Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 08 har 1-4-0 til nå. Håper Geir Bakke & Co minst klarer en uavgjort til på Lerkendal. De har slengt så mye dritt om Vålerenga på dette rbkweb.no, at dette er så jævlig koooos. Brenn bønder.

Comment

• Kjetil Wæhler har gått inn i styret til FC Lyn. Til de som ville hatt han på et All-Star team eller lignende. Ingen Engagutt.

Comment

• Grødem scoret det første målet for Kisa mot Skeid i går.

Comment

• Og Borchgrevink scoret for Notodden fra venstrebackposisjon, innlegg som gikk i mål.

Comment

• Da er Felix tilbake. Bra.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/ho...ke-i-valerenga

Comment

• Jeg har ikke vært så optimistisk siden foran 2006-sesongen. Redd for å jinxe ting... Men tar sjansen. Ting ser nemlig positivt ut.

Etter åtte kamper har vi et snitt på 1,75 poeng. Det gir 52,5 poeng ved sesongslutt. Siden oppstart av 16-lag i ligaen, vil det gi medalje i over halvparten av sesongene. Kan det gå i år? Her er noen grunner til at jeg tror det kan gå:

Troppen: Bredere og bedre enn på lenge. Shala tok plassen til Abu i dag mot Ranheim, og spilte meget godt. Vega kom inn og scora to. Dønnum!! Forsvaret vårt står godt, selv når Sam er borte. Felix inn. Spiller på flere strenger offensivt enn før.

Keeper: Adam har vært outstanding i år. Trygg og godt.

Ronny: Fremstår roligere med mer kontroll enn før. Stresser ikke så mye. Skryter av spillerne. Han har hatt flere år å bygge nå, og nå gir det resultat.

Stabilitet: vi viser bunnnivået sjeldnere enn før. Så langt kun mot KBK og Molde. Før har vi også ofte spilte en god omgang og en dårlig omgang. Det har vi unngått i år. Står hele kampene. Bedre trent?

X-faktor: Noen av spillerne har det. Seff Ejuke. Men også Dønnum og Vega kan gjøre ting ut av ingenting.

Comment

• Veldig enig. Digg med forsvar man stoler på. Og med med så mange gode offensive spillere blir det spennende å se hva Ronny velger til de neste kampene. Mange kombinasjoner jeg gjerne skulle sett.

Comment

• 14 på de 8 første i år, 12 på de 8 første i fjor og 18 etter 10. Vi må med andre ord ha 3 poeng både mot Godset og mot Lillestrøm for å ligge bedre an enn i fjor etter 1/3-spilt.. Det kan og bør gå! Isåfall har vi fått en fantastisk start med 2 poeng i snitt, noe som skal være mer enn nok til medaljeplass. Er vel bare spørsmål om tid før RBK reiser seg igjen, så lurt å ha et best mulig forsprang.

Vi får nyte tabellen mens vi kan, ikke ofte vi ligger foran både LSK, Brann og Rosenborg. Blitt vant til å prestere bedre enn bøfla, men det skal som regel ikke så mye til....
                  Kjekkere gutter finnes vel ei

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                    Kjetil Wæhler har gått inn i styret til FC Lyn. Til de som ville hatt han på et All-Star team eller lignende. Ingen Engagutt.
                    Nuvel, han var jo i Lyn fra han var 13 til 23 men han var rimelig pissed på Lyn når han dro derfra pga måten han ble behandlet på. Var veldig glad for å komme til Enga, men nå er vel alle de som saboterte for han borte og det er vel ikke akkurat plass til han på styret vårt.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                      Kjetil Wæhler har gått inn i styret til FC Lyn. Til de som ville hatt han på et All-Star team eller lignende. Ingen Engagutt.
                      Fantastisk bra han gikk dit. Fyll både styrene til Lyn og Lsk med vif folk. Som jeg hører av flere høyt oppe i Lsk,så går det ikke på skinner der oppe .Jeg tror Lsk tusler ned også.La oss heller bruke/samarbeide med disse små klubbene Lyn og Lsk og bruke di som farmer klubber for oss.
                      La oss ta over både Oslo og Akershus

Comment

• Originally posted by Onkel skrue View Post

Fantastisk bra han gikk dit. Fyll både styrene til Lyn og Lsk med vif folk. Som jeg hører av flere høyt oppe i Lsk,så går det ikke på skinner der oppe .Jeg tror Lsk tusler ned også.La oss heller bruke/samarbeide med disse små klubbene Lyn og Lsk og bruke di som farmer klubber for oss.
                        La oss ta over både Oslo og Akershus
                        Det var en deilig dag den gang Lyn forsvant ut av systemet vårt. Og det hadde vært minst like deilig om Lsk hadde rykka ned. Hvilket smil om munnen på jobb, dagen etter Kippe har avsluttet karrieren med nedrykk!!

