Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Calven View Post
    VG melder at Molde har gått fra 27-28 spillere i A-stallen, til ca. 20 når sesongen 2019 starter.
    Smalere og bedre stall.

Er det råflott med dobbel dekning greiene til Deila?
    Hadde vi klart oss fint med færre spillere?
    Her tenker jeg at det er flere faktorer som spiller inn. Hvor gamle er de som er i stallen og hvilken rolle er de tiltenkt? Hvor skadeutsatte er spillerne vi har? Hvilke posisjoner dekker spillerne? Hvor mange kamper skal vi spille?

Etter min mening er det galskap å gå inn i en sesong uten at man har en back up på alle plasser, men samme spiller kan være back up på mer enn en plass. Når det gjelder spillere som Odin T. H. så er ikke han tiltenkt noen stor rolle i år. Og flere av spillerne i stallen vår er vel i nærheten av den kategorien der. Skulle vi hatt en stall på maks 20 tror jeg det ville blitt få unggutter.
    Jeg blir overrasket om Molde kun har 20 i troppen når serien starter, samtdig som jeg mener 28 spillere er for mange.

Comment

• Originally posted by Calven View Post
      VG melder at Molde har gått fra 27-28 spillere i A-stallen, til ca. 20 når sesongen 2019 starter.
      Smalere og bedre stall.

Er det råflott med dobbel dekning greiene til Deila?
      Hadde vi klart oss fint med færre spillere?
      Dobbel dekning betyr jo 22 spillere da. Er vel fint om vi bruker de tre siste plassene på noen juniorer som kan få sjansen?

Comment

• Bolly klar for Molde. Etter å ha trent seg opp med LSK. Høhø! Men detta Moldelaget, der skal det ikke stå på hurtighet fremover på banen i alle fall!

Comment

• Jeg er fullt klar over at jeg aldri lærer og at jeg ofte er i overkant optimistisk, men:

Ser det ikke veldig bra ut nå da?
          Vi har spikra et lag tidlig som jeg synes begynner å se samspilte ut tross fire nye spillere.

Adam
          Juarez Tollås Bjørdal Adekugbe
          Lekven Abu
          Shala Ejuke Finne
          Vilhjälmsson

I forsvar har vi gode utfordrere i Nakkim Näsberg og Borchrevink det gjør at lagdelen som har bekymret meg mest i lang tid nå ser vesentlig styrket ut. Sam har sett frisk ut i sesongoppkjøringen og er bedre offensivt enn noen gang før. Det førte til selvmål fra esterne i går.

På deffensiv midtbane har vi signert vår klart viktigste spiller i fjor: Abu. Han vil utvilsomt spille alle kamper vi har mulighet til å bruke han. Jeg er ikke sikker på at jeg ville valgt Lekven som makker, men er sikker på at Felix puster han i nakken pluss at vi har Israelsson i bakhånd.

Offensivt har vi mange anvedelige spillere og kan følgelig komponere laget på mange måter. Kanskje vil Vega danke ut en av disse før seriestart. Men det ikke lett å se hvem han i så fall skal ta plassen fra. Shala har vært god, Ejuke har endelig fått dreisen på pasningspillet og det virkes som han trives som tier som kommer langt tilbake for å ta med ballen opp. Han mangler en del på skudd, men driblingene er jo fantastiske. Finne virker on fire i oppkjøringen så han tror jeg ikke vi bytter.

Vilhjàlmsson har fått to mål så langt og var bedre i går, men jeg tror han har mye å gå på.
          Dønnum er en klar utfordrer på kant og Grødem er en klar utfordrer som tier.

Jeg skal være den første til å innrømme at laget vi møtte i går ikke er det beste i Europa. Adam og Lekven mente at vi var seige i beina etter tunge treninger den siste tida. Likefullt kjørte vi over dem og hadde full kontroll. Dagsavisen noterte 9-2 i målsjanser i vår favør. Jeg synes vi hadde mye bra samspill og mange gode overganger. Vi var fremoverretta når vi vant ballen og vi virket stort sett trygge de gangene de presset høyt og vi skulle spille oss ut av eget forsvar. Vi tok noen sjanser vi nok neppe gjør i serien, men det var gøy å se på.

