Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Strømsgodset - Vålerenga, Marienlyst stadion, lørdag 27. okt kl 18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Calven View Post
    Sam har + 3 mill i lønn.
    Helt hinsides når vi ser hvor begrenset han er.
    Dessuten hopper du glatt over alt som heter SOF.
    Vi har ett støtteapparat som er større enn noen gang, og dobbel dekning på alle plasser.
    Vi kvitter oss med våre beste spillere og signerer dårligere på høyere lønn.
    Tar ikke i om jeg sier at Deila og EPZ ikke leverer varene.
    Hvor har du det fra at Sam har +3 mill i lønn?
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by JohnF View Post
      Hvor har du det fra at Sam har +3 mill i lønn?
      Det har jeg blitt fortalt av en kamerat av meg.
      Gimme hope johanna

Comment

Det har jeg blitt fortalt av en kamerat av meg.
        Ahhh, en kamerat ja. Da så. Da stemmer det nok.

Ellers synes jeg det er rart at du ikke har blitt snappa opp av en ES-klubb på trenerfronten. Muligens Belgia og Nederland også. Du har alltid fasiten, og liker å fortelle hvor begrensede trenere er, både på A-lag og U-lag. Du må jo ha noen tilbud?

Comment

• Må jo være lov å si at Deila,foreløpig har hatt fint lite å vise til i prosjektet sitt i Vålerenga?

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
            Ahhh, en kamerat ja. Da så. Da stemmer det nok. ?
            Ja det stemmer.
            Han er fotballagent her hjemme på berget.
            Gimme hope johanna

Comment

• Hvor vanlig er egentlig SOF i Norge? Spør fordi jeg lurer. Jeg tviler på at mange av spillerene vi har signert på bosman har fått enorme summer i SOF, men mulig Johnson fikk det...

Comment

• Håper ikke Abdi fikk SOF, men tviler ikke. Den overgangen var grusom..

Comment

Ja det stemmer.
                  Ahhh. Fotballagent ja. Hva heter han?

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                    Ahhh. Fotballagent ja. Hva heter han?
                    Drit nå i det da. Du veit jo at om calven snakker sant kan han jo ikke navngi hvem det er.
                    Det er blitt nevnt tidligere at Sam tjener fett.
                    Enn så lenge har han ikke innfridd helt.

Egentlig så er det noen få alternativer.

1) Vi har bedre spillere enn tabellen tilsier og vi burde prestert bedre.

2) spillerne er overvurderte og er akkurat gode nok til en plass midt på tabellen.

3) spillerne er overvurdert og trenerteamet har fått dem til å prestere over evne ved å ligge an til en 8.plass.

Jeg tør påstå at vi har en bedre spillerstall enn noen av de over oss på tabellen og at vi burde prestert bedre.
                    Men kanskje jeg tar feil og at det er et misforhold mellom mine forventninger og realiteten. Ranheim, Haugesund, Odd og Kristiansund har alle bedre spillermateriell og generelt bedre forutsetninger for å komme høyere på tabellen enn oss.

Comment

• Det er helt utrolig mye rart som har vært innom klubben, og man kunne nok heller brukt unggutter enn mange av de. I tillegg virker det som at spillere som er gode andre steder knapt holder OBOS nivå når de tar på seg den kongeblå drakten. For all del, vi kunne vært en ren utviklingsklubb som kun brukte unge spillere. Da ville vi kanskje ligget omtrent der Stabæk ligger på tabellen nå vil jeg tro.

VIF kunne sikkert gitt flere unggutter sjansen, men selv om vi har mange spillere å ta i, så er det ikke mange av de som blir gode nok til å ta siste steget opp til Eliteserien.

Men så har man ambisjoner om å ligge i toppen og da må man ha en blanding av unggutter og etablerte, men så var det dette med å treffe på spillerkjøpene da.....

Hva som er årsaken til denne kroniske underpresteringen er umulig å vite. Men det virker jo som at det er noe som ligger i veggene på Valle. Ulike trenere og spillere har prøvd seg, men svært få lykkes. Er det pga stort press fra omgivelsene som spillerne ikke tåler? Aner ikke. Men VIF kan minne litt om klubber som Fredrikstad og Brann osv. Med en gang vi er litt i dytten, og omgivelsene begynner å få forhåpninger, så klapper hele korthuset sammen.

VIF har vel heller aldri vært en stabil toppklubb selv om det er utrolig mye snakk om det fra alt og alle. Mediene tipper klubben høyt, egne supportere og andre supportere mener at de burde være i toppen fordi Vålerenga er en klubb fra hovedstaden. Men hvis man ser litt historisk på det så har vel VIF egentlig aldri vært en stabil toppklubb.

