Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Daniel View Post
    En veldig god kommentar.

Det er naturligvis lov til å våre kritisk, men de faste syterne som klager på alt gjør produktet Vålerenga mindre attraktivt for alle ved å snakke det ned.

Vi tar ikke alt i år heller, men vi skal ha det gøy uansett
    Amen! Og vi skal ikke minst være best, mest ironiske og breiale i motgang. Det har gjort inntrykk og skapt nye supportere før.

Comment

• Han har rett. Selv er jeg ikke blant de verste, men det kan bli sutring ja.
      Men Ivan er en kul fyr (se Engalandreportasje). Håper han blir profil på banen også. Og Dønnum. Sikkert flere andre.

Comment

• Man kan kalle dem mangt.. sutrere.. klagere..

Vi trenger å ventilere sier de.. det å være lov å si fra når noe er feil sier de..

Nei da elsker du ikke klubben, da er du en brønnpisser..

Ikke vær en BRØNNPISSER, vær som Ivan, elsk vålerenga !

TAREISAMMEN
        ....

Tråkk på en KANARI

Comment

• Nakkim 2022. Herlig!

Comment

• Originally posted by Vader View Post
            Grunnene til at vi sliter på tilskuersiden er flere tror jeg, men jeg skal driste meg til å si hva jeg tror er grunnene uten at jeg skal si at dette er årsaken. Og ja, dette blir langt så herved er du advart.

Vi begynner med det sportslige. Ingen kan med hånda på hjertet si at vi over lang tid nå har hatt voldsomt å juble for. Ja vi har hatt enkelte store opplevelser som da vi slo ut RBK av cupen i 2017, åpning av stadion, seier i siste minutt mot Lillestrøm i fjor samt at vi hadde en toppscorer i serien i 2014 for første gang siden 1985 (rett meg hvis jeg tar feil). Det finnes flere opplevelser også, men det er ikke poenget. Poenget er at disse såkalt positive opplevelsene gir ikke noe gevinst i kassa med tanke på engasjement over tid. Det er opplevelser som betyr noe der og da, men så er det noe med at med en gang man får en liten opptur, så kommer det alltid en nedtur ikke lenge etterpå. Og dette har skjedd i mange år nå, og det hjelper lite å ha en toppscorer ett år, seier mot LSK i sluttsekundene osv, når totalresultatet er 7-8-9 plasser hele tiden. Det hjelper null og niks og får ikke folk på kamp. Lik det eller ei, men det er faktisk sant. Folk vil se ett lag de har grunn til å være stolte av og som virkelig markerer seg, rett og slett skiller seg ut. Vi er blitt alt for kjedelige og stasjonære og drukner i mengden av de andre klubbene. Det ser man utad også. Før var vi breiale og dreit oss ut rett som det er, men det var oss og vi hadde en liten x-faktor som klubb ikke alle andre hadde selv om ikke resultatene var topp da heller. Folk har faktisk litt vanskelig å kjenne oss igjen nå. Flere jeg kjenner som ikke holder med VIF sier dette og jeg kjenner på det selv uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hvor/når dette skjedde. Før var det en stor greie å få oss på besøk og andre veien så gleda man seg til kamp. Er ikke det samme lenger. Mulig dette bare gjelder meg.

I tillegg så kommer man ikke unna økonomi. Dette gjelder ikke bare de med innvandrerbakgrunn, men alle. For det første så er det generelt for dyrt å se norsk fotball. Prisen står overhodet ikke i stil med produktet du får. Vi snakker norsk fotball. En bakgårdsliga rett og slett. Meningen er ikke å rakke ned på norsk fotball, men det er faktisk sannheten. Norsk fotball er langt unna mange andre ligaer i europa og avstanden til de andre seriene blir bare større og større. Og hvorfor skal man betale masse penger for ett dårlig produkt? Hva slags bakgrunn folk har er egentlig ikke så vesentlig tror jeg, jeg presiserer TROR. Men for all del, mener man at vi har ett uforløst potensiale med folk med innvandrerbakgrunn på tilskuersiden så bør klubben prøve å gjøre noe.

Og da kommer jeg til punkt to med økonomi. Nå sikter jeg til de med barn, ikke de single pønsje som alltid stiller opp. Det er i dagens samfunn ett vanvittig press på småbarnsforeldre om å ha med unger på både det ene og det andre, og mye tid og penger går bort til fritidsaktiviteter, spesielt i helgene men også hverdagene. Fotballturneringer, håndballturneringer, ski osv. For en del småbarnsfamilier da (ikke alle), så blir det da ikke bare lite penger igjen å bruke til å gå på kamp, men også liten tid. Da blir de timene som er igjen av helgen hellige, og hvorfor skal man da bruke masse penger, når hele familien kan se dette gratis på TV, alternativt betale ett årsabonnement hos Eurosport for 599? I tillegg så begynner en del av kampene søndag klokka 20:00. Helt håpløst tidspunkt for familier. Vi snakker altså om prioriteringer og muligheter. Det er rett og slett for mye annet som skjer i samfunnet at det å følge idrett ikke blir prioritert på samme måte lenger. Holmenkollsøndagen er også ett godt eksempel. Da jeg var mindre og var oppe i Holmenkollen på slutten av 80 tallet måtte man kjøpe billetter på forhånd og var heldig hvis du i det hele tatt fikk tak i billetter. Da var det ett folkehav med 50000 hvert år i Holmenkollen. Nå er det knapt 20000 som kommer og over halvparten av tilskuerne er polakker. Hva skjer liksom? Jo samme grunnen som nevnt over. Folks tid og prioriteringer og det skjer alt for mye annet. Dette er ikke noe kritikk mot polakker, bare så det er sagt, men det er noe feil når idrettsarrangement i Norge blir dominert av utlendinger på tilskuersiden.

