Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2018/19

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kan Oskar Opsahl tas opp i A-stallen allerede? Da får vi dobbeldekning bak med Borch, Nakkim, Ivan og Opsahl som reserver.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      Skjønner ikke hvorfor folk vil ha Lekven ut. Hvis vi faktisk skal være gode nok til medalje må vi ikke.bare ha en 11’er, men faktisk en hel tropp.

Innbytterne er også en del av laget og bidrar på trening, med å presse dem som spiller og sørger for at kvaliteten ikke faller dramatisk hvis førstevalg må stå over.
      Kan bare snakke for meg selv,men jeg syntes han ikke er god nok,itillegg er han altfor treig.
      Hvis Fridjónsson er med i planene videre har han et høyere potenisale.Felix er også moden for enda mer spilletid og itillegg kommer svenske-Erik til å slå ut i full blomst.Abu er vel også selvskreven.Flere gode juniorer i egen stall ogaå som vi bør utnytte.

Comment

Nå må vel Tromsø selge for å berge sjarken.Kunne tenkt meg både Wangberg og Runar Espejord derifra,kanskje også Høgli.

Comment

Originally posted by Ingar View Post
          Nå må vel Tromsø selge for å berge sjarken.Kunne tenkt meg både Wangberg og Runar Espejord derifra,kanskje også Høgli.
          Høgli legger opp etter sesongen. Espejord kunne jeg gjerne tenkt meg. Meget god.
          Ett lag i Oslo.

Comment

Wangberg og Gjermund Åsen kunne jeg tenkt meg. Åsen din kontrakt går ut i 2019 i følge transfermarkt (som av og til kan ta feil ).
            In the beginning the Universe was created.
            This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
            - Douglas Adams

Comment

Espejord er ikke så verst. Lasse Nilsen kanskje. Gjermund Åsen kunne vært bra.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                Espejord er ikke så verst. Lasse Nilsen kanskje. Gjermund Åsen kunne vært bra.
                Er ikke Espejord nærmest konstant skada da ?

Comment

Originally posted by Sosua View Post
                  Er ikke Espejord nærmest konstant skada da ?
                  Skadeplagede spisser er vi jo glade i.

Comment

Synes Adam ikke holder mål år dags dato. Feilplassert, feil valg, mange mål han burde tatt. Adekube hadde en god kamp. Ellers veldig svak. Stopperne også veldig variable. Finne er ingen kant. Så jeg kunne tenkt meg en inn her.

Stopper, midtbanespiller, kant, venstre back og spiss inn.

Akintola fra haugesund, Boli fra Stabæk, Åsen fra Tromsø burde vært aktuelle.Veldig usikker på spillere i forsvar. Men finnes sikkert en forsterkning. Israellsson kunne sikkert vært en god stopper. Han er ingen 10er rolle spill er ihvertfall.

Comment

Sandefjord har jo rykket ned, skulle ønske vi hadde prøvd oss på Rufo. Meget god spiller. Men tipper han havner i Molde.

Comment

Kan bare snakke for meg selv,men jeg syntes han ikke er god nok,itillegg er han altfor treig.
                        Hvis Fridjónsson er med i planene videre har han et høyere potenisale.Felix er også moden for enda mer spilletid og itillegg kommer svenske-Erik til å slå ut i full blomst.Abu er vel også selvskreven.Flere gode juniorer i egen stall ogaå som vi bør utnytte.
                        Jeg er ikke helt uenig med deg i at Lekven pdd ikke forsvarer plassen i startoppstillingen til et lag som skal sloss om medalje.

Men hvis vi lar Abdi, Fridjon og Lekven gå, så står vi igjen med Grødem, Myhre, Abu, DFH, Opsahl og Israelsson. Av dem er det tre som har veldig lite erfaring, en som er veldig skadeplaget.

Det viktigste er ikke hva som skjer med Lekven. Men vi kan ikke til enhver tid erstatte alle spillere som ikke spiller fast med unge gutter. Det er ikke måten å klatre på tabellen på. Det som ødelegger for oss igjen er jevnheten i prestasjonene våre.

0-2 hjemme mot Kristiansund, 0-2 i Drammen, 1-1 mot Stabøk, 3-2 mot Odd, 1-0 i Haugesund, 2-2 mot Sandefjord, 2-2 mot Glimt, 0-3 mot Tromsø osv. Det er 20 poeng bare her som vi har "gitt bort". Om vi hadde klart å ta halvparten av dem så hadde vi kanskje spilt Europa League neste år.

