Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veldig spent på dagens kamp, føler den kan definere mye av sesongen. Vi er nødt å klare å kjempe til oss poeng i kamper der vi ikke spiller så bra eller ikke er favoritter.

Jeg synes det er flere lag i år som har truffet på overganger og virker bedre enn i fjor. Men veldig spent på hvordan stoa er i Vålerenga. Synes Deila og co har vinglet mye i avgjørelsene sine. Kontinuiteten som var så viktig før årets sesong, ble plutselig ikke så viktig når 4 av de som spilte mest i fjor er vekke. De ville ha mer skandinavisk stamme når Felipe Carvalho og Sam Johnson ble solgt, men henter 2 spillere fra Costa Rica og Mexico. De unge talentene som er blitt gitt mye spilletid under Deila er nå lånt ut, og vi har den nest eldste 11´ern i Eliteserien. Sliter med å se en rød tråd i arbeidet som blir gjort.

Er også veldig usikker på om vi har truffet på overgangene, om de som har kommet inn hever nivået i forhold til i fjor.

Dette ble et veldig negativt innlegg og jeg håper jeg tar feil. Men føler meg veldig usikker på dette laget.

Comment

• Sesongen avgjøres ikke i dag. Denne kampen er ren bonus og ingen har budsjettert med at vi skal overraske her. Om vi taper med åtte mål eller ryker på feildømt straffe i 94 min etter at vi feilaktig har fått annulert ett mål, så får vi like mange poeng.
      Vi har hatt en dårlig oppladning med to turer til vestlandet på få dager og vår HB ute mens Molde har kost seg hjemme på stadion. Trøsten er at alt kan skje i kokkos ligaen. Og jeg håper selvsagt at vi vinner med åtte, minst.

Jeg er mer bekymret for Tromsø kampen søndag, for der må vi ha 3 poeng for ikke fått en ræva start.

Så heller braktap i dag og 3p søndag enn to ganger uavgjort.

Vi har spilt en dårlig kamp, men vi må puste med magen. Vi har vært gode i oppkjøringen og ser ut til å være mer samspilt og ha en tydeligere plan enn tidligere. Abu har vært under pari i starten og han er vår viktigste spiller, det er fortsatt ikke umulig å ta medalje i år. Merk at mange av de vi normalt sloss med om bronse (sølv) har tatt få poeng så langt.

Comment

• Selvfølgelig avgjøres ikke sesongen idag. Men det handler om hvilke innstilling vi greier å vise i kampene å kanskje greie å krige til seg poeng. Med en dårlig prestasjon idag også, begynner det å ligne på de siste sesongene. Laget må utvikle seg på de områdene de har vært dårlig på. Og ja du får like mange poeng, men det handler om vi nok engang må stå i intervjuene etter kamp og forsvare enn dårlig prestasjon eller en god en som vi kan ta med oss inn i neste kamp.

Comment

• Tydeligvis kan ikke laget i henhold til Tollås spille fotball i dirttvær.

-Da Jonatan Tollås Nation og resten av gutta landet i Molde sent tirsdag kveld meldte midtstopperen på sin instagram-konto (@jonatannation) at det var vindstille i byen, og at han håpte det skulle fortsette slik også på kampdag.

I følge yr.no har værgudene hørt på forsvarsbautaen, og det meldes om fire grader, sol og kun lett bris fra øst når oppgjøret sparkes i gang på Aker stadion klokka 18.30

Kanskje de skulle ha tatt seg en treningsuke i Bergen?

Comment

• Se resultatene denne runden. Det som er veldig oppløftende her er at alle lagene har nå minst en elendig runde. Vår var borte mot Kristiansund , selv om vi ikke spilte spesielt bra borte mot Molde heller. Slår vi Tromsø i kveld ligger vi faktisk ganske ajour mot de andre.

Comment

• Originally posted by Madaxe View Post
              Se resultatene denne runden. Det som er veldig oppløftende her er at alle lagene har nå minst en elendig runde. Vår var borte mot Kristiansund , selv om vi ikke spilte spesielt bra borte mot Molde heller. Slår vi Tromsø i kveld ligger vi faktisk ganske ajour mot de andre.
              Bart i bånn faktisk!
              "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

• Originally posted by VVV View Post
                Bart i bånn faktisk!
                Dobbelbart til og med

Comment

• Originally posted by VVV View Post
                  Bart i bånn faktisk!
                  Det kan vi like😎

Comment

• Håper klubben snakker om, og prøver, å forlenge kontrakten til Ejuke allerede nå. Nåværende kontrakt er ut 2020. Den siste forlengelsen skjedde for ett år siden, men vi bør være i forkant. Han har nok det største potensialet av alle i ES pr. nå. Ustoppelig hvis han er på.

