Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2018/19

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Pete View Post
    Litt mer konkret hos Eurosport om Vega. Kan fort se ut som dette er første overgang...

https://www.eurosport.no/fotball/eli...03/story.shtml
    Mer konkret og mer konkret, fru Blom.

Utover å vise til den samme artikkelen som er delt her på forumet (sikkert her Eurosport har snappa opp ryktet) kan Eurosport melde:

– Jeg har ikke så mye å si til det. Det er ikke noe vi kjenner til, sier Soltvedt.

Sportssjef i Vålerenga Jørgen Ingebrigtsen sier til Eurosport.no at han ikke har noe å melde om saken.
    Ikke veldig konkret, eller?

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
      Ser de spekulerer i å få Finne i retur.. alltid føttene godt plantet på jorda disse Bergenserne. Husker de diskuterte å kjøpe Kjartansson fra oss midt i sesongen for å berge plassen hehe.
      Er et par som nevner Finne konstant faktisk. Hvor dumme er Brannsupportere egentlig?
      Ett lag i Oslo.

Comment

• Originally posted by Myhre View Post
        Jeg lurer litt på hva planen er formasjonsmessig. Jeg synes Johnson absolutt holder mål, men at han ofte blir ensom på topp. Jeg savner egentlig noen som har en tydelig rolle mellom abu og johnson. Flere av de nevnte kan ta den rollen, men det kan kanskje finne også?

SÃ¥ i en 4-3-3 (gitt at vega kommer):
        Nouri--Carvalho--Nation--Sam A
        -----------Abu----------Israelsson--------
        -----------------Finne------------------------
        Vega-------Sam J-----------Ejuke----

Eventuelt 4-2-3-1, med samme posisjoner.
        Gjermund Åsen er ikke nevnt i lista over, men jeg tror han hadde vært ypperlig til den sentrale rollen, med finne på kanten igjen.

Ellers så jeg noen nevne 3-5-2, som kan være interessant, men det anser jeg som lite sannsynlig, siden ejuke og en eventuell vega/nije ikke har noen naturlig posisjon.

Det jeg savner mest er helt klart en sentral midtbane som kan dekke nok rom til en angriper sentralt i banen, bak johnson. Alternativene ved siden av Abu er Israelsson, Felix og Lekven. Foreløpig synes jeg ikke noen av de tre er åpenbare førstevalg, men for all del, Felix kan ha tatt steg som vi ikke har sett ennå. Lekven er en bra mann å ha i laget, men ikke som en del av første-11'er. Israelsson har jeg ikke forstått meg helt på, men det er vel indreløper som er hans foretrukne posisjon.
        352 er en interessant formasjon, men har vi tropp til det pr nå?
        Dersom man tenker dobbel dekning, så er vi manko på midtstoppere(trenger 5-6 stk) og litt usikker på om Nouri og Sam A. er løpsterke nok.
        AIK og Norling, som vant Allsvenskan ifjor med sin 352-formasjon, fant jo faktisk sine vingbacker hos oss. Lundstrøm og Lindkvist er perfekte i den rollen! Da ble de ikke fullt så avslørt defensivt som hos oss, spes Robert.

Comment

• Angående formasjon så har jo Deila sagt at han skal holde seg til 4-2-3-1 neste sesong. Men vi får se da. I fjor så vekslet vi mye mellom 4-2-3-1 og 4-3-3.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            Uansett må Deila levere i år. Blir det en tredje sesong uten noe særlig fremgang så spørs det om det bør bli en fjerde sesong. Prøvetiden er over nå.
            Hvor kravstor er du? Hvor stor fremgang trenger du å se for å være fornøyd?
            (Mener ikke å være frekk eller spydig - det er et reelt spørsmål - hvor bra må neste sesong være for å gi Ronny "godkjent" i din bok?)

Han tok over høsten 2016 og fikk en nedrykkskandidat til å ende på 10. plass.
            I 2017 leda han laget inn til en 8. plass.
            Og, i 2018 altså en 6. plass.

Fortsetter han å løfte laget 2 plasser for hver sesong blir det 4. plass i 2019 og sølv i 2020.
            Er det godt nok for deg?
            (Det er godt nok for meg)

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post
              (Mener ikke å være frekk eller spydig - det er et reelt spørsmål - hvor bra må neste sesong være for å gi Ronny "godkjent" i din bok?)

Fortsetter han å løfte laget 2 plasser for hver sesong blir det 4. plass i 2019 og sølv i 2020.
              Er det godt nok for deg?
              Det som er godt nok er vel at han tar gull innen 2020. Deila har gått ut høyt og lovet gull, og synes vi også kan være breiale nok til å kreve det.

