Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Velkommen Mohammed Abu!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Abu er seriens klart beste spiller i sin posisjon. Det er faktisk ingen i nærheten.
    En ting er at han dekker store rom, noe vi har savna i flere år, men måten han leser spillet på er ganske unikt her til lands.
    Hvor mange ganger har vi ikke sett at han får pass i trange situasjoner og vi normalt hadde mista ballen? Han har jo faan meg øyne i nakken og gjør små ting ingen andre hadde klart.
    Vi skal heller ikke glemme hans egenskaper framover i banen. Tidligere har vi dytta ballen til siden og brukt votter og vintre, men Abu spiller mye direkte og i lengderetningen. Bare legg merke til at fyren (igjen med øyne i nakken) spiller direkte med "ryggen til" og treffer på fot. Dette er egenskaper som ikke skal finnes i "kokkosligaen" her hjemme og igjen, ganske unikt spør du meg.
    Samtidig er han veldig flink til å variere spillet sitt slik at det blir bortimot umulig å ta han ut av kampen, med mindre man går inn for å skade han (les:RBK).
    Jeg tror ikke vi skjønner hvor stor denne signeringen er, og ja Iversen, Flo, Sæternes, Arason med Johnsen og Bohinen var store navn, men min påstand er at dette er den største signeringen i moderne Enga-tid.

Abu er ikke bare kongen, men den store forskjellen på om vi kan nå topp 3 eller ikke.
    All ære til Deila og teamet rundt, og en stor takk til Abu som helt tydelig ønsker å være med på denne reisa, amen!
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Klasse spiller, glad for å se han forlenge!

Comment

Originally posted by Flem View Post
        Abu er seriens klart beste spiller i sin posisjon. Det er faktisk ingen i nærheten.
        En ting er at han dekker store rom, noe vi har savna i flere år, men måten han leser spillet på er ganske unikt her til lands.
        Hvor mange ganger har vi ikke sett at han får pass i trange situasjoner og vi normalt hadde mista ballen? Han har jo faan meg øyne i nakken og gjør små ting ingen andre hadde klart.
        Vi skal heller ikke glemme hans egenskaper framover i banen. Tidligere har vi dytta ballen til siden og brukt votter og vintre, men Abu spiller mye direkte og i lengderetningen. Bare legg merke til at fyren (igjen med øyne i nakken) spiller direkte med "ryggen til" og treffer på fot. Dette er egenskaper som ikke skal finnes i "kokkosligaen" her hjemme og igjen, ganske unikt spør du meg.
        Samtidig er han veldig flink til å variere spillet sitt slik at det blir bortimot umulig å ta han ut av kampen, med mindre man går inn for å skade han (les:RBK).
        Jeg tror ikke vi skjønner hvor stor denne signeringen er, og ja Iversen, Flo, Sæternes, Arason med Johnsen og Bohinen var store navn, men min påstand er at dette er den største signeringen i moderne Enga-tid.

Abu er ikke bare kongen, men den store forskjellen på om vi kan nå topp 3 eller ikke.
        All ære til Deila og teamet rundt, og en stor takk til Abu som helt tydelig ønsker å være med på denne reisa, amen!
        Det er vanskelig å sammenligne sånne overganger. Ivers var jo sensasjonelt. Og han var skamgod! Moa var en kanonsignering. Kjartansson var helt sinnsykt! Og ja, jeg er enig med deg. Abu er der oppe.
        Han er en fryd å se på!

Comment

Godset kan beholde Stengel, vi har Abu!
          "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Originally posted by Loke View Post
            Godset kan beholde Stengel, vi har Abu!
            Har faktisk filosofert litt på nettopp det der.
            Tenk om hylekoret som genierklærte Stengel i fjor høst hadde fått viljen sin og klubben hadde gitt’n en raus treårskontrakt. Hadde vi hatt Abu nå, da?

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
              Har faktisk filosofert litt på nettopp det der.
              Tenk om hylekoret som genierklærte Stengel i fjor høst hadde fått viljen sin og klubben hadde gitt’n en raus treårskontrakt. Hadde vi hatt Abu nå, da?
              Eh?
              Klubben la en raus treårskontrakt på bordet.

Det der blir uansett bare spekulasjoner. Om Stengel hadde vært her hadde vi nok uansett prøvd oss på Abu om vi hadde hatt mulighet.

