Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Haugesund - Vålerenga mandag 13. august kl 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nok et surt tap, men denne gangen burde vi i hver fall fått med oss ett poeng, spesielt ut fra antall sjanser og cornere i 1.omgang. Med unntak av Finne, er det de mer urutinerte (Grødem, Godly) som kommer til avslutningene og da blir det ikke mer enn halvfarlig dessverre. Keeperen til Haugesund har også en bra dag på jobb spesielt dobbeltsjansen til Godly. Finne er avsluningsvillig, men alt for upresis. Ejuke helt ute av det, mens DFH igjen er viktig og klok i det meste.

Backene sliter igjen og de har en krevende rolle i Deila fotballen, men det er en tellefeil som gjør at Nouri etterlater så mye rom på sin side ved scoringa i mot. Her må Ejuke ta på seg en del av skylda slik jeg ser det, men samtidig skulle også den sjansjen aldri ha oppstått i forkant.

Disponeringene underveis, kan virke merkelige, men alt handlet vel sannsynligvis om å skape større offensivt trykk i 2.omgang og vi lykkes vel delvis med det etterhvert. Men mye går på basisferdigheter som avslutninger og innleggskvalitet, og det handler ikke bare om selvtillit...
    \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Originally posted by Kroken6 View Post
      Ejuke helt ute av det, mens DFH igjen er viktig og klok i det meste.

Backene sliter igjen og de har en krevende rolle i Deila fotballen, men det er en tellefeil som gjør at Nouri etterlater så mye rom på sin side ved scoringa i mot. Her må Ejuke ta på seg en del av skylda slik jeg ser det, men samtidig skulle også den sjansjen aldri ha oppstått i forkant.

Disponeringene underveis, kan virke merkelige, men alt handlet vel sannsynligvis om å skape større offensivt trykk i 2.omgang og vi lykkes vel delvis med det etterhvert. Men mye går på basisferdigheter som avslutninger og innleggskvalitet, og det handler ikke bare om selvtillit...
      Uvanlig svak defensiv kamp av Chiddi! Chiddi pleier å være stor på gjenvinning defensivt, men igår ligna han ikke på segselv. Og han burde defintivt ha dekket det rommet på siden, når Nouri ble liggende i midten.
      Ellers, så kan man egentlig ikke klage på byttene til Deila, i og med at vi klarte å produsere nok sjanser til å utligne. Kan forsåvidt være enig i at Dønnum kanskje kunne kommet inn før, men er nok fordi jeg veldig gjerne vil se Dønnum spille og jeg ser ikke det hele bildet som Deila gjør. Deila kan legge til rette for at vi skaper sjanser, men han kan ikke putte ballen i mål for spillerne.

Comment

• Tungt om dagen. Ingen marginer bikker vår vei, men når det er sagt; dette laget er ikke stort bedre. Jo da, vi manglet Lekven som stort sett spiller om han er tilgjengelig, men ellers er det for mange som dessverre ikke holder mål selv på dette nivået. Det gjøres så mange merkelige feil og feilvurderinger at det er til å rive av seg håret av. Heldigvis tok vi en del poeng i starten av sesongen, så jeg tror ikke det blir noen dramatisk høstsesong sånn sett, heller en ganske kjedelig affære der vi plukker noen poeng her og der uten å begeistre det minste. I det minste var innsatsen og prestasjonen i går ikke så verst, men måten vi gir Haugesund muligheten til å score på, er helt natta. Først måker Adam ballen av banen på fem-meterspark, så kollapser hele strukturen i laget da man skal ta seg av et innkast på høyde med midtstreken. Så ikke slikt forsvarsspill i Norway Cup engang. Om vi seriøst skal "lukte på medaljer" neste år (hadde jo vært hyggeligere å få dem rundt halsen enn bare å lukte på dem...) må det jammen meg forsterkes kraftig i alle ledd i løpet av vinteren. Deila sier han heller vil utvikle de som er her, og det er jo en fin tanke, men så god tid tror jeg ikke han har.
        Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by maestro View Post
          Deila sier han heller vil utvikle de som er her, og det er jo en fin tanke, men så god tid tror jeg ikke han har.
          Nei, han må tenke på det som om serien bare besto av åtte lag der to rykket ned. Da kan han ikke holde på med å bruke A-laget som en utviklingsarena.

Men alt i alt var jo selve kampen i går brukbar, selv om resultatet ikke sto i stil. Syntes vi tok bra over i 1.omgang, men var tilbake igjen i første del av 2.omgang. Så scorer de og parkerer bussen. Om det virkelig var vi som var så gode eller om de la seg lavt og ville kontre vet jeg ikke helt.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
            Ta deg den jævla pausa du konstant gnåler om, å gi opp. Du blir ikke savnet.

- Jeg synes vi var pissedårlige i dag. Vi er ikke i nærheten av noen ting, og Vålerenga hadde fortjent å vinne denne kampen. Det var litt juniorlag, sa Horneland til samme kanal etter kampen.
            Kan ikke du bare ignorere meg hvis du ikke tåler meg? Jeg har ignorert deg. Men det funker ikke. Du spyr ut dritt likevel!

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
              Der var seks strake uten seier et faktum!

Men ta det med ro.. Deila er mannen vår. Han er genial og leser kampbildet perfekt. Kampen mot Sandefjord var ikke flaks! Vi har spisser som er mer enn gode nok, de har bare uflaks. Og vi har en keeper som er feilfri, gjør aldri noen tabber osv. Dyre innkjøp av spillere har Deila truffet blink på også!

Gud jeg er lei!

Jeg kjenner jeg trenger en pause når jeg blir uvel og kvalm når Enga skal spille kamp. Sånn var det aldri før. Jeg gledet meg gjerne i dagevis og ukesvis, til neste kamp, uansett.

En ting er meg selv, men jeg syns det er fælt når andre jeg kjenner også er drittlei!

Nå er det Tromsø (H), Brann (H), Lillestrøm (B), RBK (H) og Odd (B) i de neste.

Kan vi virkelig gå 11 kamper uten seier?
              Nei, vi går ikke 11 kamper uten seier.

Comment

Working...
              X