4.plass og medaljekamp er godt nok neste sesong i min bok, før vi tar gull i sesongen etter

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Er det godt nok for deg?
                Jeg er faktisk ikke så veldig opptatt av plassering. Hvis man først skal måle i tall er det poeng det bør måles i. Og da har vi gått fra 38 til 39 og til 42 på tre sesonger.

Og jeg er uenig i at vi var en dumpekandidat i 2016. På tabellen var vi det pga en elendig vårsesong. Men kvaliteten i troppen skulle tilsi at vi var rundt midt på treet. Det var det forhåndstipsene gikk ut på. Rundt 4-5 plass. Om vi hadde prestert like bra på våren som vi gjorde på høsten hadde vi faktisk tatt medalje det året. Så det var mer kvalitet i troppen enn en 10.plass. Det var ikke noe spillermessig konkursbo Deila tok over.

Jeg er fornøyd med et lag som kjemper om medalje (bronse sannsynligvis). Rundt 50 poeng. Om ikke det blir helt der oppe så må det i alle fall være ting som peker i riktig retning. Som et sinnsykt høyt toppnivå, selv om det bare er i noen enkeltkamper. Det jeg tror jeg vil ha mest problemer med er et lag som ødelegger for seg selv pga noen utrolig dårlige kamper mot svak motstand.

Og gjerne litt mer støy rundt laget. Positiv da. Fint hvis det ikke blir enda en helt anonym sesong.

4.plass i år og sølv neste år er helt greit det. Men i år bør vi ende på rundt 50 poeng. Noe særlig under det bør det ikke bli.

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post
                  Vilhjalmsson og Vega høres ut som gode signeringer.
                  Legge til Raphaël Varane som midtstopper så sier jeg meg godt fornøyd.

- VVV
                  "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

• Stallen er oppdatert på hjemmesidene og det er nå 24 stk i troppen. Det betyr at noen må ut, enten ved salg eller utlån før flere kommer inn. Både Azemi og Elsebutangen er tatt inn sammen med Cornic og Opsahl. Hvem som forsvinner av disse 24 kan jo bli et spørsmål men skal vi ha inn 2-3 stk til så må altså noen ut om det ikke skal endres på tallet 24.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                      litt usikker på om Nouri og Sam A. er løpsterke nok.
                      Nouri er vel den mest løpssterke backen i Eliteserien

Comment

• Originally posted by xxerikxx View Post
                        Nouri er vel den mest løpssterke backen i Eliteserien
                        Er det sant?
                        Ok, da tok jeg feil. 😊
                        Godt mulig Sam også funker, men litt mer skeptisk til de på benken. Uansett manko på stoppere.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                          Stallen er oppdatert på hjemmesidene og det er nå 24 stk i troppen. Det betyr at noen må ut, enten ved salg eller utlån før flere kommer inn. Både Azemi og Elsebutangen er tatt inn sammen med Cornic og Opsahl. Hvem som forsvinner av disse 24 kan jo bli et spørsmål men skal vi ha inn 2-3 stk til så må altså noen ut om det ikke skal endres på tallet 24.
                          Vi har en ganske bra balansert tropp nå:
                          2 Keepere: Kwarasey og Klaesson
                          8 Forsvarspillere : Nouri, Borchevink, Nation, Näsberg, Carvalho, Nakkim, Adekugbe, Cornic.
                          14 midtbane og angrepspillere: Abu, Fridjonsson, Lekven, Horn, Israelsson, Grødem, Oppsahl, Finne, Grødem, Johnson, Michael, Elsebutangen, Ejuke, Azemi.

Så bør vi selge Azemi og Elsbutangen. Utleie på Oppsahl?
                          Da har vi tre ledige plasser i troppen.
                          EVIG VIF

Comment

• Originally posted by donny View Post
                            De som er skeptisk har nok sett han like mye/lite som de som mener han kan bli dn forsterkning.
                            Originally posted by tordvif View Post
                            Hvor mye har dere sett av Vega dere som uttaler dere så bastant om han?
                            Har sett svært mange Brann-kamper de siste fire årene, uten at jeg kan snakke for de andre. Synes han var et friskt pust innledningsvis, litt som Chiddy. Men kan ikke se han er noe bedre. Men selvsagt kun min personlige mening.
                            - LGRW

Comment

• Hvem er kompisen i bilen sammen med Boof på vei til og fra trening i dag?
                              Finner det på hans instagram-story ( instagram.com/mrbooffc5 )

Comment

• Originally posted by bLANCO View Post
                                Hvem er kompisen i bilen sammen med Boof på vei til og fra trening i dag?
                                Finner det på hans instagram-story ( instagram.com/mrbooffc5 )
                                Ganske sikker på at det er Osame Sahraoui fra rekruttlaget. Andreårsjunior

Comment

Working...
                                X