Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Ed1913 View Post
    Ja, kjedelig, spør du meg. Skulle ønske vi fikk nye drakter hvert år. Ikke spesielt fan av den nåværende drakta heller.
    Den rosa drakta har også en mindre endring i form av sorte armer i år. Så blir det trolig tre nye drakter i 2020 (med mindre Vålerenga bytter leverandør innen den tid. Kontrakten med Umbro utløper etter 2020 og vet at en gammel kjenning vil ha oss tilbake).

Comment

• Spennende! Fortell gjerne mer Regner med at Kappa er uaktuelt, så står mellom Nike og Adidas? Jeg tar i grunn hvilken som helst utstyrsleverandør over Umbro per nå. De har det med å lage kjipe drakter, og vi virker å ha fått det kjipeste grunndesignet som er. Blasse farger, uheldig hals, stygt mønster på ryggen. Virker som minimal innsats fra Umbro sin side. Savner Adidas-drakta fra 2011-sesongen, og har gode minner fra Nike-tiden. Begge kunne gitt oss finere drakter enn hva Umbro klarer å få til.

Comment

Spennende! Fortell gjerne mer Regner med at Kappa er uaktuelt, så står mellom Nike og Adidas? Jeg tar i grunn hvilken som helst utstyrsleverandør over Umbro per nå. De har det med å lage kjipe drakter, og vi virker å ha fått det kjipeste grunndesignet som er. Blasse farger, uheldig hals, stygt mønster på ryggen. Virker som minimal innsats fra Umbro sin side. Savner Adidas-drakta fra 2011-sesongen, og har gode minner fra Nike-tiden. Begge kunne gitt oss finere drakter enn hva Umbro klarer å få til.
        Det er Nike. Møtene startet ifjor. Dårlig skjult hemmelighet som alle håper blir en realitet snart.

Comment

• Originally posted by O.S.L.O. View Post
          Det er Nike. Møtene startet ifjor. Dårlig skjult hemmelighet som alle håper blir en realitet snart.
          Korrekt. Adidas er vel minst like uaktuelle som Kappa...

Comment

• Forbauser meg ikke at det er Nike. Har en adidas, har vurdert en ny og da blir det Umbro.

Comment

• Nikedraktene var ikke verst. Håper at det er en stor og lukrativ avtale for klubben, hvis det blir noe av.

Comment

• Originally posted by hp29 View Post
                Den rosa drakta har også en mindre endring i form av sorte armer i år. Så blir det trolig tre nye drakter i 2020 (med mindre Vålerenga bytter leverandør innen den tid. Kontrakten med Umbro utløper etter 2020 og vet at en gammel kjenning vil ha oss tilbake).
                Veldig spennende nyheter. Vet du om det er snakk om Nike allerede i år eller er mtp et mulig skifte neste år selv om kontrakten går ut i 2020?

Comment

• Originally posted by Moa91 View Post
                  Veldig spennende nyheter. Vet du om det er snakk om Nike allerede i år eller er mtp et mulig skifte neste år selv om kontrakten går ut i 2020?
                  Nei det blir ikke Nike i år. Umbro har avtale ut 2020, og vi skal være takknemmelig for de - ingen andre ville gi klubben en avtale når Umbro kom inn.
                  Ser for meg to scenarioer:
                  1 - Umbro forlenger, og vi får 3 nye drakter neste år.
                  2 - Nike tar over fra 2021, og vi beholder årets drakter frem til da.

Comment

• Det er bra vi har avtale ut neste år. Da har vi 2 sesonger på å gjøre oss mer attraktive. To gode sesonger nå, så får vi sikkert det dobbelte av hva vi nå har.

Comment

• Fantastiske nyheter! Håper dealen med Nike går i boks. De lager noen av de cleaneste draktene der ute, og har alltid gjort det. Håper vi kan få til noe mer spenstig enn grunndesignet i våre egne farger. Vi har en tradisjon for å ha de peneste draktene i landet, og håper vi kan gå tilbake til den tiden vi bare hadde én generalsponsor på forsiden, altså ingenting mellom klubbemblemet og Umbro/Nike-logoen. Vi hadde ingenting der på 2000-tallet før i 2013, så det kan ikke være mye å hente på å selge den plassen, kontra å lage en avtale med generalsponsoren om at de får fronten for seg selv, mot et beløp.

Ikke noe vondt å si om Umbro, utover at jeg synes de lager kjipe, til tider stygge drakter. Men jeg skjønner selvfølgelig at klubben tenker mer på penger og totalpakka utstyrsleverandøren kan tilby klubben, enn på design når slike avtaler skal inngås. Selv om jeg generelt skulle ønske at mer tid og ressurser ble brukt på å bygge en merkevare rundt klubben, hvor det å lage en fin drakt burde være en høy prioritet med tanke på hvor mye den eksponeres i media, og potensielt i gatene. Det samme gjelder den grafiske profilen til klubben utad. Både font og grafikk som brukes nå er ganske lite appellerende. Savner en visjon for hvordan vi skal fremstå som klubb på nett. Men det blir en helt annen diskusjon.

Comment

• Det er spesielt to ting jeg rent egoistisk vil glede meg stort over ved å få Nike som draktleverandør;
                        Unikt design (kommer ikke helt uten en stor varseltrekant) og ikke minst at jeg kan kjøpe Nike drakter i XL som er gode og romslige. Tilsvarende hos Umbro er vel 3XL...

Comment

håper vi kan gå tilbake til den tiden vi bare hadde én generalsponsor på forsiden, altså ingenting mellom klubbemblemet og Umbro/Nike-logoen. Vi hadde ingenting der på 2000-tallet før i 2013, så det kan ikke være mye å hente på å selge den plassen, kontra å lage en avtale med generalsponsoren om at de får fronten for seg selv, mot et beløp.
                          Jeg har ikke bekrefta summer, så ta det følgende med en klype salt.
                          Fjordkraft-plassen drar inn ca. 2,5 mill i året. DNB ca 7 mill og Grata ca. 5 mill.

Med minus 30 mill i fjor så kan man nok ikke takke nei til Fjordkraft av estetiske grunner.

Comment

• Originally posted by O.S.L.O. View Post
                            Strålende nyheter. Satser på at du har rett igjen. Du hadde dessverre rett da det gjaldt umbro høsten 2015. Jeg sa mitt den gangen om umbro og ser at flere her menet det samme som meg nå. Og jeg lovte den gangen at det ble ingen umbro drakt på meg. Det har jeg stått ved men jeg skal stå først i køen hvis det blir Nike drakt. Garantert.

Comment

• Godt at facebook-enga kjenner sin besøkelsestid og lar klubben få høre det i anledning kampen mot lsk. Håper på seier og tomme tribuner.

Comment

• Noen som har referat fra Ronny møte på Øst i kveld?

Comment

Working...
                                X