Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by FrankO View Post
    Litt info

Når man er på kamp, scorer stemning/atmosfære alltid høyere enn sportslig resultat.
    God stemning/atmosfære gjenspeiles veldig ofte av det som presteres sportslig.
    Hvis laget spiller dårlig og resultatene uteblir blir stemningen dårligere. Får tilskuerne servert gode prestasjoner på banen så stiger stemningen og opplevelsen blir bedre for alle, så dette henger sammen.

Men når det er sagt så gjør dere også mye riktig også pluss at det er godt å lese at dere plukker opp ting både her og der.
    Dette med kamptidspunktet håper jeg at dere kan dra videre. Som nevnt tidligere. Søndag klokka 20:00 er ett helt håpløst tidspunkt. Da må i så fall motstanderen hete noe annet enn Tromsø for at flere skal komme. Hjelper heller ikke at kampen gikk på palmesøndag. Og seriestarten bør ALDRI og da mener jeg ALDRI starte tidligere enn årets seriestart. Det er nesten så det var tidligste laget i år også. Å starte opp andre helgen i mars er helt håpløst i en vinternasjon som Norge slik det var i fjor. Få flere kamper på sommeren og få avsluttet sesongen 2-3 uker før adventstiden. Slik det er nå med cupfinale i desember er også helt bak mål.

Ser du nevner at markedsføring koster og det tror jeg så gjerne på. Men da maser jeg på det sportslige igjen. Den aller beste markedsføringen dere kan få er å levere gode resultater og den markedsføringen er helt gratis selv om jeg vet at det ligger indirekte utgifter bak i form av lønn til spillere og overgangssummer, men positiv mediedekning koster ingen ting ekstra for dere.

Og ja til øl på stadion også

Comment

• Jeg mener at klubben gjør en fantastisk jobb rettet mot sponsormarkedet, men på grensen til katastrofal jobb mot privat markedet. Det jeg synes er mest irriterende er at klubben er helt usynlig i bybildet.
      Hvor er det man ser merkevare Vålerenga, bortsett fra annonser på internett og sosiale medier slik som FB, instagram osv? Hvor ser man informasjon om neste hjemmekamp bortsett fra på internett?
      Jeg tror man undervurderer sterkt effekten av å vise seg mer frem på steder hvor vanlige folk faktisk går til enhver tid. Jeg tror også man skjøt seg selv i beinet det året man la til ekstrakostnad på billetten hvis man kjøpte billett på stadion istedenfor på nettet.
      Jeg tror vi også har mistet en hel haug med folk som kommer på kamp til en glemt gruppe folkeslag. Nemlig de som tar ting på sparket. Hvis det for eksempel er 2 kompiser som tar et par pils på Aker Brygge, sola begynner å gå ned, de spaserer mot toget på National, kommer til Saga Kino. Så tenker de: vi skal ikke gå å om det er en alreit film som går snart?
      Da er det helt på trynet at det ikke er et eneste sted på samme distanse hvor det er informasjon om at Vålerenga spiller kamp samme dag.

Hvis jeg hadde vært selger for Vålerenga fotball, så hadde jeg gått til hver jævla kiosk, kebab sjappe, grønnsakssjappe osv. I hele stor Oslo og gitt dem alle et tilbud om at hvis dere selger billetter for oss til kamp, samt reklamerer for hver hjemmekamp så skal dere få 5-10 % i provisjon av billet prisen pr. Billett dere selger. Jeg regner med at det er rundt det man gir til Ticketmaster hvis man kjøper over nett. Dette hadde vært en ekstra service for butikkene, og gratis markedsføring for Vålerenga. Man tjener ikke det samme pr. Billet som over nett, men jeg er veldig sikker på at det ville kommet flere folk på kampene. Det er slik man selger Norsk-tipping, telefonkort osv. Det må være mulighet for å gjøre det samme for Vålerenga, markedet er der. Så må jo selvfølgelig Vålerenga som klubb være åpen om hva som er det viktigste for dem? Er det å tjene mest mulig pr. Billett eller er det å få flest mulig på kampene?
      Det holder ikke å kun være synlig på nettet, man må ut til folk hvor de er daglig. Hvis du skal på kiosken rett over gata for å kjøpe deg pølse så er det større sjanse for at du kjøper deg en kampbillett hvis du har mulighet til å kjøpe det, enn hvis du er uviten.

Comment

• Jeg er for å være mer synlig i bybildet, men for å være djevelens advokat: Jeg har bodd 4 år i Trondheim, og RBK var nøyaktig like usynlige i bybildet der som VIF er i Oslo. Likevel er det mange fler som går på Lerkendal enn Vålerenga Stadion. Usikker på hvor stor effekt denne synligheten har.

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post
          Jeg er for å være mer synlig i bybildet, men for å være djevelens advokat: Jeg har bodd 4 år i Trondheim, og RBK var nøyaktig like usynlige i bybildet der som VIF er i Oslo. Likevel er det mange fler som går på Lerkendal enn Vålerenga Stadion. Usikker på hvor stor effekt denne synligheten har.
          Ja, men Trondheim har hatt sportslig suksess over tid som den beste markedsføringen man kan ha.
          Også har de andre byene et fotballag som er tilknyttet til byen, det har dessverre ikke Oslo på samme måte som de andre byene. Da er det viktig at man synliggjør produktet man skal selge ut til byen.

