Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva tenker vi om at Adam blir den nye kateinen? Har ikke noe imot Adam, men som et prinsipp mener jeg at en kaptein skal være en utespiller. Hva tenker dere?

Comment

• Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
      Hva tenker vi om at Adam blir den nye kateinen? Har ikke noe imot Adam, men som et prinsipp mener jeg at en kaptein skal være en utespiller. Hva tenker dere?
      Tenker at vi som prinsipp bør velge vårt beste alternativ som kaptein - uavhengig av om den personen er keeper eller utespiller

Om det er Tollås eller Adam skal jeg ikke mene for mye om, men tipper at spillerne også har blitt hørt i dette.

Comment

• Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
        Hva tenker vi om at Adam blir den nye kateinen? Har ikke noe imot Adam, men som et prinsipp mener jeg at en kaptein skal være en utespiller. Hva tenker dere?
        Synes det var et merkelig prinsipp. Ikke uvanlig at keepere er kaptein. Hvorfor må det være en utespiller?

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
          Synes det var et merkelig prinsipp. Ikke uvanlig at keepere er kaptein. Hvorfor må det være en utespiller?
          Det trenger ikke å være en utespiller, men det burde være en med litt pondus og som kan styre spillet. Ikke vår keeper....

Comment

• Originally posted by Robban65 View Post
            Det trenger ikke å være en utespiller, men det burde være en med litt pondus og som kan styre spillet. Ikke vår keeper....
            Det jeg mente var å styre spillerne, ikke spillet.

Comment

• Nei, jeg tenker at det er greit med en utespiller som kaptein, som kan ha mer direkte kontakt med spillere i alle ledd, kan ha dialog med trener, snakke med dommer og en som er med i de fleste situasjoner som oppstår. En som står opp når en medspiller blir taklet stygt feks.
              Jeg føler når en keeper er kaptein, at han er «lengst» unna spillet, og at han som leder, bør stå fremst i krigen og vise pondus.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
                Mer enig med deg enn de som protesterer vilt. Det er ikke det at jeg ikke ser poenget, men jeg syns det er blåst helt ut av proporsjoner.
                "Pisse på supporterne" osv.. ta deg en bolle 'a.

Vi har da hatt treningskamper mot lsk før. Fin anledning for kanari å selge noen tskjorter om de vinner XD

For øvrig tenker jeg litt på det du sier om at du gjerne gjør det til en tradisjon. Det kunne faktisk vært noe. Da ville det blitt en greie, og det er en fin generalprøve. Ikke noe "halv-maskin-opplegg". Fullt øs, og en god test.
                Enig med deg.

For egen del synes jeg Klanen framstår som en surmaga gjeng med selvhøytidelige surpomper til tider. Før var vi selvironiske og glade, nå står vi med arma i kors og føler oss som gruppe indignert over alle som ikke forstår den ekte supporterkulturen vår.

Kan vi ikke bare slappe av litt, være glad og ikke så krampekule?
                In the beginning the Universe was created.
                This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                - Douglas Adams

Comment

• Nå begynner det å nærme seg sesongstart og det dukker vurderinger på flere fronter. Her er link til Eurosport sin, som tipper VIF på 5. plass. Litt interessant å seg/høre deres vurderinger, som sikkert ikke er helt nøytralt men greit med å få input i vurderingene. 3, 4 og 5 plassen tror vel de fleste at står mellom VIF, Brann og S08 men det er litt uenighet om rekkefølgen der ja.

https://www.eurosport.no/fotball/eli...03/story.shtml

Comment

• «Vintertabellen» er klar, og 7. plassen er vår basert på poengsnitt per treningskamp!

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Slik-har-eliteserielagene-prestert-i-vinter--Bare-a-sette-penger-pa-at-vi-rykker-ned-271341b.html

Comment

• Originally posted by Disig View Post
                      «Vintertabellen» er klar, og 7. plassen er vår basert på poengsnitt per treningskamp!

https://www.aftenposten.no/100Sport/...d-271341b.html
                      Bodø på topp og RBK på bånn, ja

Prøver å sette inn lenka på nytt, får se om den funker nå:
                      https://www.aftenposten.no/100Sport/...d-271341b.html

Comment

• VG og Nettavisen har tippet oss inn på 5

https://www.vg.no/spesial/2019/vglupen/?plassering=5
                        https://www.nettavisen.no/sportspill...423620734.html
                        Elsker Bergen By

Comment

• Det er visst ekstern enighet om st VIF blir nr 5 i år. Lest 6 steder og alle tipper det samme. Årsak som alle begrunner det med er bakre firer/femmer/syver som usikre. Årsak er stor utbytting og temposvake. Håper de tar feil på det området, om det gjør det så er vi innen rekkevidde av medalje.

Comment

• Kaptein Kwarasey sier at Europa er målet:

https://www.eurosport.no/fotball/eli...55/story.shtml

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                              Kaptein Kwarasey sier at Europa er målet:

https://www.eurosport.no/fotball/eli...55/story.shtml
                              Det er jo et litt underlig sitat:
                              Europa-ambisjon
                              Den ferske kapteinen tror denne totalen er sterk nok for å kjempe om de øverste plassene i Eliteserien 2019.

– Vi skal ta steget videre fra fjorårets 6. plass, og helst ikke bare én plassering. Vi ønsker å nå topp fire og samtidig komme langt i cupen, aller helst til finalen, sier han, og føyer til:

– Også føler jeg alle her kan stå for at målet vårt er å nå kvalifisering til Europa-spill neste år. Selv om vi ikke har snakket konkret om det.
                              ------
                              Jeg leste også i Dagsavisen papir i dag (har ikke sett den på nett) at Europa er målsetningen og Dagsavisen oversatte dette til medalje. Så da får de som ønsket seg mer offensive målsetninger oppfylt ønske. Så vet jeg ikke om det er litt taktikk i at det kommer fra keeper/captain og ikke treneren. Det er jo også mulig å kvalifisere seg til europa gjennom køppen det virker jo som godkjent om man ser Eurosport saken, men ikke om man ser på Dagsavisen sin sak.

Ellers melder Mjøndalens trener Vegard Hansen (til Dagsavisen i betalingssak) at måten å vinne mot oss på i seriepremieren er å angripe ettersom vi har et bra angrep. Han lover at de ikke vil legge seg bakpå. Hvor reelt det er vet man aldri, det er vel sjelden trenere sier de vil parkere bussen. Bruntrøyene har jo en stolt historie, man skal ikke lenger tilbake enn 1993 for å finne sist de slo oss (1-0) i en tellende kamp. De har forøvrig lagt om taktikken fra 4-4-2 til 4-3-3/4-5-1

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                                Det er visst ekstern enighet om st VIF blir nr 5 i år. Lest 6 steder og alle tipper det samme. Årsak som alle begrunner det med er bakre firer/femmer/syver som usikre. Årsak er stor utbytting og temposvake. Håper de tar feil på det området, om det gjør det så er vi innen rekkevidde av medalje.
                                Jeg har tippet oss på 5.plass selv. Dårligere vil være en stor skuffelse. Håper selvsagt på enda bedre.
                                Men plassering er ikke alt. For min del handler det litt om veien til målet også. Å ligge som nr 7-8 mesteparten av sesongen for så å knipe en 5.plass mot slutten, er ikke det samme som å ligge topp 5 hele veien og til slutt ende der.
                                I år drømmer jeg om en sesong der håpet lever til langt utpå høsten.

Comment

Working...
                                X