Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2018/19

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by tordvif View Post
    Enig med siste taler. Kantspiller, midtbanen og en venstreback.
    Uenig jeg da. Bytt ut venstreback med spiss.

Ellers er det jo en del nordmenn i utlandet som kanskje kan vurdere en retur.

Henrik Bjørdal i Belgia, Dennis Johnsen i Nederland, Martin Samuelsen i Nederland, Thomas Rogne i Polen (!), Per Egil Flo i Sveits, Sakor og Tarik i Sverige, Martin Linnes i Tyrkia, Gustav Valsvik på nivå 3 (!) i Tyskland, Håvard Nielsen i Tyskland, MLS-kvarteten Skjelvik, Diomande, Kamara og Jo Inge Berget for eksempel.

Litt usikker på situasjonen til alle disse spillerne. Alle er nok ikke aktuelle, men et par er kanskje det. Hvis man spør. Flere var ansatt som store talenter, men som ikke har slått til. Andre igjen sitter enten på benken, eller spiller i serier som ikke er vesentlig bedre enn vår.

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post

Tollås er solid og har et høyt bunnivå..
      Helt uenig. Tollås er ikke i nærheten! Mulig god nok som back up.
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Tror det blir lettere å vite hva vi trenger og ikke når vi har fått avklaringer på diverse kontrakter og spillere som er på utlån. Men Sam Johnson og Peter Michael holder som spisser. I tillegg kan Bård Finne spille der, siden Michael er ute i en god stund.

Vi har kun en venstreback og det er Adekugbe. Ivan kan spille der, men hans posisjon er jo midtstopper, så burde få inn en til der.

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
          Ikke enig.
          Dersom ingen av de vi har blir solgt er det den posisjonen jeg er mest trygg på.

Tollås er solid og har et høyt bunnivå. Carvalho er litt opp og ned men har et ekstremt toppnivå. Ellers har vi god backing. Näsberg har vært veldig god i de kampene han har spilt stopper og er et naturlig tredjevalg. Nakkim kommer også tilbake, så der har vi et luksusproblem.

Lett å skylde på stopperne hvis vi slipper inn mål. Men ofte er problemet at de får for lite beskyttelse rundt seg og det gjør arbeidsoppgavene vanskelige. Synes både Nouri og Adekugbe har vist progresjon og at de fortjener å være med videre. Vi har ingen naturlig andrevalg for Sam, men det trenger ikke å være en dyr spiller.

Michael er fortsatt ung. Men jeg synes han er et greit alternativ på spissplass. Har dessverre ikke fått nok sjanser pga skader og at han har Johnson foran seg i køen. Men han burde være andrevalg neste år også.

Det er tynn dekning på kanten etter at Jukle ble solgt og Azemi forsvant på lån. Der burde det forsterkes selvom sistnevnte kommer tilbake.

Abdi tror jeg drar (og DFH har enda ikke fått kontraktstilbud) så det kommer nok en ny midtbanespiller inn også.

Deila har sagt at det blir max 3 signeringer. Da vil jeg ha en kantspiller, midtbanespiller og en venstreback.
          Meget bra skrevet. Som om jeg skulle skrevet det selv

Prøver å komme på noe å legge til, men her traff du hele bredden og minst støtte til forsvarsleddet. Det er ikke der vi sliter om dagen.
          Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

https://www.eurosport.no/fotball/eli...90/story.shtml

Vinterens første rykte.
            Høyreback Leandro Marin, tidligere Boca Juniors på trening hos oss.

Comment

Han har jo hatt Deila som trener....Hadde sikkert trivdes i Oslo. :-)
              https://www.aftonbladet.se/sportblad...-far-spekulera

Comment

Hvis man har klart seg i Trondheim så trives man alle andre steder også.

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
                  https://www.eurosport.no/fotball/eli...90/story.shtml

Vinterens første rykte.
                  Høyreback Leandro Marin, tidligere Boca Juniors på trening hos oss.
                  Det var et spennende rykte, gøy at han er på trening hos oss. Han er 1,81 m høy 26 år og kontraktsløs. Han har spilt 44 kamper i argentinsk eliteserie, og 24 kamper i sveitsisk. På 124 kamper har han seks mål tre assist. Jeg var litt overrasket over sistnevnte siden innleggsfoten ble betegnet som hans forse i følge vår sportsdirektør, men vi har vel ikke noe behov for bedre innlegg vi vel? Litt synd at han er høyre og ikke venstre back jeg har mer lyst på en direkte utfordrer til Sam A. enn Nouri selv om back uansett er bra. Ikke sikkert at dette blir noe av, men bra det sjekkes ut.

