Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2018/19

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Ja, det er jo ganske åpenbart. Hvis man låner ut en spiss i den alderen så er han ganske langt unna laget. Altså kan det kanskje være fristende for dem hvis det kom et bud som ga de en del penger tilbake.

Jeg tror jo ikke at det skjer. Men hvis det var en spiller det var verdt å bla opp for så er det Kjartansson. Både som spiller og også som trekkplaster.
    Har 0,0% tro på at det skjer selv. Men er lov å drømme litt

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
      Har 0,0% tro på at det skjer selv. Men er lov å drømme litt
      Tror jeg ligger på 0,1% eller noe. At Kjartansson har blitt tilgjengelig for utlån bare et halvt år etter at han gikk til Rostov er nok en ganske ny situasjon.

Det er absolutt ikke noe jeg tror eller regner med. Men hvis vi faktisk kan få Kjartansson så håper jeg vi vurderer det. Selv om det krever ekstra penger fra Trøim.

Vi trenger i utgangspunkt ikke en spiss og vi har sikkert ikke 10-12 millioner liggende å slenge. Men hvis det er mulig å ta en mulighet som kanskje byr seg så håper jeg vi også gjør det. Det ville øke interessen med 500% i tillegg til at vi får inn en god spiller i en posisjon vi kanskje egentlig ikke trenger å forsterke.

Comment

• Rostov skal ha fått tilbud ifra Sverige, USA for ett lån på Kjartansson. Grunnet er regelen om at man ikke kan spille for 3 klubber iløpet av en sesong, men siden Norge, Sverige og USA starter sesongen på nyåret kommer vi unna denne regelen. Er nok kun aktuelt for Rostov med ett utlån frem til sommeren, for å så få solgt han til ett mer pengesterkt lag da. Er i utgangspunkt ikke helt imot en lån frem til sommeren heller. Det ville økt interessen mye, og om han leverer bra, kan det jo være han selv får lyst å forstette videre. skjer det? neppe. men han har vel enda en kjæreste ifra Oslo om jeg ikke tar feil? Lov å håpe hun drar han med seg hjem snart

Comment

• Originally posted by x simen x View Post
          Rostov skal ha fått tilbud ifra Sverige, USA for ett lån på Kjartansson. Grunnet er regelen om at man ikke kan spille for 3 klubber iløpet av en sesong, men siden Norge, Sverige og USA starter sesongen på nyåret kommer vi unna denne regelen. Er nok kun aktuelt for Rostov med ett utlån frem til sommeren, for å så få solgt han til ett mer pengesterkt lag da. Er i utgangspunkt ikke helt imot en lån frem til sommeren heller. Det ville økt interessen mye, og om han leverer bra, kan det jo være han selv får lyst å forstette videre. skjer det? neppe. men han har vel enda en kjæreste ifra Oslo om jeg ikke tar feil? Lov å håpe hun drar han med seg hjem snart
          Norge, Kina, Sverige, Israel, Russland, nå kanskje Sverige igjen. Regner med at bankkontoen har blitt fylt opp greit.

Samtidig er det kanskje fristende å ikke reise jorda rundt, men faktisk slå seg til ro og spille fotball i samme klubb over tid.
          To, tre sesonger her for å runde av karrieren, før han kan slå seg løs i Laugavegur i Reykjavik med millionene sine.

Spørs jo helt på russerne da. En ting er det jo å selge han og tape masse på det. Men han må jo sikkert få en sluttpakke der borte også.

Tror vel egentlig ikke at det kommer til å skje. Men han er vel den eneste realistiske spilleren jeg kommer på som ville løftet interessen.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
            Katastrofal faktisk. Vilhjálmsson er i utgangspunktet spiss. Finne er i utgangspunktet spiss. Azemi er i utgangspunktet spiss. Det er ikke katastrofal dekning på én plass, når man har spillere som Ejuke og Shala ++ rundt. Alltid halvtomt glass.
            Mange gode navn du nevner, men når man benytter Azemi som spiss i en av de siste kampene før seriestart, synes jeg det er ganske foruroligende.

Comment

• Originally posted by donny View Post
              Og misforstå meg rett, det hadde vært kult med Kjartansson. Og at VIF har betydd mye for han har han vært tydelig på før. Men ville ikke hatt han på et korttids opphold på 4 måneder. Da risikerer vi mer enn det smaker er jeg redd.
              Hva risikerer vi?? At vi har 9 poeng mer enn vi ville ha hatt til sommeren. At vi har solgt fler sessongkort. At vi har 30% økning i solgte bill. på hjemmekampene? Hmmmm, vanskelig valg.

Når det er sagt er det vel en utopi at han skal komme hit....
              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Når jeg tenker på det, er det jo mange oppsider ja. Kan jo være at vi får forlenget lånet også, og til slutt blir han bare.
                Ett lag i Oslo.

