Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2019-sesongtråd

Vi åpner hjemme mot Mjøndalen og spiller hjemme 16 mai mot Godset. Resten blir offentligjort kl 12 i dag.

Det aller første jeg biter meg merke i er følgende. Første runde - kamp lørdag kl 1530 og kl 1800. Søndag fire kamper kl 1800 og en kl 2000. Mandag en kamp kl 19. Er vi tilbake igjen med det samme idiotopplegget vi hadde før bortsett fra at vi er spart for en kamp kl 1530 på søndag? Fem forskjellige tidspunkter på kamper trodde jeg vi var ferdige med så jeg håper det er noe spesielt bare for serieåpningen at det er to lørdagskamper.

Comment

Det er fortsatt 1-6-1 unntatt på de spesielle datoene

Comment

Personlig syns jeg lørdag 15:30 er et perfekt tidspunkt. Det gjør det lettere å ha med unga.
        I f.eks england er jo midt-på-dagen matcher helt vanlig, og man kan jo ilke akkurat si at de sliter med oppmøte.
        Har dóg forståelse for at ikke alle er enige i det. Men som sagt, for min del passer det fint.

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
          Personlig syns jeg lørdag 15:30 er et perfekt tidspunkt. Det gjør det lettere å ha med unga.
          I f.eks england er jo midt-på-dagen matcher helt vanlig, og man kan jo ilke akkurat si at de sliter med oppmøte.
          Har dóg forståelse for at ikke alle er enige i det. Men som sagt, for min del passer det fint.
          Helt enig med deg men det er totalspredningen av kampene jeg frykter. Å erstatte 1800 kampen på lørdag med 1530 er innafor men ikke både og.

Comment

Lillestrøm - Vålerenga lørdag 25. mai kl 18.00. Moro! Tipper politiet på Romerike ikke er like fornøyd med den.

Comment

Originally posted by way_ View Post
              Lillestrøm - Vålerenga lørdag 25. mai kl 18.00. Moro! Tipper politiet på Romerike ikke er like fornøyd med den.
              Den er vel på Vålerenga Stadion. Ellers ok fornøyd eller? Bør ta bra med poeng i starten, og 16. Mai hjemme igjen. Er vel fast det nå.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                Den er vel på Vålerenga Stadion. Ellers ok fornøyd eller? Bør ta bra med poeng i starten, og 16. Mai hjemme igjen. Er vel fast det nå.
                Aiai! Jeg så feil. Så pinlig. Du har selvfølgelig helt rett! Men det gjør det bare ekstra moro!

Har skumma igjennom første del og er ganske fornøyd med oppsettet. Mjøndalen, KBK og Tromsø på de tre første bør gi oss poeng. 16. mai mot Godset bør dra bra med folk, og bra med bortesupportere..

Comment

Etter å ha gått gjennom hele terminlista så kan jeg ikke skjønne annet enn at det blir 90 poeng neste år.

Comment

Som alle tidligere år blir det viktig med en god start.
                    Men ekstra viktig når de to første hjemmekampene er mot nyopprykka lag og mot Tromsø. 7-9 poeng etter de 3 første kampene, takk..

16.mai kamp klokka 20:00 er fint for oss som trenger å få kabalen til å gå opp hjemme med jobb, henting i barnehage mv.
                    Samtidig er det jo seint for familier med halvstore unger.
                    Uansett; vi har ikke vunnet hjemme mot Godset siden 2015. Bare å kline til med revansj.

Slutten av vårsesongen setter all føring for høsten;
                    Bønda hjemme, RBK borte, Sarp hjemme, Haugesund borte, Glimt hjemme og Molde borte.
                    På de 6 kampa der i 2018 tok vi 5 poeng. Skal vi ha realistisk håp om topp 5 når vi har runda halvspilt må vi sitte igjen med mye mer poeng fra disse kampene.
                    Skal 2019 endelig bli den sesongen vi vinner i Molde igjen? (sist gang 2010)..

Ellers ser jo strengt tatt terminlista like dust ut som de siste åra. 15 runder + 4 cupkamper gjøres unna på 3 og en halv måned
                    Og så skal høsten dras ut over 4 og en halv måned.
                    Obos-ligaen og ES holder følge med hverandre på antall spilte kamper fram til runde 18 i august. Men ES skal selvsagt avsluttes 2 uker senere. Jeg fatter det ikke.
                    Det er en slags forbedring at det er 2 runder ES etter siste landslagspause, i stedet for kun 1 runde som i år.
                    Men jeg skulle helst sett at serien var over før den siste pausen og så kunne man lagt cupfinalen etter. Sistnevnte var vel ikke utsolgt i år. Når skjedde det sist? Cupfinalen spilles for seint; kun de aller mest ivrige som gidder å gå...

Comment

Damene sesongåpner hjemme mot Stabæk 23. mars, samme dag som generalprøven for herrene mot LSK er satt opp, så da får vi vel anta at vi må til stasjonsbyen 2 ganger i år...

Comment

Noen er tidlig ute med tabelltips:

Comment

Mens vi venter, ta en titt på innslaget som starter 50:10 som jeg kom over i NRK-arkivet: https://tv.nrk.no/serie/bak-sommerfa...0291/avspiller

Comment

51:10 skal det være, ellers kommer det med for mye vrøvl fra Tetschner.

Comment

Originally posted by Trad View Post
                              Mens vi venter, ta en titt på innslaget som starter 50:10 som jeg kom over i NRK-arkivet: https://tv.nrk.no/serie/bak-sommerfa...0291/avspiller
                              Herlig klipp! Skulle gjerne sett mer fra den tida der..

Comment

Working...
                              X