Comment

Har vi ikke behov for bedre innlegg sier du? Der er jeg uenig.. Når så mye av vårt spill baseres på at backene kommer på overlapp for å legge innlegg, så tas bedre innlegg imot med stor takk.

Liker godt at Sam A har begynt å legge innlegg langs bakken, for jeg skjønte aldri hvorfor vi surret med høye innlegg mot Johnson.

Angående spiss, så er Johnson mere enn god nok, men han blir jo ikke brukt riktig, og blir heller ikke spilt god av lagkameratene. Sånn sett kan jeg være enig at vi trenger ny spiss fordi Johnson ikke passer inn slik vi tydeligvis ønsker å spille.

Comment

Johnson er bakromsspiss. Men hos oss fungerer han mer som oppspillspunkt, i tillegg til at han trekker ut mot siden når vi angriper, mens Bård Finne skjærer innover og kommer ofte i gunstige skuddposisjoner. Vi kunne jo like greit hatt en stor og sterk spiss på topp som er god feilvendt og som vinner mye dueller og rydder plass til kantene. Men for all del, Johnson gjør en god jobb og har ganske bra fysikk, selv om vi knapt bruker han offensivt der han er god.

Bare tenker hvordan det kunne vært med Johnson på topp sammen med for eksempel en type som Zahid som forer han med gjennombruddspasninger.

Comment

Skrev for 4-5 år ( kanskje 6) at vi burde vurdere Iver Fossum. Han har vel kontrakt til 2020. Sliter med spilletid,
                        Kjenner Deila, burde være interessant hvis ikke prisen er for høy. ( kan fort være)

Comment

Originally posted by Gellik View Post
                          Skrev for 4-5 år ( kanskje 6) at vi burde vurdere Iver Fossum. Han har vel kontrakt til 2020. Sliter med spilletid,
                          Kjenner Deila, burde være interessant hvis ikke prisen er for høy. ( kan fort være)
                          Nå følger ikke jeg så godt med så mulig jeg tar feil. Men tror Fossum spiller tilnærmet fast i Hannover. Spilletiden har i hvert fall tatt seg opp.

Comment

Skjønner ikke maset om å forsterke på stopperplass, Carvalho og Tollås Nation har blitt kalt Eliteseriens beste stopperpar flere ganger i løpet av sesongen, og med to sultne, egenproduserte unggutter i Nakkim og Näsberg som utfordrere så bør det være en no-brainer. En ny stopper inn betyr å miste enten Nakkim eller Näsberg, og det vil jeg ikke skal skje. I tillegg har vi jo Kristoffer Hay på utgående kontrakt som har storspilt i Tromsdalen denne sesongen. Håper klubben har en plan for han også, så vi ikke mister nok et talent.

Comment

Håper vi prioriterer en type som Ogude på midtbanen som kan spille ved siden av Abu. Ballen skal hurtig fremover i lengderetningen og ut på sidene. Vi har ikke bruk for en 10’er som kjæler med kula og bruker flere touch. Men en type som Ogude som er svær, litt jævlig å møte og samtidig brukbar med ball i beina hadde vært bra.

Comment

Bård Finne er jo heller ikke noen kantspiller selv om han i det minste blir brukt riktig ved at han får trekke mye innover og fungere som spiss omtrent.

Men for balansen i laget så hadde det vært bedre med en kantspiller som kanskje var litt mer hurtig og som er bedre som førsteforsvarer og på det defensive.

Bård Finne faller litt igjennom som kant. Ikke spesielt god defensivt, han er liten og ikke spesielt hurtig. Men for all del, han har jo levert bra med målpoeng.

Jeg tror i hvert fall vi trenger to solide midtbanespillere som kan ta noe av jobben til Finne på det defensive. Hvis ikke kan vi fort bli løpt og kriget i senk.

Comment

Working...
                                X