Litt ekstra cash, og en forlengelse med minst ett år til. Helst to.
                    Ett lag i Oslo.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                      Håper klubben snakker om, og prøver, å forlenge kontrakten til Ejuke allerede nå. Nåværende kontrakt er ut 2020. Den siste forlengelsen skjedde for ett år siden, men vi bør være i forkant. Han har nok det største potensialet av alle i ES pr. nå. Ustoppelig hvis han er på.

Litt ekstra cash, og en forlengelse med minst ett år til. Helst to.
                      Vi bør strekke oss langt for å få på plass en 4 til 5-årskontrakt på Chiddi, og vi bør gjøre det nå. Fortsetter han å spille som i de 2 hjemmekampene, dukker det opp interessenter allerede i sommer. Garantert. Da er det veldig kjekt å sitte med sterke kort på hånda. Har vi han f.eks ut 2023 kan vi kreve hans vekt i gull, men om den går ut etter neste sesong kan det fort bli baluba om det kommer beilere på banen. Da må vi kanskje selge ham nå for en ok sum, eller at kjøper kommer tilbake i vinter om prisen er for høy. Chiddi kan fort vegre seg for forlengelse og vi må kanskje akseptere en lavere sum enn vi er happy med for å unngå at han snakker med andre neste sommer.
                      Få det på plass!

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
                        Vi bør strekke oss langt for å få på plass en 4 til 5-årskontrakt på Chiddi, og vi bør gjøre det nå. Fortsetter han å spille som i de 2 hjemmekampene, dukker det opp interessenter allerede i sommer. Garantert. Da er det veldig kjekt å sitte med sterke kort på hånda. Har vi han f.eks ut 2023 kan vi kreve hans vekt i gull, men om den går ut etter neste sesong kan det fort bli baluba om det kommer beilere på banen. Da må vi kanskje selge ham nå for en ok sum, eller at kjøper kommer tilbake i vinter om prisen er for høy. Chiddi kan fort vegre seg for forlengelse og vi må kanskje akseptere en lavere sum enn vi er happy med for å unngå at han snakker med andre neste sommer.
                        Få det på plass!
                        Håper virkelig klubben er på for å fikse dette.
                        Gårsdagens finte, når han går mot Gamst, finter venstre og går høyre - jeg er sikker på at Gamst fortsatt går den veien, rett i pølsebua
                        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Håper klubben gjør det de kan for å gi Ejuke ny kontrakt ja. Her bør klubben strekke seg langt. Det han holdte på meg i går er langt over normalt eliteserienivå. Vi snakker fort 20-30 mill i banken når han en dag forsvinner så lenge han har lang kontraktstid igjen.

Comment

• Han har jo lang kontraktstid. To år. Jeg tviler ikke et sekund på at vi ønsker å forlenge med han, men er mer usikker på om det er gjensidig. Han har nok større ambisjoner enn å spille i Eliteserien. Tipper vi selger etter sesongen.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                              Han har jo lang kontraktstid. To år. Jeg tviler ikke et sekund på at vi ønsker å forlenge med han, men er mer usikker på om det er gjensidig. Han har nok større ambisjoner enn å spille i Eliteserien. Tipper vi selger etter sesongen.
                              Håper ambisjonene hans er såpass store at han vil rett til en av "de store" ligaene, og ikke ta et mellomstopp i f.eks. Nederland. Da spiller det ingen rolle for de aktuelle klubbene hvor lang kontrakt han har, de blar opp det vi krever. Og hvor mye vi kan kreve styres av kontraktslengden. 5-årskontrakt umiddelbart!

Comment

• Tror ikke han er i nærheten av å kunne gå inn på et lag i en av de store seriene i øyeblikket.

Men jeg er jo ikke mot å signere han på en lang kontrakt. Jeg tror bare ikke han er i terrassert. Får håpe jeg tar feil.

Comment

Working...
                                X