Det siste positive momentet er skadesituasjonen. Per nå er Devyer Vega skada, men forhåpentligvis snart tilbake. Den eneste langtidsskada er Godly Michael. Mot hva jeg kan huske fra tidligere oppkjøring er dette langt bedre enn vanlig? Holder det seg sånn har hele gjengen en lang og god sesongoppkjøring i beina før det braker løs, det er gull verdt.

Det er åpenbart at rbk og molde normalt skal være over oss på tabellen med de ressursene de har. Det er noe usikkerhet i begge klubber grunnet vikar trener og ny trener og mange nye, men jeg tror nok de uansett blir nummer 1 og 2. Jeg er redd Molde havner helt øverst.
          Bak der tror jeg vi og brann vil sloss om bronsen. Brann og stabilitet har sjelden vært synonymer så det må være lov å håpe at det rakner litt for dem i år selv om de nok er en knapp favoritt til å ta bronsen foran oss.

Sarpsborg blir nok den største utfordreren av de øvrige lagene, men de var bak oss på tabellen i fjor og har solgt mange. De er fantastiske i Europa og på scouting, men på et eller annet tidspunkt må vel alle byttene straffe seg.
          Kristiansund har overpresetert i mange år og jeg tror de vil synke på tabellen i år. Haugesund er en sterkere utfordrer, men de har tross alt mistet treneren.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må bety topp fire.

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post
            Jeg er fullt klar over at jeg aldri lærer og at jeg ofte er i overkant optimistisk, men:

Ser det ikke veldig bra ut nå da?
            Vi har spikra et lag tidlig som jeg synes begynner å se samspilte ut tross fire nye spillere.

Adam
            Juarez Tollås Bjørdal Adekugbe
            Lekven Abu
            Shala Ejuke Finne
            Vilhjälmsson

I forsvar har vi gode utfordrere i Nakkim Näsberg og Borchrevink det gjør at lagdelen som har bekymret meg mest i lang tid nå ser vesentlig styrket ut. Sam har sett frisk ut i sesongoppkjøringen og er bedre offensivt enn noen gang før. Det førte til selvmål fra esterne i går.

På deffensiv midtbane har vi signert vår klart viktigste spiller i fjor: Abu. Han vil utvilsomt spille alle kamper vi har mulighet til å bruke han. Jeg er ikke sikker på at jeg ville valgt Lekven som makker, men er sikker på at Felix puster han i nakken pluss at vi har Israelsson i bakhånd.

Offensivt har vi mange anvedelige spillere og kan følgelig komponere laget på mange måter. Kanskje vil Vega danke ut en av disse før seriestart. Men det ikke lett å se hvem han i så fall skal ta plassen fra. Shala har vært god, Ejuke har endelig fått dreisen på pasningspillet og det virkes som han trives som tier som kommer langt tilbake for å ta med ballen opp. Han mangler en del på skudd, men driblingene er jo fantastiske. Finne virker on fire i oppkjøringen så han tror jeg ikke vi bytter.

Vilhjàlmsson har fått to mål så langt og var bedre i går, men jeg tror han har mye å gå på.
            Dønnum er en klar utfordrer på kant og Grødem er en klar utfordrer som tier.

Jeg skal være den første til å innrømme at laget vi møtte i går ikke er det beste i Europa. Adam og Lekven mente at vi var seige i beina etter tunge treninger den siste tida. Likefullt kjørte vi over dem og hadde full kontroll. Dagsavisen noterte 9-2 i målsjanser i vår favør. Jeg synes vi hadde mye bra samspill og mange gode overganger. Vi var fremoverretta når vi vant ballen og vi virket stort sett trygge de gangene de presset høyt og vi skulle spille oss ut av eget forsvar. Vi tok noen sjanser vi nok neppe gjør i serien, men det var gøy å se på.