I forrige kamp så startet RBK med spillere som Adegbenro, Vilhjalmson, De-Lanlay og Lundemo på benken. Vi må også komme oss dit der også de spillerne som sitter på benken er gode spillere. Ikke en miks av unggutter og spillere som åpenbart ikke er gode nok.

Det jeg synes er bra med stallen nå er at det er ingen egentlige åpenbare svakheter i laget. Det er gode spillere i alle posisjoner. Om ikke best i Norge, så i hvert fall gode nok til en plassering rundt topp seks. Det vi trenger nå er ikke kvantitet, men kvalitet. Og da burde vi heller fokusere på det enn på å kvitte oss med spillere som faktisk er helt ok, om ikke akkurat best i serien i sin posisjon.

Så da mener jeg det er bedre å bruke tiden på å erstatte de som er aller lengst unna en plass på laget med spillere som går rett inn i laget og er blant de beste. Og ikke bruke tid og penger på å erstatte et 4.valg som Lekven med en som er omtrent like god. For vi trenger også litt kontinuitet. Man må faktisk være god fra slutten av mars til ut november for å ha en god sesong. Og i løpet av de 8-9 månedene så kommer vi til å få skader, karanter, formsvikt osv. Da må vi gjerne sende utpå en unggutt, men vi må gjøre det fordi han er god nok. Ikke fordi vi ikke har noen andre alternativer.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                          Skjønner ikke hvorfor folk vil ha Lekven ut. Hvis vi faktisk skal være gode nok til medalje må vi ikke.bare ha en 11’er, men faktisk en hel tropp.

Innbytterne er også en del av laget og bidrar på trening, med å presse dem som spiller og sørger for at kvaliteten ikke faller dramatisk hvis førstevalg må stå over.
                          Det er nok pga hans enormt svake tempo og alle feilpasninger som ender med brudd imot. Dessuten har vi slitt veldig i år og han har ikke vist noe voldsom innsats for å gå inn i taklinger eller bidra på noen som helst måte.

Comment

Det er ikke noe vits å prøve flere ganger på Søderlund. Han har høy lønn i Trondheim, får spille Europacup samt sloss om 2 trofeer hvert år kontra surre rundt på nedre halvdel. Dessuten kommer han enda lenger unna landslaget ved å flytte til Oslo. Det var han og ikke RBK som takket nei til salg sist. Da er det nok det toget gått. Bruk heller penger og energi på en som er på vei opp. Dette til tross jeg liker han veldig godt. Hadde garantert hevet laget.

Comment

Sånn jeg ser det er det størst behov i forsvaret og på topp.
                              Nation har dessverre hatt en nedgang i år i forhold til tidligere. Med unntak av Amin så er resten av forsvaret relativt unge og det vil ta tid før disse blir rutinerte.
                              Jääger får neppe ny kontrakt. Jeg ønsker meg derfor en rutinert midtstopper inn for å legge press på Nation og Carvalho.
                              Antar at Borchgrevink kommer tilbake, og at øvrige unggutta går på lån.
                              Siden vi har Ivan som både kan spille midtforsvar og venstreback så ender jeg da med at vi bør la Nakkim gå.

Forsvaret etter dette: Nouri, Borchgrevink, Nation, Carvalho, ny mann, Näsberg, Adekugbe

Midtbanen: Det har jo vært helt stille rundt Abdi, så antar at han er ferdig. Så er da spørsmålet hva som skjer med DFH.
                              Unggutta og Abu blir her helt sikkert. Går det folk ut må de erstattes med noen på samme eller helst høyere nivå.

Angrep: hvis Michael er langtidsskada så trenger vi en ny inn.
                              Åpent spørsmål hva som skjer med Elsebutangen. Han har kontrakt ut 2019, så han må nesten satses på eller slippes før sesongen 19. Azemi har igjen 2 og et halv år av kontrakten. Ingenting er bedre enn om han dundrer tilbake i godt, gammelt slag men jeg har ikke helt troa.
                              Det for mange spørsmålstegn rundt angrepet og det trengs mer konkurranse her.
                              Det beste hadde vært om Dønnum og Azemi tok denne kampen, men det lyser litt at vi trenger en ny mann.

Oppsummeringen så langt:
                              Ny midtstopper og ny mann i angrepsrekka er viktigst.
                              Også helst ny erfaren inn på midten for å erstatte Abdi. Ryker DFH må også han erstattes av en med erfaring.

Comment

Alle i og rundt Rosenborg hadde blitt glade hvis Søderlund dro.
                                Ett lag i Oslo.

Comment

Working...
                                X