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post
                  Hva risikerer vi?? At vi har 9 poeng mer enn vi ville ha hatt til sommeren. At vi har solgt fler sessongkort. At vi har 30% økning i solgte bill. på hjemmekampene? Hmmmm, vanskelig valg.

Hadde jeg visst at du satt på fasit skulle jeg selvfølgelig aldri ha turt å mene noe annet! Tenk 9 poeng mer og 30% mer omsetning. Håper vi kaster oss på!
                  - I år tar vi alt -

Comment

• Originally posted by donny View Post
                    Hadde jeg visst at du satt på fasit skulle jeg selvfølgelig aldri ha turt å mene noe annet! Tenk 9 poeng mer og 30% mer omsetning. Håper vi kaster oss på!
                    Ikke fasit. Et spørsmål. (se spørsmålstegnet på slutten) Men jeg kan ikke skjønne at noen kan mene at det ville være "dårlig for klubben". Helt utrolig.
                    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Ikke fasit. Et spørsmål. (se spørsmålstegnet på slutten) Men jeg kan ikke skjønne at noen kan mene at det ville være "dårlig for klubben". Helt utrolig.
                      Det har jo selvsagt med at et så kort lån er ganske kjipt. Plutselig borte igjen, og en av våre spisser må bruke tid på å få matchtrening. Ut året 2019 hadde vært noe annet.
                      Ett lag i Oslo.

Comment

• Vel, hadde Trøim sluppet å dekke 30 mill i underskudd kan det jo hende vi kunne brukt noen av de pengene på å hente en profil. Men selvsagt vanskelig å vite 100% hvordan situasjonen er og hvordan dette fungerer.

Comment

Du har vært med lenge nok til å vite at å pisse i buksa for å holde varmen er en kortsiktig løsning. Om dine scenarier slår til så kan vi jo risikere at det vakument han etterlater seg når låneavtalen er over vil gi 12 færre poeng på høstsesongen fordi ingen andre spisser har spilt seg varme i trøya på våren og er blotta for selvtillit. Og folk snur oss ryggen og billettsalget synker med 40% - da sitter vi igjen med noen flere solgte sesongkort til folk som føler seg lurt og aldri vil kjøpe sesongkort igjen. Ingen spørsmålstegn i min tekst, men du skjønner trolig at dette er like lite "fasit" som dine scenarier, og at jeg skriver dette kun for å illustrere at låneavtaler ikke er helt risikofrie.

Comment

• Hvorfor snakker dere om Ørnen, når vi har Matti?

Vi har allerede skutt gullfuglen.

Comment

• Tror dessuten mange her inne overdriver effekten Kjartansson ville hatt på sesongkortsalget og den generelle interessen rundt klubben. Han hadde vært en knallsignering for oss, ingen tvil om det, men han er ingen klubblegende eller stjerne i norsk fotball generelt. Han hadde én god sesong her før han dro videre, og det var den beste sesongen i hele hans karriere.

Veldig god spiller, veldig fin fyr, veldig velkommen. Men folk kjøper ikke sesongkort for å se Kjartansson, det må større stjerner til for at vi skal se noen effekt der. Eneste jeg kommer på i farten som _kanskje_ kunne hatt den effekten er Joshua King.

Comment

• Originally posted by Ed1913 View Post
                                Tror dessuten mange her inne overdriver effekten Kjartansson ville hatt på sesongkortsalget og den generelle interessen rundt klubben. Han hadde vært en knallsignering for oss, ingen tvil om det, men han er ingen klubblegende eller stjerne i norsk fotball generelt. Han hadde én god sesong her før han dro videre, og det var den beste sesongen i hele hans karriere.

Veldig god spiller, veldig fin fyr, veldig velkommen. Men folk kjøper ikke sesongkort for å se Kjartansson, det må større stjerner til for at vi skal se noen effekt der. Eneste jeg kommer på i farten som _kanskje_ kunne hatt den effekten er Joshua King.
                                Nei, er uenig i at det overdrives rundt interessen. Ville nok ikke vært umiddelbart målbart på sesongkortsalget. Tror heller han ville trukket litt ekstra folk som kjøpte vanlige kampbilletter. Og den generelle interessen rundt klubben. Men det er klart, hvis resultatene ikke kommer så forsvinner jo den effekten etter hvert da.

Det er jo en grunn til at Real Madrid hver sommer kjøper inn Galacticos. Og at amerikanerne driver med sine marquee players, Og at kinesere betaler overpris for has beens fra europeiske serier. Generelt er det jo ganske vanlig at større klubber kjøper inn minst en spiller de vet supporterne vil sette ekstra pris på.

Comment

Working...
                                X