Samtidig har saken en annen side: Jeg mener vi er avhengig av disse lokale hatkampene. De mobiliserer flere folk på kamp, det blir liv og leven (og litt slåssing innimellom), og disse kampene er med og definerer hvem vi er som klubb. Så selv om hjertet mitt ønsker at Lyn aldri kommer tilbake og at Lsk forblir der nede i 1.divisjon sammen med Nest-Sotra og Tromsdalen... så sier hodet mitt noe annet. Desverre.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                          Litt info:
                          Alle under 18 kommer inn for 100 kr og kan kjøpe sesongkort for 500 kr.

Alle under 25, samt studenter, får plass på kortsida for 185.

Studenter kan få plass på langsida for 200, mens det er 300 for voksne.

I forbindelse med Engaland, spanderer OBOS billetter til alle som møter opp.

NRC gir bort alke/de fleste av sine billetter bort til Vålerenga Samfunn som igjen gir de bort til veldedige formål.

I tillegg har DnB flere kampanjer i løpet av sesongen hvor de deler ut billetter for voksne og barn for mellom 0-100 kr.

Mange forslag går ut på stunts som "ta 50 kr billetten for alle. Da får man utsolgt stadion og man tjener omtrent like mye". Nei. For hver billett ender man opp med å tape penger. Ticketmaster skal ha sin cut, Skatteetaten skal ha sin del, mens utgiftene som ligger fast i bunn må likefullt betales.

Så må jo dette markedsføres på en måte og det koster også penger.

På toppen av dette svekker det grunnlaget for å selge sesongkort. Hvorfor skal man kjøpe sesongkort når det blir billigere å benytte seg av slike stunts og ende opp med å betale mindre?

Og klubben har ikke penger til overs, selv ikke "for å tjene penger må man bruke penger". Man kutter ikke 2,5 årsverk for bare noen mnd sida for moro skyld...

På alle undersøkelser som er gjort i Norge, selv våre egne, viser at pris ikke er avgjørende for folk flest om de går på kamp eller ikke. Topp to, for både om man drar, eller ikke drar, er de samme: Kamptidspunkt og om man har noen å reise sammen med.

Når man er på kamp, scorer stemning/atmosfære alltid høyere enn sportslig resultat.

Når det er sagt, klubben får med seg disse forslagene som kommer, både her, i blogger, sosiale medier og gjennom kontinuerlige samtaler med supporterne. Noe er prøvd, andre ikke, men man ser hele tida etter nye måter å tiltrekke seg tilskuere på - uavhengig av sportslig resultater.
                          FrankO: Som ett mulig forslag til å verve nye tilskuere og gjerne den litt yngre garden, hva med å arrangere en såkalt stadionvisning hvor man også får møte en eller flere av spillerne? Skjønner man ikke kan gjøre som i England hvor man kjører dette hele tiden da dette er Big business der, men la oss si at man har dette i runder på 3-4 ganger før sesongen og at kriteriene er at hvis man kjøper sesongkort før en viss dato så får man med gratis stadionvisning og møte med noen av spillerne på kjøpet. For min egen del så er ikke det å treffe spillerne så stort, men stadionvisning kunne jeg gjerne tenkt meg selv. Og i forbindelse med en slik stadionvisning så la sjappa ha en liten ministand hvor man kanskje kan få solgt noen enkle effekter. Alternativt er jo også å selge dette til de som ikke kjøper sesongkort i tillegg. Fort gjort at flere unger drar med seg foreldra på noe slikt for å møte spillerne og se stadion vil jeg tro. Eller er dette noe som ville vært veldig kostbart og krevende?

Comment

• Originally posted by Vader View Post

Eller er dette noe som ville vært veldig kostbart og krevende?
                            Dette var jo planen da vi åpna stadion, men når den først ble ferdig timer før den første kampen, gikk ikke det. Nå går det på ressurser, men absolutt en god idé. Da vi hadde Engaland her tidligere i år, var enkel omvisning av garderobeområdet en del av programmet og det ble veldig godt tatt imot. Så ja, absolutt en god idé!

