Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2018/19

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by ziggy75 View Post

Blir nok et utlån etterhvert! Om VIF fikk lånt han ut til en OBOS-klubb snart, så hadde det vært bra. Gjelder flere på VIF 2.
    Tja. Jeg mener det er veldig viktig at Vålerenga 2 rykker opp igjen i år, og da må man ha de beste på laget.

Comment

• Har aldri helt skjønt at alle unge på død og liv skal leies ut. Er man god nok er man gammel nok.

Virker som om at de eneste som får sjansen tidlig hos oss, og hos andre, egentlig er for gode for Eliteserien.
      de andre som er på nivå med en god eliteseriespiller leies gjerne ut. Noen av de igjen forsvinner også i mengden i samme slengen.

Forstår at Werni bør og skal testes med bedre med- og motspillere rundt seg. Men må slikt alltid skje via utlån?
      At så og si alle våre skal leies ut syns jeg er rart når unge spillere i større ligaer, og vår egen, får sjansen på A-laget i de øverste divisjonen.
      Vi er virkelig ikke så privilegerte at vår a-stall er så god at ikke en og annen fra våre rekrutter kan ta steget direkte og få spille nok til at de utvikler seg.

Det sagt, Werni er 19. Får han sjansen hos oss, og gjør det bra, så bør han få være reserve i a-stallen fremfor å leies ut.
      13 mål for en nedrykksklubb er bra. 11 på sju i år viser at han allerede spiller på et nivå som er for lavt for han.

Vi trenger en annen spisstype enn de to vi allerede har. De er for like, og de scorer ikke nevneverdig med mål heller, i alle fall ikke Azemi.

Håper vi gir Werni mange sjanser i år og er tålmodig med han.

Men hvis Deila ikke vil bruke han på A-laget i år så håper jeg han blir leid ut allerede i år slik at han får riktig kamparena. Fjerde nivå er ikke det.
      Men garantier om spilletid bør vør tilstede. Eventuelt er det bare å hente han hjem igjen.

Felix bør vi for øvrig hente hjem igjen. Han har hatt to innhopp på 12-13 minutter og spilt cupkampen.
      Det hadde han fått her også.
      Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post

Tja. Jeg mener det er veldig viktig at Vålerenga 2 rykker opp igjen i år, og da må man ha de beste på laget.
        Ikke uenig i det, det er selvsagt viktig. Men også viktig at de spillerne vi har som er altfor gode til å spille på nivå 4, og som foreløpig ikke vil få jevnlige innhopp på A-laget, kan få så bra matching som mulig.
        ​​​​​

Comment

• Wanderer, Godly blir vel spilleklar i løpet av sesongen, så da har vi 4 spisser som kjemper om en plass. Hvis f eks da Werni kan spille fast for et lag på nivå 2, istedet for å kanskje få et innhopp på nivå 1, og resten på nivå 4, så synes ihvertfall jeg at det hadde vært lurt for hans del ihvertfall. Han bøtta inn mål på nivå 3 ifjor, så neste steget burde være å matches på ihvertfall et nivå over det igjen.
          Det samme synes jeg gjelder begge Opsahl gutta også!

Comment

• Godly hadde jeg glemt. Men likevel, i alle fall to spisser som til nå ikke har overbevist.
            Vi kan ikke ha to reservespisser som ikke leverer målpoeng.

Men er enig i prinsippet ja.

Uansett, tror at 4 nivå er for lavt for Werni.

Håper han får et par innhopp hjemme på Intility før han eventuelt leies ut.
            Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

• Originally posted by wanderer View Post

Felix bør vi for øvrig hente hjem igjen. Han har hatt to innhopp på 12-13 minutter og spilt cupkampen.
              Det hadde han fått her også.
              Felix er på vei hjem nå. Tror han kan bli klar allerede til kampen mot Ranheim.

Ellers er nivå 4 for lavt for gode yngre spillere som skal komme med på u-landslag. De skal helst spille på nivå 1 eller 2 for å være med i diskusjonen. Og slik a-laget er lagt opp i år får ikke de yngre denne sjansen i VIF (som i Brann og Molde og tidligere RBK). Da er utleie eneste muligheten de har. Korte innhopp en gang i blant er dessverre ikke godt nok selv om det sikkert er moro der og da. Werni mangler ennå litt fysikkpå ES spill så kanskje OBOS er en god mellomstasjon. Cup-kamper mot 3 og 4 divisjon er heller ikke godt nok i lengden. Det er det samme som spill på nivå 4. Det er tøft å komme videre for de yngre og det synes nå som mange ES og OBOS lag gir de yngre en sjanse, mest sannsynlig for de kanskje ser en ren butikk i dette men allikevel. Det er helt sikkert en veldig vanskelig balansegang å skulle prestere på høyt nok nivå og samtidig gi de yngre sjansen.

Comment

• Werni kan umulig være noe dårligere enn Azemi, så kan like så godt la han få de 15-20 min innhoppa.

Comment

Working...
                X