Leser du fortsatt og ikke falt av lasset? Er omtrent halvveis nå.

Noe annet som må ta litt av skylda også tror jeg er den lille computeren folk har med seg overalt, også kalt mobiltelefon. I dagens samfunn så er man fullt oppdatert hele tiden om hva som skjer og hvor det skjer og noen sitter med nesa nedi denne i timesvis uten å ense hva som skjer rundt en. Det er bare å se på T-banen. 95% sitter med nesa i mobilen. Med ubegrensede datapakker tilgjengelig så er det også da en veldig god unnskyldning for å ikke gå på kamp. Jeg ser den heller på Eurosport på mobilen alternativt VG Live sier nok en del tror jeg. Tilgjengeligheten er noe annet enn før, da det eneste man hadde var radiosporten på NRK P1. Da måtte man ut på kamp. Man kan alltids diskutere om det var bedre før når man kun hadde en tippekamp lørdag klokka 16 de 3-4 første rundene og det samme på høsten, men da hadde man hvertfall ikke noe valg hvis man ville se kamp direkte med mindre ikke din kamp gikk som tippekamp på lørdagen.

Så hva bør man gjøre? Jeg tror man må tenke litt nytt. Det er ett poeng å presisere at alle lag sliter med færre tilskuere enn tidligere, så dette gjelder ikke bare oss men hele den norske fotballfamilien, så da lurer jeg på. Jobber klubbene noe sammen på tvers av hverandre for å ta tak i dette? Er det noe andre lag gjør bra som vi kunne tatt lærdom av? Har noen tenkt tanken på å se til utlandet, kanskje Sverige eller Danmark. Er det enkelte ting de gjør vi kunne dratt nytte av? Burde man vurdert at hovedrunden heller gikk på lørdager klokka 16:00?

Sier ikke at det er en løsning, men vi må også kunne igjen ta debatten om alkoholservering på kamp. Det er noen som burde ta opp hansken skikkelig og si disse politikerne våre litt i mot om hva slags tid vi lever i og hva som kanskje forventes av publikum i 2019. Det blir alltid brukt mot idretten at alkohol og idrett hører ikke sammen. Jo da, det er helt riktig det at driver du med idrett så er det ikke forenelig med alkohol osv, men det betyr ikke at en tilskuer skal ha samme begrensninger. Og for å ta nettopp eksempelet med alkohol og idrett. Hvorfor er det greit at idrettsutøvere drikker øl/champagne osv etter triumfene sine foran en haug med mennesker som ikke får lov? Er dette forenelig med idrettens verdier? Neppe. Men jeg presiserer at jeg har ikke noe imot at gutta våre feirer med edle dråper på banen etter ett cupmesterskap osv, men det har noe med signalene man sender ut. All nytenkning skal liksom være så farlig i Norge og hvertfall når vi snakker om alkohol. Man bruker argument med barn. Ja jeg er helt enig at det er ikke bra med foreldre som drikker og barn har det grusomt på grunn av drikking, men de aller fleste av oss har ett normalt forhold til dette og klarer å begrense seg. Hvis man skulle skåna barn, så burde det jo vært egne soner på restauranter også da hvor det serveres alkohol+mat og kun voksne har tilgang. Det vil jo aldri skje.

Henger du fortsatt med? Snart ferdig nå.

Det aller viktigste som må gjøres er i hvertfall det som det er mulig å gjøre noe med og det er det sportslige. Det er kanskje det vanskeligste også, men dette punktet avhenger 100% av hva klubben gjør selv. Det er selve grunnsteinen i problematikken og innfrir vi ikke her kan vi bare glemme alt annet.

Få bygd en skikkelig vinnerkultur i klubben for da kommer fler folk. Kommer det fler folk, se på muligheter for å kunne ta seg råd til å senke prisene litt for å få fylt siste delen av stadion. Det å være synlige er også viktig. Selv om vi har fått stadion vi har drømt om i alle år er det ikke til å stikke en stol under at beliggenheten til stadion ikke er den beste med tanke på aktivitet i området rundt, så det å være mer synlig i selve sentrum hvor ting skjer hadde kanskje hjulpet også. Se også til andre steder for å plukke opp småting som kan være til hjelp.

Alt annet som er nevnt over kan vi være med å påvirke til enn viss grad, men det er ikke vi som kan trykke på knappen alene for å si det slik.