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post
            Jeg er for å være mer synlig i bybildet, men for å være djevelens advokat: Jeg har bodd 4 år i Trondheim, og RBK var nøyaktig like usynlige i bybildet der som VIF er i Oslo. Likevel er det mange fler som går på Lerkendal enn Vålerenga Stadion. Usikker på hvor stor effekt denne synligheten har.
            To vesentlige forskjeller mellom Oslo og Trondheim (eller Bergen for den sakens skyld):
            1) Befolkningen er mye mer sammensatt. Det bor mer folk fra alle hjørner av landet (og verden) i Oslo enn i Trondheim. Ikke mange har den lokale tilhørigheten til og stoltheten av byen i Oslo som i Trondheim (eller Bergen).
            2) Vålerenga har tradisjonelt vært et av flere lag i Oslo. Og, det har langt på vei vært et bydelslag. Rosenborg (og Brann) har klart å bli «hele byens lag» og der har vi fortsatt en vei å gå.

Jeg tror synlighet er viktig, for å kunne bygge oss opp til samme posisjon som hele byens lag, men mistenker at også det er dyrere i Oslo enn i Trondheim (eller Bergen).

Slik sett burde gjensidig synlighet være en vesentlig del av samarbeidsavtalene til klubben. Om alle partnere forplikta seg til å flagge eller på annet vis promotere klubbens logo/farger når det er hjemmekamp så kan det hende vi hadde fått litt ekstra synlighet ut av det...

Men, vi kommer nok aldri unna at sportslige resultater er beste medisin.

Comment

• Det at vi har en stor barne og ungdomsavdeling er kanskje ikke helt forenelig med å være hele byens lag. Jeg mener ikke at vi skal kutte det ut, men RBK er et elitelag og bare det. Da er de også mindre kontroversielle og kan lettere bli hele byens lag. Vi er jo mer et bydelslag i barne og ungdomsfotballen, men på seniornivå skal vi være hele byens lag.

Comment

• Forumpolitiet får arrestere meg, men jeg orket ikke å lete frem tråden om VAR. Mener i hvert fall det var en sånn tråd? Mulig dette burde blitt tatt opp i Norgersmesterkap tråden også, men det får bare være.

I følge Stavanger aftenblad skal NFF teste ut VAR i semifinalen i cupen i år: https://www.aftenbladet.no/sport/i/W...mmerne-pa-kurs

I så fall en veldig gledelig nyhet spør du meg.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                  Forumpolitiet får arrestere meg, men jeg orket ikke å lete frem tråden om VAR. Mener i hvert fall det var en sånn tråd? Mulig dette burde blitt tatt opp i Norgersmesterkap tråden også, men det får bare være.

I følge Stavanger aftenblad skal NFF teste ut VAR i semifinalen i cupen i år: https://www.aftenbladet.no/sport/i/W...mmerne-pa-kurs

I så fall en veldig gledelig nyhet spør du meg.
                  Er i vårlune, så her arresteres ingen. Fant derimot lenke : https://forum.klanen.no/showthread.php?35989-Var/page4 Og forøvrig er jeg enig med deg.

Comment

• Originally posted by Farmor View Post
                    Er i vårlune, så her arresteres ingen. Fant derimot lenke : https://forum.klanen.no/showthread.php?35989-Var/page4 Og forøvrig er jeg enig med deg.
                    Takk skarru ha!

Comment

• Eurosport med sin vinkling på VIF og årets sesong. Det er skjedd en stor endring vedr de yngre ja. Så dersom «gamlingene» ikke leverer i år blir det vanskelig å forsvare. Svært mange lag slipper nå til stadig yngre spillere. VIF og RBK (uten sammenligning) med eldste start11. Kanskje ikke like smart?

https://www.eurosport.no/fotball/eli...66/story.shtml

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                        Eurosport med sin vinkling på VIF og årets sesong. Det er skjedd en stor endring vedr de yngre ja. Så dersom «gamlingene» ikke leverer i år blir det vanskelig å forsvare. Svært mange lag slipper nå til stadig yngre spillere. VIF og RBK (uten sammenligning) med eldste start11. Kanskje ikke like smart?

https://www.eurosport.no/fotball/eli...66/story.shtml
                        JJ er en større klovn enn Mini opphøyd i Jesper Mathisen. Lagt ned ungdomssatsingen? Haha.

Vi har vel hatt blant de yngste troppene tidligere sesonger. Veldig få var fornøyde da..

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
                          JJ er en større klovn enn Mini opphøyd i Jesper Mathisen. Lagt ned ungdomssatsingen? Haha.

Vi har vel hatt blant de yngste troppene tidligere sesonger. Veldig få var fornøyde da..
                          Hjelper lite å klage over det her. Legg igjen mening på Eurosport!
                          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Enig i at JJ er en klovn. Kun en ting i oppgulpet hans av et innlegg jeg er enig i og det er at situasjonen Lekven vs Myhre tyder på en endring i hvordan folka på Valle tenker.

Comment

• Altså denne er surmaga, men jeg ser ingen klare linjer hos Deila nå. Svinedyr ungdomssatsing og landets eldste lag må da være dyr combo?
                              Ivan/Borch på back, Nakkim som stopper, og Felix ved siden av Abu, tror jeg hadde gått seg fort og flott til.

Comment

• Originally posted by Besetter View Post
                                Ivan/Borch på back, Nakkim som stopper, og Felix ved siden av Abu, tror jeg hadde gått seg fort og flott til.
                                Jeg ser heller ingen grunn til at de du nevner ikke kan være fast i startoppstillingen om ikke veldig lenge. Det er de som er fremtiden, ikke gutta som er hentet inn før denne sesongen.

Comment

Working...
                                X