Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Calven View Post
    Det er vel ingen som er her inne og leser og legger vekt på det,verken Deila eller andre i det sportslige apparatet. Må kun være for å få seg en god latter
    Nei, dere har for stor tro på dere selv gutter.
    Det er ikke så ofte, men her er jeg helt enig med deg.
    hva vi lirer av oss her inne er helt uvesentlig.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Surve litt mindre?
      Yte mer support enn kritikk?
      Helt enig med deg på ett generelt grunnlag, men når det går mange nok ganger på repeat knappen evt same prosedure as every year James så må det være rom for å utrykke sin misnøye for nå tærer det virkelig på for en del. Selv om negativitet ikke er bra så er det uansett ett tegn på at man bryr seg. Er verre om folk snur ryggen til og gir fullstendig f og det ser man jo alt har skjedd med en del og derfor bør det blinke noen røde lamper på Valle nå. Men man bør kritisere på en måte som er akseptabel og det synes jeg de fleste av oss her inne gjør selv om det finnes unntak ja.

Comment

• Synes folk her inne er egentlig ganske positive, tatt i betraktning at vi er Vålerenga and all that. Samme på stadion. Det er ikke de. Harde kjerne som skriker , og skjeller ut spillerne.

Comment

• Dønnum er i støtet! :-)

https://www.nettavisen.no/sport/aron...423811822.html

Comment

• Utrolig deilig å avslutte sommersesongen med to sånne kamper og 10-1. Det er flust med fine oppslag om dagen og alle er enige om at vi garantert tar medalje. Det er jo selvsagt for å rive oss ned om det skulle bli en uavgjort eller et tap. Jeg er spent på hvordan lang ferie slår ut på lagene i toppen. Jeg tror ikke bodø eller odd står løpet helt ut, se bare på hvordan viking har falt etter å ha vært i teten tidlig. Nå kan det se ut som odd mister sander svendsen og, det hjelper dem neppe. Når det er sagt tror jeg ingen av dem vil falle veldig langt, men det trengs heller ikke for at vi skal gå forbi. Rbk blir farlige, de er ikke så langt bak oss og vil nok gjøre det bedre siste halvdel enn første. Brann er ett poeng bak oss, men de har spilt en kamp mer. Det er disse lagene (odd, bodø, rbk, brann og oss) som sloss om plass 2-4 (6) sånn jeg ser det. Jeg kan dessverre ikke se for meg at vi går forbi Molde.

De neste fire kampene venter Kristiansund (h) Godset (B) Stabæk (B) Haugesund (H) der bør det bli mange poeng.

Så blir det tøffere med bodø (b) rbk (h)

Vi går en spennende høst i møte!

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post
              Jeg kan dessverre ikke se for meg at vi går forbi Molde.
              Vi har en kamp mindre spilt enn Molde. Mot Stabæk. Vinner vi den er vi 3 poeng bak Molde. Slår vi Molde hjemme er vi a poeng med de. Så da er det bare å sørge for å følge Molde resten av sesongen og holde skåringskåtheten oppe, så tar vi de på målforskjell til slutt

Ingenting er umulig.

Comment

• Greia nå blir å ta seg av KBK på en overbevisende måte hjemme. Gjør vi det, er selvtilliten bygget opp mot Haugesund og Bodø, inntakt. Da skal Godset, Stabæk og Haugesund få det tøft.

Comment

• Blir spennende å se åssen vi gjør det etter en så lang pause. Forhåpentligvis ungår vi også skader på nøkkelspillere i denne perioden. Tenker spesielt på shala og adekugbe. Utrolig gøy at vi har spillt så bra kontringsfotball i år, det har vært mangelvare i alt for mange år. Skal vi ut i europa så møter vi også lag som mest sannsynelig er veldig gode med ball, og da blir evnen til å kontre desto viktigere.

Comment

• Originally posted by SideLinjeKjeksen View Post
                    Blir spennende å se åssen vi gjør det etter en så lang pause. Forhåpentligvis ungår vi også skader på nøkkelspillere i denne perioden. Tenker spesielt på shala og adekugbe. Utrolig gøy at vi har spillt så bra kontringsfotball i år, det har vært mangelvare i alt for mange år. Skal vi ut i europa så møter vi også lag som mest sannsynelig er veldig gode med ball, og da blir evnen til å kontre desto viktigere.
                    Jeg synes det var nærmest en perfekt kamp mot B/G hvor vi var gode defensivt og samtidig dødelig effektive på kontringer.