Det siste positive momentet er skadesituasjonen. Per nå er Devyer Vega skada, men forhåpentligvis snart tilbake. Den eneste langtidsskada er Godly Michael. Mot hva jeg kan huske fra tidligere oppkjøring er dette langt bedre enn vanlig? Holder det seg sånn har hele gjengen en lang og god sesongoppkjøring i beina før det braker løs, det er gull verdt.

Det er åpenbart at rbk og molde normalt skal være over oss på tabellen med de ressursene de har. Det er noe usikkerhet i begge klubber grunnet vikar trener og ny trener og mange nye, men jeg tror nok de uansett blir nummer 1 og 2. Jeg er redd Molde havner helt øverst.
            Bak der tror jeg vi og brann vil sloss om bronsen. Brann og stabilitet har sjelden vært synonymer så det må være lov å håpe at det rakner litt for dem i år selv om de nok er en knapp favoritt til å ta bronsen foran oss.

Sarpsborg blir nok den største utfordreren av de øvrige lagene, men de var bak oss på tabellen i fjor og har solgt mange. De er fantastiske i Europa og på scouting, men på et eller annet tidspunkt må vel alle byttene straffe seg.
            Kristiansund har overpresetert i mange år og jeg tror de vil synke på tabellen i år. Haugesund er en sterkere utfordrer, men de har tross alt mistet treneren.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må bety topp fire.
            Altfor treigt midtforsvar, men hvis vi scorer 1 mer enn motstanderen, er det nok 🙂
            Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Får bare håpe de tar med dette inn i serien. Senest i fjor så det spennende ut i flere treningskamper. Og så blir det rett tilbake til tversoverfotball når vi spiller seriekamper.

Comment

• Originally posted by Basement View Post
                Får bare håpe de tar med dette inn i serien. Senest i fjor så det spennende ut i flere treningskamper. Og så blir det rett tilbake til tversoverfotball når vi spiller seriekamper.
                Ja jeg synes det har sett veldig bra ut om vinteren i treningskamper under Deila, men når serien starter så ser vi minimalt av det vi så konturene av om vinteren.

Comment

• Men må si at elleveren ser meget solid ut nå med unge lovende i bakhånd som jager en plass. Det ser bra ut.

Comment

• Gode nyheter for gutta!

De slipper å dra ut på landet for å trene.
                    Og resten av treningskampene kommer til å bli spilt på stadion.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/ti...intility-arena

Comment

• Fredag om 8 dager er det altså Glimt hjemme. De har 5 seiere og 27-0 målforskjell på sine 5 treningskamper til nå. På tide å sprekke nullen deres.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                        Fredag om 8 dager er det altså Glimt hjemme. De har 5 seiere og 27-0 målforskjell på sine 5 treningskamper til nå. På tide å sprekke nullen deres.
                        Fire fredagskamper på rad på Intility kan vi like.
                        Også noen tidspunkt som de fleste rekker etter jobb eller skole.

Det blir svært interessant å se laget tett på i den siste oppkjøringsperioden.
                        EVIG VIF

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                          Gode nyheter for gutta!

De slipper å dra ut på landet for å trene.
                          Og resten av treningskampene kommer til å bli spilt på stadion.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/ti...intility-arena
                          Snøen har smelta.. og vips, så kom det 10 cm nysnø
                          Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
                            Undervarme er en fin ting.

Comment

• Originally posted by wanderer View Post
                              Ingen fare. Det blir såpass mildt fremover at den snøen er borte til over helgen 😊

Comment

• Jeg liker positiviteten Matti bringer inn i laget ved å skryte av at Chiddi er "den beste spilleren han har spilt med". Det er stas og høre fra en rutinert spiller når man nettopp har fylt 21 år. Det virker som om de to er i ferd med å bygge gode relasjoner som det blir spennende å følge i år.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/a-...pa-vei-et-sted

Comment

Working...
                                X