Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Brann, søndag 26. august kl 20.00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Brann, søndag 26. august kl 20.00

På tide med en tråd for denne kampen vel.
    Ikke vært på kamp siden siste hjemmekamp i fjor mot Odd. Tar med meg en kamerat på søndag.

Er Carvalho og/eller Johnson snart tilbake?
    Hva tror dere laget blir og hva blir resultatet?
    Har en god følelse for denne kampen. Tipper 1-0 til Enga. (Jeg tippet forøvrig rett resultat sist. 3-0)

Jeg tror nøkkelen til seier mot brann ligger i å ha kontroll defensivt. Det vil være vanskelig å presse Brann høyt og prøve å styre kampen når de har sine styrker defensivt og på kontringer. Tror det blir viktig å ta kontringer/overganger, samt få avslutta angrepene om så skuddet kommer fra 25 meter og går til innkast.

Vanskelig å tippe resultat, 2-0 til oss!

Comment

Absolutt dummeste man gjør er i hvert fall å skyte høye lange baller opp mot stopperene deres Wormgoor og Acosta. Da måker de bare unna alt som er.

Men hvis vi får til noen kontringer og angrep som mot Tromsø, så er de på ingen måte umulig å spille ut.

Comment

Laget?
        Om Carvalho er fit blir det «de vanlige» på de 5 bakerste plassene:

Larsen
        Nouri-Tollås-Carvalho-Adekugbe

(Og er ikke Carvalho i slag blir det vel Näsberg inn for ham. Ivan spilte en OK kamp sist, men skyver ingen ut av laget om alle førstevalgene er tilgjengelig)

Midtbanen mot TIL var erfaren, trygg og god, ser gjerne den igjen:
        Holm-Abu-Israelson

Men, om treningsuka har vært god for Grødem ville det ikke være noe sjokk om han tar plassen til Israelson (skjønt jeg foretrekker å starte med Israelson og ha Grødem i bakhånd med friske bein siste 15-20)

I angrep mener jeg Finne er den mest selvskrevne. Han har i mine øyne det høyeste bunnivået av angriperne våre. Ejuke varierer veldig, men var god sist, så det blir fort samme angrep som mot TIL også:
        Ejuke-Michael-Finne

Men, her banker Dønnum på dør og kan fort ta plassen til Ejuke, men tenker mye det samme med ham som med Grødem. Komme inn og sjokke Brann siste kvarteret.

Utover spillerne nevnt her er det vel Fridjonson og Myhre som er de heteste kandidatene til å få noe spilletid på søndag.

Når det gjelder kampen, så kan jeg forsåvidt si meg enig med tidligere taler om at det er defensivt solid arbeid som kan vinne kampen for oss mot Brann. Frykter at det kan bli en litt småkjedelig kamp der begge lag er tålmodige med motstanders balltrilling på egen halvdel,og at det skapes tynt med målsjanser begge veier. Men håper krigen går på midtbanen med fokus på kjappe brudd, begge veier og at det blir festfotball med mye mål. Vinner gjerne 5-4 i en actionfylt kamp, men tror vel neppe det scores mer enn ett mål (om noen) i denne kampen.

Comment

Rohit Saggi dømmer.

Comment

Tror det blir veldig vanskelig. Tromsø var tamt og nå møter vi et helt annet lag. Kan ikke tenke meg at forsvaret vårt klarer å stå i mot Brann i 90 min. Og da er det angrepet vårt det står på, og uten Johnson er vi veldig tamme fremover.

Comment

Originally posted by bengt View Post
              Tror det blir veldig vanskelig. Tromsø var tamt og nå møter vi et helt annet lag. Kan ikke tenke meg at forsvaret vårt klarer å stå i mot Brann i 90 min. Og da er det angrepet vårt det står på, og uten Johnson er vi veldig tamme fremover.
              Ut i fra rapportene, har vi jo skapt en haug med sjanser mot Haugesund og Tromsø med godt angrepsspill, men hatt marginer i mot/utdyktighet. Nå løsna det på slutten mot TIL også.

Comment

De 6 tapene vi har hatt i år har vært s08(b), godset(h), til(b), rbk(b), molde (b), haugesund(b). Hjemme så slo vi tromsø og spilte uavgjort mot molde så mye tyder vel på en sikker U i denne kampen. Vi taper sjelden hjemme, men vi tar ikke poeng mot noen som sloss mot medalje heller. Det er nok større sjanse for borteseier enn hjemmeseier men uavgjort er jo ikke galt det heller. Det er tross serielederen som kommer. Om vi stryker molde-kampene til brann så har de sluppet inn 8 mål på 17 kamper...