Kanskje det er på tide å stikke fingeren i jorden å innse at VIF hører hjemme omtrent midt på tabellen? Man kan strengt tatt ikke måle plasseringen på tabellen ut i fra innbyggertall og ressurser. Det er har like mye å si hvordan klubben har blitt og blir drevet. I Vålerenga har det stort sett vært mye surr, dårlig økonomi fordi penger har blitt sauset bort, og kontrakter som har blitt skrevet på pølsepapir. Det har aldri vært spesielt profesjonelt.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger, men denne serien er i hvert fall ikke bedre enn at vi fint kan ta en medalje. Det hadde vært noe å hentet 2-3 klassespillere som man faktisk klarte å treffe på og som passer inn i laget. Men virker som det sitter jævlig langt inne. I tillegg må vi være mer stabile samt klare å vippe jevne kamper i vår favør.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                        Det er helt utrolig mye rart som har vært innom klubben, og man kunne nok heller brukt unggutter enn mange av de. I tillegg virker det som at spillere som er gode andre steder knapt holder OBOS nivå når de tar på seg den kongeblå drakten. For all del, vi kunne vært en ren utviklingsklubb som kun brukte unge spillere. Da ville vi kanskje ligget omtrent der Stabæk ligger på tabellen nå vil jeg tro.

VIF kunne sikkert gitt flere unggutter sjansen, men selv om vi har mange spillere å ta i, så er det ikke mange av de som blir gode nok til å ta siste steget opp til Eliteserien.

Men så har man ambisjoner om å ligge i toppen og da må man ha en blanding av unggutter og etablerte, men så var det dette med å treffe på spillerkjøpene da.....

Hva som er årsaken til denne kroniske underpresteringen er umulig å vite. Men det virker jo som at det er noe som ligger i veggene på Valle. Ulike trenere og spillere har prøvd seg, men svært få lykkes. Er det pga stort press fra omgivelsene som spillerne ikke tåler? Aner ikke. Men VIF kan minne litt om klubber som Fredrikstad og Brann osv. Med en gang vi er litt i dytten, og omgivelsene begynner å få forhåpninger, så klapper hele korthuset sammen.

VIF har vel heller aldri vært en stabil toppklubb selv om det er utrolig mye snakk om det fra alt og alle. Mediene tipper klubben høyt, egne supportere og andre supportere mener at de burde være i toppen fordi Vålerenga er en klubb fra hovedstaden. Men hvis man ser litt historisk på det så har vel VIF egentlig aldri vært en stabil toppklubb.

Kanskje det er på tide å stikke fingeren i jorden å innse at VIF hører hjemme omtrent midt på tabellen? Man kan strengt tatt ikke måle plasseringen på tabellen ut i fra innbyggertall og ressurser. Det er har like mye å si hvordan klubben har blitt og blir drevet. I Vålerenga har det stort sett vært mye surr, dårlig økonomi fordi penger har blitt sauset bort, og kontrakter som har blitt skrevet på pølsepapir. Det har aldri vært spesielt profesjonelt.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger, men denne serien er i hvert fall ikke bedre enn at vi fint kan ta en medalje. Det hadde vært noe å hentet 2-3 klassespillere som man faktisk klarte å treffe på og som passer inn i laget. Men virker som det sitter jævlig langt inne. I tillegg må vi være mer stabile samt klare å vippe jevne kamper i vår favør.
                        Visst faen hører vi hjemme midt på tabellen, men etter 17 strake sesonger i tippeligaen burde vi da for satan ha klart å komme litt videre?!?
                        Eliteserien er en forbanna vits, og vi er punchlinen. Jeg er drittlei av det.
                        Det er en jævla kokosliga som enhber amatør kan vinne med litt flaks.
                        Det er patetisl at vi har drittlag som driver på dugnad over oss på tabellen. Det er faen meg latterlig.
                        Jeg forventer så jævlig at vi luker ut ugresset på valle i vinter. Det er noe råttent i vegga der oppe og det har det vært i mange år. Ut med det samma hva det er.
                        Møkklei at vi stadig blir trumfa av en eller annen breddeklubb fra en dalsøkk ikke engang ivar aasen gadd å besøke.
                        Nok er nok!

Comment

Ja det stemmer.
                          Er det agenten til Sam? Hvis ikke så kan jeg ikke forstå hvorfor kompisen din sitter på detaljert informasjon om Sam sin kontrakt.

Nå er ikke jeg noen spilleragent, men jeg føler meg rimelig trygg på at de ikke sitter på et lite nettforum og deler all informasjon med hverandre.
                          In the beginning the Universe was created.
                          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                          - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by JohnF View Post
                            Er det agenten til Sam? Hvis ikke så kan jeg ikke forstå hvorfor kompisen din sitter på detaljert informasjon om Sam sin kontrakt.

Nå er ikke jeg noen spilleragent, men jeg føler meg rimelig trygg på at de ikke sitter på et lite nettforum og deler all informasjon med hverandre.
                            Kjenner også en agent personlig og det er ganske interessant hvor mye de vet om spillere og klubber.
                            Nå er han også godt representert med logistikk rundt Vålenga.
                            Jeg har ikke spurt han, men det overrasker meg ikke at de kjenner til lønn og andre betingelser rundt spillere utenfor eget "eierskap". Er en del av jobben deres å kartlegge nettopp dette.
                            Sier ikke dermed at dette er lønna til Sam.
                            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Synes det er bra at vi kan betale spillere 3 millioner i lønn. Nytter ikke å sitte å hisse seg opp over at vi, med våre ressurser, ikke ligger høyere enn vi gjør. Og samtidig være kritiske til at vi betaler ut høye lønninger.

Comment

• Godt innlegg g-maZta, kunne ikke blitt mere enig...

Comment

Working...
                                X