Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Ed1913 View Post
    I kveld er jeg bare resignert. To poeng på de tre siste drepte sesongen for oss. Vi fucker det opp hver bidige gang det er mulig å få til noe.

I stedet for medaljekamp er vi trygt plassert på 6. plass etter 17 runder. Sju poeng opp til tredjeplass, og for å komme dit må vi forbi Rosenborg, Brann og Odd. I praksis tror jeg det eneste laget foran oss som vi har mulighet til å ta igjen er Brann. Luka på fem poeng ned til lsk på tiende er en mer relevant å tenke på.

Eneste lyspunkt resten av sesongen er derbylørdag. I tillegg til to storseire til mot vilkårlige lag i det alle har mista trua.
    Vi får nå se. Synes ikke det er gitt at for eksempel ODD skal holde dampen oppe. Ikke nødvendigvis Brann heller. En rekke med seiere fra oss nå og pipa kan fort ha en annen lyd.

Som fryktet så passet den pausen på 1 måned etter storseieren mot B/G oss særdeles dårlig.. Men joda, skal innrømme at jeg tenkte mine negative tanker selv når kampen sto 1-1 og tiden rant ut. Veldig lyst ut ser det ikke.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Vi får nå se. Synes ikke det er gitt at for eksempel ODD skal holde dampen oppe. Ikke nødvendigvis Brann heller. En rekke med seiere fra oss nå og pipa kan fort ha en annen lyd.

Som fryktet så passet den pausen på 1 måned etter storseieren mot B/G oss særdeles dårlig..
      Ingenting gleder meg mer enn om du har rett, jeg har bare mista håpet. Det holder ikke at Odd, Brann og Glimt sprekker hvis vi fortsetter som vi gjør.

Etter to poeng totalt etter STB, Godset og KBK klarer jeg ikke se oppover på tabellen. De neste kampene våre er Haugesund (H), Glimt (B), Rosenborg (H) og Sarpsborg (B). De to siste er tradisjonelt bankers null til ett poeng. Glimt slår oss hvis de får beholde laget. Haugesund vårt eneste håp, jævlig viktig å vinne den.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Som fryktet så passet den pausen på 1 måned etter storseieren mot B/G oss særdeles dårlig.. Men joda, skal innrømme at jeg tenkte mine negative tanker selv når kampen sto 1-1 og tiden rant ut. Veldig lyst ut ser det ikke.
        Salget av Ejuke har nok mere å si enn pausen, for vi var skikkelig på gang. Vi hadde garantert tatt flere enn 2 poeng på de tre siste, med Ejuke. Nærmere full pott vil jeg tippe. Så viktig var han for det offensive spillet vårt. Men istedenfor å vente noen måneder, solgte klubben sannsynligvis medaljen.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post

Salget av Ejuke har nok mere å si enn pausen, for vi var skikkelig på gang. Vi hadde garantert tatt flere enn 2 poeng på de tre siste, med Ejuke. Nærmere full pott vil jeg tippe. Så viktig var han for det offensive spillet vårt. Men istedenfor å vente noen måneder, solgte klubben sannsynligvis medaljen.
          Joa, men jeg gidder ikke å bruke så mye energi på hvordan ting kunne vært med en spiller som ikke er i klubben lenger..

Comment

Ingenting gleder meg mer enn om du har rett, jeg har bare mista håpet. Det holder ikke at Odd, Brann og Glimt sprekker hvis vi fortsetter som vi gjør.

Etter to poeng totalt etter STB, Godset og KBK klarer jeg ikke se oppover på tabellen. De neste kampene våre er Haugesund (H), Glimt (B), Rosenborg (H) og Sarpsborg (B). De to siste er tradisjonelt bankers null til ett poeng. Glimt slår oss hvis de får beholde laget. Haugesund vårt eneste håp, jævlig viktig å vinne den.
            Sånn som Sarpsborg ser ut denne sesongen bør seier være mulig mot de.. Men joda, de er et lag som passer oss dårlig, og i tillegg er de trolig i poengnød for å berge plassen når vi møter de. Det er generelt en dårlig kombo for oss.

La meg drømme litt da: Vi slår Haugesund, vi tar en skalp og vinner mot Glimt. Uavgjort mot RBK og seier mot Sarpsborg. Det er brått 10p. Jada, jeg vet det er usannsynlig og at det mest sannsynlig ikke ender sånn.. Det er bare ett eller annet i meg som ikke har lyst til å gi opp denne sesongen helt enda.

