Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2018/19

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rykte-, ønske- og overgangstråd for vinteren 2018/19

Here we go again. Par måneder til vinduet åpner - hvem ønskes inn? Hva trenger vi? Konkrete rykter?

Har Azemi fått spille noe i SF?

Tror Azemi, Abdi, Lekven, Nakkim, Fridjónsson og Jääger ut.
    Ellers kan jeg se på hjemmesiden at Leo Erik Jean Cornic står som a-lagsspiller.
    Så regner med at enten han eller Borchen går på lån?
    Sakarias Opsahl står vel også bak i køen på midtbane plass, så lukter vel lån der også?

Comment

Originally posted by christer1913 View Post

Ellers kan jeg se på hjemmesiden at Leo Erik Jean Cornic står som a-lagsspiller.
      Sakarias Opsahl står vel også bak i køen på midtbane plass, så lukter vel lån der også?
      Tipper flere du nevner forsvinner, ja.
      Azemi har ikke spilt veldig mye for Sandefjord siden overganen fra oss. I følge transfermarket;

Ranheim - 10 min
      Bittelillestrøm - 12 min
      Stabæk - 76 min
      Glimt - 63 min
      Brann - 40 min
      Odd - Benken
      RBK - Ikke i troppen
      Godset - Benken
      KBK - Benken
      Start - Ikke i troppen

Comment

Enig i det meste her.Ville beholdt Fridjónsson,rett aldersgruppe og et potensiale som ikke har slått fullt ut i blomst.Men virker som han er helt ute i kulda!
        Så må vi ha et alternativ til Sam.For det meste blir han bare møtende i stedet for å bli spilt i bakrom ,som han er best på.

Comment

Spår at Adekugbe for en strålende 2.sesong men trenger vel noen som kan utfordre Tollås.

Comment

Vet ikke hvordan vi skal få noen til å kjøpe Azemi fra oss. Han er jo her på langtidskontrakt. Tipper vi eventuelt må gi han bort og dekke deler av lønna hans i tillegg.

Abdi får neppe ny kontrakt. Lekven håper jeg vi beholder, selv om han nok ikke blir noe førstevalg. Fridjonsson kan fort finne på å forsvinne ja. Jääger får neppe noen ny kontrakt. Nakkim tror jeg vi har lånt ut for at han skal utvikle seg, ikke for å kvitte oss med han. Så han blir nok en del av troppen i 2019, men hvis ikke han klarer å etablere seg neste år så er han nok i en annen klubb i 2020.

Hvis Fridjon og Jääger forsvinner så hjelper det på utenlandskvota. Johnson, Michael, Abu, Carvalho, Adekugbe, Israelsson, og Ejuke kan da få selskap av ytterligere to spillere.

Jeg håper egentlig ikke på så alt for mye utskiftninger foran neste år. Nakkim in for Jääger, så trenger vi vel noe mer på midtbanen hvis både Abdi og Fridjon forsvinner. Lekven er det derfor viktig å beholde, Vi trenger litt rutine som i tillegg ikke tar opp plasser fra utenlandskvota.

Mener at Borch/Nouri er greit på høyreback. Adekugbe/Mäsberg er greit på venstre. JTN/Carvalho/Nakkim bør være greit i midten der også Näsberg kan spille hvis det trengs.

Myhre, Grødem, Abu, DFH, Lekven og Israelsson er også bra nok sentralt på midten.

Finne/Ejuke/Dønnum på kantene og Johnsn/Michael på topp.

Det som blir veldig vanskelig er å finne etablerte norske spillere som er klare forsterkninger. Så jeg håper på to utenlandske spillere inn som er klare forbedringer til det vi har i dag og som løfter laget. Spesielt i det offensive spillet kanskje.

Så da håper jeg på Abdi, Jääger ut - det ønsket tror jeg nok blir oppfylt.
            Azemi bør vi også kvitte oss med, enten på utlån eller permanent.
            Fridjon tror jeg er mulig å selge. Han var tross alt i VM, men er ikke god nok til å prege kampene for oss. Vi trenger utenlandsplassen til noen som er bedre.

Inn håper jeg på to utenlandske spillere av høy kvalitet, som går utenpå alt annet. Posisjon er ikke så viktig så lenge de løfter laget som helhet. Litt som Adu gjorde og også Iversen i sin tid. Men skal jeg velge så håper jeg på en sentral midtbane med mange av egenskapene til DFH. Den andre kan gjerne være et uferdig afrikansk talent med veldig høyt potensial.

