Originally posted by g-maZta
View Post
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Kamptråd Strømsgodset - Vålerenga, Marienlyst stadion, lørdag 27. okt kl 18
Collapse
X
-
Originally posted by _Christian_ View PostHelt enig. Drittlei av tapermentaliteten. Denne klubben er full av den, og likegyldigheten og "realismen" har spredd seg som en pest
Selv synes jeg det er rart at supportere fortsatt ikke greier å godta at vi er en berg og dalbane-klubb. Det har vi alltid vært.
Fra vi rørte nede i førstedivisjon og spilte på potetjorder på 90-tallet, til gull og grønne enger på midten av 00-tallet, til 8.ende-plasser, og en gang i blant en medalje i baklomma.
Likevel blir vi like overrasket og skuffet hvert år vi går på en smell, og hver gang vi får en nedtur. Selv om vi vet at det er vanskelig å konkurrere om medalje i denne ligaen. Selv om alle slår alle, og alle har nedturer i løpet av sesongen.
Hver vår/høst kommer en gruppe supportere og truer med å klippe sesongkortet, aldri dra på kamp igjen før treneren har fått sparken, og at alt er så grusomt og fælt. For min del vil jeg mye heller være i denne situasjonen enn den Lillestrøm er i nå. Det er for meg en mager trøst. Klubben drives bra, og vi har mange talenter. Ting kan fort snu. Og da er de samme folka som spådde jordas undergang tilbake, og har åpnet champagneflaska.
Hver sesong kommer også de gamle traverne tilbake og sier de savner galgenhumoren. Og det er kanskje ikke så rart, når enkelte av oss graver oss fullstendig ned med en gang vi får en nedtur.
Deila har etterlyst lenge en kulturendring i klubben. Og det gjelder ikke bare spillerne. Men supporterne også.
Comment
-
Et nydelig innlegg EngaForAlltid. Nå skal det sies at jeg for tiden er jævla lei selv, men dog. Jeg er ikke helt der at jeg gir opp (som en her inne er kjent for), eller kvitter meg med sesongkortet, som en nevnte nylig.
Men altså. Alt annet enn medaljekamp 2019 er uaktuelt. Så ærlige må vi være synes jeg.
Men fortsatt glad for at vi ikke er FC Lyn, Lillestrøm, FFK eller Viking. Det setter ting i perspektiv.
Svart/hvitt er ting aldri.
Comment
-
Originally posted by EngaForAlltid View PostKan du spesifisere hva du mener med tapermentalitet?
Selv synes jeg det er rart at supportere fortsatt ikke greier å godta at vi er en berg og dalbane-klubb. Det har vi alltid vært.
Berg- og dalbaneklubb og "hele norges nummer 7" høres egentlig ut som en selvoppfyllende profeti. Kommer ALDRI til å godta dette. Spesielt når vi ser hva slags middelmådigheter som har greid medaljeplass de siste årene.
Må si at det var litt forfriskende å høre Deila gå "amokk" forrige helg. Forhåpentligvis har det en effekt.
Comment
-
Originally posted by Ingar View PostBare se på lag vi har foran oss på tabellen; Haugesund,Kristiansund og Ranheim! Faen ikke rart det blir tapermentalitet
Haugesund har blitt en etablert toppklubb i Eliteserien. De har vel ligget på øvre halvdel de siste 5 årene? Ikke overraskende at de ligger over oss, altså.
Hvis man skal bruke din logikk så må vi vel samtidig være superhappy over at lag som Sarpsborg, Strømsgodset og Lillestrøm ligger bak oss da?
Comment
-
[QUOTE=EngaForAlltid;405432]De to sistnevnte er askeladden-lag. Kanskje nettopp derfor de tar så mye poeng. Motstanderne tar dem ikke nok på alvor, og da kan de overraske. Derimot når lag spiller mot oss så legger dem seg bakpå og spiller kynisk, noe vi til tider sliter med.
Haugesund har blitt en etablert toppklubb i Eliteserien. De har vel ligget på øvre halvdel de siste 5 årene? Ikke overraskende at de ligger over oss, altså.
Hvis man skal bruke din logikk så må vi vel samtidig være superhappy over at lag som Sarpsborg, Strømsgodset og Lillestrøm ligger bak oss da?
Det er vel ingen lag som trenger og legge seg bak , spille kynisk eller parkere bussen mot oss.
Med den fremdriften vi har på det offensive spillet, skal det jaggu være dritelendig om motstanderlaget ikke greier og ha 11 mann på riktig side av ballen.
Comment
Comment