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                  Ut i fra rapportene, har vi jo skapt en haug med sjanser mot Haugesund og Tromsø med godt angrepsspill, men hatt marginer i mot/utdyktighet. Nå løsna det på slutten mot TIL også.
                  Iflg Valakari når han ble intervjuet etter kampen så satset de alt på poeng mot slutten og sendte masse folk fremover. Det åpnet selvfølgelig for større sjanser for oss. Det spilte ingen rolle om de tapte med 1 eller 3 mål. Sånn lever vel de fleste kamper så det gjelder å få et tidlig ledermål, da kommer vi til større sjanser. Når vi spiller mot de beste så er det selvfølgelig fullt mulig at de vil fortsette å spille sitt spill uansett om de skulle lede men det vil absolutt hjelpe for oss at de også setter mer trøkk fremover. Siden vi faktisk skaper sjansene så gjelder det vel egentlig bare å få noen marginer til å gå i riktig retning. La oss håpe at det er tilfellet de neste kampene. Kunne vært veldig moro med 4 strake nå....

Comment

Originally posted by Pete View Post
                    Kunne vært veldig moro med 4 strake nå....
                    Oh yeah. Seier mot Brann hjemme, LSK borte og RBK hjemme i de tre neste, altså. Da snakker vi

Ingenting er umulig, men 9 poeng i de tre kampene er kanskje i overkant av hva kan forvente, men drømme om det og ønske oss det - absolutt.

Men først skal vi slukke Brann. Det må for pokker være mulig på hjemmebane. Vi har kun tapt én kamp hjemme i år (Godset i 4. runde). På de 6 siste bortekampene har Brann ett tap (Molde), to uavgjort (LSK og B/G) og tre knepne 0-1 seiere (Start, S.fj. og Odd) - altså briljerer de ikke akkurat på bortebane, selv om de har vunnet halvparten av de siste 6 borte.

Så jeg fastholder tidligere spådom om en målfattig kamp. Krysser bare fingra for at marginene er med oss og at det er vi som vinner 1-0 på søndag

Om alle nyinnkjøpene i Brann har fått tid til å rufse til kollektivet deres litt også, så kan det bli finfint for oss

Comment

Litt skrekkblanda fryd inn mot denne kampen kjenner jeg.
                      Dey er utrolig hva en seier gjør for engasjementet!

Brann er gode i år, ingen tvil om det!
                      Men som hmchrist påpeker, har de ikke imponert på bortebane, og vi taper nesten aldri hjemme.

Det stinker uavgjort av denne kampen, og personlig ville jeg vært fornøyd med det.
                      Om vi skal vinne bare én av de tre neste, håper jeg det blir mot lsk.
                      Uavgjort mot brann, seier på rånerriket, tap mot rbk. Det er helt innafor.
                      Tar vi mer poeng enn det, blir det halleluja-stemning for min del.

Håper Boof er fit. Vi trenger fysikken hans mot kanonene til brann. Tenker spesielt på dødballer.

Kom igjen enga!

Comment

Forrige hjemmekamp mot Brann var vel starten på en bra rekke med kamper i fjor høst? La oss håpe det samme skjer i år, bare at rekka starta med Tromsøkampen :-) Uansett var det en veldig underholdende kamp så vidt jeg husker, med masse sjanser og spenning. Var vel også den kampen Ejuke fikk sitt "gjennombrudd" med en deilig Eujke-spesial hvor han dro seg innover i banen og satte ballen i lengste hjørnet. Vi har sett altfor få av de i år, men satser på at han fortsetter det gode spillet fra Tromsø-kampen.

Har ikke sett så mange brannkamper i år, men har de ikke visstnok blitt litt mer interesserte i et eget offensivt spill? Burde passe oss bra i så fall, og håper Deila har finstudert de to kampene Brann spilte mot Molde.

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
                          Så jeg fastholder tidligere spådom om en målfattig kamp. Krysser bare fingra for at marginene er med oss og at det er vi som vinner 1-0 på søndag
                          Kom igjen a!! Gi oss litt mer! Hjertet mitt tåler ikke å lede 1-0, og det er 20 min igjen av kampen!!

Comment

Tror også på en slags reprise av vårkampen i Bergen, altså tett,jevnt og få sjanser.
                            Forsvaret vårt må uansett opp på sitt aller beste.
                            Og så får vi håpe at vi setter en eller flere av de få sjansene vi kommer til.

Liten tvil om at vi bør krysse alle fingre for at Boof er tilbake. Dersom det står 0-0 eller 1-0 mot slutten så er våpenet til Brann å pumpe baller inn i boksen. Da trenger vi all hodestyrke som kan oppdrives.
                            Vedr. laget så tipper jeg det blir relativt likt som forrige kamp, men at Boof starter dersom han er klar.

Comment

Originally posted by Trasskuken View Post
                              Kom igjen a!! Gi oss litt mer! Hjertet mitt tåler ikke å lede 1-0, og det er 20 min igjen av kampen!!
                              20 min?
                              Jeg ser mer for meg at vi får ei heldig scoring i det 4. minutt og skal ri av den ledelsen i 92 minutter (inkl. tillegg). Bare å stålsette seg

Comment

Working...
                              X