Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by ziggy75 View Post
    Vi skulle aldri ha solgt...*trommevirvel*.. John Carew! Da hadde vi vært norges beste klubb og hadde spilt i CL hvert år!
    Problemet er mer sammensatt enn bare 1 spiller til hvorfor laget ikke fungerer optimalt akkurat nå.. Mere enn nok kvalitet i dette laget til å spille bedre enn det som har blitt servert etter pausen.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
      Sesongen er ikke kjørt. Men vi MÅ rett og slett slå Haugesund, både for 3 poeng, og selvtillit før noen tøffe matcher. Gir meg ikke enda.
      Sesongen er ikke før den feite damen(Terje Svendsen) synger i november. Cupfinalen er vel i desember(?)

Jeg gir ikke opp helt enda jeg heller men vi trenger en seiersrekke og den MÅ starte mot Haugesund. Enkelt og greit..

Comment

• Seiersrekke, hva er det,vi har har ikke hatt seiersrekken på Gud vet hvor lenge, det er ett av våre største problemer. Straks vi har vunnet to kamper på rad, jo da blir alle spillerne høye på seg selv og tror dei er konger og så kommer tapene, på rekke og rad, helt til vi er kommet på samling i bånn og så innser dei at dei må jobbe litt igjen og så kan vi vinne en kamp igjen, noen uavgjorte ogkanskhe en seier til og då ramler tapene inn igjen. VINNERKULTUR NOPE, ikke overhodet i denne klubben

Comment

• 39p å spille om enda.. Det ser ikke veldig lyst ut. Men tror fortsatt det kan bli en bra høst.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Uansett. Jeg har resignert når det gjelder det her. Frustrasjon gikk over i sinne, men nå har det bare gått over i apati.

I mine øyne er det flere kriser her enn bare en sportslig krise. Og det er ikke krise at vi havner midt på tabellen, det er vi tross alt blitt vant til. Det er like mye en identitetskrise. Det har aldri vært suksess og resultater som har vært det viktigste her, selv om vi gjerne tar litt av det også. Det har vært evnen til å engasjere, til tross for resultatene, som har vært klubbens DNA. Det finnes andre arenaer også enn selve fotballbanen for en klubb som vår. Men vi møter ikke opp til kamp der heller.
            Vi er en klubb som er til de grader er underernært på sammenhengene positive opplevelser nå. Ja vi får enkeltopplevelser som er positive, men disse drukner i elendigheten etterpå gang på gang på gang på gang. Neste år er det 10 år siden vi hadde en skikkelig god sesong.

Så lurer jeg på hva er rollen til Espeseth i dette? Han sa en ting på møtet som var på Valle i oktober 2016 at vi skulle ta små edruelige steg for steg for hver sesong, men samtidig skulle vi være passe utålmodige. Nå husker jeg ikke om det var ordrett dette som ble sagt, men det var noe i den duren, så noen får korrigere meg. Men hva mente han med dette? Skal vi vente på sesong 5 og 6 til Deila før vi er på topp eller er det lov å forvente, nærmest kreve noe nå på sesong 3. Saken er den at den beste perioden vi har hatt med Deila ironisk nok var da han ikke var her, det vil si da det ble klart juli 2016 at han skulle ta over fra 1/1 2017. Den perioden var vi bra. Jada han var ikke ansatt da, men allikevel var han på en måte med da også mener jeg.

Som du sier. Vi er i ferd med å sakte men sikkert visne bort litt pga identitetskrise og vi engasjerer kun de mest ihugga. Med ny stadion burde det heller vært motsatt.

Comment

• Originally posted by Vader View Post
              Så lurer jeg på hva er rollen til Espeseth i dette?
              Du er vel ikke den eneste som lurer...

Han er i alle fall totalt usynlig. Uttaler seg til klubbens egne sider et par ganger i året og det er det. Det er nok ikke riktig stil hvis en av oppgavene dine er å skape interesse rundt et fotballag.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Problemet er mer sammensatt enn bare 1 spiller til hvorfor laget ikke fungerer optimalt akkurat nå.. Mere enn nok kvalitet i dette laget til å spille bedre enn det som har blitt servert etter pausen.
                Ja, laget fungerer ikke skikkelig. Men de som har hovedansvaret for at laget henger sammen og fungerer det er midtbanen det! De skal binde sammen laget og støtte både foran og bakover.

I Vålerenga er midtbanen redusert til ballflyttere. Hvis laget ikke scorer får angriperne skylda. Hvis laget slipper inn så får forsvarerne skylda. Midtbanen slipper alltid unna

Kandidater til midtbane er:
                1. Felix. Med ham får vi godt blikk, gode pasninger, teknikk på små flater. Han er også ivrig på å komme fremover og er rimelig målfarlig.

2. Erik: han viste i høst en god link med Abu. Meget ivrig til å bli med fremover, trår knallhardt til i dueller og bidrar med muskler i boksene.

3. Grødem: Jeg ønsker han i en litt dyp rolle. Han er høy og sterk på dødballer tror jeg, virker også rask og kan sprinte opp frekkasser som prøver å løpe gjennom VIF. Grødem er også rimelig god med ball, kan komme på sugende løp med ball og dundre til. Han kan fort score mål når han kommer litt inn i det.

