Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hadde man bare hatt et forbund som hadde tatt hensyn til norsk fotballs beste...

Det er skammelig for norsk fotball at vi kun spiller de helgene der det absolutt ikke skjer noe annet.

Comment

• Der satt KFUM 2-1 mot Raufoss. Det KAN bli byderby neste år.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
        Der satt KFUM 2-1 mot Raufoss. Det KAN bli byderby neste år.
        Tenk om Kåffa skulle rykke opp da? Det sier litt om nivået i norsk fotball om dagen, huff.
        Forstå meg rett, vi trenger et lag til her på toppen, men at det skulle bli Kåffa, hvem hadde trodd det for 2 år siden?
        All ære til den gjengen, de har virkelig stått på!
        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Tenk om Kåffa skulle rykke opp da? Det sier litt om nivået i norsk fotball om dagen, huff.
          Forstå meg rett, vi trenger et lag til her på toppen, men at det skulle bli Kåffa, hvem hadde trodd det for 2 år siden?
          All ære til den gjengen, de har virkelig stått på!
          Tenk hvis vi skal invadere KFUM Arena. Blir jo det totale kaos. Deilig kaos.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post
            Hadde man bare hatt et forbund som hadde tatt hensyn til norsk fotballs beste...

Det er skammelig for norsk fotball at vi kun spiller de helgene der det absolutt ikke skjer noe annet.
            Det skal sies at klubbene har vært med på å lage dette oppsette, i tillegg til at flere av klubbene også er positive til at oppsette er som det er.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Det skal sies at klubbene har vært med på å lage dette oppsette, i tillegg til at flere av klubbene også er positive til at oppsette er som det er.
              For egen del driter jeg i hvem som har skylda. Idioti er idioti.
              Jeg nevnte det tidligere, at jeg tror et såpass oppstykket program først og fremst gavner de dårligere lagene. Forskjellen på topp og bunn er større når alle er i matchform. Tror jeg da. Å ta disse, nær sagt regelmessige, pausene gjør at man kommer ut av flyten, og stadig må starte litt på nytt.
              Jeg tror også det reduserer kvaliteten på hele produktet, og at det ødelegger en del av progresjonen man får i spillet ift å spille kamper jevnt og trutt.
              Videre tror jeg det dreper en del av innlevelsen, spenningen og engasjementet rundt ligaen.

Jeg håper vi i fremtiden får se et mer helthetlig oppsett.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post

For egen del driter jeg i hvem som har skylda. Idioti er idioti.
                Jeg nevnte det tidligere, at jeg tror et såpass oppstykket program først og fremst gavner de dårligere lagene. Forskjellen på topp og bunn er større når alle er i matchform. Tror jeg da. Å ta disse, nær sagt regelmessige, pausene gjør at man kommer ut av flyten, og stadig må starte litt på nytt.
                Jeg tror også det reduserer kvaliteten på hele produktet, og at det ødelegger en del av progresjonen man får i spillet ift å spille kamper jevnt og trutt.
                Videre tror jeg det dreper en del av innlevelsen, spenningen og engasjementet rundt ligaen.

Jeg håper vi i fremtiden får se et mer helthetlig oppsett.
                Her treffer du meget bra. Spesielt angående spenningen i serien. Om man trener for å bygge muskler så må man trene jevnlig, går ikke ann å trene en dag å vente 2 uker til neste gang. Samme med fotballen. Spille kamper jevnlig, ikke så oppstykket som serien i Norge er.
                Sorry, ekstremt dårlig sammenligning.

Comment

• Originally posted by enga View Post

Her treffer du meget bra. Spesielt angående spenningen i serien. Om man trener for å bygge muskler så må man trene jevnlig, går ikke ann å trene en dag å vente 2 uker til neste gang. Samme med fotballen. Spille kamper jevnlig, ikke så oppstykket som serien i Norge er.
                  Sorry, ekstremt dårlig sammenligning.
                  Nei det er ingen dårlig sammenligning, og vi ser det samme i hockey.
                  Etter lange pauser er det som å starte på nytt, og det er utrolig surt når man har flyt selvfølgelig. Det blir heller ingen stabil serie, og derfor oppleves det hele som en kokkosserie.
                  Skal det bli rettferdig til slutt, må det være mer helhetlig.
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Interessen blir ikke akkurat bedre når serien er en eneste lang pause heller. Det er direkte drepende for interessen og produktet.