Comment

Tipper at DFH muligens ikke hadde spilt def midt om Stengel hadde vært her enda. Stengel+Abu kunne muligens vært et godt par.

Comment

Meh. Hvem er Stengel?
                  "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
                    ..hylekoret ...
                    Filosofer heller over hvorfor du kaller folk som er/var av en annen oppfatning enn deg som hylekor.
                    Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                    -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Kontrafaktisk historie er spennende det, men ingen mulighet til å kontrollere påstander. Så jeg tror jeg at jeg sier at vi hadde hatt Abu uansett.

Så lenge man også bare velger å se på noen spillere så kan det gi feil bilde. Hadde vi valgt å signere Lekjacs så hadde vi aldri hentet Ruben Kristiansen høres ikke like bra ut. Elller om vi hadde beholdt Kjartansson så hadde vi aldri hentet Deshorn Brown.

Så kontrafaktisk er ikke en presis vitenskap. Etterpåklokskap er.

Comment

Originally posted by donny View Post
                        Filosofer heller over hvorfor du kaller folk som er/var av en annen oppfatning enn deg som hylekor.
                        Vel uansett så har han rett. Det var et hylekor uten like på twitter, facebook, her på forumet og andre steder når Stengel dro. Det var faktisk et så stort hylekor at det ble omtalt i media om selve hylekoret.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                          Vel uansett så har han rett. Det var et hylekor uten like på twitter, facebook, her på forumet og andre steder når Stengel dro. Det var faktisk et så stort hylekor at det ble omtalt i media om selve hylekoret.
                          Har du link til det?
                          Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                          -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Har du link til det?
                            Hele siste sesongen til Stengel var et langt hylekor. Først var det hylekor fordi han ikke fikk spille, og da kan det være greit å nevne at han ikke får spille fast på et lag som kjemper om nedrykk engang nå. Når han fikk spille var det hylekor om at han måtte signeres. Og når han dro til Godset trenger man vel ikke si så mye om.

Noe mer enn det gidder jeg å skrive om Stengel i en tråd som handler om Abu. Er ganske sikker på at det finnes en artikkel fra en avis om reaksjonene når Stengel dro et sted der ute på det store internett. Men hvis det ikke gjør det og jeg husket feil så er det ikke så farlig

Comment

Det er vel ikke helt uforståelig? Det var jo mange som ønsket han skulle lykkes hos oss, noe som ville vært en fin finger til de som mente opsjonen var verdiløs.

Comment

Vel, vel, det er jo nesten dødt på forumet om dagen, så jeg kan jo like gjerne bruke litt energi på denne avsporinga mens vi venter på ny match...

Det var dumt at fokuset forsvant fra poenget mitt, som var:
                                «Hadde vi hatt Abu om Stengel hadde blitt, mon tro?»

Men, jeg tar deg på ordet. At jeg kalte gjengen som ville at Stengel skulle bli for et hylekor har jeg filosofert litt over.

Det ga meg ikke all verden. Jeg har selv stått taus som en østers på tribunen og gremma meg over at folk rundt med ropte på Stengel. Spesielt flaut synes jeg nok det var når han ikke en gang satt på benken fordi han ikke ble funnet god nok og folk likevel ropte/hylte navnet hans. I kor.

Akkurat det (å hylle Stengel som satt på tribunen) kunne jeg fort valgt å kalle lavpanna misforstått idioti - for hvilken «support» er det til spillerne på banen? Men da hadde det vel gått helt i rødt for noen med en annen oppfatning en meg, så stryk det der med lavpanna idioti...

Eller er jeg imponert over hukommelsen din. Du har helt rett i at jeg aldri var spesielt fan av Stengel, så at de som hylla fyren (aka hylekoret) hadde en annen oppfatning enn meg stemmer på en prikk. Men, det sa jeg ingenting om i i det innlegget du siterer.

Så, nei, jeg klarer ikke helt å filosofere meg frem til at det var så galt å kalle et hylekor for et hylekor. Sorry. Og føler du deg krenka, så er jo det dumt.

Med litt takhøyde, litt temperatur, litt baller og kanskje litt godvilje - noenlunde jevnt strødd utover - blir det fort både litt mindre krenkelser og litt bedre stemning.

Vel, vel. Alt godt herfra og tilbake til trådens poeng:
                                Abu! HAN er jeg glad vi har og jeg stiller meg mer enn gjerne i hylekoret som hyller han.

Comment

Working...
                                X