn etter 82 min er seint og lite.

Det er ikke hårreisende dårlig, men vi taper jo kampen så kan ikke være enig i at kampplan er perfekt.

Comment

• Originally posted by Hermansen View Post
              Når man havner under med kort tid igjen, kan ikke flertallet av bytter være defensive.
              Sliter litt med logikken din. Man kan jo ikke se kun på hvem som går av og hvem som kommer inn. Bytter fører gjerne med seg rokeringer på laget utover byttet. Som at Daniel og israelsson gikk lenger opp i banen. Da blir jo byttet med abdi offensivt, selv om han er mer forsvarende.
              Man kan jo heller ikke si at vi kom under med liten tid igjen. De putta på 55 min. Altså nesten en hel omgang. Vi kan jo ikke bare hive alt og alle uhemmet i angrep derfra og inn!

Comment

• Originally posted by Gluecoma View Post
                mannskapet er bra nok(på papiret), treneren er bra nok(på papiret), skjønner ikke hva som er problemet, er vel bare at vi er Vålenga
                Det er nok på det kjente pølsepapiret. Gjelder ikke på vanlig papir.

Men vi vinner til helga, ellers er det helt god natt.

Comment

• Vi kommer nok til å få nok poeng fremover til greit å styre unna bunnstrid, men det er vel ingen andre enn Ronny Deila som gidder å late som om de bryr seg om vi havner på sjette eller syvende plass. Ellers var kampen i dag et spillemessig steg i riktig retning.

Comment

• Sist vi vant en match i Eliteserien var 26. mai. Jeg har trua! :-D

Comment

• Originally posted by Trasskuken View Post
                      Sliter litt med logikken din. Man kan jo ikke se kun på hvem som går av og hvem som kommer inn. Bytter fører gjerne med seg rokeringer på laget utover byttet. Som at Daniel og israelsson gikk lenger opp i banen. Da blir jo byttet med abdi offensivt, selv om han er mer forsvarende.
                      Man kan jo heller ikke si at vi kom under med liten tid igjen. De putta på 55 min. Altså nesten en hel omgang. Vi kan jo ikke bare hive alt og alle uhemmet i angrep derfra og inn!
                      Er jo lov å være uenig om dette.
                      Ser at Israelsson og DFH kommer lenger fram ved at Abdi kommer inn (jeg ville valgt Felix istedet, større offensivt repertoar enn Abdi, men Abdi gjorde en grei nok jobb).

Problemet er at Grødem er ineffektiv som ving og Israelsson og DFH ble stående ganske stille høyt i banen når Haugesund slipper seg bakover. Jeg mener vi trengte spillere inn som skaper større ubalanse hos motstander. Ved å få inn Dønnum og gjerne Fridjonsson tidligere ville vi hatt flere muligheter til å få til dette (blokka hos Haugesund ble jo stadig mer kompakt bakover etterhvert som tiden gikk). Vi fikk tilbake ballinnehav, men kampbildet var mye det samme, dvs duellspill mellom 16-meterne (mest på deres halvdel). Ville derfor lagt om til 3-5-2 tidligere, brettet ut spillet, forsøkt å komme rundt backene deres og krige inn i boksen via innlegg fra sidene.

Det var ca 35 min og tillegg igjen da de scoret, - med vår effektivitet vil jeg si det er liten tid...

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
                        Der var seks strake uten seier et faktum!

Men ta det med ro.. Deila er mannen vår. Han er genial og leser kampbildet perfekt. Kampen mot Sandefjord var ikke flaks! Vi har spisser som er mer enn gode nok, de har bare uflaks. Og vi har en keeper som er feilfri, gjør aldri noen tabber osv. Dyre innkjøp av spillere har Deila truffet blink på også!

Gud jeg er lei!

Jeg kjenner jeg trenger en pause når jeg blir uvel og kvalm når Enga skal spille kamp. Sånn var det aldri før. Jeg gledet meg gjerne i dagevis og ukesvis, til neste kamp, uansett.

En ting er meg selv, men jeg syns det er fælt når andre jeg kjenner også er drittlei!

Nå er det Tromsø (H), Brann (H), Lillestrøm (B), RBK (H) og Odd (B) i de neste.

Kan vi virkelig gå 11 kamper uten seier?
                        Ta deg den jævla pausa du konstant gnåler om, å gi opp. Du blir ikke savnet.

- Jeg synes vi var pissedårlige i dag. Vi er ikke i nærheten av noen ting, og Vålerenga hadde fortjent å vinne denne kampen. Det var litt juniorlag, sa Horneland til samme kanal etter kampen.

Comment

• Utrolig at vi ikke får scoring idag. Hadde på forhånd regna med at vi skulle bli satt under mye større press, så positivt overrasket over kampbildet. Vi fortjente å vinne idag, men vi.hadde ikke marginene med oss.
                          Mot Tromsø håper jeg Dønnum starter, for det skjer ting med han på banen. Og håper Borchgrevink får en ny sjanse på høyreback snart. Nouri har ikke spilt så bra, at han bør være bankers.
                          Michael er en coming man ja, er ikke meningen at han skal være førstevalget vårt, men når Johnson er ute og Azemi ikke er helt klar enda, så blir det Michael. Han er uheldig som ikke scorer idag. Han viser en del bra ting. Han er sterk, vinner mange dueller både i lufta og langs bakken, og han kommer til avslutninger. Han spiller Grødem pent igjennom ved et tilfelle også, så kunne fort fått en assist idag også. Burde helt klart fått et mål idag, men husk at han er 19 og trenger litt tid på å utvikle seg. Ikke nødvendig å slakte han heller!

Comment

• Synd det ikke gis stilpoeng i fotball. Møkklei av å se laget gå på det ene tapet etter det andre og de tapte poengene... Pokker ta as... Når skal dette svineriet snu???

Comment

• Akkurat sett kampen.
                              Jeg synes vi var uheldige som ikke fikk poeng.
                              Uflaks og litt udyktighet men dette var mye bedre enn de siste kampene.
                              Ser fremover og satser på ytterligere fremgang og poeng de neste kampene.
                              Gimme hope johanna

Comment

• Vi skal selvfølgelig ha lov til å være misfornøyde når taper igjen. Men her kan vi ikke bare klage! Vi gjør en kjempekamp mot en klar favoritt! Fortsetter vi som dette blir vi å ta bra poeng fremover! Men så er det jo det da. Lett for gutta å miste selvtillit etter å tapt så mye poeng og tidvis få gris av bedre lag.

Vi får syte ferdig å komme oss på kamp søndag for å vise gutta at vi kan backe dem opp!
                                Av en eller rar grunn har jeg faktisk troa på at vi går ut der og kliner til allerede fra start...

Comment

Working...
                                X