Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

2019-sesongtråd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by hmchrist View Post

Ikke om du måler i antall poeng vi har sanka. Da må du tilbake til 2015 for å finne en sesong der vi sanka flere poeng de første 18 rundene.
    Men, for all del. De fire siste kampene har vært helt balle. 4 kamper på rad uten seier lukter ikke topplag, men det gjør oss likevel ikke dårligere enn vi har vært på mange år. I fjor hadde vi 2 ganger 5 kamper på rad uten seier. I både 2017 og 2016 hadde vi 6 kamper på rad uten seier. Også i 2015 (hvor vi starta med flere poeng de første 18 rundene) hadde vi 4 kamper på rad uten seier (men da var det fire tap på rad).
    Jeg krysser fingra for en snarlig snuoperasjon. Med en sterk borteseier i Bodø og en RBK-skalp hjemme er stemninga brått bedre. Det må være lov å håpe på det.
    Derfor sa jeg "akkurat nå". For på de siste 9 har vi kun vunnet 2. To flotte seiere, bevares, men resten har vært begredelig. Forsvaret revner som vått dasspapir for en høytrykkspyler så snart noen prøver seg på noe mer avansert enn ludo.
    angrepet står enten og slår lomper til hverandre til vi mister ball, eller så dunker vi dårlige innlegg på folk som ikke er der, eller på dverger i luftdueller mot goliat.
    midtbanen virker blottet for kreativitet, og jeg tror antall assists fra de på midten kan bekrefte det.
    Vi åpnet sesongen bra. Frem til 16.mai. derfra og ut har det vært dritt. Med to unntak. Vi røyk faen så det sang mot bærum i cupen! Vi ble driti ut og pissa på av lsk på hjemmebane. Vi taper mot godset som ikke hadde vunnet på mange måneder.
    Vi klarer ikke forsvare oss, vi klarer ikke etablere et eget spill, vi klarer ikke gjennomføre en match iht kampplanen, vi skaper ikke sjanser, vi tåler ikke havne under, vi tåler ikke ta ledelsen. Enten har vi trent for mye, eller så har vi ikke trent nok.

Dette prosjektet er dødt.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post

Derfor sa jeg "akkurat nå". For på de siste 9 har vi kun vunnet 2. To flotte seiere, bevares, men resten har vært begredelig. Forsvaret revner som vått dasspapir for en høytrykkspyler så snart noen prøver seg på noe mer avansert enn ludo.
      angrepet står enten og slår lomper til hverandre til vi mister ball, eller så dunker vi dårlige innlegg på folk som ikke er der, eller på dverger i luftdueller mot goliat.
      midtbanen virker blottet for kreativitet, og jeg tror antall assists fra de på midten kan bekrefte det.
      Vi åpnet sesongen bra. Frem til 16.mai. derfra og ut har det vært dritt. Med to unntak. Vi røyk faen så det sang mot bærum i cupen! Vi ble driti ut og pissa på av lsk på hjemmebane. Vi taper mot godset som ikke hadde vunnet på mange måneder.
      Vi klarer ikke forsvare oss, vi klarer ikke etablere et eget spill, vi klarer ikke gjennomføre en match iht kampplanen, vi skaper ikke sjanser, vi tåler ikke havne under, vi tåler ikke ta ledelsen. Enten har vi trent for mye, eller så har vi ikke trent nok.
      Jeg følger deg stort sett hit.

Originally posted by g-maZta View Post
      Dette prosjektet er dødt.
      Men her aner jeg puls og håper i all min naivitet at feberen snart synker.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post
        Men her aner jeg puls og håper i all min naivitet at feberen snart synker.
        Prosjektet er dødt, og bør gravlegges så fort som mulig.
        Det er en grunn til at alle andre klubber i ES klarer å etablere et spill, en plan, et system.
        Se bare på RBK for eksempel, sto til stryk etter 7-8 kamper grunnet ny filosofi gjennom ny trener. Noen justeringer og de er tilbake på vinnersporet.
        Se på Glimt også, eller Brann som har klart å justere seg på nytt. Haugesund, Lillestrøm og nå Stabæk.
        Hvorfor klarer alle de andre klubbene i ES dette? Og vi snakker IKKE 3 år eller mer, men ila kortere perioder.
        Vi har ingenting å legge skylda på bortsett fra "Team Drammen" og spesielt Deila.

Hvis man ser på interessen i media, publikumsnedgangen og den generelle "gi-faan"-mentaliteten som er i ferd med å bre seg over klubben, ringer iallefall alle mine bjeller.
        Merkelig om ikke Trøim og andre ser det og.
        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
          Hvis man ser på interessen i media, publikumsnedgangen og den generelle "gi-faan"-mentaliteten som er i ferd med å bre seg over klubben, ringer iallefall alle mine bjeller.
          Tenker litt det samme. Var på Rammstein-konserten (ja, det var helt rått) i går og skjenket ikke kampen en tanke. For 10 år siden ville jeg seriøst vurdert å selge konsertbillettene for å gå på kamp. Vet ikke om det hjelper noe å bytte trener, men jeg skulle i det minste ønske at Deila fikk noen endringsimpulser. Noe må det være mulig å gjøre for å hindre disse forbanna dødperiodene hvert jævla år.
          "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

• 13 minutters intervju av Deila her som svarer på kritikken:

https://video.eurosport.no/fotball/s...36/video.shtml

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
              13 minutters intervju av Deila her som svarer på kritikken:

Blir jo bare vås hele greia. Deila har dessverre null selvinnsikt og de nærmeste i ledelsen er ansatt av han. Det kommer ikke til å skje noe før Trøim ber om det - dessverre. Han sier jo så pent at "vi har kommet sterkt tilbake tidligere" - men det er jo merkelig hvor ustabile man skal være da? Vi må jo slå tilbake hver tredje kamp, det sier sitt. Men det er jo ikke rart heller når det er null plan og endringer av spillerposisjoner støtt og stadig.
              Nei, finn fram den berømte hatten!
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Blir jo bare vås hele greia. Deila har dessverre null selvinnsikt og de nærmeste i ledelsen er ansatt av han. Det kommer ikke til å skje noe før Trøim ber om det - dessverre. Han sier jo så pent at "vi har kommet sterkt tilbake tidligere"
                Sier han noe om når han mener at de har kommet sterkt tilbake tidligere? Kan ikke huske det har skjedd.

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                  13 minutters intervju av Deila her som svarer på kritikken:

Bra interview, men hører han sier at dem har fått mye bedre råd nå. Da var det ikke derfor dem solgte Ejuke. Begynner mer og mer å likne en kardinalfeil av sports direktør.
                  Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Jepp, det salget burde ha vært gjort etter sesongslutt og målsetningen var nådd. Amatører.
                    I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

• Bare nevner at Reka trengte knapt 4 minutter på å skape mer blest rundt klubben enn resten av gjengen har fått til hele sesongen.

Comment

• Originally posted by Jepp View Post
                        Jepp, det salget burde ha vært gjort etter sesongslutt og målsetningen var nådd..
                        Snakker du til deg selv?

Comment

• Reidar Sollie kommenterer gårsdagen og situasjonen:
                          https://www.dagsavisen.no/sport/kuns...-vif-1.1570725

Comment

Jeg skjønner hvor du vil, men pr idag har vi ikke en god nok midtbane til å plassere Lekven på benken.
                            Deila har plukket alle spillerne vi har idag, og han har ikke kjøpt inn etter plan, det ser vi alle (bortsett fra enkelte lovers).
                            Jeg er ekstremt uenig! Å ta ut Abu i stedet for Lekven er helt, helt feil. Synes du laget ble bedre etter at Abu gikk ut? Det er Lekven som sinker spillet, som er for treg til å presse skikkelig, som taper altfor mange dueller, som ved andre baklengs i går.

Abu trenger en annen makker! Shala og Israelsson er de som først bør prøves. Dette skulle bli bra midtbane! Jeg er brennsikker på at vi ville få se et lag som fungerer mye bedre. I fjor høst da Lekven var ute med skade var midtbanen utrolig mye mer solid. Husker noen bortekampen mot FKH i fjor? ettmålstap, men FKH skapte nesten ingenting. Midtbanen vår mye mer solid enn vanlig. Så kom tre strake seire. Men Finne spilte kant, noe jeg syntes begrenset laget. Finne bør benkes inntil vi får stabilisert laget og får orden på duellspillet.

Jeg må også peke på hvordan storseirene før ferien i år kom. Ligge kompakt bakpå, det er gjerne slik man gjør for å kompensere for manglende tempo på midtbanen. Så kan man gjerne oppnå kortsiktig suksess med kontringer. Men før eller siden vil svakhetene komme frem, særlig når man mister en super kontringsspiller som Ejuke.

Lekven er rett og slett et sportslig kjempeproblem for klubben. Så kan man jo spørre hvordan det kan bli slik? Jeg mener at både klubben og norsk fotball har problemer med midtbanespill. Dette går tilbake til Drillos dager, han ga opp midtbanekampen og trakk hele laget ned i forsvar. Dermed er det ingen bevissthet i norsk fotball på hva som skaper skikkelig midtbanespill og da kan man få slike situasjoner som med Lekven som underpresterer til de grader uten at folk får det med seg.

Comment

• Originally posted by Robban65 View Post
                              Lekven er ikke problemet. Idag stoppet han minst tre overganger for Haugesund etter feilpasninger av blant annet Abu.
                              Jeg vil peke på noe interessant Deila sa i dag. Det var at laget ikke tør å spille fotball, de ser ut som om de er redd for å gjøre feil.

Jeg synes vi bør slutte med å fokusere sånn på feil hos de offensive spillerne og heller se på hva de gjør bra. Det er mye i det at angrep er beste forsvar, når man virkelig truer motstanderne blir det mye vanskeligere for dem å plage oss. Se på Lekven, han bidrar presis 0 fremover, fanger kanskje opp noen baller, men taper mange nøkkeldueller defensivt også

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                                Heldigvis ser det ut til at vi relativt sett spiller mye bedre mot de antatt bedre lagene... Lov å håpe på et nytt lite mirakel i Bodø og hjemme mot RBK?
                                Jeg vet ikke, de kampene mot RBK er bare natta. Der blir vi tatt veldig på både fart og fysikk.

Situasjonen er alvorlig. Deila hadde funnet planen for dette mannskapet: ligge bakpå og la Ejuke lede kontringene. Så mister vi Ejuke og da virker ikke den planen heller. Ligger vi bakpå nå blir det bare rævva, men ligger vi høyt blir vi kontret i senk. Eneste håpet for denne sesongen er at Deila benker Lekven..men der virker Deila ufattelig sta. Så har vi ikke akkurat en sportslig ledelse som kan korrigere Deila der han er blind

Comment

Working...
                                X