Sorry for at det ble veldig langt dette og takk til deg som har lest uten å falle av.

God påske.
            Leste hvert eneste Pauli ord og dønn enig.
            Prisen er stort sett avgjørende for de fleste og da bør man gjøre det enklere for folk å velge å dra på stadion, tyskerne har jo vannvittig lave sesongkort priser inkl off.transport til og fra stadion!
            Slett ikke så verst priser hos Helsingborg. I. F heller.
            http://www.hif.se/sasongskort-2019/
            Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

• Tror det er mange faktorer:
              - Sportslige resultater (kan bli bedre)
              - Markedsføring (her vet jeg lite)
              - Profiler. Det er veldig flott når folk fra fremmede strøk, som Tollås og Finne, blir kongeblå, men det er fint med osloprofiler også (Eks: Moa, Berre, Freddy.) Så må Deila være mer synlig.
              - Jeg tenker fortsatt det er en liten katastrofe at stadion er bygd 2-4000 tusen for stor. Aldri kamp om plassene. Og vi har ikke eks (Sparebanken) Sør som kan rydde opp for 2-300 mill.
              - Håper Engaland gir resultater på sikt. Et meget godt prosjekt. Dette er det som gjør meg mest stolt av Enga om dagen.
              - A.Krystad understreket i en pod at alle må være velkommen og er like fine. Uansett om man har adresse Strømsveien, Bislett, Majorstu a, eller Løkka.

Comment

• Originally posted by Besetter View Post
                Tror det er mange faktorer:
                - Sportslige resultater (kan bli bedre)
                - Markedsføring (her vet jeg lite)
                - Profiler. Det er veldig flott når folk fra fremmede strøk, som Tollås og Finne, blir kongeblå, men det er fint med osloprofiler også (Eks: Moa, Berre, Freddy.) Så må Deila være mer synlig.
                - Jeg tenker fortsatt det er en liten katastrofe at stadion er bygd 2-4000 tusen for stor. Aldri kamp om plassene. Og vi har ikke eks (Sparebanken) Sør som kan rydde opp for 2-300 mill.
                - Håper Engaland gir resultater på sikt. Et meget godt prosjekt. Dette er det som gjør meg mest stolt av Enga om dagen.
                - A.Krystad understreket i en pod at alle må være velkommen og er like fine. Uansett om man har adresse Strømsveien, Bislett, Majorstu a, eller Løkka.
                Helt ærlig, stadion for stor? Du ønsker en stadion ned mot 13000 plasser?
                Hvor er ambisjonene dine? Så lenge man låser av seksjoner vil det jo allikevel bli "rift" om det som er åpnet.
                Ønsker man at det ikke skal se tomt ut, bruk store bannere og trekk over tomme felt. Bannere kan inneholde Vålenga-relatert stoff, eller sponsorer som ønsker å spytte inn.
                Potensialet er så mye større enn det er nå, og løsningen er jo ikke å ha en mindre stadion, men hvordan fylle kapasiteten vi har.
                "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
                  Helt ærlig, stadion for stor? Du ønsker en stadion ned mot 13000 plasser?
                  Hvor er ambisjonene dine? Så lenge man låser av seksjoner vil det jo allikevel bli "rift" om det som er åpnet.
                  Ønsker man at det ikke skal se tomt ut, bruk store bannere og trekk over tomme felt. Bannere kan inneholde Vålenga-relatert stoff, eller sponsorer som ønsker å spytte inn.
                  Potensialet er så mye større enn det er nå, og løsningen er jo ikke å ha en mindre stadion, men hvordan fylle kapasiteten vi har.
                  Hva med å sende banner reklame ideen til klubben? Smart og lettjente kr for klubben. Hyll hyll for bra ide

Comment

• https://www.dagsavisen.no/sport/skal-stilles-krav-til-en-av-norges-storste-klubber-1.1473219?paywall=true

Bra sagt av vår eneste finne

Comment

• Hva sier han egentlig? Er bak betalingsmur.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                        Hva sier han egentlig? Er bak betalingsmur.
                        Uten å sjekke på nytt mener jeg han i korthet sier:
                        - Det skulle bare mangle at det ikke var trøkk mot og forventninger til Enga
                        - Og det får spillerne pent tåle

Comment

• Originally posted by Farmor View Post
                          Uten å sjekke på nytt mener jeg han i korthet sier:
                          - Det skulle bare mangle at det ikke var trøkk mot og forventninger til Enga
                          - Og det får spillerne pent tåle
                          Klart de skal tåle det, men VI(VIF-supportere) har en gang vært norges beste supportere og vi kan bedre.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                            Klart de skal tåle det, men VI(VIF-supportere) har en gang vært norges beste supportere og vi kan bedre.
                            Jo, men husk at Bård som bergenser ikke er bortskjemt.

Comment

• Originally posted by Farmor View Post
                              Jo, men husk at Bård som bergenser ikke er bortskjemt.
                              Synes han svarer diplomatisk egentlig! Helt i balanse og ikke noe for oss supportere å ta han på.

Comment

• Litt digg at vi er ferdig driti ut i Molde for i år.

Comment

Working...
                                X