Comment

Prediksjon: Håkon Evjen er Rosenborg-spiller før sommervinduet stenger.
              In the beginning the Universe was created.
              This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
              - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by Jepp View Post
                Må innrømme at de som sa at vi solgte oss vekk fra europa med Ejuke hadde rett. Det er nitriste saker vi leverer og de som forventer noe bedre enn 7. plass kommer til å bli skuffet. Men står ved det jeg har sagt om at det ikke er noen løsning å sparke Deila. Han har det han har å jobbe med.
                Ja, vi fikk visst det dessverre.

Personlig kan jeg ikke skjønne hvordan Deila fortsatt kan være trener her i 2020. Ingen fremgang og konkrete mål blir ikke innfridd. Mulig det sportslig ikke har så mye å si, men tilliten til Deila er så tynnslitt at han skremmer vekk folk.

Få inn Rekdal som sportssjef og Bohinen som trener. Så blir det i alle fall litt Vålerenga/-profil over det igjen. Det trengs.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Ja, vi fikk visst det dessverre.
                  Det er umulig å vite. Vi har spilt skikkelig skikkelig ræva kamper med Ejuke på laget i 2019 også.

Det blir for enkelt å konkludere med at Europa ble solgt med ham. Den fasiten får vi aldri tilgang på.
                  In the beginning the Universe was created.
                  This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                  - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by JohnF View Post

Det er umulig å vite. Vi har spilt skikkelig skikkelig ræva kamper med Ejuke på laget i 2019 også.

Det blir for enkelt å konkludere med at Europa ble solgt med ham. Den fasiten får vi aldri tilgang på.
                    Fasiten er at vår beste spiller ble solgt og det er helt innlysende at det påvirker spillet på banen, såpass ærlig må du også være. Er ikke rakettforskning dette.
                    Han bandt jo opp flere forsvarsspillere slik at andre fikk enklere vilkår. Bare legg merke til hvor mange ganger vi setter fart på kontringer nå, bortimot en sjeldenhet. Vi løper 10-20 meter og vender opp. Målsjansene vi skaper er stort sett dødball og ettertrykk, ellers ganske tomt der og.
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Vi var ustabile med Ejuke også, så det har du rett i. Det er som du sier helt umulig å vite, samt helt bortkastet å diskutere. Jeg skal for all del ikke nekte folk om de vil bruke tid på å diskutere det men..

Comment

• Vi som syter over manglende fremskritt for laget, vanligvis er jo serien kjørt for vår del i mai. Men i år fikk vi vente helt til august. Ække det fremskritt så veit ikke jeg

Comment

• Også bitcher og klager vi over den jævla spillepausa. Greit nok det, men dissa andre laga klarer da å spille fotball når de begynner igjen. Det må jo være noe som er riv føkkings gæærnt i opplegget vårt. Dette skjer jo hver eneste gang. Og det bør være mer til bekymring enn pausa i seg selv.

Comment

• Sesongen er ikke kjørt. Men vi MÅ rett og slett slå Haugesund, både for 3 poeng, og selvtillit før noen tøffe matcher. Gir meg ikke enda.

Comment

Den fasiten får vi aldri tilgang på. Så da blir spørsmålet om vi skal diskutere ut fra at Deila ikke hadde fått resultater, selv med Ejuke. Eller om salget av Ejuke har påvirket laget negativt.

Uansett. Jeg har resignert når det gjelder det her. Frustrasjon gikk over i sinne, men nå har det bare gått over i apati.

I mine øyne er det flere kriser her enn bare en sportslig krise. Og det er ikke krise at vi havner midt på tabellen, det er vi tross alt blitt vant til. Det er like mye en identitetskrise. Det har aldri vært suksess og resultater som har vært det viktigste her, selv om vi gjerne tar litt av det også. Det har vært evnen til å engasjere, til tross for resultatene, som har vært klubbens DNA. Det finnes andre arenaer også enn selve fotballbanen for en klubb som vår. Men vi møter ikke opp til kamp der heller.

Comment

• Vi skulle aldri ha solgt...*trommevirvel*.. John Carew! Da hadde vi vært norges beste klubb og hadde spilt i CL hvert år!

Comment

Working...
                                X