4. Shala: Han er ingen sprinter, i likhet med de fleste andre, men er sterk i kroppen, god med ball og kan forsere i lengderetning. Målfarlig

5. Abu: Mangler fysikk og sprintfart. Men har intensitet og tempo på ball. Jobber steinhardt, søker hele tiden gode pasninger, men det kommer ikke så mange gode løp. Vaksinert mot målpoeng

6. Lekven. .For ordens skyld får jeg gjenta hva jeg mener om han. Svak på fysikk og fart. Har ikke noe konkret som kompenserer for det. Mange peker på abstrakte ting som å lese spillet, styre spillet osv, men dette blir fort subjektivt og ønsketenkning. Vaksinert mot målpoeng

Comment

• Vel, jeg har i hvert fall gjort meg to tanker om årsaken til denne dårlige perioden etter pausen:

For det første så var spillerne utrolig tunge i beina og slitne i de to første kampene mot KBK og Godset. Dette tror jeg er fordi Deila har kjørt på for hardt med trening i pausen som han alltid gjør og derfor var gutta stinne av trening de første kampene. Han bør kanskje vurdere å slippe opp litt tidligere eller roe ned et par hakk. Dette har han bedre greie på enn meg, men noe må jo gjøres galt når spillerne konsekvent er tunge i beina etter hver bidige sommerpause. Jeg støtter Deila i at vi skal være godt trent utover høsten, men grunnlaget skal jo legges om vinteren. Det å kjøre på med beinhard trening midt i sesongen vet jeg ikke helt hva jeg synes om, jeg er i hvert fall overbevist om at det koster oss en del poeng, og litt for mange poeng dessverre.

For det andre måtte Deila rote med laget igjen for å finne riktig konstellasjon etter salget av Ejuke. Det krevde altså 2 kamper før han fant ut at Horn-Myhre ikke kunne spille på kanten. Noe som gjorde at vi i de to første kampene etter pausen startet med feil lagoppstillingen og vi startet heller ikke å skape sjanser før dette ble rettet på. Det å rette på dette kostet oss ca 1 omgang per kamp. Dette i kombinasjon med tunge bein gjorde det ikke enkelt. Vi har også begynt å slippe inn dødballmål i hver bidige kamp igjen som vi holdt på med forrige sesong. Er det 2-3 kamper på rad nå vi har sluppet inn mål på dødball?. Dette må rettes opp i, og forsvaret generelt har falt et par hakk etter skaden til Nation. Vi får håpe dette retter seg opp med denne dansken vi har hentet.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Fasiten er at vår beste spiller ble solgt og det er helt innlysende at det påvirker spillet på banen, såpass ærlig må du også være. Er ikke rakettforskning dette.
                    Han bandt jo opp flere forsvarsspillere slik at andre fikk enklere vilkår. Bare legg merke til hvor mange ganger vi setter fart på kontringer nå, bortimot en sjeldenhet. Vi løper 10-20 meter og vender opp. Målsjansene vi skaper er stort sett dødball og ettertrykk, ellers ganske tomt der og.
                    Virker som du ikke forstod hva jeg mente. Kanskje jeg kunne uttrykt meg bedre?
                    Enig i at Ejuke har vært vår beste spiller i år og at det er sannsynlig at vi kunne prestert bedre med ham på banen. Men vi kan ikke si at laget med 100% sikkerhet ville prestert bedre med Ejuke på banen. Det ville vært en uærlig påstand, og såpass uærlig er jeg ikke.
                    In the beginning the Universe was created.
                    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                    - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Du er vel ikke den eneste som lurer...

Han er i alle fall totalt usynlig. Uttaler seg til klubbens egne sider et par ganger i året og det er det. Det er nok ikke riktig stil hvis en av oppgavene dine er å skape interesse rundt et fotballag.
                      Han svarer på Mail i det minste...

Utvekslet litt frem og tilbake med han før sommeren. Selv om det er positivt han tar seg tid til å svare, så var vi langt fra hverandre i synet på tingenes tilstand. Skjønner han må svare delvis slik han gjorde for oss utenforstående, men savnet allikevel en smule selvinnsikt/ydmykhet for alvoret.
                      Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                      -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Originally posted by donny View Post

Han svarer på Mail i det minste...

Utvekslet litt frem og tilbake med han før sommeren. Selv om det er positivt han tar seg tid til å svare, så var vi langt fra hverandre i synet på tingenes tilstand. Skjønner han må svare delvis slik han gjorde for oss utenforstående, men savnet allikevel en smule selvinnsikt/ydmykhet for alvoret.
                        Jeg har ikke noe behov for å maile med han. Jeg synes bare det er rart at ingen i klubben ser noe særlig poeng i å kommunisere med "kundene"

Comment

• Jeg så at man kunne stemme over tredjedrakta vi skal bruke i sesongen 2020 og 2021. Betyr det at vi fortsetter med Umbro i de sesongene? Så noen snakket om skifte til Nike.

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                            Jeg så at man kunne stemme over tredjedrakta vi skal bruke i sesongen 2020 og 2021. Betyr det at vi fortsetter med Umbro i de sesongene? Så noen snakket om skifte til Nike.
                            2021 er ikke nevnt noe sted.

Comment

• Originally posted by hp29 View Post

2021 er ikke nevnt noe sted.
                              Det står følgende på linken du har lagt ut: Hvilken tredjedrakt ønsker du for sesongen 2020-2021

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post

Det står følgende på linken du har lagt ut: Hvilken tredjedrakt ønsker du for sesongen 2020-2021
                                Ser det nå. Kan være fargekombinasjonen blir værende, men avtalen med Umbro er meg bekjent ikke forlenget utover 2020 sesongen.

Comment

Working...
                                X