Comment

• Har ikke dette med at de lagene som skal ut å møte lag fra Færøyene, Malta og Luxembourg i 1.runde må ha en måned med restitusjon?

Nytter ikke for NFF og klubbene å klage på dårlig kvalitet og dalende interesse når man ikke klarer å arrangere fotballkamper i den tiden av året det er best å spille fotball. I Sverige har de klart å avvikle fire serierunder av Allsvenskan i juli måned. Hvorfor er det enklere der enn her?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                        Har ikke dette med at de lagene som skal ut å møte lag fra Færøyene, Malta og Luxembourg i 1.runde må ha en måned med restitusjon?

Nytter ikke for NFF og klubbene å klage på dårlig kvalitet og dalende interesse når man ikke klarer å arrangere fotballkamper i den tiden av året det er best å spille fotball. I Sverige har de klart å avvikle fire serierunder av Allsvenskan i juli måned. Hvorfor er det enklere der enn her?

Det bunner vel i grunn ut i at de klubbene som skal spille i Europa ikke klarer å spille 2 kamper i uken. Det er pinlig rett og slett. De bør absolutt vært godt nok trent til å klare det. Men i stedet ødelegger de hele produktet for å "legge best mulig til rette" for lagene som skal ut i Europa.

Comment

Det bunner vel i grunn ut i at de klubbene som skal spille i Europa ikke klarer å spille 2 kamper i uken. Det er pinlig rett og slett. De bør absolutt vært godt nok trent til å klare det. Men i stedet ødelegger de hele produktet for å "legge best mulig til rette" for lagene som skal ut i Europa.
                          Ja, det er bare trist. Arven etter Semb. Burde heller prøve å lage en interessant norsk serie for de som bor i Norge. Start i alle fall med det. Og hvis det trengs to ukers opphold i serien for å slå et lag fra Færøyene over to kamper så er det kanskje like greit om det blir med det. Da har man ingen ting i Europa å gjøre.

Comment

Hvor har du det fra? Hørte det stemte i fjor men har ikke hørt noe i år og jeg regnet med klubbene hadde tatt til vettet. Vi vet NFF ødelegger norsk toppfotball men skulle tro klubbene var litt mer seriøse. Bortsett fra puddingklubbene som ikke tåler to kamper i uka og støtter eviglange sommerferier med dertil påfølgende snøballkrig.

Comment

• Da var Joacim Jonsson ute med sin vurdering av VIF etter halvspilt Eliteserie:
                              https://www.eurosport.no/fotball/eli...aulNwc_oh8QjHM

Hans anbefaling for høsten er å erstatte Nation hvis han er ute lenge, og finne en mer gjennombruddshissig spiller fremover i banen.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                                Da var Joacim Jonsson ute med sin vurdering av VIF etter halvspilt Eliteserie:
                                https://www.eurosport.no/fotball/eli...aulNwc_oh8QjHM
                                Jeg lurer veldig på hvorfor ikke J. Jonsson har laget noen saker om det fantastiske suksessen vi har hatt denne sesongen med tanke på at han før sesongen rangerte oss bak Mjøndalen. (hans tips for oss: https://www.eurosport.no/fotball/eli...65/story.shtml og hans tips for Mjøndalen: https://www.eurosport.no/fotball/eli...04/story.shtml
                                Han mente Mjøndalen har en trener som er bedre enn vår og at de derfor får høyere terningkast. Skal vi ha noe som helst i toppen å gjøre må Abu hode seg skadefri.

Det kan vel diskuteres hvor godt han traff og jeg har med stor forundring sett han rope om at noe annet enn medalje for oss er for dårlig. Det henger vel ikke så godt sammen om ikke Mjøndalen tar sølv eller gull da. Forøvrig virker det som klubben også tenker at stopper og spiss er noe vi trenger j.f de siste overgangsryktene, men det trenger man kanskje ikke være rakkettforsker for å skjønne?

Comment

Working...
                                X