Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Litt kulere med medalje, men Europa League er det viktigste. Om det holder med 4.plass for det så er det i og for seg greit nok det. Men det avhenger av at Odd blir topp 3 og vinner cup'en.

Det er de interne oppgjørene mot Glimt og Odd som blir de viktigste kampene. Taper vi dem så må vi fort ta igjen ti poeng. Og så må vi helst vinne, i alle fall spille uavgjort mot Brann og RBK hjemme for å holde dem bak oss.

Hvis ikke vi klarer det så er det oss selv vi har å takke. Vi ga bort to poeng i går, tapte to hjemme mot Sarpsborg, tapte tre mot LSK, og tapte sannsynligvis to mot Viking også. Burde kanskje også fått med oss poeng fra Kristiansund også. Skal vi sloss i toppen så er det sånne tabber vi ikke kan ha for mange av.
    Kommer man inn samme sted i Europa League uansett hvilken plassering som får oss dit? Eller vil feks en 2.plass gi en fordel?

Uansett mener jeg at å satse på 4.plass blir litt for mye gambling med ting man ikke har påvirkningskraft på. En 4.plass gir Europacup i 4 av de siste 10 åra. I år så er det som du nevner mer eller mindre kun aktuelt hvis Odd vinner cupen, og sjansen for at de både vinner cupen og havner foran oss på tabellen ser jeg på som liten, da jeg tror de ikke klarer begge deler. Så i år er jeg stygt redd for at det kun er plass 1, 2 og 3 i ligaen som gir Europa, Og sånn som det ser ut nå er det kortere til Kristiansund på 7.plass enn Glimt på 3.plass(og de har i tillegg en kamp til gode på oss).

Jeg er med andre ord enig, og at vi må vinne masse kamper for å klare det, men at 4.plass ikke kommer til å holde. Og siden 4.plassen ikke gir Europa så gir det meg så og si ingen mer glede enn en 6.plass.

Comment

• Originally posted by Nico 8 View Post

Kommer man inn samme sted i Europa League uansett hvilken plassering som får oss dit? Eller vil feks en 2.plass gi en fordel?
      Så vidt jeg forstår er det pr nå likt for 2. og 4. plassen på Europaligakvalifiseringen. Norge må opp fire plasser på UEFAs nasjonsranking (pr nå 29) for at cup-vinneren kommer inn en runde seinere. Hvis vi kommer til Europa vil vi ev. også nyte godt av om Molde og rbk gjør det godt, for da kan norske lag få bedre seeding. (Ikke for det, hold rbk langt unna CL, for det er alt for mye penger der).

Her er en side som har MYE info om kvalifisering til Europa (har ikke sett mye på den de siste åra, men det ser ut som den er godt oppdatert): https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/index.html

Comment

• Er det noen som vet når terminlista spikres for resten av sesongen etter Rosenborg-kampen?
        Å skulle planlegge reising til match etter at Eurosport har tatt over spakene har blitt et sant I-landshelvete.

Comment

• Kommer når Europakvaliken er ferdig for alle norske lag. Hadde en diskusjon på Twitter med en av nissene der i sommer, og de gjør det sånn fordi i fjor (da de beramma alle TV-kamper veldig tidlig, skryt for det) så ble det mye flytting av kamper fordi lag kom inn i gruppespillet i Europa.

Hvorfor de ikke bare gir RBK lørdagskamp de ukene det er CL og Molde/Haugesund søndagskamp de ukene det er EL først som sist og berammet resten deretter er beyond me.

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post
            Kommer når Europakvaliken er ferdig for alle norske lag. Hadde en diskusjon på Twitter med en av nissene der i sommer, og de gjør det sånn fordi i fjor (da de beramma alle TV-kamper veldig tidlig, skryt for det) så ble det mye flytting av kamper fordi lag kom inn i gruppespillet i Europa.

Hvorfor de ikke bare gir RBK lørdagskamp de ukene det er CL og Molde/Haugesund søndagskamp de ukene det er EL først som sist og berammet resten deretter er beyond me.
            Ja jeg har prøvd å spørre han smørbukken fra Eurosport på Twitter, men han er jo ikke akkurat tilsnakkendes.
            8 og 15 august spilles neste runde i Europe League kvalliken, så da betyr det at Eliteserierunden som spilles helgen 15 september blir berammet en knapp måned i forveien. Helt borti natta dårlig!