Så håper jeg vi prøver oss igjen på Søderlund. Han er en mer fysisk spiss som kan komplementere Sam Johnson og Michael. Spesielt i kamper der vi stanger mot lag som ligger lavt. I tillegg er han norsk.

Utover det så håper jeg på noen unge, norske talenter. Vi har unge spillere som Grødem, Myhre og Borch som nok markerer seg neste år. Men bak dem igjen vet jeg ikke helt hva vi har.

Comment

Originally posted by Ingar View Post
              Spår at Adekugbe for en strålende 2.sesong men trenger vel noen som kan utfordre Tollås.
              Her er jeg enig. Fra å være vår største blemme, har han spilt seg stort opp og har kanskje vært den beste bak der totalt sett de siste 3-4 kampene.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                Så håper jeg vi prøver oss igjen på Søderlund.
                Tja. Usikker på typen. Synes han kan fremstå som om han egentlig mener at han er for god for RBK, og da sliter jeg med å se at han vil være motivert for spill hos oss....

Comment

Originally posted by hmchrist View Post
                  Tja. Usikker på typen. Synes han kan fremstå som om han egentlig mener at han er for god for RBK, og da sliter jeg med å se at han vil være motivert for spill hos oss....
                  Dessuten er han svært begrenset som fotballspiller. Ballen må lande midt på skallen hans, og da er det 10-20% sjanse for scoring. Langs bakken er sjansen langt mindre.
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Så derfor er han vel ganske annerledes Sam? Vi trenger jo ikke enda en bakromsspiss. Det er jo for å komme inn fra benk jeg ønsker han hot da.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                      Vet ikke hvordan vi skal få noen til å kjøpe Azemi fra oss. Han er jo her på langtidskontrakt. Tipper vi eventuelt må gi han bort og dekke deler av lønna hans i tillegg.

Abdi får neppe ny kontrakt. Lekven håper jeg vi beholder, selv om han nok ikke blir noe førstevalg. Fridjonsson kan fort finne på å forsvinne ja. Jääger får neppe noen ny kontrakt. Nakkim tror jeg vi har lånt ut for at han skal utvikle seg, ikke for å kvitte oss med han. Så han blir nok en del av troppen i 2019, men hvis ikke han klarer å etablere seg neste år så er han nok i en annen klubb i 2020.

Hvis Fridjon og Jääger forsvinner så hjelper det på utenlandskvota. Johnson, Michael, Abu, Carvalho, Adekugbe, Israelsson, og Ejuke kan da få selskap av ytterligere to spillere.

Jeg håper egentlig ikke på så alt for mye utskiftninger foran neste år. Nakkim in for Jääger, så trenger vi vel noe mer på midtbanen hvis både Abdi og Fridjon forsvinner. Lekven er det derfor viktig å beholde, Vi trenger litt rutine som i tillegg ikke tar opp plasser fra utenlandskvota.

Mener at Borch/Nouri er greit på høyreback. Adekugbe/Mäsberg er greit på venstre. JTN/Carvalho/Nakkim bør være greit i midten der også Näsberg kan spille hvis det trengs.

Myhre, Grødem, Abu, DFH, Lekven og Israelsson er også bra nok sentralt på midten.

Finne/Ejuke/Dønnum på kantene og Johnsn/Michael på topp.

Det som blir veldig vanskelig er å finne etablerte norske spillere som er klare forsterkninger. Så jeg håper på to utenlandske spillere inn som er klare forbedringer til det vi har i dag og som løfter laget. Spesielt i det offensive spillet kanskje.

Så da håper jeg på Abdi, Jääger ut - det ønsket tror jeg nok blir oppfylt.
                      Azemi bør vi også kvitte oss med, enten på utlån eller permanent.
                      Fridjon tror jeg er mulig å selge. Han var tross alt i VM, men er ikke god nok til å prege kampene for oss. Vi trenger utenlandsplassen til noen som er bedre.

Inn håper jeg på to utenlandske spillere av høy kvalitet, som går utenpå alt annet. Posisjon er ikke så viktig så lenge de løfter laget som helhet. Litt som Adu gjorde og også Iversen i sin tid. Men skal jeg velge så håper jeg på en sentral midtbane med mange av egenskapene til DFH. Den andre kan gjerne være et uferdig afrikansk talent med veldig høyt potensial.

Så håper jeg vi prøver oss igjen på Søderlund. Han er en mer fysisk spiss som kan komplementere Sam Johnson og Michael. Spesielt i kamper der vi stanger mot lag som ligger lavt. I tillegg er han norsk.

Utover det så håper jeg på noen unge, norske talenter. Vi har unge spillere som Grødem, Myhre og Borch som nok markerer seg neste år. Men bak dem igjen vet jeg ikke helt hva vi har.