Comment

• Vi har vel en ekstra lang kamppause siden alle de andre lagene spiller denne uken. Spillerne våre har allerede pause nå og så kommer de tilbake tidligere (?) enn de øvrige lagenes spillere. Normalt burde det være en fordel men vi trenger kanskje en treningskamp før det starter igjen? Noen som vet om det er planlagt?

Comment

• Æ'kke meningen å være negativ nå, men fy faen så kjedelig livet som supporter er akkurat nå. 1 av 4 uker er nå gått til neste kamp og den ene uka her føles som en evighet, hvordan blir da de tre neste? Det skjer ikke en jævla dritt. Ikke noe nytt om spillere på vei ut/inn og forumet er også rimelig dødt og ingen å krangle eller diskutere med (eller andre som diskuterer/krangler) og selv Jordal bygginga går nå sakte selv om taket er plass. Elsker sommer'n som årstid, men hater pausene som det blir av det, spesielt når man ikke er på ferie selv akkurat nå. Måtte bare få ut litt frustrasjon her, så beklager at dette er ett innlegg om absolutt ingenting.

Comment

• Ja, det er kjedelig med pauser. For å ikke glemme veien opp til stadion har jeg plottet inn rekruttkamp i morgen 18.00 og damekamp den 27.7.

Comment

• Vi kan jo prøve oss på en oppsummering av sesongen hittils.
                            Vi har altså 24 poeng etter 14 kamper og statistikken viser 7-3-4. At 3 av de 4 tapene har kommet borte mot Molde, Kristiansund og RBK var forventa før sesongen. Men de to sistnevnte viste jo at bunn-nivået ikke er forbedra. I Molde fikk vi en leksjon i effektivitet; kampen i seg sjæl var ikke så rævva..
                            Det siste tapet hjemme mot de pissgule er det bare å fortrenge.

3 uavgjort; borte mot Brann og Viking og hjemme mot Sarp.
                            Uavgjort i Bergen har vel omtrent blitt tradisjon. Uavgjort mot Viking er også ok, spesielt siden vi røyk på et rødt kort. Uavgjort hjemme mot Sarp var skuffende slik sesongen deres har vært, men før sesongen hadde jeg tatt uavgjort lett.

Seierne: endelig seier borte mot Haugesund. Borteseiern mot Ranheim var også helt innafor.
                            Så har vi 5 hjemmeseire. Godset, Tromsø og Mjøndalen er vel i kategorien forventa, men de skal jo vinnes. Odd har vi hatt et ålreit tak på hjemme; sterk å opprettholde statistikken. Glimt-kampen var i kategorien forventa seier før sesongen men det var lave forventninger før selve matchen.

Oppsummeringa er at dersom jeg ser på forventningene før sesongen så er vi foran skjema.
                            Men skal det bli noe morro utover i sesongen må vi ta mer poeng borte.
                            2-2-3 i bortestatistikk er akkurat på grensa hvis man har håp om topp 4. Og vi har igjen bortekamper i nord, i Drammen, i Bærum, i Skien og på Romerike. På de 7 stedene har det vært mye varierende resultater de siste åra..

Dog; fortsetter vi å ta mye poeng hjemme (5-1-1 til nå) så trenger vi ikke å imponerene mye borte, men vi må hale i land uavgjort el seier i flertallet av de 8 bortekampene som er igjen

Comment

• Originally posted by Vader View Post
                              Æ'kke meningen å være negativ nå, men fy faen så kjedelig livet som supporter er akkurat nå. Ikke noe nytt om spillere på vei ut/inn og forumet er også rimelig dødt......
                              Føler du at det hjalp med salget av Ejuke da eller?
                              For de som kan styre sitt eget lag:
                              vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Føler du at det hjalp med salget av Ejuke da eller?

Ingen tvil om at Ejuke var viktig for oss. Likevel bør medalje være mulig uten han. Vårt toppnivå er skyhøyt denne sesongen, og det er egentlig ikke så mange lag som skremmer meg denne sesongen. Det er mye rart rett og slett. Det er få stabile lag og mye rare resultater. Kunsten for vår del er å holde et stabilt høyt nivå utover høsten, noe som har vist seg å være et problem for oss i veldig mange år nå. Hvis vi mot formodning klarer det så tror jeg medalje er sannsynlig.

Comment

Working...
                                X