Comment

• Noen som vet om laget trener i morgen? Eventuelt når?

Comment

• Da har rbk vært bak oss for siste gang i år. Så der røyk den drømmen om Europa. 1 poeng mot godset og Stabæk er faen meg ikke greit. Vi ser helt fastlåste ut, og vi har jo ikke en dritt å stille opp med i duellene på dødballer. Virker som alle buttplugsa vi har utpå der er 20 cm lavere enn motstanderene.

Comment

• Takk skal du ha Deila, nå har du ødelagt nok en sesong. Med kontrakt ut neste så klarer du helt sikkert å kjøre neste sesong til helvete også.

Comment

• Skal vi bli topp 4, må vi vinne resten av kampa, skal vi ha sjans til å komme foran rbk, brann og odd. Dumt å ikke hanke inn poeng mot de to dårligste laga i serien da. Så da blir det 5–-7. Igjen da.

Comment

• Originally posted by Doktor I View Post
                      Skal vi bli topp 4, må vi vinne resten av kampa, skal vi ha sjans til å komme foran rbk, brann og odd. Dumt å ikke hanke inn poeng mot de to dårligste laga i serien da. Så da blir det 5–-7. Igjen da.
                      Spørsmålet er når sesongen skal defineres som ødelagt. På det tidspunktet kan det jo være på tide å kjøre inn Felix og Grødem og la de få en sjanse til å etablere seg.

Comment

• Kjenner jeg egentlig er ferdig med å irritere meg. Jeg forventer ikke noe lenger. Vi er der vi er etter snart tre år med Deila og jeg har ikke tro på at det kommer til å bli noe bedre heller.

Trist at hovedstadens eneste topplag ikke klarer å få noe mer ut av et helt enormt potensiale enn det her.

Comment

• Må innrømme at de som sa at vi solgte oss vekk fra europa med Ejuke hadde rett. Det er nitriste saker vi leverer og de som forventer noe bedre enn 7. plass kommer til å bli skuffet. Men står ved det jeg har sagt om at det ikke er noen løsning å sparke Deila. Han har det han har å jobbe med.
                          I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

• I kveld er jeg bare resignert. To poeng på de tre siste drepte sesongen for oss. Vi fucker det opp hver bidige gang det er mulig å få til noe.

I stedet for medaljekamp er vi trygt plassert på 6. plass etter 17 runder. Sju poeng opp til tredjeplass, og for å komme dit må vi forbi Rosenborg, Brann og Odd. I praksis tror jeg det eneste laget foran oss som vi har mulighet til å ta igjen er Brann. Luka på fem poeng ned til lsk på tiende er en mer relevant å tenke på.

Eneste lyspunkt resten av sesongen er derbylørdag. I tillegg til to storseire til mot vilkårlige lag i det alle har mista trua.

Comment

• Det er bare ikke bra nok. Blir ikke overrasket om det faktiske besøket på stadion mot Haugesund blir under 4000. Panikken har innhenta Deila nå. Han vet at det brenner under beina på seg dersom han ikke leverer i år. Men problemene er større enn som så. Ny stadion skulle skape entusiasme og generere inntekter. Men man tok ikke høyde for et knusktørt sponsormarked i Oslo, utgiftene ble større enn budsjettert og på toppen av dette har vi bommet sportslig, år etter år. Merker på meg selv at det sitter langt inne å skulle blå opp penger til nytt sesongkort i desember. Vurderer å følge hockeyen nærmere. Der er det i hvertfall vinnermentalitet ute og går. Fotball Herrer A er bare trist.
                              Vi er Vål'enga!!

Comment

• Dritt lei ja, ikke en cupfinale, ikke Europa, ikke en dritt, vi må hvert år sitte og se på at RBK, mfk,Odd, Haugesund og tilogmed LSK prøve og kvalle til gruppespill i Europa. Og dette er hovedstadslaget, det er egentlig litt skammelig.

Comment

Working...
                                X