Veldig enig mye av det som er skrevet her. Jeg tror imidlertid at Näsberg kommer til å gå foran Nakkim som stopper og derfor ville jeg gjerne hatt en god back inn, gjerne en som kan spille begge sider. Borch er best offensiv og må utvikles defensivt. God på sitt beste.

På midten så er det "overbefolket" om dagen og det blir sikkert ryddet kraftig. Abdi er vel 100% sikkert ut, Fridjon også med hans innstilling. Jeg tror også Lekven forsvinner eller blir en skikkelig "reserve". Vi har to unge spillere i Grødem og Myhre og de er så snublende nærme i kvalitet allerede at skal laget gjøre steg må de også levere deretter. Det finnes unge spillere som leverer og det må vi forvente at de gjør også - eller gå på utlån. Hvis de ikke klarer å heve seg tilstrekkelig i vinter til å gjøre valget i første11 vanskelig er det bedre å ta et utlån eller selges. Med VIF2 i 3 div finnes det ingen arena for dem i VIF hvis de ikke leverer på a laget. Da trenger laget flere på midten. Israelsson har vel heller ikke innfridd men han skal få mer tid. Har litt tro på at det kan løsne for han (også) i neste sesong

Vi er ekstremt sårbare foran. Ejuke er topp når han leverer men er ustabil og så langt ingen notorisk måljeger. Dønnum er vel egentlig en dårligere versjon av Ejuke og har en lang vei til stabilitet. Sam J er jeg usikker på, god på sitt beste men passer han inn? Finne kan bli stabilt god men er tydeligvis ganske enkel å ta ut når de andre foran ikke har dagen heller. Han løfter ikke laget alene. Oppsummert mener jeg vi trenger en kant som virkelig kan utfordre (eller helst gå rett inn i) første11.

Og så til et vanskelig spørsmål, spiller vi et riktig system for de spillerne vi har i troppen? 4-2-3-1 eller 4-3-3? Det virker som vi har for lite trykk og alternativer på topp. Muligens kan Sam J få hjelp av en ekstra spiss i et 4-4-2 system?

Søderlund er ikke min favoritt, norsk eller ikke. Liker ikke typen og holdningen. Jääger regner jeg for sikkert at forsvinner og dersom også Fridjon blir borte så åpner det for muligheter utenfor Norge. Kan vanskelig se at vi skal betale store summer for norske spillere. Fungerer speidernettverket slik vi håper burde det være noen muligheter "der ute".

Det jeg ikke liker å tenke på er hvem skal heve dette laget til å bli en medaljekandidat? De "eldre" spillerne som skulle bære laget i år har båret det til en plass midt på tabellen. Kan vi forvente at de hever seg betydelig til neste år? Vil de unge som ligger i "vannskorpa" (Borch, Grødem, Myhre og Dønnum) utvikle seg nok til at laget heves? Hvis svaret på dette er nei så må det forsterkes mer enn jeg liker og det betyr flere utskiftninger. Ikke ideelt men har vi noe valg?

Comment

Hehe. En motivert og skadefri Søderlund kan være det Iversen var i 2004-05 og Sæternes var i 2010, en fysisk spiss som åpner rom for andre angrepsspillere. Det kan fort gi Sam Johnson, Ejuke og Finne mye bedre arbeidsforhold. Motstandern ligger som regel veldig kompakt mot oss.

Ellers regner jeg med at vi henter inn en sentral midtbanespiller, kanskje to. Abdi regner jeg med er ferdig, så lite som han har spilt i høst. Hva med DFH, Fridjonsson og Lekven?

Comment

Hvis vi ikke skal satse på Azemi er vi vel pent nødt til å ha inn en ny spiss i hvert fall. Husk at Peter Michael fikk en alvorlig skade og sikkert er ute til sommeren eller lenger. Da holder det ikke med bare Johnson hvis han også skulle bli skadet eller få karantene. Da har vi kun Finne igjen.

Comment

Syns Nakkim bør få en sjanse, han spiller fast i Obos beste lag for øyeblikket og fortjener honør.
                            Abdi, Azemi, Lekven bør etter min mening ut, her er det mye penger og lite produkt.

Comment

Skjønner ikke hvorfor folk vil ha Lekven ut. Hvis vi faktisk skal være gode nok til medalje må vi ikke.bare ha en 11’er, men faktisk en hel tropp.

Innbytterne er også en del av laget og bidrar på trening, med å presse dem som spiller og sørger for at kvaliteten ikke faller dramatisk hvis førstevalg må stå over.

Comment

Working...
                              X