Comment

• Originally posted by Ottestad View Post

Det var en deilig dag den gang Lyn forsvant ut av systemet vårt. Og det hadde vært minst like deilig om Lsk hadde rykka ned. Hvilket smil om munnen på jobb, dagen etter Kippe har avsluttet karrieren med nedrykk!!

Samtidig har saken en annen side: Jeg mener vi er avhengig av disse lokale hatkampene. De mobiliserer flere folk på kamp, det blir liv og leven (og litt slåssing innimellom), og disse kampene er med og definerer hvem vi er som klubb. Så selv om hjertet mitt ønsker at Lyn aldri kommer tilbake og at Lsk forblir der nede i 1.divisjon sammen med Nest-Sotra og Tromsdalen... så sier hodet mitt noe annet. Desverre.
                              Om Lyn kommer tilbake til Eliteserien så er jeg redd for at hatet ikke er like stort som det en gang var. Lyn gikk fra å være den klubben vi aldri slo i serien, til å bli en liten glemt sak nede i 3.div. Vi slo dem heldigvis i siste obligatoriske seriekamp før dem rykka ned! I'm afraid of no ghost!!

LSK kunne jeg gjerne likt å sett nede i OBOS i ett år eller to kun for å gi dem en skikkelig smekk på pungen. Stort problem om dem faktisk holder seg der nede. Plutselig har vi ingen i Eliteserien lenger, dessverre. Stabæk for meg er ubetydelige.
                              Elsker Bergen By

Comment

• Originally posted by Waldemar View Post

Om Lyn kommer tilbake til Eliteserien så er jeg redd for at hatet ikke er like stort som det en gang var. Lyn gikk fra å være den klubben vi aldri slo i serien, til å bli en liten glemt sak nede i 3.div. Vi slo dem heldigvis i siste obligatoriske seriekamp før dem rykka ned! I'm afraid of no ghost!!

LSK kunne jeg gjerne likt å sett nede i OBOS i ett år eller to kun for å gi dem en skikkelig smekk på pungen. Stort problem om dem faktisk holder seg der nede. Plutselig har vi ingen i Eliteserien lenger, dessverre. Stabæk for meg er ubetydelige.
                                Lyn var den klubben vi aldri slo fordi vi aldri møtte de.
                                Vi slo de i 1981. Neste møte var i 2002. Altså hadde vi ikke møtt de på 21 år, og heller ikke slått de på 21 år. Morsom gimmik som dessverre vippa Lyns vei de neste 7-8 årene, da de påfølgende 15 møtene resulterte i 10 Lyn-seire og 5 uavgjort. Men i 2009 spilte vi U den første kampen og slo de 4-1 i den siste, og kan altså snu på flisa. Lyn har ikke slått oss siden 2008 - altså er vi ubeseira i 11 år. (enda i disse 11 årene HAR vi faktisk møtt Lyn 2 ganger i cupen og vunnet begge gangene - i perioden 1981-2002 møtte vi aldri Lyn).
                                Jeg tror vi klarer finfint å bygge opp et nytt og friskt hat mot Lyn - hvis vi vil.

Jeg kunne også likt å se LSK et år i OBOS - både for å gi de en på pungen, men også for å stoppe rekka deres som det laget som har vært lengst i øverste divisjon. Men, jeg vil gjerne ha de tilbake året etter. For, det er deilig å ha noen å hate...

At du sier at Stabæk er ubetydelige synes jeg egentlig er litt trist. Handler dette om å ignorere de for å unngå å gi de noen form for anerkjennelse? Jeg synes det er superdigg å slå Stabæk (men, så jobber jeg midt i Stabækland og omgås mange smurfer i det daglige), og jeg tror vi kunne bygd opp samme "hatforhold" til Stabæk som vi en gang hadde til Lyn.

I min bok burde vi fått opp igjen Lyn og gått sammen med de, LSK, Stabæk (og kanskje Godset?) og laget vår egen lille serie i serien - hvert år burde det blitt delt ut en diger pokal basert på interne oppgjør i Eliteserien til "Kongen av Stor-Oslo". Legg prestisje i kampene mot naboene våre og våg å legge litt stolthet i potten Det skal være übersurt å tape mot Lyn, LSK, Stabæk og Godset. Og det skal være like godt å slå de

Comment

Working...
                                X