Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

LSK - VIF, søndag 02.09.18 kl. 20:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eurosport/VG har laget en "musikkvideo" av Lehne Olsen og hans 37-trettisju- offside.
    Anbefales! Denne videon gjorde torsdgen min
    https://www.vgtv.no/video/163977/off...as-lehne-olsen

Comment

• Originally posted by Loffen View Post
      Eurosport/VG har laget en "musikkvideo" av Lehne Olsen og hans 37-trettisju- offside.
      Hahahha! Jævla fantatstisk!

Comment

• Originally posted by Loffen View Post
        Eurosport/VG har laget en "musikkvideo" av Lehne Olsen og hans 37-trettisju- offside.
        Tidenes! Etter 37 offside er det vel flere enn dommerfaen som bør begynne å følge med.Var noe med det å feie for egen dør før man feier andres...

Comment

• Originally posted by Grim View Post
          Nei. Så sant han ikke antyder at dommeren er bestikket eller partisk, så blir det ingen straff. Her klaget han bare (feilaktig) på inkompetanse og det er innafor (heldigvis).
          Hvordan kan du være så bastant, når Riise fikk straff for ca det samme?

Comment

• Haha. Drittlei! Fantastisk. Hvor stor blir utestengelsen? NFF har en uke på å bestemme seg.

Comment

• Så opptak av kampen igår, og hadde det ikke vært for at man så Lillestrøm sine supportere, så hadde jeg faen meg ikke trodd dem var tilstede. Klanen gruste dem på tribunen!
              Elsker Bergen By

Comment

• En kamp karantene på Lene Olsen.

Comment

• Originally posted by Ingar View Post
                  En kamp karantene på Lene Olsen.
                  Undulatene har anka.
                  in Absinthia

Comment

• Originally posted by Ingar View Post
                    En kamp karantene på Lene Olsen.
                    Ønsker bønda nedrykk og alt vondt, men akkurat her håper jeg det settes en presedens der ting sagt i affekt i pausen ikke slås like hardt ned på. Alternativet er at spillerne nekter å uttale seg og slike intervjuer krydrer sendingene veldig bra.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                      Ønsker bønda nedrykk og alt vondt, men akkurat her håper jeg det settes en presedens der ting sagt i affekt i pausen ikke slås like hardt ned på. Alternativet er at spillerne nekter å uttale seg og slike intervjuer krydrer sendingene veldig bra.
                      Problemet er hvor man skal sette grensa. Er det greit å si "dommerjævel"? Hva er ikke greit å si? Det er ikke greit å lire av seg masse piss og ufinheter for etterpå å skylde på journalisten, "i kampens hete" og alt det der. Det står i reglementet at det ikke er lov og da må man faktisk ta konsekvensene.

Om det er et problem at spillere sier ting de ikke burde (det er ikke det, det har skjedd to ganger denne sesongen) så må de kutte ut pauseintervjuene med spillerne og heller snakke med andre.

Lehne Olsen sa noe han ikke burde, og da må han ta konsekvensene av det.

Comment

I henhold til retningslinjer for disiplinærsaker 2018 skal en spiller normalt ilegges to kampers karantene for gjentatt eller grov munnbruk mot dommer. Det har vært utgangspunktet for disiplinærutvalgets vurdering selv om uttalelsene ikke ble fremsatt direkte til dommer», skriver utvalget videre.

I straffeutmålingen er det lagt vekt på at Olsen beklaget sine uttalelser uoppfordret etter kampen. Det anses også som formildende at intervjuerens oppfølging til en viss grad kan ha fremprovosert spillerens uttalelser.
                        Synes dette er helt greit - passe straff.

Comment

• Originally posted by donny View Post
                          Synes dette er helt greit - passe straff.
                          Så kan man diskutere hva som er grov ordbruk. Det kan ikke gjøre veldig vondt å bli kalt en jævel eller djevel. På den andre siden er det sikkert noen barn som plukker opp dette og sier det i sin gutte- eller jentekamp. Det sies riktignok langt verre ting enn dette kl. 21 på kvelden på TV.

Straffen er berettighet og «grei» ihht regelverket, ingen tvil om det. Konsekvensene blir at spillerne ikke lengre tør å ytre seg fritt i pauseintervjuer og det er kjedelig for produktet.

Men uansett ingen stor sak.

Comment

Så kan man diskutere hva som er grov ordbruk. Det kan ikke gjøre veldig vondt å bli kalt en jævel eller djevel. På den andre siden er det sikkert noen barn som plukker opp dette og sier det i sin gutte- eller jentekamp. Det sies riktignok langt verre ting enn dette kl. 21 på kvelden på TV.

Straffen er berettighet og «grei» ihht regelverket, ingen tvil om det. Konsekvensene blir at spillerne ikke lengre tør å ytre seg fritt i pauseintervjuer og det er kjedelig for produktet.

Men uansett ingen stor sak.
                            Bra innlegg!

Prinsipielt så er det vel ikke smart å slenge dritt til dommeren i et pauseintervju. Men er det ikke nettopp sånne ting som er deilig med rivaloppgjør? Det skal koke. På tribunen og på bana. Og da må det være takhøyde. "Jævla drittdommer" er jo ingenting.

For å ta argumentet ditt med at barn kan ta skade for å høre banning, så synes jeg ikke det er noen sak. For å dra en sammenligning med mitt eget liv; så har jeg stått på Bislett som guttunge og hørt mye grovt. Og sånn SKAL det være på fotballarenaen. Tribunen skal være er sted hvor man kan få ut følelser og si ting uten at det skal få konsekvenser.

Det er foreldrenes oppgave å lære barna at det ikke er sånn man skal prate til vanlig. Fordi det er mye følelser og engasjement involvert i fotball.

Jeg synes interessen for norsk fotball er så lav at vi er tvunget til å gi spillere og trenere
                            Litt takhøyde. Når NFF sin etiske komite legger seg på en hard linje så sender det ut signaler, som på sikt kan gjøre vondt, verre. Hvor går grensa for når man skal bøtelegges?

Comment

• Originally posted by EngaForAlltid View Post
                              Jeg synes interessen for norsk fotball er så lav at vi er tvunget til å gi spillere og trenere
                              Litt takhøyde. Når NFF sin etiske komite legger seg på en hard linje så sender det ut signaler, som på sikt kan gjøre vondt, verre. Hvor går grensa for når man skal bøtelegges?
                              Det siste du sier er det viktigste i hele innlegget. Hvor går grensa? Argumentasjonen til LSK går på forskjellsbehandling, og om NFF tillater noe i en kamp og noe annet i en annen blir det garantert mas om forskjellsbehandling.

Jeg liker at NFF legger seg på en hard linje akkurat her. Da veit spillere og klubber at det ikke er greit å skjelle ut dommer så kan det heller være opp til oss på tribunen. De legger til i sin forklaring at Legene Olsens anger er med på å gjøre straffen mindre.

NFF gjorde en stor feil, selv om jeg mener Bamba var ekstremt mildere i sine uttalelser, ved å ikke gi han en kamps karantene.

Lehne Olsen visste han ikke skulle kalt dommeren det han gjorde og må dermed ta konsekvensene av det. Så enkelt er det.

Comment

Working...
                              X